Kontrolka świec żarowych - świeci po uruchomieniu silnika.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

Camper pisze:
koniu175 pisze:na bank spalona świeca wiem bo już to przerabiałem lepiej wymienić nie czekać bo szkoda poduszek pod silnikiem pozdrawiam
Mógłbyś nieco rozwinąć temat dla laika....jak to wpływa jedno na drugiego... mi tez świeci przez jakiś czas, wiem, że mam aż trzy do wymiany...(termin w serwisie ustalony); od kilku dni coraz bardziej odczuwam silnik na postoju i rzuty przy gaszeniu....poduszka?
Silnik nie paląc na wszystkie gary, pracuje nierówno w związku z czym mocno drga, zużywając poduszki.

A żeby uzmysłowić dlaczego nie warto zwlekać ze swiecą, to koszt świecy ok 50zł, uszczelki pod kolektorem, 30 zł, wymiana obu - 100zł. Razem 180zł

Koszt poduszek pod silnikiem 200zł za sztukę + stówka za wymianę. Razem 500+
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
Camper
Posty: 30
Rejestracja: 7 paź 2013, o 12:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Camper »

Tak myślałem co do reszty to dokładnie. U mnie kontrolka też się świeciła przez kilka sekund, po wymianie problem rozwiązany. Jedna świeca niestety była urwana i poza potem mechaników kosztowało to 200 zeta, nie licząc nowej.
Just one word: "świeżak"
S210 2.9 TD Elegance '97
WDB2102171A485863
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

No i temat ciężkiego odpalania poniżej -5 stopni mnie dopadł. Po przekręceniu zapłonu kontrolka świec świeci się przez około 15 sekund, czyli teoretycznie świece grzeją. Czekam aż zgaśnie i odpalam- ostatnio musiałem chyba 20sekund kręcic nim chwycił, jak chwycił to chodził bardzo nierówno przez pierwszą minutę i lekko stukało w silniku, potem się uspokoiło. Po odpaleniu lampka świec się nie zapala. Teraz pytanie do was, czy w sytuacji gdy jest spalona świeca/swiece lampka może tego nie pokazac? :)
WDB2100161B450683
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

atal pisze:świeci się przez około 15 sekund, czyli teoretycznie świece grzeją
Świece się zużywają to jedno. Słaba kompresja w silniku to druga przyczyna problemów.
Może jeszcze powietrze w układzie zasilania.

Co do pytania o kontrolkę świec. Jeżeli świeca ma przerwę to kontrolka zasygnalizuje problem
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

atal, w AR 166 2.4 JTD również z common railem miałem spalone 4 świece jedna sprawna, jednak przy temp. -5 palił bez problemu. Mi ciężko było od -10, po odpaleniu trochę telepało, po wymianie w wszystko ok. Od czas do czasu migała mi kontrolka świec (rzadko i nie zawsze, mimo że świece upalone :hyhy:)
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Slaw
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2013, o 16:55
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Slaw »

witam w moim silniku 2.9 TD 97r wymieniłem świece żarowe i po odpaleniu silnika kontrolka na sekundę gasnie i zapala się ponownie i pali się non stop mysle ze to przekaźnik ale nie wiem gdzie go szukac i jak sprawdzić czy działa? dodam jeszcze ze po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie równo
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Slaw pisze:witam w moim silniku 2.9 TD 97r wymieniłem świece żarowe i po odpaleniu silnika kontrolka na sekundę gasnie i zapala się ponownie i pali się non stop mysle ze to przekaźnik ale nie wiem gdzie go szukac i jak sprawdzić czy działa? dodam jeszcze ze po odpaleniu silnik przez chwile chodzi nie równo

Znajdziesz takie coś pod maska od strony kierowcy ,rozłączasz wtyczkę ,włączasz grzanie świec i sprawdzasz na pinach napięcie.Wszystko. :)
Załączniki
3917279542.jpg
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
RZ
Posty: 141
Rejestracja: 17 lut 2010, o 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: RZ »

rozmawiałem z jednym mechanikiem, który ostrzegał mnie że świece w CDI mogą stawiać spory opór (bo zasyfione) i istnieje duże ryzyko ich urwania przy próbie wykręcenia i wymiany, co może skutkować koniecznością rozebrania głowicy :przestraszony:

Faktycznie jest to taki problem, czy gość nie ogarnia tematu i wciska kit? :looka:
"Winning is habit. Unfortunately, so is losing."
E 320 CDI '00 Classic (sedan)
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

W CDI występuje taki problem :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
RZ
Posty: 141
Rejestracja: 17 lut 2010, o 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: RZ »

Jakieś rady? :D
"Winning is habit. Unfortunately, so is losing."
E 320 CDI '00 Classic (sedan)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

RZ pisze:rozmawiałem z jednym mechanikiem, który ostrzegał mnie że świece w CDI mogą stawiać spory opór (bo zasyfione) i istnieje duże ryzyko ich urwania przy próbie wykręcenia i wymiany, co może skutkować koniecznością rozebrania głowicy :przestraszony:

Faktycznie jest to taki problem, czy gość nie ogarnia tematu i wciska kit? :looka:
Zdarza sie, ze nieumiejetne wykrecanie spowoduje ukrecenie swiecy? Wowczas sa sposoby jej wyciagniecia.(odwiercenie .....itp) Zdejmowanie glowicy - to ostatecznosc ;)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Cierpliwość przy odkręcaniu, przeczytaj ten temat a będziesz mądrzejszy :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
RadekMBCLK270
Posty: 158
Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: RadekMBCLK270 »

Wymieniałem u siebie rok temu w 2.7Cdi , też podchodziłem do tematu z wielkim strachem słysząc historie, że to takie ryzyko. No ale jak trzeba to trzeba i spokojnie sobie poradziłem nie urywając niczego. Fakt, nie było to wykręcanie zwykłej śrubki.. jak zatrzeszczało pod kluczem to ciśnienie krwi miałem zapewne pod 200. Powolutku, lewo prawo lewo prawo żeby ją ruszyć w gnieździe, a potem mocniej w stronę odkręcania. Kilka razy w ten sposób i poszło bez problemu.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI


Radek
scoobby
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2013, o 16:46
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: scoobby »

Panowie, a ja bym chciala zapytac się Was czy słyszeliście o firmie Denso, dokładniej ichnie świece żarowe. Jakieś japońskie cudo niby..... Dzwoniłam dzisiaj i pewien Pan mocno wychwalał tę firmę, prawda to? Będę wdzięczna.
Wisienka e220 1996r
meloman
Posty: 39
Rejestracja: 19 lut 2014, o 04:38
Lokalizacja: Nowy Dwor Gdanski

Post autor: meloman »

Witam. posiadam ten sam problem odnosnie swiec. przekrecam klczyk po chwili kontrolka gasnie, odpalam i gdy silnik pracuje to zzapala sie kontrolka swiec. rozumiem ze najlepiej sprawdzic u elektryka swiece oraz przekaznik?
W210 1996r. 2,9td.
AVANTGARDE
VIN. WDB2100171A135123
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości