Jakie są objawy umierania turbiny??? - TURBODIESEL
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
mój znajomy ma to samo w 2.9... raz jest ok, a potem traci moc. Turbo nowe, wtryski robione i nic. Zaprowadził do ASO tam powiedzieli, że wszystko jest ok. Kasa wydana, a auto bez zmian. Może ktoś miał coś takiego?
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany"
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Proszę sobie wejść w dział "Silnik i układd napędowy".Tam jest mnóstwo takich tematów.Przyczy tak jak koledzy wyżej piszą, może być wiele.Ja obstawiam przepływomierz.Ale zapraszam do działu tam możn coś ciekawego się dowiedzieć, a na pewno rozwiąrzecie swój problem :-D
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Proponuje posłuchać kolegi dzahym!!!u mnie był ten sam problem.Wymieniłem oba zawory EGR i sterujący tubiną i żadnej poprawy.W tym miejscu pozdrawiam moich mechaników.Ale w końcu się udało rozwiązać problem.Nieszczelna membrana w pompce.Moja rada kolego wyciągnij wężyk z zaworu który zaznaczyłem ci na fotce uszczelnij go dokładnie(zatkaj) i się przejedz.Jeśli będzie ok to już wiesz który zawór masz do wymiany.dzahym pisze:Poczytaj w odpowiednim dziale -silnik. A może silnik przechodzi w tryb awaryjny? Przyczyn może być wiele. Bez komputera raczej się nie obędzie. U mnie była pęknięta membrana w zaworze/siłowniku(?) podciśnienia - tym obok przepustnicy. Objawy podobne. Pokazało błąd EGR.
Powodzenia.
Mercedes-Benz E-290 TD
A tą membrane gdy jest przetarta składzasz na silikon i git! Może nie jest to profesjonalizm ale nowy element to koszt ok. 300 zetów.
WDB2100171A2223..
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
Re: brak mocy e 2.9 TD
Identyczny objaw mialem u siebie, powodem okazal sie nieszczelny intercooler. Kiedy byl zimny byl w miare szczelny ale po rozgrzaniu stawal sie nieszczelny i silnik wchodzil w tryb awaryjny (oznaka ewidentna strata mocy)bialy10 pisze:Witam . posiadam od niedawna Mercedesa e 2.9 TD z 96 roku . I mam problem .. gdy samochod jest zimny torbina działa, troche sie rozgrzeje i nie działa . Lecz gdy zgasze auto i poczekam ok 10 s i zapale go to znow dziala ale tylko chwile .. co to moze być ? Pomozcie !
Sprawdz intercooler jego przewody, np jesli na przednim zderzaku tym na dole masz jakies ciemne oleiste zacieki to na 100% jest to intercooler) Koszt intercoolera ok 900pln (moj byl pekniety wiec wymienialem caly)
Pozatym warto pojechac na komputer koszt ok 50-100pln
[ Dodano: 2010-03-30, 14:03 ]
Oj tu mnie zaciekawiles!sikora.sl pisze:Proponuje posłuchać kolegi dzahym!!!u mnie był ten sam problem.Wymieniłem oba zawory EGR i sterujący tubiną i żadnej poprawy.W tym miejscu pozdrawiam moich mechaników.Ale w końcu się udało rozwiązać problem.Nieszczelna membrana w pompce.Moja rada kolego wyciągnij wężyk z zaworu który zaznaczyłem ci na fotce uszczelnij go dokładnie(zatkaj) i się przejedz.Jeśli będzie ok to już wiesz który zawór masz do wymiany.dzahym pisze:Poczytaj w odpowiednim dziale -silnik. A może silnik przechodzi w tryb awaryjny? Przyczyn może być wiele. Bez komputera raczej się nie obędzie. U mnie była pęknięta membrana w zaworze/siłowniku(?) podciśnienia - tym obok przepustnicy. Objawy podobne. Pokazało błąd EGR.
Powodzenia.
Moja ciekawosc wynika z tego ze ja nie mam tu zadnego zaworu ani wezyka. . Co oznacza brak tego ustrojstwa ?
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
To jest dobre pytanie.W niektorych modelach E290 TD widzialem ze jest zaślepiony fabrycznie.Nie wiem dlaczego w jednych jest a winnych nie.Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mowil mi ze moze to byc cos w rodzaju hamulca górskiego.Zawór ten steruje przepustnica w rurze na której jest zamontowany, w momecie sciagniecia nogi z peału gazu przepustnica sie zamyka co niby zwieksza sile hamowania silnikiem.Głowy nie dalbym sobie za to uciac ale zawsze to jakas teoria.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Mercedes-Benz E-290 TD
Ok.Ja sie przy tym nie upieram.Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego ten zawór nie jest montowany we wszytkich silnikach 2,9 TD?Tam gdzie zawór nie wystepuje nie ma zagrożenia podania za dużego ciśnienia przez turbine??consol85 pisze:sikora.sl, cos ci nasciemniali to jest zawur ktury zapobiega rozwaleniu gdy turbina poda za durze cisnienie ,przeladowania turbiny, ten zawur sie zamuka a durgi otwiera co puszcza do kolektora wydechowego cisienie z kolektora ssacego
Mercedes-Benz E-290 TD
No wlasnie dlaczego w moim tego nie ma?..sikora.sl pisze:Ok.Ja sie przy tym nie upieram.Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego ten zawór nie jest montowany we wszytkich silnikach 2,9 TD?Tam gdzie zawór nie wystepuje nie ma zagrożenia podania za dużego ciśnienia przez turbine??consol85 pisze:sikora.sl, cos ci nasciemniali to jest zawur ktury zapobiega rozwaleniu gdy turbina poda za durze cisnienie ,przeladowania turbiny, ten zawur sie zamuka a durgi otwiera co puszcza do kolektora wydechowego cisienie z kolektora ssacego
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 23 kwie 2010, o 20:31
- Lokalizacja: lubelskie
panowie u mnie też auto przechodziło w tryb serwisowy gdy zaślepiłem wężyk wszystko jest ok , prosze powiedzcie jaka jest fachowa nazwa tego elementu i czy można jeżdzic z zaślepionym czy nie wpływa to negatywnie na silnik. i czy uszczelnienie silikonem pomaga tak jak pisano w poście wyżej.
w 210 e 290 sprzedany
- grzechu1984
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 wrz 2009, o 16:33
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witam
Ja mam inny problem po zabawie z weżykami od podcisnienia które znajduja sie pod filtrem powietrza i wchodza do takich dwóch puszek...po odpieciu ich i złożeniu auto straciło moc tzn nie w chodzi w tryb awaryjny na postoju zamyka obroty ale gdy rusze max 2,5tys predkosc po długim czasie 90km/h i gdy chce przyspieszyć auto sie dławi i zwalnia...turbo nie pompuje węży sa miekkie ale ogólnie turbina chodzi....złożyłem coś źle czy czystu przypadek.... pozdr
Ja mam inny problem po zabawie z weżykami od podcisnienia które znajduja sie pod filtrem powietrza i wchodza do takich dwóch puszek...po odpieciu ich i złożeniu auto straciło moc tzn nie w chodzi w tryb awaryjny na postoju zamyka obroty ale gdy rusze max 2,5tys predkosc po długim czasie 90km/h i gdy chce przyspieszyć auto sie dławi i zwalnia...turbo nie pompuje węży sa miekkie ale ogólnie turbina chodzi....złożyłem coś źle czy czystu przypadek.... pozdr
Bez Gwiazdy NIE ma Jazdy!!!:-)
Mercedes E290TD AUTOMAT 1997 CLASIC (KOMBI)
Wcześniej
Mercedes W124 E300
Mercedes E290TD AUTOMAT 1997 CLASIC (KOMBI)
Wcześniej
Mercedes W124 E300
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości