CO ZNACZY BAS
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
CO ZNACZY BAS
co znaczy ANTIBLOCK SYSTEM i pali sie ABS i ASR podczas jazdy pod górkę na śniegu. Wicie koledzy, dziś spadł snieg a ja jechałem tym autem (Mercedes E 290) po raz pierwszy i nie mogłem dojecheć do domu. Dodam tylko, że już mam zimówki.
wojtek 2.9td
ABS - system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu
ASR - system zapobiegający uślizgowi kół przy ruszaniu
BAS - Asystent hamowania wspomagajacy je przy tej czynności
Wszystkie chodzą na jednym układzie/ obwodzie i awaria jednego powoduje unieruchomienie wszystkich - przyczyna może być prozaiczna - np. zabrudzony czujnik przy kole . Wypadało by podłączyć auto pod kompa powinien dość dokładnie zlokalizować przyczynę .
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-13, 22:24 ]
Pozdrawiam
ASR - system zapobiegający uślizgowi kół przy ruszaniu
BAS - Asystent hamowania wspomagajacy je przy tej czynności
Wszystkie chodzą na jednym układzie/ obwodzie i awaria jednego powoduje unieruchomienie wszystkich - przyczyna może być prozaiczna - np. zabrudzony czujnik przy kole . Wypadało by podłączyć auto pod kompa powinien dość dokładnie zlokalizować przyczynę .
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-13, 22:24 ]
Jeśli systemy działają prawidłowo powinien świecić tylko trójkąt po środku prędkościomierza , jeżeli świeci przy ruszaniu na śliskim to jest prawidłowy objaw , ale faktycznie jest problem z podjechaniem wtedy pod górkę - też to ostatnio przerabiałem - koło biegów powinieneś mieć przycisk umożliwiający ręczne wyłączenie ASR - możesz wyłączyć ten układ i wtedy auto będzie "mieliło" na śliskim kołami ,ale lepiej podjeżdża niż z włączonym systemem (zapobiegając ślizganiu się kół) . Przynajmniej u mnie to się ostatnio sprawdziło .wojtek pisze:co znaczy ANTIBLOCK SYSTEM i pali sie ABS i ASR podczas jazdy pod górkę na śniegu. Wicie koledzy, dziś spadł snieg a ja jechałem tym autem (Mercedes E 290) po raz pierwszy i nie mogłem dojecheć do domu. Dodam tylko, że już mam zimówki.
Pozdrawiam
Może być czujnik i od ich wyczyszczenia (i koronek ABS ) bym zaczął , możne być któryś przewód od czujnika przerwany , naderwany itp. Najlepiej podłączyć się pod komputer diagnostyczny i wtedy to urządzenie ukierunkuje Cię na konkretną przyczynę - pokazując dokładnie gdzie tkwi problem np. prawe tylne koło ( oczywiście strzelam , bo na odległość można co najwyżej powróżyć z fusów )
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
SORY ale mam nerwa !!!
Proszę, skup się pisz po Polsku.
Proszę, skup się pisz po Polsku.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, o 23:18 przez wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
wojtek 2.9td
Nie nerwujsia ;-) . To raczej jakiś banał będzie do okulara AMG zamawiałem tylni czujnik ABS - koszt 80 zł w hurtowni . Do S-klasy W220 czujnik pod pedał hamulca (który też rozłączał te systemy ) koszt 30 zł . Więc dramatu chyba nie będzie .wojtek pisze:SORY ale mam nerwa !!!
Proszę, skup się pisz po Polsku.
Pozdrawiam
U mnie dodatkowo jest ESP i wygląda na to, że tym wyłącznikiem wyłączam tylko układ ESP, a ASR działa nadal.tommasso pisze: koło biegów powinieneś mieć przycisk umożliwiający ręczne wyłączenie ASR - możesz wyłączyć ten układ i wtedy auto będzie "mieliło" na śliskim kołami ,ale lepiej podjeżdża niż z włączonym systemem (zapobiegając ślizganiu się kół) . Przynajmniej u mnie to się ostatnio sprawdziło .
Pozdrawiam
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
WDB2100161B300064
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Nie zgodze sie. U mnie mimo ze komputer sobie piszczy ze cos jest nie tak z BAS+ETS (swieci kontrolka i na liczniku mnie wita takimi komunikatami) to ABS dziala i ma sie dobrze.tommasso pisze:Wszystkie chodzą na jednym układzie/ obwodzie i awaria jednego powoduje unieruchomienie wszystkich - przyczyna może być prozaiczna - np. zabrudzony czujnik przy kole . Wypadało by podłączyć auto pod kompa powinien dość dokładnie zlokalizować przyczynę .
Pozatym trojkat zaczyna sie swiecic jak po prostu tracimy przyczepnosc.
Dzis z rana i wieczorem pobawilem sie na osiedlowych oblodzonych uliczkach :-) Masakra jakas. Szklanka taka byla ze przy skrzynii na S to praktycznie jezdzic sie nie dalo :-D
Klosiak pisze:Nie zgodze sie. U mnie mimo ze komputer sobie piszczy ze cos jest nie tak z BAS+ETS (swieci kontrolka i na liczniku mnie wita takimi komunikatami) to ABS dziala i ma sie dobrze.
Może dlatego że masz 4Matic i ETS , a nie ASR czy ESP ? Nie wiem , w każdym razie w "normalnym" W210 , W202 , W220 awaria któregoś czujnika wywalała błąd wszystkich 3 systemów u mnie .
Tak też ja pisałem :-)Klosiak pisze: Pozatym trojkat zaczyna sie swiecic jak po prostu tracimy przyczepnosc.
No ale i tak masz przewagę z 4Matic-kiem przez te pare dni w roku ;-) w porównaniu z tradycyjnymi napędami , w Jeepie miałem permanentnie 4x4 i na śliskim czy śniegu przód czy tył napęd nie miał porównania choć ja miałem opony wielosezon ,a tamci pełne zimówki - ale też nie można tego napędu przeceniać - pamiętam jak śnieg fest sypnął i zacząłem testować 4x4 , V8 w Jeepie pięknie go rozpędzała na śniegu ... gorzej było w tych warunkach z wyhamowaniem tego rozpędzonego 2 Tonowego bydlaka :mrgreen:Klosiak pisze:Dzis z rana i wieczorem pobawilem sie na osiedlowych oblodzonych uliczkach :-) Masakra jakas. Szklanka taka byla ze przy skrzynii na S to praktycznie jezdzic sie nie dalo :-D
Pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
No ETS to taki dziadek ASR w sumie ;-) Ja mam oddzielna kontrolke od ETS+BAS i oddzielna od ABS.tommasso pisze:Może dlatego że masz 4Matic i ETS , a nie ASR czy ESP ? Nie wiem , w każdym razie w "normalnym" W210 , W202 , W220 awaria któregoś czujnika wywalała błąd wszystkich 3 systemów u mnie .
Swiete slowa ;-) Mnie kiedys na zaspie wybilo do gory i niestety pojechalem do rowu. Naped 4x4 przy hamowaniu nie pomaga ;-) Ale fakt faktem ze na mokrym czy sliskim samochod ladnie rozpedza :-Ptommasso pisze:ale też nie można tego napędu przeceniać - pamiętam jak śnieg fest sypnął i zacząłem testować 4x4 , V8 w Jeepie pięknie go rozpędzała na śniegu ... gorzej było w tych warunkach z wyhamowaniem tego rozpędzonego 2 Tonowego bydlaka :mrgreen:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości