JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Panowie, nie przesadzajcie z tymi akumulatorami... Co z tego ,ze mam napisane na alternatorze 90 A ? skoro on juz ma 300000 km komutator wyślizgany... akumulator nie doladowany. drugi do wymiany... lepiej miec akumulator w pelni naladowany niz nie doladowany i odpalac w zime. poczytajcie w google jak to wplywa na akumulator. Moim zdaniem najwazniejszy jest Amperarz - moc rozruchowa ale stosunek AH do A (EN) moim zdaniem lepiej kupic 88 ah lepszej firmu np 600 A ( EN ) niz 100 AH 680 A ( EN)
Szczególnie jezeli jeździmy po mieście - krótkie trasy...
Szczególnie jezeli jeździmy po mieście - krótkie trasy...
Nie poprawiamy producenta. Z numeru VIN wynika, że ma byćklonas pisze:skoro on juz ma 300000 km komutator wyślizgany.
i tego się trzymajmy. Jeżeli alternator jest zużyty to naprawiamy alternator.romek61 pisze:high-capacity battery
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Cytuję: "skoro on juz ma 300000 km komutator wyślizgany".
A co to ma wspólnego z akumulatorem.Skoro jest "wyślizgany" to myślisz, że dłużej "pożyje"
na mniejszym akumulatorze.G...no prawda.Tyle samo.Tyle samo energii musi wyprodukować.
Podstawowe wiadomości z fizyki i chemii.
A co to ma wspólnego z akumulatorem.Skoro jest "wyślizgany" to myślisz, że dłużej "pożyje"
na mniejszym akumulatorze.G...no prawda.Tyle samo.Tyle samo energii musi wyprodukować.
Podstawowe wiadomości z fizyki i chemii.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Muszę tu poprzeć kolegę Noc. Niezależnie od stanu zużycia alternatora ma on za zadanie "wyprodukować" od 13,8V do 14,4V oczywiście przy amperażu dla danego modelu dopuszczalnym. Jeżeli tego nie robi nadaję się do naprawy. Szczegóły chociażby na elektrodzie.
Co do akumulatora to prąd rozruchowy jest bardzo ważny szczególnie dla dieselków, to chyba jasne. Pojemność ma znaczenie przy dużej liczbie odbiorników, charakterze użytkowania itp. Producent zaleca taki akumulator aby nie sprawiał kłopotów w jak najszerszym spektrum zastosowań. Np. jeśli jest zima ktoś robi wypad na zakupy po sklepach z żoną lub nie (sklep co kilometr), to przy małym akumulatorze + małe kłopoty z rozruchem, alternator na tych krótkich przelotach nie doładuje aku i w polowie zakupów się skończy. Wynik: skrzecząca żona lub nici z przytulenia kochanki
Co do akumulatora to prąd rozruchowy jest bardzo ważny szczególnie dla dieselków, to chyba jasne. Pojemność ma znaczenie przy dużej liczbie odbiorników, charakterze użytkowania itp. Producent zaleca taki akumulator aby nie sprawiał kłopotów w jak najszerszym spektrum zastosowań. Np. jeśli jest zima ktoś robi wypad na zakupy po sklepach z żoną lub nie (sklep co kilometr), to przy małym akumulatorze + małe kłopoty z rozruchem, alternator na tych krótkich przelotach nie doładuje aku i w polowie zakupów się skończy. Wynik: skrzecząca żona lub nici z przytulenia kochanki
W211 320CDI 2003r
WDB 2110261A236846
WDB 2110261A236846
Witam Panowie,
od niedzieli jestem przeszczęśliwym posiadaczem oczka(pomagaliście mi w wyborze)
, z dość dużym wyposażeniem które intensywnie sprawdzałem i aku padło(sprzedawca wstawił jakiś dogorywający już chyba).
Czytając Wasze posty sprawdziłem po VIN-ie i wyszło mi:
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
Moje pytanie, czy to zawsze oznacza żeby 100-tke kupować?, problem w tym że robię głównie miejski przebieg i kwestia doładowania jest istotna.
od niedzieli jestem przeszczęśliwym posiadaczem oczka(pomagaliście mi w wyborze)
, z dość dużym wyposażeniem które intensywnie sprawdzałem i aku padło(sprzedawca wstawił jakiś dogorywający już chyba).
Czytając Wasze posty sprawdziłem po VIN-ie i wyszło mi:
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
Moje pytanie, czy to zawsze oznacza żeby 100-tke kupować?, problem w tym że robię głównie miejski przebieg i kwestia doładowania jest istotna.
S210 300TD avantgarde
VIN: WDB2102251A561558
VIN: WDB2102251A561558
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam silnik 6 cylindrowy czyli taki jak 300td.Jeżdze na taksówce i mam akumulator 74ah.Pali od roku na dotyk.Co prawda niemam el.szyb i innych pierdół ale śmiga radiostacja,kogut,radio i wzmacniacz w bagażniku.Problemów żadnych.romek61 pisze:W przypadku tego samochodu musi być akumulator o pojemności 100 Ah i odpowiednio dużej wydajności prądu rozruchowego.W210 300TD avantgarde kombi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości