Wymiana pompy paliwa z Lucasa na Bosch - 2.2 D.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Mnie mówił o tym znajomy,że oni te pompy zamieniają, mają dobrą renomę, a jeden z braci pracował kiedyś w zakładach MB w Stuttgarcie.Ja byłem u nich na SD i po kilka drobnych części. Fury w naprawie stoją starsze,nowe i drogie. Wcześniej była nazwa z Mercedes.DirtyHarry pisze:stanleym210 jeśli możesz to rozwiń trochę ten temat,bo sam znalazłem tylko info o Sztumskiej Wsi.Jeśli możesz to popytaj czy robią to jeszcze i za ile.Mam do Ciebie prawie 300km bliżej,ale zanim ruszę w trasę muszę mieć 100% pewności że się nie rozczaruję.
Niżej podaje link, możesz zadzwonić i będziesz wiedział co i jak.
http://www.mbstarega.bosch-service.pl/
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Niedawno przerabiałem temat w aucie ojczulka...
Mając wszystko na miejscu roboty max na 2 dni, jeśli ktoś ma pojęcie o mechanice i robi pierwszy raz.
Potrzebne:
1. Pompa wtryskowa od 2,3 Sprintera lub Vito, wraz z napędowym kołem zębatym.
2. Przewody wtryskowe.
3. Podstawa filtra paliwa wraz z wężami.
4. Zawór podciśnieniowy od W124 do zrobienia gaszenia.
5. Zawór termiczny wkręcany w głowicę, za/wyłączający ssanie podciśnieniowe (duży gwint).
6. Kawałek linki, by połączyć potencjometr gazu z dźwignią na pompie.
7. Być może zapomniałem o jakimś szczególe.
Nic więcej się nie przerabia... chyba żeby zdeaktywować w niewidoczny dla diagnosty sposób układ EGR, bo jest już do niczego niepotrzebny, a silnik odetchnie czystszym powietrzem... żadna kontrolka po tym też nie świeci...
Co do szczegółów - za dużo pisania... piszę to, żeby zachęcić bystrych do samodzielnej przeróbki, a nie po to, by odebrać chleb tym, co w ten sposób na niego zarabiają...
W każdym razie 1600pln to cena uczciwa...
Mając wszystko na miejscu roboty max na 2 dni, jeśli ktoś ma pojęcie o mechanice i robi pierwszy raz.
Potrzebne:
1. Pompa wtryskowa od 2,3 Sprintera lub Vito, wraz z napędowym kołem zębatym.
2. Przewody wtryskowe.
3. Podstawa filtra paliwa wraz z wężami.
4. Zawór podciśnieniowy od W124 do zrobienia gaszenia.
5. Zawór termiczny wkręcany w głowicę, za/wyłączający ssanie podciśnieniowe (duży gwint).
6. Kawałek linki, by połączyć potencjometr gazu z dźwignią na pompie.
7. Być może zapomniałem o jakimś szczególe.
Nic więcej się nie przerabia... chyba żeby zdeaktywować w niewidoczny dla diagnosty sposób układ EGR, bo jest już do niczego niepotrzebny, a silnik odetchnie czystszym powietrzem... żadna kontrolka po tym też nie świeci...
Co do szczegółów - za dużo pisania... piszę to, żeby zachęcić bystrych do samodzielnej przeróbki, a nie po to, by odebrać chleb tym, co w ten sposób na niego zarabiają...
W każdym razie 1600pln to cena uczciwa...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
W tej chwili nie, bo w trakcie, ani po całej operacji fotek nie robiłem, a auto jest 400km ode mnie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
jjankiello, a czy jest jakaś różnica przed i po zmianie. Chodzi mi głównie o osiągi, spalanie, kultura pracy silnika. Czy jest jakaś zauważalna różnica (poza oczywistymi szarpaniami, wyciekami, trybem awaryjnym).
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
ile wyniesie robocizna za przekładkę w sztumie?
byłem u mechanika u siebie to ma się rozejrzeć co i jak i znaleźć kogoś kto ustawi rozrząd.
Ja mam znaleźć osprzęt czyli
-pompa 500zł + sprawdzenie 100zl lub regeneracja xxx zł
mam rybkę więc jakiś elektryczny wyłącznik podciśnieniowy- 100zł
podstawa filtra paliwa- 50zł
podstawa filtra oleju- ok 100zł
zawór termiczny? xxx zł
przewody różnego rodzaju.
gadałem z miejscowym mechanikiem i nigdy i takim czymś nie słyszał więc praktyki zero
dlatego chyba lepiej jechać do łukasza który wszystko ma co jest potrzebne.
co wy na to?
byłem u mechanika u siebie to ma się rozejrzeć co i jak i znaleźć kogoś kto ustawi rozrząd.
Ja mam znaleźć osprzęt czyli
-pompa 500zł + sprawdzenie 100zl lub regeneracja xxx zł
mam rybkę więc jakiś elektryczny wyłącznik podciśnieniowy- 100zł
podstawa filtra paliwa- 50zł
podstawa filtra oleju- ok 100zł
zawór termiczny? xxx zł
przewody różnego rodzaju.
gadałem z miejscowym mechanikiem i nigdy i takim czymś nie słyszał więc praktyki zero
dlatego chyba lepiej jechać do łukasza który wszystko ma co jest potrzebne.
co wy na to?
WDB2021211A601521
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
uciekaj stamtąd!tomi382 pisze:byłem u mechanika u siebie to ma się rozejrzeć co i jak i znaleźć kogoś kto ustawi rozrząd.
uczciwa cena.DirtyHarry pisze:Za przekładkę "na gotowo"w Sztumie pan Łukasz liczy sobie 1700zł wraz ze wszystkimi materiałami.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
Dlaczego Nikt nie jest alfą i omegą,ma prawo nie wiedzieć wszystkiego.fabek pisze:uciekaj stamtąd!tomi382 pisze:byłem u mechanika u siebie to ma się rozejrzeć co i jak i znaleźć kogoś kto ustawi rozrząd.
Mój też się konsultuje z kolegami po fachu gdy nie jest czegoś pewny na 100% lub wręcz z nimi współpracuje(np. pompiarz,elektryk).
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Owszem.jjankiello, a czy jest jakaś różnica przed i po zmianie.
1. Z racji zmiany pompy, zmieniło się też jej sterowanie na mechaniczne, na które pompa reaguje natychmiast, a nie jak w przypadku Lucasa czy rzędówek sterowanych elektronicznie (wszędzie, gdzie potencjometr gazu) z lekkim opóźnieniem.
2. Ogólnie auto jest żwawsze i ma więcej wigoru, niż przed zmianą. Być może jest to zasługa zaślepienia EGRu, być może zasługa większej dawki, jaką daje pompa od silnika 2.3, być może jedno i drugie.
3. Danych o spalaniu jeszcze nie mam - za krótki czas os przeróbki, a ojczulek wiele nie jeździ.
4. Przed zmianą silnik nie szarpał, nie żabkował, tak samo jest po zmianie.
5. Przed zmianą, przy łagodnym przyspieszaniu zdarzało się minimalne zawahanie silnika przy ok. 2000rpm, jakby wypadnięty cykl zapłonów. Po zmianie tego nie ma.
6. Nie świeci się żadna kontrolka silnika, nie ma żadnego trybu awaryjnego...
Jak będę wiedział więcej (bo nie ja tym autem jeżdżę) to na pewno napiszę...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości