Buczenie przy 80km/h, rezonans w karoserii

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

OmO
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2009, o 14:29
Lokalizacja: Poznań

Buczenie przy 80km/h, rezonans w karoserii

Post autor: OmO »

Witam

Panowie, może w moim przypadku ktoś mógłby się wypowiedzieć bo ja za bardzo nie mam pomysłu.

W okolicy 80km/h pojawia sie w moim okularze buczenie, rytmiczne tętnienie wydobywające się (jak mi się wydaje) z przedniej centralnej części auta, ale jako że wibracja rozchodzi się po całej karoserii to trudno zlokalizować akustycznie. Buczenie nasila się przy 120 km/h, wydaje się powoli zanikać po przekroczeniu 140, ale moze być to wrażenie subiektywne jako że przy tej prędności nasilają się inne hałasy jak choćby pęd wiatru.

Sprawdzałem na 2 kompletach felg i 3 kompletach opon, obecny komplet został świeżo wyważony (co wyeliminowało lekkie drgania kierownicy). Wymieniłem elementy zawieszenie kół, oraz tylny łącznik wału (przy tylnym moście).

Wciąż buczy, z amplitudą zależna od prędkości. Wbicie luzu nic nie zmienia (to automat). W skrzyni olej wymieniłem pół roku temu, skrzynia pracuje płynnie. Mogę mieć już delikatnie "nieświeże" wtryski, bo czasem po odpaleniu obroty falują, a auto ma 300 kkm.

Wydaje mi się że problem z upływem kilometrów sie nasila, czy ktoś ma jakiś pomysł? Poduszki pod skrzynią, silnikiem? Tarcze hamulcowe, może łożyska (powinne chyba buczeć właściwie od ruszenia)?

Strasznie to irytujące, teraz nie słysze cichego silniczka, nie słyszę (wreszcie) zawieszenia a słyszę buczenie jak w starym rzęchu...

Z góry dzięki za jakie kolwiek sugestie, niech gwiazda będzie z Wami (przed Wami).

OmO
MB S210 E270CDI T '00 ELEGANCE
MB W202 C220D '95 ELEGANCE
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan »

Sprawdź łożyska w tylnych kołach.
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Oprócz łożysk (zawsze trudno być pewnym, kto jaki odgłos ma na myśli pisząc "buczenie", "wycie", "huczenie" itp.) sprawdziłbym jeszcze przedni łącznik wału oraz podporę na środku.

Zależność hałasu jedynie od prędkości (na N znika) raczej wyklucza poduszki pod silnikiem.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

no ja mam takie buczenie moze nie buczenie ale czuje sie jak w tramwaju
przezuc koła z przodu na tył
wiem ze to niespotykane ale u mnie to opony są :-p

[ Dodano: 2009-08-26, 00:16 ]
na Neutralu wskazywało by to na łozyko podpory wału
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
OmO
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2009, o 14:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: OmO »

Dzięki Panowie za sugestie i chęć pomocy! :-> Na neutralu wrzuconym podczas jazdy buczy też, do 80 km/h jest cicho i tak jak powinno być cały czas :-)

Koła chyba nie są powodem, podczas wyważania tydzień temu mechanik przełożył mi jedną felgę, która była jego zdaniem lekko skrzywiona na tył. Mówił że po wyważeniu już skrzywienie nie powinno być zauważalne. Na zimę mam komplet felg oryginalnych 16" Elegance (teraz jeźdzę na 16" od W140/SL). Pamiętam że na tamtych felgach tez buczało.

Wniosek z Waszych sugestii jest chyba taki, że po wypłacie :-/ kupię 4ry łożyska wymienie i zobaczę czy to coś pomoże.

Żałuję że nie wymieniłem łożyska podpory wału przy okazji wymiany łącznika, choć mechanik twierdził że luzów nie ma.

A czy to moga być tarcze hamulcowe? Skutecznośc hamowania oceniam jako bdb, ale jak tylko delikatnie muskam hamulec przy niskiej prędkości to czuje ze szczeki chwytaja rytmicznie troche bardziej i troszke mniej. Klocki piszczą, ale mają jeszcze wystarczającą grubość.

Przed zimą jeszcze planuję zakonserwowania podwozia, bo nosi ślady korozji (np. przewody układu hamulcowego). Czy Wasze oka sa tez po kilku latach od spodu nadszarpnięte przez czas? :-o

OmO
MB S210 E270CDI T '00 ELEGANCE
MB W202 C220D '95 ELEGANCE
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan »

Buczenie przy 80 km/h jest typowe dla łożysk. Nie kupuj na wyrost. Sprawdź! Podnieś auto i pokręć oraz poruszaj na boki każdym kołem. Przednie hałasują przy skręcaniu, tylne przy jeżdzie na wprost. :idea:
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Czy na poprzednich felach miałeś te same opony? Moja sugestia, miałem tak w poprzednim aucie, szukałem różnych przyczyn a winne były "zząbkowane" opony objawy identyczne jak u Ciebie, łożysko podpory wału też może dawać taki efekt, po wrzuceniu na N (czego nie wolno robić podczas jazdy) wał nadal się obraca więc łożysko pracuje.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Mam takie buczenie od 100-120 km/h. Koła, opony, osłony pod silnikiem nowe. Obkleiłem cały przód, szybę wokoło i szyberdach - dalej nic. To irytujące. Brak mi pomysłów. Pytanie - czy szyba żle wklejona może wpadać w rezonans? Na razie nie pękła ale czy to możliwe? drugie - czy adaptacyjny układ kierowniczy tzn ten zawór czy coś tam takiego przy maglownicy może coś takiego powodować? Chodzi mi o to, że zawsze przy podobnej prędkości to słychać. Sprawdzę łożyska ale we wcześniejszych autach łożyska słychać było od razu. Pozdrowienia dla Omo.

[ Dodano: 2009-08-27, 21:20 ]
Jeszcze jedna sprawa. Gdy zacznie się przy np. 100 km/h to słychać do około 160-180 - potem zagłusza to pęd powietrza. Ale jak zwalniam to ginie zawsze przy mniejszej prędkości np przy 90 km/h. Nagle znika jakby ktoś radio wyłączył.
Pozdrawiam.E 430.
OmO
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2009, o 14:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: OmO »

Akurat nie myslę żeby to mogła buczeć wstawiona szyba (mam oryginał), czy nawet szyberdach (w W210 nie mam).

Zastanawiałem się jeszcze czy mogę mieć zwichrowane tarcze które biją od jakiejś prędkości. Przy hamowaniu karoseria wpada w rezonans i słyszę + czuję pulsacyjną wibracje na kołach. Jak już wspomniałem wcześniej skuteczność hamowania oceniam na 5.

Tak jak kolega wspomniał, jak zwolnię do 80 km/h buczenie (rezonans) znika jak muzyka po wyłączeniu radia. Koledzy się zachwycali ciszą - jak ich przewiozłem po mieście, aż wyjechałem na obwodnicę i po przekroczeniu 80 - buuuUUUuuuUUUUuuuuUUUU..."

W salonie MB przy okazji wymiany oleju w ASB spytałem kolesia co może buczeć. Pokręcił szybko przednim kołem i mówił że może prawe łożysko. Ale sam test wydał mi się niewiarygodny, zbyt prowizoryczny szczególnie jak na serwis MB. Swoją drogą, zdiagnozowali że w zawieszeniu pukają mi drążki kierownicze, mechanik mówił że były ok. Po wymianie wciąz pukało, oczywiście były to słynne tuleje wachacza :-)

Szczerze mówiąc, nie wiem jak sprawdzić łozyska po podniesieniu auta o ile nie są tak rozwalone że bucza już od ruszenia. Rezonans i buczenie w moim oku nie zależy od kąta skręcenia kół.

Jeżdziłem w zimie na zimówkach Good Year, swoją drogą po wymianie na letnie okazało się że przdnia miała bąbel (co wytłumaczyło mi drgania na kierowicy). Teraz jeźdzę na 3 letnich Firestone które miałem 2 sezony w C-klasie i tam nie marudzily. Jeśli problemem sa opony, to obwiam się że przed zimą się nie dowiem - planuję wymienić oponę z bąblem na 2 nowe zimówki i wtedy wymienie koła.


Panowie, kolejny raz dzieki za kolejne rady. Nie omieszkam poinformować jak już znajde przyczynę.

Niech Gwiazda zawsze wskazuje Wam drogę ;-)

OmO
MB S210 E270CDI T '00 ELEGANCE
MB W202 C220D '95 ELEGANCE
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Omo kolego opony założone do dwóch innych aut będą zupełnie inaczej pracować, nie tylko za sprawą różnej geometrii zawieszenia, zacznij poszukiwania od najprostrzych rzeczy.Powodzenia!
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
OmO
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2009, o 14:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: OmO »

Panowie,
pojawiły się kolejne dane.

Byłem wczoraj na hamowni podwoziowej, gdzie wiadomo że przy pomiarze kręcą się tylko koła napędzane, w naszym przypadku tylne. Przy 80km/h pojawiło sie buczenie.

:arrow: Stąd odpadają opony i łożyska na przodzie, tarcze.

:arrow: Pozostają tylne łożyska, opony, podpora wału i może jeszcze tylne tarcze.

Zapewne powstaną pytania na temat, jak wyszły pomiary. Proszę o to nie pytać, jak zdobędę wykres "zapodam" w temacie SILNIK z krótkim opisem.

Pozdr!
OmO
MB S210 E270CDI T '00 ELEGANCE
MB W202 C220D '95 ELEGANCE
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

Do tego zestawu dołożyłbym jeszcze most.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Znalazłem !!!! Okazało się, że buczenie wywołuje wycieraczka! Ale nie pióro - kupiłem oryginał w serwisie ( mają promocje tylko 59,- zł netto - polecam ) lecz albo to ramie wpada w dziwny rezonans albo cały mechanizm - ten na środku. Po prostu po włączeniu wycieraczki gdy jest w pozycji pionowej do szyby - buczenia brak. Teraz muszę tylko odkręcić ramie, zobaczyś czy bez tego też buczy a potem zająć się mechanizmem. Boje się, że przy zmianie szyby montując mechanizm coś tam skopali - może brak jakiegoś gumowego elementu.

Tyle szukałem ale zacząłem przecież od zdjęcia pióra lecz buczenie było dalej więc odpuściłem sobie temat wycieraczki......Nigdy powyżej 120 nie włączałem wycieraczki a to był błąd do wczoraj!!!!!!!
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan »

Faktycznie ciekawy przypadek. Tak to jest, że czasem najtrudniej jest zlokalizować problem.
Napisz co tam się spaprało :-/
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

16 bm wracam do domu i zaraz jak to znajdę i zrobię napiszę.
Pozdrawiam.E 430.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości