Strona 1 z 18

Wymiana pompy paliwa z Lucasa na Bosch - 2.2 D.

: 29 wrz 2010, o 18:13
autor: mandos
Witam!!!
Od razu przepraszam jeżeli podobny temat już się pojawił. Szukałem ale nie znalazłem więc pozwoliłem sobie napisć.

Teść ma problem z pompą Lucasa, którą musi wymienić. Ktoś mu powiedział, że taniej będzie jak wymieni swoją pompę na pompę mechaniczną z Vito....
Pytanie czy faktycznie jest możliwość dokonania takiej zamiany, jak na to reaguje auto i jaki mniej więcej jest koszt takiej operacji...


Teść jeździ e klasą w210
VIN WDB2100041A608597

Z góry dzięki za pomoc

A powitalnia to gdzie. :?:

: 29 wrz 2010, o 19:53
autor: jjankiello
A jaki jest powód konieczności wymiany :?:
O pompie Lucas i jej uszczelnianiu znajdziesz na tym forum i na forum w202.pl... Poczytaj, być może właśnie to jest powodem i da się ją naprawić nie przekraczając kwoty 300pln. Niestety większość mechaników (nawet dieslowców) ma jedynie szczątkowe pojęcie o tej pompie i idzie na łatwiznę, nierzadko naciągając klientów na koszty...

Wymiana na pompę rzędową (sekcyjną, a nie sekwencyjną :!: ) zawsze wiąże się z pewnymi modyfikacjami, choćby sterowania nią, co wcale nie zmniejsza kosztów. Poza tym każda modyfikacja, zwłaszcza wykonana przez nie do końca obeznanego speca, powoduje prędzej czy później problemy...

: 4 paź 2010, o 09:54
autor: mandos
Z tego co mi wiadomo to uszczelnienie pompy w tym wypadku nie pomogło więc trzeba ją wymienić, dlatego jeżeli ktoś wie gdzie robią takie podmianki, ile to kosztuje i tp. to bardzo proszę o info :)

: 23 cze 2011, o 14:33
autor: bonifacq
Jestem właśnie po takiej wymianie , LUCAS został wywalony na śmietnik ( po kompletniej naprawie i regeneracji z wymianą czujnika za 2,5 tyś zł i tygodniu czekania u pompiarza - K***** z Sobótki pompa działa 8 miesięcy i czujnik od nowa się rozleciał i , K**** daje gwarancji 6 miesięcy :-x , po 8 miesiącach jak gdy problem powrócił powiedział że go to nie interesuje i kazał przywieść kolejne 2.5tyś :evil: :evil: :evil: ) Za wymianę - zamianę zapłaciłem 1400zł u pana Łukasza z Sztumskiej Wsi , pompa jest jak powiedział jest od Vito 2.3 D jestem bardzo zadowolony auto jest "jak nowe" , odpala na dotyk , nie odczułem w ogóle spadku mocy ani większego apetytu na paliwo ,, U mnie był Lucas z krótkim kablem i jedyny mankament to taki że obrotościomierz działa tylko do 3 tyś , przy pompie z długim kablem obrotościomierz działa w pełnej skali , Nie da sie tylko przerobić Mercedesa z automatyczną skrzynią biegów , ale już nie pamiętam dlaczego :mrgreen: , postaram sie jeszcze wrzucić fotki silnika po tej przeróbce ,
http://tablica.pl/oferta/pompa-lucasmer ... D3lJC.html

: 23 cze 2011, o 15:39
autor: avandgarde
Q*** ale rzeżba. :mrgreen:

: 23 cze 2011, o 15:41
autor: fabek
no widzisz bonifacq, a tak chwalilłeś lucasa, że wystarczy uszczelnić i jest git majonez na lata. jednak bosch bije na łeb lucasa.

: 23 cze 2011, o 15:44
autor: avandgarde
fabek, Ale to niedziała tak do końca jak powinno. :evil:

: 23 cze 2011, o 19:16
autor: bonifacq
fabek, bo mój Lucas działa odpukać bardzo dobrze od uszczelnia zrobiłem już 50 tyś , opisywane auto należy do mojego ojca ,,
avandgarde, co nie działa jak należy ?? uważasz że powinienem płacić co 8 - 9 miesięcy temu idiocie w Sobótce 2,5 tyś zł żeby mieć sprawne auto ?? i tylko ze strachem patrzeć na deskę kiedy znowu sie zapali EDC , .
Dopóki mój jeździ to niech jeździ ale jak by mi nawalił ten czujnik to od razu jadę do Sztum bez zastanawiania ,

: 23 cze 2011, o 22:18
autor: avandgarde
bonifacq, Uważam że auto trzeba doprowadzic do stanu fabrycznego jeżeli sie nie da z przyczyn fizycznych lub finansowych to sprzedac i kupic cos na co będzie stac.
Napisałes sam że obrotomierz kreci do 3 tys .Są opinie że ogulnie te pompy z vito to doraziny zabieg ,ktos gdzies pisał że prędkości są ograniczone do 150 km/h ,są opinie że niektóre auta wogóle nie zabardzo współpracują z tą pompą.Dla mnie to jest to samo co wsadzic silnik 2,5 od audi,ponoc rosjanie mówia że też pasuje. :mrgreen:

: 23 cze 2011, o 22:31
autor: merlin
Hmm, a czym różnią sie pompy w 290TD i 220D oprócz producenta. Obie są przecież rozdzielaczowe...Tylko cena usługi większa.

: 23 cze 2011, o 22:37
autor: avandgarde
2.9 jest boscha. :mrgreen:

: 23 cze 2011, o 22:38
autor: Aloiz
avandgarde pisze:2.9 jest boscha. :mrgreen:


i jest do silnika 5-cio cylindrowego :mrgreen:

: 23 cze 2011, o 22:38
autor: merlin
avandgarde pisze:2.9 jest boscha. :mrgreen:
no tak ale jest rozdzielaczowa tak samo jak w 220D,
rzedowe sa w 300 setach. i 250 -tce.

: 23 cze 2011, o 22:46
autor: fabek
To jakby porównać czerwone Ferrari do czerwonego Zaporożca i pytać się czym się różni, przecież oba są czerwone :-D

: 23 cze 2011, o 23:21
autor: merlin
zaporożec dobre ;-) Jarecki500 tez tak chwalił 290TD na boschu i uszczelniał..Boscha
Czym niby sie róznia te 2 pompy skoro obie sa rozdzielaczowe ??