Jakie są objawy umierania turbiny??? - TURBODIESEL

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
danieljd
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2008, o 10:48
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: danieljd »

mój znajomy ma to samo w 2.9... raz jest ok, a potem traci moc. Turbo nowe, wtryski robione i nic. Zaprowadził do ASO tam powiedzieli, że wszystko jest ok. Kasa wydana, a auto bez zmian. Może ktoś miał coś takiego?
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany" :(
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Proszę sobie wejść w dział "Silnik i układd napędowy".Tam jest mnóstwo takich tematów.Przyczy tak jak koledzy wyżej piszą, może być wiele.Ja obstawiam przepływomierz.Ale zapraszam do działu tam możn coś ciekawego się dowiedzieć, a na pewno rozwiąrzecie swój problem :-D
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
sikora.sl
Posty: 18
Rejestracja: 7 kwie 2009, o 22:17

Post autor: sikora.sl »

dzahym pisze:Poczytaj w odpowiednim dziale -silnik. A może silnik przechodzi w tryb awaryjny? Przyczyn może być wiele. Bez komputera raczej się nie obędzie. U mnie była pęknięta membrana w zaworze/siłowniku(?) podciśnienia - tym obok przepustnicy. Objawy podobne. Pokazało błąd EGR.
Proponuje posłuchać kolegi dzahym!!!u mnie był ten sam problem.Wymieniłem oba zawory EGR i sterujący tubiną i żadnej poprawy.W tym miejscu pozdrawiam moich mechaników.Ale w końcu się udało rozwiązać problem.Nieszczelna membrana w pompce.Moja rada kolego wyciągnij wężyk z zaworu który zaznaczyłem ci na fotce uszczelnij go dokładnie(zatkaj) i się przejedz.Jeśli będzie ok to już wiesz który zawór masz do wymiany.
Powodzenia.
Załączniki
965737043_4.jpg
Mercedes-Benz E-290 TD
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sluchajcie koledzy, a komus udalo sie rozebrac ten modulator podcisnienia od przepustnicy? on jest na jakies zatrzaski czy jak? mam taki zepsuty i interesuje mnie co jest w srodku :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
sikora.sl
Posty: 18
Rejestracja: 7 kwie 2009, o 22:17

Post autor: sikora.sl »

Rozebrałem to.W środku jest tylko membrana i sprężyna i nic więcej.
Mercedes-Benz E-290 TD
dzahym
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 14 paź 2008, o 20:02
Lokalizacja: LZA

Post autor: dzahym »

A tą membrane gdy jest przetarta składzasz na silikon i git! Może nie jest to profesjonalizm ale nowy element to koszt ok. 300 zetów.
WDB2100171A2223..
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
tomifor
Posty: 148
Rejestracja: 6 lut 2009, o 08:51
Lokalizacja: gda

Re: brak mocy e 2.9 TD

Post autor: tomifor »

bialy10 pisze:Witam . posiadam od niedawna Mercedesa e 2.9 TD z 96 roku . I mam problem .. gdy samochod jest zimny torbina działa, troche sie rozgrzeje i nie działa . Lecz gdy zgasze auto i poczekam ok 10 s i zapale go to znow dziala ale tylko chwile .. co to moze być ? Pomozcie !
Identyczny objaw mialem u siebie, powodem okazal sie nieszczelny intercooler. Kiedy byl zimny byl w miare szczelny ale po rozgrzaniu stawal sie nieszczelny i silnik wchodzil w tryb awaryjny (oznaka ewidentna strata mocy)
Sprawdz intercooler jego przewody, np jesli na przednim zderzaku tym na dole masz jakies ciemne oleiste zacieki to na 100% jest to intercooler) Koszt intercoolera ok 900pln (moj byl pekniety wiec wymienialem caly)
Pozatym warto pojechac na komputer koszt ok 50-100pln

[ Dodano: 2010-03-30, 14:03 ]
sikora.sl pisze:
dzahym pisze:Poczytaj w odpowiednim dziale -silnik. A może silnik przechodzi w tryb awaryjny? Przyczyn może być wiele. Bez komputera raczej się nie obędzie. U mnie była pęknięta membrana w zaworze/siłowniku(?) podciśnienia - tym obok przepustnicy. Objawy podobne. Pokazało błąd EGR.
Proponuje posłuchać kolegi dzahym!!!u mnie był ten sam problem.Wymieniłem oba zawory EGR i sterujący tubiną i żadnej poprawy.W tym miejscu pozdrawiam moich mechaników.Ale w końcu się udało rozwiązać problem.Nieszczelna membrana w pompce.Moja rada kolego wyciągnij wężyk z zaworu który zaznaczyłem ci na fotce uszczelnij go dokładnie(zatkaj) i się przejedz.Jeśli będzie ok to już wiesz który zawór masz do wymiany.
Powodzenia.
Oj tu mnie zaciekawiles!
Moja ciekawosc wynika z tego ze ja nie mam tu zadnego zaworu ani wezyka. . Co oznacza brak tego ustrojstwa ?
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
sikora.sl
Posty: 18
Rejestracja: 7 kwie 2009, o 22:17

Post autor: sikora.sl »

To jest dobre pytanie.W niektorych modelach E290 TD widzialem ze jest zaślepiony fabrycznie.Nie wiem dlaczego w jednych jest a winnych nie.Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mowil mi ze moze to byc cos w rodzaju hamulca górskiego.Zawór ten steruje przepustnica w rurze na której jest zamontowany, w momecie sciagniecia nogi z peału gazu przepustnica sie zamyka co niby zwieksza sile hamowania silnikiem.Głowy nie dalbym sobie za to uciac ale zawsze to jakas teoria.
Pozdrawiam.
Mercedes-Benz E-290 TD
Awatar użytkownika
consol85
Posty: 172
Rejestracja: 24 gru 2008, o 19:10
Lokalizacja: Przyjażń

Post autor: consol85 »

sikora.sl, cos ci nasciemniali to jest zawur ktury zapobiega rozwaleniu gdy turbina poda za durze cisnienie ,przeladowania turbiny, ten zawur sie zamuka a durgi otwiera co puszcza do kolektora wydechowego cisienie z kolektora ssacego
E290 Avantgarde 96r & E320 CDI Avantgarde 00r
MOJE AUKCJE SPRZEDAM w210
Obrazek
sikora.sl
Posty: 18
Rejestracja: 7 kwie 2009, o 22:17

Post autor: sikora.sl »

consol85 pisze:sikora.sl, cos ci nasciemniali to jest zawur ktury zapobiega rozwaleniu gdy turbina poda za durze cisnienie ,przeladowania turbiny, ten zawur sie zamuka a durgi otwiera co puszcza do kolektora wydechowego cisienie z kolektora ssacego
Ok.Ja sie przy tym nie upieram.Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego ten zawór nie jest montowany we wszytkich silnikach 2,9 TD?Tam gdzie zawór nie wystepuje nie ma zagrożenia podania za dużego ciśnienia przez turbine??
Mercedes-Benz E-290 TD
tomifor
Posty: 148
Rejestracja: 6 lut 2009, o 08:51
Lokalizacja: gda

Post autor: tomifor »

sikora.sl pisze:
consol85 pisze:sikora.sl, cos ci nasciemniali to jest zawur ktury zapobiega rozwaleniu gdy turbina poda za durze cisnienie ,przeladowania turbiny, ten zawur sie zamuka a durgi otwiera co puszcza do kolektora wydechowego cisienie z kolektora ssacego
Ok.Ja sie przy tym nie upieram.Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego ten zawór nie jest montowany we wszytkich silnikach 2,9 TD?Tam gdzie zawór nie wystepuje nie ma zagrożenia podania za dużego ciśnienia przez turbine??
No wlasnie dlaczego w moim tego nie ma?..
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
Awatar użytkownika
Frank
Posty: 150
Rejestracja: 27 lip 2009, o 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Frank »

W moim przypadku to był nieszczelny intercooler iraz uszkodzony zawór EGR ( obie te rzeczy proponuje wymienić i będzie dobrze!)
W210 E290TD '98r. manual
mietek 111
Posty: 57
Rejestracja: 23 kwie 2010, o 20:31
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: mietek 111 »

panowie u mnie też auto przechodziło w tryb serwisowy gdy zaślepiłem wężyk wszystko jest ok , prosze powiedzcie jaka jest fachowa nazwa tego elementu i czy można jeżdzic z zaślepionym czy nie wpływa to negatywnie na silnik. i czy uszczelnienie silikonem pomaga tak jak pisano w poście wyżej.
w 210 e 290 sprzedany
Awatar użytkownika
mongrel
Posty: 10
Rejestracja: 20 lut 2010, o 18:28
Lokalizacja: Krk

Post autor: mongrel »

Ja jak w poście powyżej mam prośbę o nazwę tego elementu, sam niedawno zauważyłem że ten wężyk jest zaślepiony i tak pomyślałem że jakby nie była to droga zabawa to bym to "coś" wymienił.
Mercedes S210 2.9 TD
Awatar użytkownika
grzechu1984
Posty: 41
Rejestracja: 2 wrz 2009, o 16:33
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: grzechu1984 »

Witam
Ja mam inny problem po zabawie z weżykami od podcisnienia które znajduja sie pod filtrem powietrza i wchodza do takich dwóch puszek...po odpieciu ich i złożeniu auto straciło moc tzn nie w chodzi w tryb awaryjny na postoju zamyka obroty ale gdy rusze max 2,5tys predkosc po długim czasie 90km/h i gdy chce przyspieszyć auto sie dławi i zwalnia...turbo nie pompuje węży sa miekkie ale ogólnie turbina chodzi....złożyłem coś źle czy czystu przypadek.... pozdr
Bez Gwiazdy NIE ma Jazdy!!!:-)

Mercedes E290TD AUTOMAT 1997 CLASIC (KOMBI)

Wcześniej

Mercedes W124 E300
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości