Strona 1 z 3

guma - harmonijka kolumny kierowniczej - jest dostępna ??

: 4 sty 2011, o 21:06
autor: kamiljan
czy jest dostępna harmonijkowata osłona która uszczelnia kolumne kierowniczą '' na wejściu do '' kadłubu auta''

dziwiło mnie ze tak charakterystycznie slysze cdika w srodku - dzisiaj przy wymianie elementów zawieszenia przedniego po zdjeciu osłony skrzyni zauwazylem za ta harmonia jest juz w kilku czesciach


czy da sie to dokupic nowe ???
jeśli tak to jakiej firmy wystepuje ewentualnie jaki koszt

pozdro !

: 4 sty 2011, o 22:17
autor: jerzy gil
jest dostepna w serwisie i nieznam ceny ale ja placilem 8 e wiec to beda grosze w polsce

: 4 sty 2011, o 23:47
autor: TataDama
Pod koniec roku kupowałem tą harmonijkę. U mnie jest podwójna (dwa stożki połączone podstawami). Koszt 36zł. Konieczny VIN bo było kilka rodzajów tych gum podobno.
Chyba tylko oryginał.

Wymiana tej gumy to może być całkiem niezła przeprawa swoją drogą...

: 5 sty 2011, o 21:05
autor: qoompel
kamiljan pisze:czy da sie to dokupic nowe ???
jeśli tak to jakiej firmy wystepuje ewentualnie jaki koszt
Nie powinno to kosztować w ASO więcej niż 45-50zł. Pojedyncza taniej o połowę.
Wynika, że od 1998r wszystkie auta miały podwójną harmonijkę.

Obrazek

Poszukaj na forum, chyba było o wymianie.

: 6 sty 2011, o 08:06
autor: piotr0208
bardziej to wynika z rodzaju kolumny i przedlifta i polifta. Wczoraj kupowałem do rocznika 96 i 01 i były rozne ceny to 41zł i 50 zł. Takze polecam serwis, poniewaz w podrobie niema a uzywane to wiekszosc smiecie za ktore chca ok 50 zł.
Pozdr

: 6 sty 2011, o 10:24
autor: kamiljan
guma kosztowała mnie w MB 39zł, Qumpel - znow mi pomogłes tym schemacikiem

p.s. moj to wlasnie 98 i guma jest podwojna, faktycznie, rozbierajac anglika z 97 zauwazylem ze guma jest pojedyncza

: 6 sty 2011, o 13:43
autor: piotr0208
ja mam 96 rok i mam podwojna

: 6 sty 2011, o 14:59
autor: qoompel
piotr0208 pisze:ja mam 96 rok i mam podwojna
Daj VIN.
Wzmianka o podwójnej gumie może być w Twoim VINie, miałeś zamontowaną złą, albo po prostu EPC się myli. Pokażesz nr nadwozia, to wszystko się okaże :-)

Mało tego - w EPC jest wyszczególnione, że E420/430 i 4MATIC miały jedną gumę :-D

Wrzucaj VIN. ;-)

: 6 sty 2011, o 16:12
autor: granio
U mnie 97r sprawdzałem po vin w serwisie u Zasady podwójna była i taką zakupiłem, dziś wymieniłem 2godz roboty. Różnica po wymianie owej gumy jak dla mnie jest duża zdecydowanie ciszej w kabinie . W moim przypadku pęknięta był od strony komory silnika jak i od strony kabiny .

: 6 sty 2011, o 23:32
autor: klonas
a to ma taki wpływ na hałas?

: 6 sty 2011, o 23:47
autor: vcx
oczywiście, że ma wpływ... przecież jak masz rozerwaną albo uszkodzoną to jakbyś miał dziurę i do na wprost Ciebie...

Pozdrawiam... Piotrek...

: 10 sty 2011, o 00:38
autor: TataDama
granio pisze: dziś wymieniłem 2godz roboty
Mógłbyś pokrótce opisać co demontowałeś? Brałeś się za to od strony wnętrza, czy tylko z komory silnika? Będzie i mnie i tzw. potomnym łatwiej ;-)

: 10 sty 2011, o 21:21
autor: granio
Było na forum jak to zrobić .Ja zdemontowałem osłonę nad pedałami żeby oblukać jak guma wygląda od strony kabiny ,i też okazała się w stanie bardzo kiepskim . Potem auto do góry podnośnikiem duża" stara żaba " i pod auto . Tam odkręcenie jednej śruby rozłączenie magla z kolumną kierowniczą i ściągasz starą gumę . Przy montażu nowej przyda się smar żeby dobrze wskoczyła w otwór nadwozia, jest na niej taki rowek . To by było na tyle . Z kanału lub podnośnika kolumnowego zdecydowanie wygodniej powinno być .

: 21 sie 2011, o 15:42
autor: klonas
nie rozumiem kompletnie tego ,że są dwie gumy i jedna. Przecież kolumna jest taka sama. Widziałem na allegro tylko dwa rodzaje kolumny. Wydaje mi się ,że to kwestia jakiejś ekonomi i współczynnika hałasu/opłacalności. Możliwe ,żę po czasie pukneli sie w łeb i wstawili dwie gumy.
Może sie myle. Ale skoro taki sama kolumna to i tu i tu wejdą dwie gomu a to chyba lepiej?

[ Dodano: 2011-08-21, 16:04 ]
no chyba ,że to chodzi o wersje montowania ? i gumę powinno dobierać się do grodzi? aa? Musze wyciągać kolumnie i kupić inną myslałem ,że kupie odrazu z gumami ale czy to bedzie pasować , wedle waszych opinii nie.

[ Dodano: 2011-08-28, 23:17 ]
Guma wymieniona , kolumna na wierzchu. Powiem szczerze ,że wersja gumy podwójnej wygląda mi na modyfikacje wersji pojedynczej. Jest to w sumie jedna guma, ale zlepiona podstawami gdzie srednica strony zewnętrznej jest mniejsza od wewnętrznej. w przypadku przerwania polecam wymianę ! różnica kolosalna.

: 6 paź 2011, o 19:25
autor: JohnyPixel
Odgrzebie trochę temat bowiem również mam do wymiany tą gumę.
Z tego co widziałem w aucie, to mam gumę podwójną, tzn od strony kierownicy, pod pedałami jest stożek, oraz otwierając maskę i schylając się widzę drugi stożek od strony magla. Wszystko niby ok, ale będąc w ASO, podałem nr vin i powiedzieli, że mam niby pojedynczą.. Nie wiem co teraz mam zrobić, czy wierzyć mojemu 'wydaję mi się', czy wierzyć tym w ASO, co wcale logiczne nie jest, chociażby dlatego, że pojechałem kupić gwiazdę na maskę, oraz zaślepki do progów, te od lewarka (przedlift), a w serwisie powiedziano mi, że przedlift nie posiada zaślepek :idea: tylko lewarek wsadzany jest pod spód.. i jak tu potem wierzyć?