jak wymienic wentylator 300 td
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
jak wymienic wentylator 300 td
witam mam pytanko jak wymienic wentylator w 300td 99 r . niewiem czy jest potrzeba demaowac chlodnice . jak by ktos wiedzial jaki tam jest klucz (inbus ? czy moze normalny np 10 .z gory dziekuje za pomoc
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Witam!!Kolego myślę, że chodzi ci o wiskoze.Do ściągniećia potrzeba wyjęć chłodnicę.Klucz jest tam imbus, ale nie wiem jaki rozmiar.Najlepiej jeszcze mieć młot pneumatyczny bo bez niego ciężko odkręcić wentylator.Pozdrawiam!!
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Witam. Do wymiany wentylatora nie trzeba ściągać chłodnicy, chyba, że śrubę do końca trzeba będzie odkręcać kluczem, ja w każdym razie ściągałem go latem parę razy i nie wyciągałem chłodnicy. Trzeba tylko zdjąć osłonę wentylatora od strony silnika. Odkręcenie śruby to żaden problem, trzeba tylko zwrócić uwagę na gwint, u mnie był normalny, ale pisali ludzie na forum, że może być lewy. Generalnie to żadna filozofia, pół godziny to aż za dużo. Polecam w przypadku normalnego gwintu zasmarować go klejem zabezpieczającym przed odkręceniem - można kupić nawet w Castoramie.
E 300 Turbodiesel Elegance
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Nie wiem, z której strony jest skrzydło przykręcone do wiskoizy (zewnętrzna czy wewnętrzna strona).Nie ważne i tak musisz odkręcić chłodnice.Poprzednik mówi dobrze wystarczy ją odchylić.Tylko ja u siebie odchyliłem i nie mogłem odkręcić, a pneumat nie wchodził.Naprawdę przyszykuj się na nerwowę i ciężką pracę.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
smiglo do wiskozy jest przykrecone od przodu czyli wypadalo by jednak chlodnice odchylic bys sobie lap nie pokancerowal
aha patrz czy wiatrak masz identyczny
bo ja kupilem ze smiglami w druga strone (benzyna?) i fura mi sie grzala dopiero po dokladnym obadaniu sprawy okazalo sie ze zly wiatrak mi sprzedali
dokladnie nie pamietam ale jest 5 srub na wisco w kolo na imbus - powinno latwo zejsc
i patrz jak przykrecasz bo chyba jest wpustka centrujaca czy zahaczajaca nie wiem juz dokladnie
aha patrz czy wiatrak masz identyczny
bo ja kupilem ze smiglami w druga strone (benzyna?) i fura mi sie grzala dopiero po dokladnym obadaniu sprawy okazalo sie ze zly wiatrak mi sprzedali
dokladnie nie pamietam ale jest 5 srub na wisco w kolo na imbus - powinno latwo zejsc
i patrz jak przykrecasz bo chyba jest wpustka centrujaca czy zahaczajaca nie wiem juz dokladnie
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Odkręcasz górny pas ,odchylasz lekko chłodnicę i skraplacz. Wykręcasz wisko (imbus bodajże 5 lub 6). W pozycji pionowej (bardzo ważne) odkręcasz śruby łączące wisco i wiatrak.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Ja u siebie myślałem, że poszły mi poduszki pod silnikiem, tak trzęsło, zagłówek pasażera latał jakieś 2 cm w jedną i w drugą stronę.W ASO diagnoza była niby oczywista, czyli też poduszki. Kupiłem je i już miałem wymieniać, ale coś tam sprawdzałem pod maską i okazało się, że wiatrak się rozleciał. Pojechałem na szrot, kupiłem wiatrak i jak go wymieniłem przestało trzęść. Normalnie szok, w jakie drgania może wpadać silnik przez niewyważony wentylator.tonidriver pisze:Prędzej bałbym sie uszkodzenia czegoś ze względu na złe wyważenie wentylatora.
E 300 Turbodiesel Elegance
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości