jak wymienic wentylator 300 td

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

300mes

jak wymienic wentylator 300 td

Post autor: 300mes »

witam mam pytanko jak wymienic wentylator w 300td 99 r . niewiem czy jest potrzeba demaowac chlodnice . jak by ktos wiedzial jaki tam jest klucz (inbus ? czy moze normalny np 10 .z gory dziekuje za pomoc
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Witam!!Kolego myślę, że chodzi ci o wiskoze.Do ściągniećia potrzeba wyjęć chłodnicę.Klucz jest tam imbus, ale nie wiem jaki rozmiar.Najlepiej jeszcze mieć młot pneumatyczny bo bez niego ciężko odkręcić wentylator.Pozdrawiam!!
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
jarek_dki
VIP
Posty: 38
Rejestracja: 20 lut 2009, o 20:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jarek_dki »

Witam. Do wymiany wentylatora nie trzeba ściągać chłodnicy, chyba, że śrubę do końca trzeba będzie odkręcać kluczem, ja w każdym razie ściągałem go latem parę razy i nie wyciągałem chłodnicy. Trzeba tylko zdjąć osłonę wentylatora od strony silnika. Odkręcenie śruby to żaden problem, trzeba tylko zwrócić uwagę na gwint, u mnie był normalny, ale pisali ludzie na forum, że może być lewy. Generalnie to żadna filozofia, pół godziny to aż za dużo. Polecam w przypadku normalnego gwintu zasmarować go klejem zabezpieczającym przed odkręceniem - można kupić nawet w Castoramie.
E 300 Turbodiesel Elegance
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

chlodnice mozna nawet odchylic odkrecajac gorny pas czy wspornik jak kto woli
i nie trzeba ich demontowac - klucz wepchniesz
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
300mes

Post autor: 300mes »

chodzi mi tylko o wentylator bo ma powylamywane smigla wiskoza zostaje
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Nie wiem, z której strony jest skrzydło przykręcone do wiskoizy (zewnętrzna czy wewnętrzna strona).Nie ważne i tak musisz odkręcić chłodnice.Poprzednik mówi dobrze wystarczy ją odchylić.Tylko ja u siebie odchyliłem i nie mogłem odkręcić, a pneumat nie wchodził.Naprawdę przyszykuj się na nerwowę i ciężką pracę.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

smiglo do wiskozy jest przykrecone od przodu czyli wypadalo by jednak chlodnice odchylic bys sobie lap nie pokancerowal

aha patrz czy wiatrak masz identyczny
bo ja kupilem ze smiglami w druga strone (benzyna?) i fura mi sie grzala dopiero po dokladnym obadaniu sprawy okazalo sie ze zly wiatrak mi sprzedali

dokladnie nie pamietam ale jest 5 srub na wisco w kolo na imbus - powinno latwo zejsc
i patrz jak przykrecasz bo chyba jest wpustka centrujaca czy zahaczajaca nie wiem juz dokladnie
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
300mes

Post autor: 300mes »

dzieki wszystkim za rady jutro bede jakos prubowal zmienic bo mamdosc dluga trase w przy szlym tygodniu i niewiem czy z takim wiatrakiem bez paru smiglem jest to bezpieczne :roll:
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Prędzej bałbym sie uszkodzenia czegoś ze względu na złe wyważenie wentylatora.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Odkręcasz górny pas ,odchylasz lekko chłodnicę i skraplacz. Wykręcasz wisko (imbus bodajże 5 lub 6). W pozycji pionowej (bardzo ważne) odkręcasz śruby łączące wisco i wiatrak.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
jarek_dki
VIP
Posty: 38
Rejestracja: 20 lut 2009, o 20:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jarek_dki »

tonidriver pisze:Prędzej bałbym sie uszkodzenia czegoś ze względu na złe wyważenie wentylatora.
Ja u siebie myślałem, że poszły mi poduszki pod silnikiem, tak trzęsło, zagłówek pasażera latał jakieś 2 cm w jedną i w drugą stronę.W ASO diagnoza była niby oczywista, czyli też poduszki. Kupiłem je i już miałem wymieniać, ale coś tam sprawdzałem pod maską i okazało się, że wiatrak się rozleciał. Pojechałem na szrot, kupiłem wiatrak i jak go wymieniłem przestało trzęść. Normalnie szok, w jakie drgania może wpadać silnik przez niewyważony wentylator.
E 300 Turbodiesel Elegance
300mes

Post autor: 300mes »

dzieki wszystkim za porady wymienilem wczoraj wystarczylo odchylic chlodnice
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości