Przegrzewanie sie silnika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Przegrzewanie sie silnika
Witam wszystkich uzytkownikow tego forum.
Mam taki problem, mianowicie dzis kupilem e240 avangarde z 99r i ojciec podczas drogi powrotnej zauwazyl ze jak temperatura osiagnie ponad 80*C to auto gasnie. Potem trzeba czekac kilkanascie minut az ostygnie i znow odpala i znow gasni gdy temp przekroczy 80*C. Jakies pomysly co moze byc nie tak ? Z gory dzieki za odp.
Mam taki problem, mianowicie dzis kupilem e240 avangarde z 99r i ojciec podczas drogi powrotnej zauwazyl ze jak temperatura osiagnie ponad 80*C to auto gasnie. Potem trzeba czekac kilkanascie minut az ostygnie i znow odpala i znow gasni gdy temp przekroczy 80*C. Jakies pomysly co moze byc nie tak ? Z gory dzieki za odp.
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
a może auto widzi bład któregoś z układów i wyłacza silnik , bład sie kasuje po wyłaczeniu i ponownym odpaleniu po czym znowu sie pojawia i tak w kolo , kiedys spotkałem sie z takim obiawem w innym aucie ale tam przyczyna gaśniecia był czujnik połozenia wału korbowego dostawł temp. i robił przerwe , może zrob tak zagrzej go na postoju pożadnie ile sie da , i nie czekaj az ostygnie tylko odrazu sprawdz czy jest iskra , jak bedzie iskra to sprawdz czy podaje paliwo , i wtedy bedziemy coś wiecej wiedzieli jesli nie bedzie iskry no to wiadomo co gdzie szukac bo tak to błądzenie po omacku , wyciagasz czwarty kabel wysokiego napiecia i wsadzasz stara swiece łapiesz w kombinerki i dotykasz do masy a ojciec niech przelkreci rozrusznikiem chwile zobaczysz czy jest iskra , można wykasować mu błedy za pmoca zworki w pinie 1i 4 w gniezdzie diagnostycznym ale najpierw sprawdz powyzsze
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
windykatorek, błędy nie po to się zapisują by je za pomocą zworki kasować.
Jeśli jest to czujnik położenia wału (co jak najbardziej może być przyczyną gaśnięcia) to na pewno będzie zapisany taki błąd w sterowniku. Zatem odczyt dużo więcej pomoże niż badanie starą świecą czy jest iskra. Zauważ ile innych elementów do wykluczenia masz po drodze - skąd będziesz wiedział, że gdy nie ma iskry, to akurat błąd od czujnika?
Jeśli jest to czujnik położenia wału (co jak najbardziej może być przyczyną gaśnięcia) to na pewno będzie zapisany taki błąd w sterowniku. Zatem odczyt dużo więcej pomoże niż badanie starą świecą czy jest iskra. Zauważ ile innych elementów do wykluczenia masz po drodze - skąd będziesz wiedział, że gdy nie ma iskry, to akurat błąd od czujnika?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Najlepiej podpiąć tester i zbadać podczas jazdy.Czujnik wału jagby gubił prąd (sygnał)to system czyta awaryjnie z czujnika wałka rozrządu i jedzie dalej.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kamil100, witam mam mercedesa W210 E klase z slnikiem 2.9TD mam pytanko czy usunoł pan tą wade bo mam ten sam problem, gdy jade sielnik sie nagżeje i sie wyłancza wyskakuja błędy, chwilke pocekam czasm 30s a czasem 2min i znowu odpala - prosił bym o jakies wskazówki jak pan sobie z tym poradził ,
z góry dziekuje i pozdrawiam
z góry dziekuje i pozdrawiam
Tompi22 pierwsza rzecz to mamy tutaj taki dzial jak powitania, można się tam przywitać i ew. napisać parę slów o sobie...
Po drugie milo nam, że okazujesz szacunek innym, ale mamy tutaj taką niepisaną zasadę, że zwracamy się do siebie po nicku bez względu na wiek.
Reasumując: Witamy wśród MercManiaków! :mrgreen:
Po drugie milo nam, że okazujesz szacunek innym, ale mamy tutaj taką niepisaną zasadę, że zwracamy się do siebie po nicku bez względu na wiek.
Reasumując: Witamy wśród MercManiaków! :mrgreen:
Udało sie znaleźć przyczynę !!! nagle gasł, komp wariował, wyskakiwały wszystkie błędy od ETS, ABS, poduszki, temperatura wody, olej, dosłownie wszystko !!! co sie okazało gdy silnik gasł nie można było nic odczytać z komputera ( do niego wejść ) ale jak chodził to było wszystko ok, wiec kazał mi pojechać do elektryka wymienić kostkę zapłonową w stacyjce, (ze to niby ona nie nie podaje dalej prądu do CAN ), Elektryk powiedział co innego zgłupiałem, rozebrał jakąś płytkę z przekaźnikami ( znajduje sie koło komputera ) i okazało sie ze luty twatde są popękane i dlatego jak jade auto dostaje drgań i gaśnie !!!
Jak narazie cały dzień jeździłem i jest super nie zgasł ani razu !!!
Jak narazie cały dzień jeździłem i jest super nie zgasł ani razu !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości