Strona 1 z 2

E300 TD zapowietrza się

: 10 cze 2012, o 08:49
autor: Laplandmax
Witam.
Gwiazda się zapowietrzyła. Widać pęcherzyk powietrza w plastikowej rurce podgrzewacz-filtr wstępny. Po nocy w rurce jest tylko powietrze.
Ja sprawdzić, w którym miejscu układ jest nieszczelny? Chwilowo nie mam dostępu do części (muszę czekać ok tygodnia), więc potrzebuję jakieś alternatywne rozwiązanie. Ale najpierw muszę zlokalizować nieszczelność.
Znacie jakiś prosty sposób na to? Dodam że auto stoi pod chmurką, a jutro rano musi być sprawne.


Ok. Sprawa się wyjaśniła. Po "wypolerowaniu" elastycznych przewodów paliwowych, okazało się że w pierwszym z lewej, przy filtrze głównym, też jest powietrze.
Wniosek - kompletna wymiana przewodów i oringów.
I teraz wielka PROŚBA do was drodzy posiadacze MB :padam: . Jestem za granicą i mam ograniczony dostęp do części zamiennych. Czy ktoś z was zna jakiś sklep internetowy, w którym mogę kupić komplet przewodów elastycznych i oringów, z możliwością wysyłki za granicę (Finlandia). Mogę płacić w Euro lub PLN.
Zależy mi na szybkiej reakcji, bo jeżdżę autem do pracy, a mieszkam na kompletnym zadupiu.
Za pomoc postaram się odwdzięczyć z nawiązką ;)

: 10 cze 2012, o 10:53
autor: JohnyPixel
Masz tu kolego mój temat, bo miałem zimą podobny problem.

viewtopic.php?t=17201


Jeśli łapie Ci powietrze przez podgrzewacz, to możesz go ominąć. Aby zweryfikować czy to on, możesz odpiąć wężyk zasilający paliwo do filtra i dmuchnac w niego, jesli bedzie gdzieś uciekało powietrze to będziesz widział.

W drugą stronę tak samo, odepnij wężyk od podgrzewacza i dmuchnij w niego, patrz czy nie ma bąbli pod śrubką od wstępnego filtra paliwa. Jest tam takie sitko, oraz główny jego oring, który był u mnie uszkodzony i auto zaciągało powietrze zamiast paliwa. Jeśli to ten oring jest winowajcą, to nie mając dostępu do części, możesz pod pasować go od czegoś innego, ewentualnie dorobić póki nie zakupisz.

: 10 cze 2012, o 11:00
autor: Laplandmax
Tylko że jam mam trochę inną budowę korpusu filtra. Obok wężyka nr3 mam jeszcze jeden, który schodzi pod pompę paliwa. Wyciągnąłem wszystkie. Dwa same wyleciały. Oringi już nie trzymają. Muszę je wymienić, ale mam problem z zakupem (info post 1).

: 10 cze 2012, o 11:12
autor: JohnyPixel
Budowa zawsze jest taka sama, tutaj lepiej widać:

download.php?id=6790

poszukujesz wężyków + oringów?

Re: E300 TD zapowietrza się

: 10 cze 2012, o 11:37
autor: Gawra
Laplandmax pisze:Witam.
I teraz wielka PROŚBA do was drodzy posiadacze MB :padam: . Jestem za granicą i mam ograniczony dostęp do części zamiennych. Czy ktoś z was zna jakiś sklep internetowy, w którym mogę kupić komplet przewodów elastycznych i oringów, z możliwością wysyłki za granicę (Finlandia). Mogę płacić w Euro lub PLN.
Zależy mi na szybkiej reakcji, bo jeżdżę autem do pracy, a mieszkam na kompletnym zadupiu.
Za pomoc postaram się odwdzięczyć z nawiązką ;)
Mozesz u nich zamowic cala linie paliwowa

http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... ul_pg1.htm

Albo spisz nr i w kazdym ASO w Finlandii bezproblemowo kupisz, a ceny takie same jak w Polsce.

: 10 cze 2012, o 11:56
autor: Laplandmax
Do najbliższego ASO mam 150km. Najbliższy urlop w połowie sierpnia. Płatność tylko przelewem. Ale dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2012-06-19, 08:11 ]
Oringi wymienione. Ale sytuacja nie zmieniła się. Rano wężyk nr 2 jest pusty download.php?id=6790. Gdzie może dostawać się powietrze? Ten wężyk wchodzi do plastikowej puszki w pompie.

: 20 cze 2012, o 23:08
autor: Vasco24
Witaj kolego,

Czarna puszeczka przykręcona dwoma wkrętami do pompy wtryskowej, tak zwany elektrozawór paliwa do którego idą wężyki nr. 1, 2 i 3 też może być przyczyną. Jest tam jeden oring uszczelniający ( między zaworem a pompą wtryskową ). Sam zawór też może być nieszczelny poprzez oringi w bocznych "kapselkach".

: 21 cze 2012, o 09:10
autor: Gawra
Laplandmax pisze: Oringi wymienione. Ale sytuacja nie zmieniła się. Rano wężyk nr 2 jest pusty download.php?id=6790. Gdzie może dostawać się powietrze? Ten wężyk wchodzi do plastikowej puszki w pompie.
Czy na szybkozlaczach tego wezyku nr2 tez wymieniles oringi? Na nieszczelnosc zaworu gaszenia zwrocil uwage Kolega Vasco24., co wiazalo by sie z wyciekiem paliwa(z tej plastikowej puszki, jak go okresliles)

: 21 cze 2012, o 18:40
autor: Laplandmax
Oczywiście że wymieniłem. Oring na zaworze gaszenia też. Ale jest ciekawa sprawa. Bowiem pracuję 12,5h dziennie, auto stoi w pracy ok 13h. Po pracy nie mam problemów z odpaleniem. Nie ma powietrza w wężykach. Jest OK. Natomiast, gdy wieczorem wracam do domu, auto stoi pod domem prawie 10h, a rano w wężyku pusto :/ . Możliwe że to z powodu niskiej temp. (w nocy +5, w dzień +16). Nie mam już siły do tego. Dokładnie umyłem pompę i przewody. Nawet się nie poci. Nie wiem co mogę jeszcze zrobić.

: 21 cze 2012, o 18:59
autor: Gawra
Jedynie logiczne wyjasnienie w kontekscie tego co napisales wydaje mi sie prawdopodobne to;
uszkodzony oring na wstepnym filterku paliwa??
(ale jezeli i to wymieniales , to pozostala proba szczelnosci calej linii paliwowej)

: 21 cze 2012, o 19:40
autor: Laplandmax
Szczerze, to pokuszę się jeszcze o wymianę bocznych oringów na zaworze. A filterek wymieniony. Muszę popatrzeć w nocy, z której strony lecą bąbelki powietrza i to chyba jedyne wyjście na znalezienie nieszczelności. Po nitce do kłębka :oczami:

: 17 lip 2012, o 10:02
autor: Gawra
Laplandmax pisze:Szczerze, to pokuszę się jeszcze o wymianę bocznych oringów na zaworze. A filterek wymieniony. Muszę popatrzeć w nocy, z której strony lecą bąbelki powietrza i to chyba jedyne wyjście na znalezienie nieszczelności. Po nitce do kłębka :oczami:
No i co - zlokalizowales nieszczelnosci(opisz), bo tak niespodziewanie temat sie urwal :spi:

: 17 lip 2012, o 18:06
autor: Laplandmax
Wymieniłem boczne oringi na zaworze gaszenia i jest ok. Ale to nie koniec przygód. Teraz zaczęło cieknąć z pompy - gniazda przewodów paliwowych do wtrysków. Oringi i podkładki do wymiany. Koszt to 80 PLN, ale sam klucz wieloząbkowy kosztuje 190PLN - masakra. Ale to dopiero jak wrócę do Polski w połowie sierpnia. Może wiesz jak zamocowane są podkładki miedziane w pompie? Jakieś wskazówki dotyczące wymiany?
Dzięi za zainteresowanie :)

: 17 lip 2012, o 18:33
autor: noc
Do pompy amatorsko bez wykształcenia technicznego nikomu nie radzę.
Jak popełnisz jeden z 4/6 typowych błędów pompa do wymiany. :hyhy:

: 17 lip 2012, o 18:59
autor: Gawra
Kompletna reperaturka do uszczelniania pompy nie jest droga(6szt oringow i 6szt miedzianych podkladek okolo 30zl kosztuje)
Robilem samodzielnie przesrzegajac rezimu czystosci i technologii wymiany.

viewtopic.php?p=179201&sid=13f93d627322 ... 87f#179201

EDIT - Sorry ale jestem czlek humanistyczny ;)