CO ZNACZY BAS

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wojtek
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2008, o 21:09
Lokalizacja: świecie

CO ZNACZY BAS

Post autor: wojtek »

co znaczy ANTIBLOCK SYSTEM i pali sie ABS i ASR podczas jazdy pod górkę na śniegu. Wicie koledzy, dziś spadł snieg a ja jechałem tym autem (Mercedes E 290) po raz pierwszy i nie mogłem dojecheć do domu. Dodam tylko, że już mam zimówki.
wojtek 2.9td
tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Post autor: tommasso »

ABS - system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu
ASR - system zapobiegający uślizgowi kół przy ruszaniu
BAS - Asystent hamowania wspomagajacy je przy tej czynności

Wszystkie chodzą na jednym układzie/ obwodzie i awaria jednego powoduje unieruchomienie wszystkich - przyczyna może być prozaiczna - np. zabrudzony czujnik przy kole . Wypadało by podłączyć auto pod kompa powinien dość dokładnie zlokalizować przyczynę .

Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-12-13, 22:24 ]
wojtek pisze:co znaczy ANTIBLOCK SYSTEM i pali sie ABS i ASR podczas jazdy pod górkę na śniegu. Wicie koledzy, dziś spadł snieg a ja jechałem tym autem (Mercedes E 290) po raz pierwszy i nie mogłem dojecheć do domu. Dodam tylko, że już mam zimówki.
Jeśli systemy działają prawidłowo powinien świecić tylko trójkąt po środku prędkościomierza , jeżeli świeci przy ruszaniu na śliskim to jest prawidłowy objaw , ale faktycznie jest problem z podjechaniem wtedy pod górkę - też to ostatnio przerabiałem - koło biegów powinieneś mieć przycisk umożliwiający ręczne wyłączenie ASR - możesz wyłączyć ten układ i wtedy auto będzie "mieliło" na śliskim kołami ,ale lepiej podjeżdża niż z włączonym systemem (zapobiegając ślizganiu się kół) . Przynajmniej u mnie to się ostatnio sprawdziło .

Pozdrawiam
wojtek
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2008, o 21:09
Lokalizacja: świecie

Post autor: wojtek »

Dzienkuje ale ten trójkont przestal sie palić po ostrej jeżdze pod górke po śniegu ?
wojtek 2.9td
tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Post autor: tommasso »

wojtek pisze:Dzienkuje ale ten trójkont przestal sie palić po ostrej jeżdze pod górke po śniegu ?
U mnie czy u Ciebie ? Jak system działa to trójkąt pulsuje . Jak przestajesz ruszać z włączonym systemem - gaśnie . Przy wyłączonym systemie świeci się cały czas .

Pozdrawiam
wojtek
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2008, o 21:09
Lokalizacja: świecie

Post autor: wojtek »

A umnie bylo tak ;jak ruszalem przy wlonczonym sytemie ostro to pulsowala a jak lagodnie to sie nie palila a teraz po tym śniegu przy ruszaniu trujkont sie nie pali i kola sie nie blokują czy to bendzie ten czujnik na kole zabrudzony bo jak nie bylo śniegu to bylo wszystko OK!
wojtek 2.9td
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Piszemy po Polsku.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Post autor: tommasso »

Może być czujnik i od ich wyczyszczenia (i koronek ABS ) bym zaczął , możne być któryś przewód od czujnika przerwany , naderwany itp. Najlepiej podłączyć się pod komputer diagnostyczny i wtedy to urządzenie ukierunkuje Cię na konkretną przyczynę - pokazując dokładnie gdzie tkwi problem np. prawe tylne koło ( oczywiście strzelam , bo na odległość można co najwyżej powróżyć z fusów )

Pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
wojtek
Posty: 25
Rejestracja: 15 lis 2008, o 21:09
Lokalizacja: świecie

Post autor: wojtek »

SORY ale mam nerwa !!!

Proszę, skup się pisz po Polsku.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, o 23:18 przez wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
wojtek 2.9td
tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Post autor: tommasso »

wojtek pisze:SORY ale mam nerwa !!!

Proszę, skup się pisz po Polsku.
Nie nerwujsia ;-) . To raczej jakiś banał będzie do okulara AMG zamawiałem tylni czujnik ABS - koszt 80 zł w hurtowni . Do S-klasy W220 czujnik pod pedał hamulca (który też rozłączał te systemy ) koszt 30 zł . Więc dramatu chyba nie będzie .

Pozdrawiam
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

tommasso pisze: koło biegów powinieneś mieć przycisk umożliwiający ręczne wyłączenie ASR - możesz wyłączyć ten układ i wtedy auto będzie "mieliło" na śliskim kołami ,ale lepiej podjeżdża niż z włączonym systemem (zapobiegając ślizganiu się kół) . Przynajmniej u mnie to się ostatnio sprawdziło .

Pozdrawiam
U mnie dodatkowo jest ESP i wygląda na to, że tym wyłącznikiem wyłączam tylko układ ESP, a ASR działa nadal.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

wojtek,jak jesteś nerwowy udaj sie do ASo oni napewno ukoja twoje zdenerwowanie i to naprawią
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

tommasso pisze:Wszystkie chodzą na jednym układzie/ obwodzie i awaria jednego powoduje unieruchomienie wszystkich - przyczyna może być prozaiczna - np. zabrudzony czujnik przy kole . Wypadało by podłączyć auto pod kompa powinien dość dokładnie zlokalizować przyczynę .
Nie zgodze sie. U mnie mimo ze komputer sobie piszczy ze cos jest nie tak z BAS+ETS (swieci kontrolka i na liczniku mnie wita takimi komunikatami) to ABS dziala i ma sie dobrze.

Pozatym trojkat zaczyna sie swiecic jak po prostu tracimy przyczepnosc.

Dzis z rana i wieczorem pobawilem sie na osiedlowych oblodzonych uliczkach :-) Masakra jakas. Szklanka taka byla ze przy skrzynii na S to praktycznie jezdzic sie nie dalo :-D
tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Post autor: tommasso »

Klosiak pisze:Nie zgodze sie. U mnie mimo ze komputer sobie piszczy ze cos jest nie tak z BAS+ETS (swieci kontrolka i na liczniku mnie wita takimi komunikatami) to ABS dziala i ma sie dobrze.


Może dlatego że masz 4Matic i ETS , a nie ASR czy ESP ? Nie wiem , w każdym razie w "normalnym" W210 , W202 , W220 awaria któregoś czujnika wywalała błąd wszystkich 3 systemów u mnie .
Klosiak pisze: Pozatym trojkat zaczyna sie swiecic jak po prostu tracimy przyczepnosc.
Tak też ja pisałem :-)
Klosiak pisze:Dzis z rana i wieczorem pobawilem sie na osiedlowych oblodzonych uliczkach :-) Masakra jakas. Szklanka taka byla ze przy skrzynii na S to praktycznie jezdzic sie nie dalo :-D
No ale i tak masz przewagę z 4Matic-kiem przez te pare dni w roku ;-) w porównaniu z tradycyjnymi napędami , w Jeepie miałem permanentnie 4x4 i na śliskim czy śniegu przód czy tył napęd nie miał porównania choć ja miałem opony wielosezon ,a tamci pełne zimówki - ale też nie można tego napędu przeceniać - pamiętam jak śnieg fest sypnął i zacząłem testować 4x4 , V8 w Jeepie pięknie go rozpędzała na śniegu ... gorzej było w tych warunkach z wyhamowaniem tego rozpędzonego 2 Tonowego bydlaka :mrgreen:

Pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

tommasso pisze:Może dlatego że masz 4Matic i ETS , a nie ASR czy ESP ? Nie wiem , w każdym razie w "normalnym" W210 , W202 , W220 awaria któregoś czujnika wywalała błąd wszystkich 3 systemów u mnie .
No ETS to taki dziadek ASR w sumie ;-) Ja mam oddzielna kontrolke od ETS+BAS i oddzielna od ABS.
tommasso pisze:ale też nie można tego napędu przeceniać - pamiętam jak śnieg fest sypnął i zacząłem testować 4x4 , V8 w Jeepie pięknie go rozpędzała na śniegu ... gorzej było w tych warunkach z wyhamowaniem tego rozpędzonego 2 Tonowego bydlaka :mrgreen:
Swiete slowa ;-) Mnie kiedys na zaspie wybilo do gory i niestety pojechalem do rowu. Naped 4x4 przy hamowaniu nie pomaga ;-) Ale fakt faktem ze na mokrym czy sliskim samochod ladnie rozpedza :-P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości