Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Jesli chodzi o te listwy z napisem "Mercedes-Benz" to żadnych uszczelek tam nie ma, cała listwa jest na 3 spinkach.
Chyba, ze pytasz o zewnętrzne plastikowe nakładki progów to tam są po 2 uszczelki na stronę.
Chyba, ze pytasz o zewnętrzne plastikowe nakładki progów to tam są po 2 uszczelki na stronę.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Zewnętrzne zewnętrzne. W Aso tego szukac?
Mercedes-Benz E230 WDB2100371A047756
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Tak jest, w ASO nie są drogie - przednie po jakieś 40 zł za sztukę a tylne po jakieś 20 zł.
Po lifcie to będą te numery:
Przód:
lewa - A210 698 71 30
prawa - A210 698 72 30
Tył:
lewa - A210 698 73 30
prawa - A210 698 74 30
Po lifcie to będą te numery:
Przód:
lewa - A210 698 71 30
prawa - A210 698 72 30
Tył:
lewa - A210 698 73 30
prawa - A210 698 74 30
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
potwierdzam tez kupowalem
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Niestety nic ciekawego się ostatnio nie dzieje
Kilka dni temu z zaskoczenia padła klima, na szczęście sprężarka okazała się sprawna a winne było "tylko" sprzęgło.
(pisałem o tym w tym temacie: klimatyzacja-halasy-pod-maska-vt4654-15.html)
Dziś już klima działa, swoją drogą cena sprzęgła w ASO 2400 zł mnie powaliła na kolana
Kilka dni temu z zaskoczenia padła klima, na szczęście sprężarka okazała się sprawna a winne było "tylko" sprzęgło.
(pisałem o tym w tym temacie: klimatyzacja-halasy-pod-maska-vt4654-15.html)
Dziś już klima działa, swoją drogą cena sprzęgła w ASO 2400 zł mnie powaliła na kolana
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
O cholera! Ale sobie liczą!
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Czego się spodziewać po ASO, w warsztacie (wcale nie u szwagra, szwagra) można to zrobić za 1200-1300złotych.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
chłopacy mi ostatnio prawie 600 zł zaśpiewali za gumę pod wycieraczką ;p to jest paranoja, za kawałek gumy tyle kasy
Moja gwiazdka ====> mercedes-clk-w208-by-rataj-111-2-0k-vt31684.html
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
W końcu czas na to co lubię najbardziej, czyli dodatkowe wyposażenie
Nowy bajer na pokładzie to system sterowania głosowego - linguatronic.
Tylko nie pytajcie po co mi to - bo wiadomo, że nie potrzebne
Dodatkowo coś co ciężko pokazać na zdjęciach, ale bawiłem się trochę w polerowanie lakieru.
Na efekt z całości jeszcze przyjdzie pora
Zregenerowałem też drewna konsoli środkowej i chociaż tutaj tego nie widać to efekt na żywo jest naprawdę niesamowity.
Zostały jeszcze drewna z drzwi i deski rozdzielczej.
Nowy bajer na pokładzie to system sterowania głosowego - linguatronic.
Tylko nie pytajcie po co mi to - bo wiadomo, że nie potrzebne
Dodatkowo coś co ciężko pokazać na zdjęciach, ale bawiłem się trochę w polerowanie lakieru.
Na efekt z całości jeszcze przyjdzie pora
Zregenerowałem też drewna konsoli środkowej i chociaż tutaj tego nie widać to efekt na żywo jest naprawdę niesamowity.
Zostały jeszcze drewna z drzwi i deski rozdzielczej.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
nowy bajer zawsze fajny ;p nawet jak nie będzie się go używać
też nad tą dźwigienką myślałem kiedyś ;p działa to w ogóle u ciebie ?
a drewienko tylko polerowałeś czy na nowo lakierowane ? wygląda super
też nad tą dźwigienką myślałem kiedyś ;p działa to w ogóle u ciebie ?
a drewienko tylko polerowałeś czy na nowo lakierowane ? wygląda super
Moja gwiazdka ====> mercedes-clk-w208-by-rataj-111-2-0k-vt31684.html
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
No tak, wypolerowane drewienko i mnie urzeklo - opowiadaj(opisz)jak to zrobiles?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Przepiękne drewno.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Jasne, że działa! Samej dźwigni bym przecież nie podłączał.
Działa i szprecha po niemiecku, bo taki moduł mi się trafił. W przyszłości zmienię na angielski, moduły są raczej dostępne na rynku, więc nie będzie problemu. Największym problemem jest znaleźć cały zestaw, albo chociaż samą manetkę.
Jeśli chodzi o drewno to polerowałem w zasadzie tak jak się poleruje lakier, a że mam kilka elementów drewnianych luzem to próbowałem i w końcu się udało osiągnąć zadowalający efekt.
Schemat działania był taki:
1. Lecimy papierem ściernym wodnym: gradacje 1500 - 2000 - 2500 - 3000.
Gradacji 3000 akurat nie używałem (nie miałem pod ręką), ale polecałbym to zrobić, bo będzie na pewno dużo łatwiej uzyskać odpowiedni efekt. Tak samo nie trzeba zaczynać od 1500, jeśli ryski są tylko delikatne i powierzchowne to wystarczy zacząć od 2000. Z drugiej strony jeśli ryski są głębokie to 1500 będzie za mało i zacząłbym od 1000.
O gradacjach mniejszych od 1000 nie wypowiem się, bo nie próbowałem.
Papierem ściernym polerujemy zawsze cały element w jednym kierunku ruchem posuwisto-zwrotnym, zazwyczaj po dłuższych krawędziach. Pod żadnym pozorem nie w kółko!
Tutaj trzeba się przyłożyć do dokładnego szlifowania każdym kolejnym papierem, bo powierzchnia drewna jest dość trudna i ciężko wszędzie dokładnie dojechać (zwłaszcza panele z otworami).
Na pocieszenie tylko dodam, że tego "bezbarwnego" na elementach drewnianych jest bardzo dużo i raczej trudno będzie go przetrzeć tak, żeby zniszczyć drewno.
2. Polerowanie maszynowe padami i pastami polerskimi.
Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma takie rzeczy w domu jak polerka obrotowa czy pady i pasty polerskie do lakieru.
Niestety, ręcznie na pewno nie uzyskamy takiego efektu jak podczas pracy z maszyną.
Schemat past i padów w moim przypadku:
Pad twardy niebieski NAT + pasta Menzerna HCC 1100
Pad średni żółty NAT + pasta Menzerna MCP 2500
Pad miękki czarny NAT + Menzerna Super Finish 3500
Tutaj też się trzeba trochę przyłożyć, zwłaszcza na panelach z otworami ciężko dobrze dojechać w każde miejsce.
Do tego pady strasznie się niszczą, bo muszą ciągle lecieć po krawędziach.
Obroty polerki raczej niskie, 900-1200 spokojnie wystarczą, bo powierzchnia elementu jest niewielka i trzeba uważać, żeby go nie przegrzać.
Wiem, że nie brzmi to zachęcająco, ale w rzeczywistości nie jest tak źle
Trochę cierpliwości i na pewno wyjdzie super.
Działa i szprecha po niemiecku, bo taki moduł mi się trafił. W przyszłości zmienię na angielski, moduły są raczej dostępne na rynku, więc nie będzie problemu. Największym problemem jest znaleźć cały zestaw, albo chociaż samą manetkę.
Jeśli chodzi o drewno to polerowałem w zasadzie tak jak się poleruje lakier, a że mam kilka elementów drewnianych luzem to próbowałem i w końcu się udało osiągnąć zadowalający efekt.
Schemat działania był taki:
1. Lecimy papierem ściernym wodnym: gradacje 1500 - 2000 - 2500 - 3000.
Gradacji 3000 akurat nie używałem (nie miałem pod ręką), ale polecałbym to zrobić, bo będzie na pewno dużo łatwiej uzyskać odpowiedni efekt. Tak samo nie trzeba zaczynać od 1500, jeśli ryski są tylko delikatne i powierzchowne to wystarczy zacząć od 2000. Z drugiej strony jeśli ryski są głębokie to 1500 będzie za mało i zacząłbym od 1000.
O gradacjach mniejszych od 1000 nie wypowiem się, bo nie próbowałem.
Papierem ściernym polerujemy zawsze cały element w jednym kierunku ruchem posuwisto-zwrotnym, zazwyczaj po dłuższych krawędziach. Pod żadnym pozorem nie w kółko!
Tutaj trzeba się przyłożyć do dokładnego szlifowania każdym kolejnym papierem, bo powierzchnia drewna jest dość trudna i ciężko wszędzie dokładnie dojechać (zwłaszcza panele z otworami).
Na pocieszenie tylko dodam, że tego "bezbarwnego" na elementach drewnianych jest bardzo dużo i raczej trudno będzie go przetrzeć tak, żeby zniszczyć drewno.
2. Polerowanie maszynowe padami i pastami polerskimi.
Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma takie rzeczy w domu jak polerka obrotowa czy pady i pasty polerskie do lakieru.
Niestety, ręcznie na pewno nie uzyskamy takiego efektu jak podczas pracy z maszyną.
Schemat past i padów w moim przypadku:
Pad twardy niebieski NAT + pasta Menzerna HCC 1100
Pad średni żółty NAT + pasta Menzerna MCP 2500
Pad miękki czarny NAT + Menzerna Super Finish 3500
Tutaj też się trzeba trochę przyłożyć, zwłaszcza na panelach z otworami ciężko dobrze dojechać w każde miejsce.
Do tego pady strasznie się niszczą, bo muszą ciągle lecieć po krawędziach.
Obroty polerki raczej niskie, 900-1200 spokojnie wystarczą, bo powierzchnia elementu jest niewielka i trzeba uważać, żeby go nie przegrzać.
Wiem, że nie brzmi to zachęcająco, ale w rzeczywistości nie jest tak źle
Trochę cierpliwości i na pewno wyjdzie super.
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
trochę roboty jest, ale efekt mega, kiedyś w wolnym czasie zrobię tak swoje ;p
ale szacun za pracę
ale szacun za pracę
Moja gwiazdka ====> mercedes-clk-w208-by-rataj-111-2-0k-vt31684.html
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach
Świetna robota z panelami Swoje też polerował en, efekt słabszy bo nie szlifowałem papierkami, ale też coś tam dało. Co ciekawe na panelach niema lakieru, to jest specjalna żywicą i nawet pięknie przygotowaną, strasznie trudno pokryć lakierem bezbarwnym. Brawo
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości