Witaminy do ropy, srodki czyszczące wtryskiwacze diesel

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

z całym szacunkiem - i uprzejmie - PT Adminie Juniorze - ale w którym miejscu nie pisałem merytorycznie ? :roll:

mam jeszcze wzory przytoczyć ? :lol:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

napisałś po moim poscie , ze mam czytać ze zrozumieniem - ja nie bede sie cofał w tył , bo Ty nie odniosłes sie do kolegi a do mnie ! stad stało sie to co sie stało .
Ja jestem praktyk a nie teoretyk . jak mojemu koledze zamarzło w baku na dole wodzisko - to zalali to denaturatem po wypompowaniu ilu sie dało wody i dolano paliwa do pełna ! Pomogło ! wodzisko zapewne z paliwem przeleciało przez układ paliwowy przy procesie spalania bo inaczej nie ma mozliwosci - przynajmniej w Audi , by sie z zbniornika zniknać ! wiec jak sie to ma co zdarzyło sie w praktyce , a czego ja byłem swiadkiem , do tego co piszesz w kwesto ze dolewajac denaturat dolewamy wody ?
porównanie to co ludzie wiedza , jakie mają doswiadczenie , do milionów much co to gówno jedza swiadczy o tobie i jak widzisz jestes napisany specjalnie juz w tej chwili małą litera - bo skoro kolegami nie jestesmy , jestes dla mnie kims kto wyzej sra niz dupe ma , a ja takich nie lubię .
W kwesti wody - nawet olej silnikowy ją w swej zawartosci ma , a jednak na nim jezdzisz i lejesz do swego silnika , jak nie wierzysz , oddaj ów olej do laboru , to sie sam przekonasz .
Średnia zawartość wody w ciele dorosłego człowieka wynosi około 60%. ... Ciało nowonarodzonego dziecka zawiera 75%, a embrion ludzki prawie 98% wody.
:mrgreen:

a tak na marginesie zawartosc wody w ON to %(v/v) 0.02 tak podaje producent :lol:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

chłopie, ochłoń... :-/
bywałeś kiedyś na forach internetowych ??

napisałem po Twoim poście, ale PRAWIDLOWO cytując posta do którego się odnoszę (Panowie Modzi, prosze o ewentualną interwencję...)

czy jesteś praktykiem czy teoretykiem - nie obchodzi mnie to specjalnie, nie do twojego posta sie odnosiłem, a "kolego" pierwszy raz Ty napisałeś z małej litery - sprawdź sobie proszę

nie nadymaj sie, nie unoś - cytat "wyżej sra niż dupę ma" pozostawiam bez komenarza :-?
proponuję trochę ogłady i jasności w przekazie - to jest forum DYSKUSYJNE, ale ważne aby dyskusja byla na poziomie i z argumentami
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Nie mam sie jak czym uniesc , jak i po czym ochłonąć ! napisałem co mialem do napisania . Kwestie owego kolegi też nie zrozumiałeś , ze o tym piszesz , miałem napisac to słowo z duzej litery ? nie rozumiemy sie ! ot tyle . Hej
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

skończcie ten oftop, piszcie konkretnie w temacie co lejecie czy nie lejecie do ropy i tyle
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Ja juz nie mam nic do napisania ;-)
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

W takim razie przestańcie jeden z drugim się przerzucać inwektywami, bo ktoś za jakiś czas będzie chciał się czegoś dowiedzieć z tego tematu i przestanie czytać po drugiej stronie postów :!: Tym bardziej, że Wam samym się już najwyraźniej cytaty mieszają...

Żeby podsumować - denaturę można lać do każdego paliwa, bo zawsze stworzy palną mieszaninę z odrobiną wody, która zawsze może zebrać się na dnie zbiornika (vide: jazda z niskim stanem paliwa w zimie + wahania temperatur) i która wystarczy do zablokowania węża paliwowego, gdy zamarznie... natomiast bzdurą jest, że denaturat jako taki jest szkodliwy dla diesla, a juz na pewno nie w ilości jednej czy dwóch butelek na pełny zbiornik...
Natomiast jako depresator do ON (przeciw wytrącaniu parafiny) najlepiej dodawać nafty, a nie benzyny, zwłaszcza w CDI... nie szkodzi też dodawanie specyfików typu kleen-flo czy skydd przez cały rok albo przynajmniej od jesieni do wiosny...

Poza tym, wspomniana już, obowiązkowa wymiana filtra paliwa przed zimą oraz sprawdzenie sprawności świec żarowych w przypadku diesla i NIE MA mrozu, w który auto nie zapali... o ile bateria nie siądzie, a to osobna bajka... TYLE.

p.s.
Zapas oleju opałowego, kupowany w sierpniu (więc proszę nie wtrącać, że jest OO letni i zimowy :lol: ) zachowuje płynność i klarowność nawet przy -20C, nie ma w nim ani ziarnka parafiny. Wnioski? :mrgreen:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

jjankiello pisze: nie szkodzi też dodawanie specyfików typu kleen-flo czy skydd przez cały rok albo przynajmniej od jesieni do wiosny...
owszem, nie szkodzi zwłaszcza ich producentom jak rózwnież dystrybutorom :lol: :lol:

nafte owszem, najlepiej lotniczą - ale tak sie jakos składa, że na większości stacji benzynowych obok pistoletu ON jest pistolet PB a nie nafty :mrgreen:

a benzyna naprawdę dobrze robi w baku diesla zimą przy siarczystych mrozach :!:

nawet po wytrąceniu sie parafiny (objawy charakterystyczne, kto miał ten wie) zalanie do zbiornika 5l benzyny potrafi zdziałać cuda - osobiście przerabiałem nie raz...)

[ Dodano: 2011-01-03, 23:36 ]
PS

jak juz dolewac to Skydda :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

ile trwają siarczyste mrozy w Polsce ! ?? ile masz w baku paliwa ? zakaladajac iz pełen zbiornik powstaje pytanie , czy wyjezdzisz go w te siarczyste mrozy . Stad powinno sie lac raczej produkty do tego celu przeznaczone , a benzyne do silników lac benyznowych :mrgreen: Jesli jednak wyjezdzisz ów zbiornik z dolaną benzyną w siarczyste mrozem dni - jest oki !
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

seburaj, nie każ mi żałować, że udzieliłem się w tym temacie, bo podejście masz mało poważne albo uważasz, że masz monopol na prawdę i rację...
Akurat specyfiki, które wymieniłem są godne polecenia i sprawdzone wielokrotnie w praktyce...
O nafcie lotniczej też nie musiałeś ironizować, a co do parafiny, to jak się już nią filtr zapcha, to nic nie pomoże go odetkać, tylko dodatnia temperatura lub wymiana filtra, więc lepiej nie dopuszczać do jej wytrącenia... reszta jest powyżej...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

bartpol1 pisze:ile trwają siarczyste mrozy w Polsce ! ?? ile masz w baku paliwa ? zakaladajac iz pełen zbiornik powstaje pytanie , czy wyjezdzisz go w te siarczyste mrozy . Stad powinno sie lac raczej produkty do tego celu przeznaczone , a benzyne do silników lac benyznowych :mrgreen: Jesli jednak wyjezdzisz ów zbiornik z dolaną benzyną w siarczyste mrozem dni - jest oki !
z całym szacunkiem, ale wychodząc z podobnego zalożenia możnaby nie uzywac opon zimowych - bo ile w końcu mamy dni snieznych i z temperatura poniżej iluś tam stopni w sezonie pomiedzy listopadem a kwietniem ??

dodatek benzyny do ON nie szkodzi nawet w dodatnich temperaturach (mowa o klasycznym dieslu, nie cr) - stąd wątpliwość dot. siarczystych mrozów lekko wydaje się być nieuzasadniona... przypominam - oficjalna instrukca MB (i nie tylko) zaleca dodawanie benzyny do ON zimą jako depresatora ! :->

@jjankiello

przykro mi, że i Ty jako ekspert tak odbierasz moje argumenty - monopolu nie mam, staram sie rzeczowo wskazywać na pewne fakty... tak btw to żadnych specyfikow nie negowalem, skydda sam okazjonalnie uzywam - co zaznaczylem, a parafina czesto nie wytraca się w filtrze "zerojedynkowo", czasami zanim zdąży się "zapchać" to cos jeszcze można zrobić...

zwracam uwagę na to, ze często kombinujemy bardzo, bardzo - a prosty lek i prewencja są bardzo blisko, w sąsiednim pistolecie na tym samym dystrybutorze... :roll:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
Paweł_S.
VIP
Posty: 484
Rejestracja: 6 cze 2010, o 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł_S. »

jjankiello pisze:najlepiej dodawać nafty, a nie benzyny, zwłaszcza w CDI... nie szkodzi też dodawanie specyfików typu kleen-flo czy skydd przez cały rok albo przynajmniej od jesieni do wiosny...
W instrukcji obsługi na str. 371 jest wyraźnie napisane: " Uwaga! Nie mieszać oleju napędowego z benzyną! Jeżeli stosujemy paliwo letnie a temperatura zewnętrzna jest niższa od -15 C, to do oleju napędowego można dodać ( w zależności od temperatury otoczenia) określoną objętość nafty lub specjalnego płynu, który zapobiega wytrącaniu się parafiny.

Proporcje mieszania:
" temp. zewn. -15 do -23 Olej "letni 80% Nafta 20%
temp. zewn -23 do-30 olej letni 50% nafta 50%
dla oleju :zimowego"
temp. zewn. -25 do -30 olej 80% nafta 20%
temp. zewn. -30 do -35 olej 50% nafta 50%"

Tyle instrukcja, czyli jjankiello ma rację.
WDB2102061B324666
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Widać błędnie napisałem, ale z doświadczenia wiem, że z dyktą samochód w -20 zapali bez problemu, a bez niej parę razy zdarzyło się, że nie. Założyłem, że to chodziło o parafinę, a nie wodę, ale widzę, że parafina nie ma nic do rzeczy, bo dykto nic z nią nie radzi, tylko z wodą. Tylko teraz trzeba zakładać, że w zimie większym problemem jest woda w ropie niż parafina, bo to wynika z faktu jak bardzo w zimie wielu osobom pomaga denaturat.
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Paweł_S. tłumacz chłopu a on i tak swoje,najlepsze to są siki Weroniki :mrgreen:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

seburaj pisze:przypominam - oficjalna instrukca MB (i nie tylko) zaleca dodawanie benzyny do ON zimą jako depresatora !
:lol: ale gafa

Obrazek
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości