Montaz zestawu Xenonow w W210
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Z tego co mi mówili diagności to musi być odpowiedni reflektor i ustawiony strumień światła
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
BTW.... wracając do punktu z przecinaniem blaszki... nie opłaca się jej przecinać bo jest ona za miękka później i niedociska palnika idealnie i nie ma dobrych wyników na diagnostyce.... lepiej kupić te blaszki razem z zestawem lub też dokupić osobno ~15zł/szt i wtedy dopiero widać załamania na przyżądzie diagnostycznym
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Masakra co z w policji pracujecie ??!! ja jeździłem 4 lata na 8000K i nie miałem problemów teraz mam 6000K i też jest super ,, kolega fajnie opisał jak co zamontować a wy mu morały prawicie chce 8000K jego sprawa ,,, :-/roberts150 pisze:I całe szczęście że już powoli policjanci zabierają się za te komedie .
Stacje diagnostyczne podobnie , ostatnio po raz pierwszy diagnosta kazał mi włączyć spryskiwacze podczas badań :-/ .
A co do kontrowersyjnego tematu temperatury barw nikt mnie nie przekona do tego że wszystko powyżej 4300k nadaje się do bezpiecznej jazdy . Wzrok mam idealny , a po założeniu 6000k wieczorem podczas deszczu czułem się jak ślepiec .
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Przyznam sie szczerze ze tez nie slyszalem nigdy pytania na stacji diagnostycznej o ksenony.
Czy oryginalne czy nie oryginalne, ze spryskiwacze itp.
Wkurza mnie tylko jak jade wieczorem lub w nocy a pseudo ksenon wali tak po oczach ze naprawde nie idzie wytrzymac.
Widzialem wiele roznych jezdzach HIDow w roznych autach ale jak ktos wklada je do ryflow i to oswietla wszystko oprocz drogi to przyrzekam - wlaczam wszystko co mam: od halogenow, przez drogowe, konczac na dalekosieznych.
jakos dziwny traf powoduje ze najbardziej oczodajacymi sa HIDy w seacie toledo. mijalem sie z kilkoma i wszystkie "daja" dokladnie tak samo.
Sorry za OT.
sadze ze juz czas zamknac temat. Kolega inferno03 wywolal burze ;-)
Az biedny sie nie odzywa :-)
Czy oryginalne czy nie oryginalne, ze spryskiwacze itp.
Wkurza mnie tylko jak jade wieczorem lub w nocy a pseudo ksenon wali tak po oczach ze naprawde nie idzie wytrzymac.
Widzialem wiele roznych jezdzach HIDow w roznych autach ale jak ktos wklada je do ryflow i to oswietla wszystko oprocz drogi to przyrzekam - wlaczam wszystko co mam: od halogenow, przez drogowe, konczac na dalekosieznych.
jakos dziwny traf powoduje ze najbardziej oczodajacymi sa HIDy w seacie toledo. mijalem sie z kilkoma i wszystkie "daja" dokladnie tak samo.
Sorry za OT.
sadze ze juz czas zamknac temat. Kolega inferno03 wywolal burze ;-)
Az biedny sie nie odzywa :-)
HID-y niestety, ale w zwykłej lampie rażą i taka jest prawda...miejmy nadzieję, że Ci co mają HID-y zamontowane w zwykłym reflektorze trafią kiedyś na auto z naprzeciwka, które tak samo będzie ich oślepiać...
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Po pierwsze plus dla autora watka ze wszystko ladnie opisal :-)
Po drugie...
Hm...ja mam dolozone ksenony z palnikami 4300K. Sam tego nie robilem. Jak kupowalem samochod to juz tak bylo. Podobno poprzedni wlasciciel jak go sprowadzil to dolozyl i niezle sie wykosztowal. Przez chwile po zakupie myslalem o powrocie do zwyklych swiatel ale jakos sie nie zebralem i tak zostalo (juz 3 rok). Na stacji jak mi gosc ustawial swiatla to powiedzial ze dobrze widac zalamanie swiatla i linie swiatlo-cien. Nie mial problemow zeby je wyregulowac. Czesto jezdze w nocy i mrygali mi jadacy z przeciwka tylko gdy glupie mechaniki cos grzebali przy lampach, a potem nie pojechali ich ustawic ale wtedy to od razu widzialem ze swiatla daja gdzies po koronach drzew. Ustawilem i nikt mi nie mryga. Podczas deszczu, sniegu i mgly tez jest OK. Lepiej niz na swiatlach halogenowych. Choc powiem szczerze ze sam jestem ciekaw jaki by byl wynik z maszynki mierzacej rozproszenie swiatla. Zauwazylem tylko ze dookola palnikow mam takie cylindryczne blaszki. Nie wiem czy tak jest zawsze. Moze to ma ograniczac efekt walenia swiatlem gdzie popadnie. Ja nie znaju ;-)
Ogolnie problem oslepiania dotyczy zarowno HIDow jak i zwyklych swiatel. U nas na drogach to mam wrazenie ze co drugi mijany samochod ma zle ustawione swiatla. Dla mnie to jest wiekszy problem niz dobrze ustawione i zamontowane ksenony.
Z tym prawem to jest tak ze od pewnego momentu (chyba od 1996 roku) weszly w zycie przepisy dotyczace ksenonow ze ma byc poziomowanie, spryskiwacze i plaska szyba bez ryfla. Tylko myk polega na tym ze juz przed data wejscia tych przepisow w zycie byly auta z ksenonami (bez spryskow i poziomowania, a z ryflem) i wtedy nikt tego nie wymagal. Ogolnie to poziomowanie i spryskiwacze to dobre rzeczy tylko to troche wyglada tak ze jest to dolozone po to zeby klient wiedzial czemu doplaca pare tysiakow jak sobie wybiera ksenony zamiast zwyklych lamp. Pozimowanie ogolnie fajnie ze z automatu ale jak sie jest rozgarnietym kierowca i obciazy sie tyl to wiadomo ze trzeba manualnie obnizyc wysokosc swiecenia swiatel. Przeciez automatyczne tez nie dziala dynamicznie (tylko na starcie sie ustawiaja i koniec). W S210 to wogole maly problem z tym poziomowaniem bo jest zawieszenie NIVO ktore pilnuje zeby auto trzymalo poziom, a skoro auto trzyma to i swiatla tez. A co do spryskow to fajnie je miec, jeszcze fajniej jak sie zalaczaja razem z dluzszym wcisnieciem spryskiwaczy szyb. Gorzej jest jak jest oddzielny guzik bo moge sie zalozyc ze w wielu przypadkach ten oddzielny guzik jest rzadko uzywany. Przy brzydkiej pogodzie bardzo czesto widze nowe samochody ze spryskiwaczami i zafajdanymi kloszami bardziej niz moje.
Podsumowujac...wolalbym miec oryginalne ksenony ze spryskiwaczami i poziomowaniem ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma ;-) Troche tematem dawniej sie interesowalem bo po zakupie mialem "problem" ze takie jak mam to nielegal i wogole. Robilem nawet testy. W sensie ja w inny samochod i mijanka z moim. Pytalem sie znajomyc za ktorymi jezdzilem w nocy czy oslepiam i wychodzilo ze nie. Poki co jezdze i nikt sie do mnie nie przyczepil. Jak sie przyczepi to bede wtedy myslal. Poki co pilnuje zeby miec dobrze ustawione swiatla. Staram sie utrzymywac szkla reflektorow w czystosci i pilnuje manualnie wysokosci swiecenia ;-)
Po drugie...
Hm...ja mam dolozone ksenony z palnikami 4300K. Sam tego nie robilem. Jak kupowalem samochod to juz tak bylo. Podobno poprzedni wlasciciel jak go sprowadzil to dolozyl i niezle sie wykosztowal. Przez chwile po zakupie myslalem o powrocie do zwyklych swiatel ale jakos sie nie zebralem i tak zostalo (juz 3 rok). Na stacji jak mi gosc ustawial swiatla to powiedzial ze dobrze widac zalamanie swiatla i linie swiatlo-cien. Nie mial problemow zeby je wyregulowac. Czesto jezdze w nocy i mrygali mi jadacy z przeciwka tylko gdy glupie mechaniki cos grzebali przy lampach, a potem nie pojechali ich ustawic ale wtedy to od razu widzialem ze swiatla daja gdzies po koronach drzew. Ustawilem i nikt mi nie mryga. Podczas deszczu, sniegu i mgly tez jest OK. Lepiej niz na swiatlach halogenowych. Choc powiem szczerze ze sam jestem ciekaw jaki by byl wynik z maszynki mierzacej rozproszenie swiatla. Zauwazylem tylko ze dookola palnikow mam takie cylindryczne blaszki. Nie wiem czy tak jest zawsze. Moze to ma ograniczac efekt walenia swiatlem gdzie popadnie. Ja nie znaju ;-)
Ogolnie problem oslepiania dotyczy zarowno HIDow jak i zwyklych swiatel. U nas na drogach to mam wrazenie ze co drugi mijany samochod ma zle ustawione swiatla. Dla mnie to jest wiekszy problem niz dobrze ustawione i zamontowane ksenony.
Z tym prawem to jest tak ze od pewnego momentu (chyba od 1996 roku) weszly w zycie przepisy dotyczace ksenonow ze ma byc poziomowanie, spryskiwacze i plaska szyba bez ryfla. Tylko myk polega na tym ze juz przed data wejscia tych przepisow w zycie byly auta z ksenonami (bez spryskow i poziomowania, a z ryflem) i wtedy nikt tego nie wymagal. Ogolnie to poziomowanie i spryskiwacze to dobre rzeczy tylko to troche wyglada tak ze jest to dolozone po to zeby klient wiedzial czemu doplaca pare tysiakow jak sobie wybiera ksenony zamiast zwyklych lamp. Pozimowanie ogolnie fajnie ze z automatu ale jak sie jest rozgarnietym kierowca i obciazy sie tyl to wiadomo ze trzeba manualnie obnizyc wysokosc swiecenia swiatel. Przeciez automatyczne tez nie dziala dynamicznie (tylko na starcie sie ustawiaja i koniec). W S210 to wogole maly problem z tym poziomowaniem bo jest zawieszenie NIVO ktore pilnuje zeby auto trzymalo poziom, a skoro auto trzyma to i swiatla tez. A co do spryskow to fajnie je miec, jeszcze fajniej jak sie zalaczaja razem z dluzszym wcisnieciem spryskiwaczy szyb. Gorzej jest jak jest oddzielny guzik bo moge sie zalozyc ze w wielu przypadkach ten oddzielny guzik jest rzadko uzywany. Przy brzydkiej pogodzie bardzo czesto widze nowe samochody ze spryskiwaczami i zafajdanymi kloszami bardziej niz moje.
Podsumowujac...wolalbym miec oryginalne ksenony ze spryskiwaczami i poziomowaniem ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma ;-) Troche tematem dawniej sie interesowalem bo po zakupie mialem "problem" ze takie jak mam to nielegal i wogole. Robilem nawet testy. W sensie ja w inny samochod i mijanka z moim. Pytalem sie znajomyc za ktorymi jezdzilem w nocy czy oslepiam i wychodzilo ze nie. Poki co jezdze i nikt sie do mnie nie przyczepil. Jak sie przyczepi to bede wtedy myslal. Poki co pilnuje zeby miec dobrze ustawione swiatla. Staram sie utrzymywac szkla reflektorow w czystosci i pilnuje manualnie wysokosci swiecenia ;-)
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2010, o 09:49 przez Klosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam spryskiwacze, ale nie mam xenonów. Myślałem o HID-ach, ale jak zobaczyłem jak to oślepia...zrezygnowałem, bo jak np. będziesz miał wypadek i ktoś kumaty powie, że go oślepiłeś?
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
OK. Ale na co patrzyles bo podejrzewam ze HIDy HIDom nierowne. Wlozyles u siebie dobre przetwornice i palniki czy porownujesz do tego co jezdzi po ulicach? Z tego co wiem sa warsztaty ktore zajmuja sie takimi rzeczami i potrafia zrobic cuda ;-) Robia jakies przeslony i inne duperelki zeby swiatlo nie dawalo wszedzie dookola. Ja wiem ze u nas duzo jezdzi samochodow, ktore nigdy nie mialy fabrycznie ksenonow. Wkladaja do takich aut najtansze HIDy i wali to gdzie popadnie ;-)elegance pisze:Myślałem o HID-ach, ale jak zobaczyłem jak to oślepia...zrezygnowałem
Zawsze istnieje taka opcja dlatego tak jak powiedzialem wolalbym miec wszystko w oryginale. W Twoim przypadku jak masz spryskiwacze to podejrzewam ze nawet ktos kumaty na 99,9% by sie nie przyczepil. Jak jest wypadek to sa inne emocje niz teraz na sucho i nie mysli sie ze ktos ma takie czy inne lampy w aucie.elegance pisze:bo jak np. będziesz miał wypadek i ktoś kumaty powie, że go oślepiłeś?
Zgadza się, ale zawsze trzeba przewidzieć, że do takiej sytuacji może dojść i mogą być problemyKlosiak pisze:Zawsze istnieje taka opcja dlatego tak jak powiedzialem wolalbym miec wszystko w oryginale. W Twoim przypadku jak masz spryskiwacze to podejrzewam ze nawet ktos kumaty na 99,9% by sie nie przyczepil. Jak jest wypadek to sa inne emocje niz teraz na sucho i nie mysli sie ze ktos ma takie czy inne lampy w aucie.elegance pisze:bo jak np. będziesz miał wypadek i ktoś kumaty powie, że go oślepiłeś?
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Jak jest wypadek , to człowiek faktycznie nie myśli o takich pierdołach , tylko np leżąc na desce w kołnierzu ortopedycznym usilnie próbuje poruszać kończynami .Klosiak pisze:Jak jest wypadek to sa inne emocje niz teraz na sucho i nie mysli sie ze ktos ma takie czy inne lampy w aucie.
Problem może się pojawić kilka dni później , gdy ambitny pan rzeczoznawca zauważy nieszczęsne HID-y . I nie piszcie że to głąby i nie znają tego tematu , na każdym forum motoryzacyjnym aż trzeszczy od takich instrukcji .
A TU mając taką rewelację w protokole rzeczoznawcy w najlepszym wypadku przeciągnie wypłatę odszkodowania o wiele miesięcy .
Równie dobrze ubezpieczalnia może nie wypłacić odszkodowania... podstawę mają
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
miałem kilka stłuczek i żaden ubezpieczyciel nie robił mi z powodu HID - ów jakiś problemów ,, winę orzeka policjant , auto ma waży przegląd wiec jest sprawne zdaniem diagnosty , Ch..., im do moich lampelegance pisze:Równie dobrze ubezpieczalnia może nie wypłacić odszkodowania... podstawę mają
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Tak, ale zakładamy, że wpada w Ciebie jakieś załóżmy BMW, gdzie jadą młodzi - wina niby ich, zakładamy, że ginie pasażer BMW. Sprawa nie kończy się na decyzji policjanta na miejscu... biegli rzeczoznawcy sprawdzają samochody i raczej dojdą, że auto ma zamontowane HID-y, choćby zobaczą przetwornicę, a jak będziesz miał rozbite auto to może być na wierzchu. I co...sprawa się komplikuje...może być tak, że ubezpieczyciel BMW nie wypłaci odszkodowania z tytułu OC sprawcy, gdyż zamontowane oświetlenie w Twoim aucie nie posiada homologacji i mogło oślepić kierowce BMW. Wiem jak jest przy wypadkach...przy kolizji nie ma takich procedur, ale przy wypadku jest już inaczej. Kolega, który napisał, że ....... do jego lamp pomylił pojęcia wypadku, a kolizji. Kolizja kończy się ukaraniem mandatem, ew. wnioskiem do sądu o rozstrzygnięcie winy, a wypadek - konkretnie jest spowodowanie kończy się już tylko w sądzie i nie jest wykroczeniem, a przestępstwem - do tego auta są badane przez biegłych rzeczoznawców oraz techników. Nie wiem czy wiesz, ale przy wypadku sprawdzają czy auto miało w chwili wypadku włączone światła, sprawdzają takie rzeczy, dlatego zniechęciłem się do montażu HID-ów.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości