Strona 24 z 26

: 31 gru 2015, o 12:41
autor: tonidriver
Iluminati pisze:Czy webasto w jakiś sposób ogrzewa również silnik ?
ogrzewa wodę,która krąży w silniku :)
Iluminati pisze:ale chciałem zaoszczędzić autu odpalanie na mrozie zimnego silnika... ale przy okazji niech będą już rozmrożone szyby
Iluminati pisze:Niestety akus nie jest w najlepszym stanie
do tego potrzebny jest porządny akumulator

: 31 gru 2015, o 14:02
autor: Iluminati
Dziękuje Ci bardzo.
Czyli ogrzewa w jakimś stopniu silnik.
Na razie profilaktycznie podłączam przynajmniej raz w tygodniu auto pod ładowarkę i jest dobrze, nie ma większych problemów.

Zrobię sobie test i zobaczę jak aku poradzi sobie z webasto i mrozem... potem zawsze można podładować :-)

: 31 gru 2015, o 15:41
autor: avandgarde
Iluminati pisze:Dziękuje Ci bardzo.
Czyli ogrzewa w jakimś stopniu silnik.
Na razie profilaktycznie podłączam przynajmniej raz w tygodniu auto pod ładowarkę i jest dobrze, nie ma większych problemów.

Zrobię sobie test i zobaczę jak aku poradzi sobie z webasto i mrozem... potem zawsze można podładować :-)
Webasto nie ogrzewa silnika tylko nagrzewniczkę kabiny po to są zawory zwrotne aby ogrzewać mniej czynnika i szybciej nagrzać-odmrozić szybę , wnętrze ,oszczędzając aku i paliwo. Jeżeli masz aku słabe to sterownik pieca nie odpali ,jest tak skonstrułowany aby nie pożerał do końca prądu żebys mógł jeszcze auto odpalić. ;)

: 1 sty 2016, o 11:16
autor: inferno
sterownik nie odpali pieca dopiero jak napięcie na aku spadnie do ok 10,5V lub przerwie pracę jeśli napięcie spadnie poniżej tej wartości,a co do elektrozaworów to zawsze można je tak wysterować aby piec grzał i silnik i kabinę ,zagrzanie samego silnika na średnim mrozie do 20-30stC to pół godziny pracy pieca po czym można odpalać cieplutki silnik jak w lecie :D

: 1 sty 2016, o 11:20
autor: avandgarde
inferno pisze:sterownik nie odpali pieca dopiero jak napięcie na aku spadnie do ok 10,5V lub przerwie pracę jeśli napięcie spadnie poniżej tej wartości,a co do elektrozaworów to zawsze można je tak wysterować aby piec grzał i silnik i kabinę ,zagrzanie samego silnika na średnim mrozie do 20-30stC to pół godziny pracy pieca po czym można odpalać cieplutki silnik jak w lecie :D
Zaworów nie możesz wysterować , bo są to zawory zwrotne kierunkowe mechaniczne . Tak jest w orginalnej wersji założonej przez fabrykę. ;)

: 1 sty 2016, o 11:29
autor: tonidriver
No ale jak ma webasto z tym zegarkiem w popielniczce to wtedy grzeje i kabinę :)

: 1 sty 2016, o 11:32
autor: avandgarde
tonidriver pisze:No ale jak ma webasto z tym zegarkiem w popielniczce to wtedy grzeje i kabinę :)



Albo tylko kabinę. ;)

: 1 sty 2016, o 11:41
autor: tonidriver
avandgarde pisze:
tonidriver pisze:No ale jak ma webasto z tym zegarkiem w popielniczce to wtedy grzeje i kabinę :)



Albo tylko kabinę. ;)
a z kabiny woda wraca gdzie ? :hyhy:

: 1 sty 2016, o 11:59
autor: avandgarde
Do piecyka . :hyhy:

: 1 sty 2016, o 14:09
autor: smiths12
Koledzy mam takie pytanie odnośnie webasta.
Otóż pod machą zamontowane mam webasto jednak przy popielniczce nie mam żadnych zegarów jedynie dostałem pilota podobno od webasta jednak nic się nie dzieje. Ktoś napotkał się z takim wynalazkiem ? Jak uruchomić to cudo?

: 1 sty 2016, o 15:01
autor: avandgarde
smiths12 pisze:Koledzy mam takie pytanie odnośnie webasta.
Otóż pod machą zamontowane mam webasto jednak przy popielniczce nie mam żadnych zegarów jedynie dostałem pilota podobno od webasta jednak nic się nie dzieje. Ktoś napotkał się z takim wynalazkiem ? Jak uruchomić to cudo?
Niestety szklanej kuli nikt nie ma a szkoda. Dzwonią dzwony w kościele , ale też nie wiadomo którym. Zastosuj się do zasad panujących tutaj , a będziesz miał lżej . :hyhy:

: 1 sty 2016, o 18:00
autor: smiths12
avandgarde pisze:
smiths12 pisze:Koledzy mam takie pytanie odnośnie webasta.
Otóż pod machą zamontowane mam webasto jednak przy popielniczce nie mam żadnych zegarów jedynie dostałem pilota podobno od webasta jednak nic się nie dzieje. Ktoś napotkał się z takim wynalazkiem ? Jak uruchomić to cudo?
Niestety szklanej kuli nikt nie ma a szkoda. Dzwonią dzwony w kościele , ale też nie wiadomo którym. Zastosuj się do zasad panujących tutaj , a będziesz miał lżej . :hyhy:
nigdzie nie mogę znaleźć czy to jest tylko dogrzewacz silnika czy były wersje webasto gdzie grzeje w środku włączane z pilota ?

: 1 sty 2016, o 21:57
autor: avandgarde
smiths12 pisze:
avandgarde pisze:
smiths12 pisze:Koledzy mam takie pytanie odnośnie webasta.
Otóż pod machą zamontowane mam webasto jednak przy popielniczce nie mam żadnych zegarów jedynie dostałem pilota podobno od webasta jednak nic się nie dzieje. Ktoś napotkał się z takim wynalazkiem ? Jak uruchomić to cudo?
Niestety szklanej kuli nikt nie ma a szkoda. Dzwonią dzwony w kościele , ale też nie wiadomo którym. Zastosuj się do zasad panujących tutaj , a będziesz miał lżej . :hyhy:
nigdzie nie mogę znaleźć czy to jest tylko dogrzewacz silnika czy były wersje webasto gdzie grzeje w środku włączane z pilota ?
Twój piec to termotop c działa jak ogrzewanie postojowe. Wyciągnij tam popielniczke i sprawdzi czy nie ma lużnej kostki od programatora . Ewentualnie masz wrsję tylko z pilotem.

Jaki masz model pilotu. ???

: 1 sty 2016, o 22:32
autor: inferno
zawór zawsze można zastosować elektromagnetyczny lub wywalić całkowicie

: 2 sty 2016, o 14:50
autor: Iluminati
Słuchajcie, przeprowadziłem test stosunkowo miarodajny ;-)
Obiekt testu MB W210 E320 3.2 CDI.
Podgrzewacz silnika + webasto (pstryczek w popielniczce oraz komputerek).
Auto stało dwa dni, przemarznięte, zaszronione szyby.
Webasto odpalone na 30 min (guziczek z płomykiem). Nawiew ustawiony na 22st.
Cel osiągnięty - auto odmrożone częściowo, szron spłynął, w aucie stosunkowo ciepło, ale bez szału.
Teraz ciekawsza część - silnik.
Na dotyk zmarzniętą ręką - silnik ciepły (przynjamniej cieplejszy niż otaczające powietrze).
Próba odpalenia auta i tu kolejna niespodzianka - świeczki migiem się nagrzały (no powiedzmy 2s. a raczej po dwóch dniach powinny się dłużej nagrzewać.)
Auto odpalone bez problemu, jak by nie było mrozu.

Wniosek:
Tak, webasto nagrzewa również silnik :-)

Dziękuje, pozdrawiam.


Edit: Chciałem dodać, że akus u mnie w aucie jest w kiepskim stanie. Pomimo to test przeszedł doskonale.