Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: perys92 »

Jesli chodzi o te listwy z napisem "Mercedes-Benz" to żadnych uszczelek tam nie ma, cała listwa jest na 3 spinkach.

Chyba, ze pytasz o zewnętrzne plastikowe nakładki progów to tam są po 2 uszczelki na stronę. :)
damidek
Posty: 81
Rejestracja: 24 cze 2013, o 17:10
Lokalizacja: Radom--> Wawa

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: damidek »

Zewnętrzne zewnętrzne. W Aso tego szukac?
Mercedes-Benz E230 WDB2100371A047756
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: perys92 »

Tak jest, w ASO nie są drogie - przednie po jakieś 40 zł za sztukę a tylne po jakieś 20 zł.

Po lifcie to będą te numery:

Przód:
lewa - A210 698 71 30
prawa - A210 698 72 30

Tył:
lewa - A210 698 73 30
prawa - A210 698 74 30
bednarski
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2017, o 09:53
Lokalizacja: gdansk

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: bednarski »

potwierdzam tez kupowalem
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: perys92 »

Niestety nic ciekawego się ostatnio nie dzieje :dobani:

Kilka dni temu z zaskoczenia padła klima, na szczęście sprężarka okazała się sprawna a winne było "tylko" sprzęgło.
(pisałem o tym w tym temacie: klimatyzacja-halasy-pod-maska-vt4654-15.html)

Dziś już klima działa, swoją drogą cena sprzęgła w ASO 2400 zł mnie powaliła na kolana :zdegustowany:

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: Dobrodziej_1983 »

O cholera! Ale sobie liczą!
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
ewa778
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2017, o 13:34

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: ewa778 »

Czego się spodziewać po ASO, w warsztacie (wcale nie u szwagra, szwagra) można to zrobić za 1200-1300złotych.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: rataj_111 »

chłopacy mi ostatnio prawie 600 zł zaśpiewali za gumę pod wycieraczką ;p to jest paranoja, za kawałek gumy tyle kasy
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: perys92 »

W końcu czas na to co lubię najbardziej, czyli dodatkowe wyposażenie :)
Nowy bajer na pokładzie to system sterowania głosowego - linguatronic.

Tylko nie pytajcie po co mi to - bo wiadomo, że nie potrzebne :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dodatkowo coś co ciężko pokazać na zdjęciach, ale bawiłem się trochę w polerowanie lakieru.
Na efekt z całości jeszcze przyjdzie pora :)

Obrazek

Obrazek


Zregenerowałem też drewna konsoli środkowej i chociaż tutaj tego nie widać to efekt na żywo jest naprawdę niesamowity.
Zostały jeszcze drewna z drzwi i deski rozdzielczej.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: rataj_111 »

nowy bajer zawsze fajny ;p nawet jak nie będzie się go używać :)
też nad tą dźwigienką myślałem kiedyś ;p działa to w ogóle u ciebie ?
a drewienko tylko polerowałeś czy na nowo lakierowane ? wygląda super
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: Gawra »

No tak, wypolerowane drewienko i mnie urzeklo - opowiadaj(opisz)jak to zrobiles?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Bobby Peru

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: Bobby Peru »

Przepiękne drewno.
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 643
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: perys92 »

Jasne, że działa! Samej dźwigni bym przecież nie podłączał. :hyhy:
Działa i szprecha po niemiecku, bo taki moduł mi się trafił. W przyszłości zmienię na angielski, moduły są raczej dostępne na rynku, więc nie będzie problemu. Największym problemem jest znaleźć cały zestaw, albo chociaż samą manetkę.


Jeśli chodzi o drewno to polerowałem w zasadzie tak jak się poleruje lakier, a że mam kilka elementów drewnianych luzem to próbowałem i w końcu się udało osiągnąć zadowalający efekt.

Schemat działania był taki:

1. Lecimy papierem ściernym wodnym: gradacje 1500 - 2000 - 2500 - 3000.

Gradacji 3000 akurat nie używałem (nie miałem pod ręką), ale polecałbym to zrobić, bo będzie na pewno dużo łatwiej uzyskać odpowiedni efekt. Tak samo nie trzeba zaczynać od 1500, jeśli ryski są tylko delikatne i powierzchowne to wystarczy zacząć od 2000. Z drugiej strony jeśli ryski są głębokie to 1500 będzie za mało i zacząłbym od 1000.
O gradacjach mniejszych od 1000 nie wypowiem się, bo nie próbowałem.

Papierem ściernym polerujemy zawsze cały element w jednym kierunku ruchem posuwisto-zwrotnym, zazwyczaj po dłuższych krawędziach. Pod żadnym pozorem nie w kółko!
Tutaj trzeba się przyłożyć do dokładnego szlifowania każdym kolejnym papierem, bo powierzchnia drewna jest dość trudna i ciężko wszędzie dokładnie dojechać (zwłaszcza panele z otworami).
Na pocieszenie tylko dodam, że tego "bezbarwnego" na elementach drewnianych jest bardzo dużo i raczej trudno będzie go przetrzeć tak, żeby zniszczyć drewno.

2. Polerowanie maszynowe padami i pastami polerskimi.

Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma takie rzeczy w domu jak polerka obrotowa czy pady i pasty polerskie do lakieru.
Niestety, ręcznie na pewno nie uzyskamy takiego efektu jak podczas pracy z maszyną.

Schemat past i padów w moim przypadku:
Pad twardy niebieski NAT + pasta Menzerna HCC 1100
Pad średni żółty NAT + pasta Menzerna MCP 2500
Pad miękki czarny NAT + Menzerna Super Finish 3500

Tutaj też się trzeba trochę przyłożyć, zwłaszcza na panelach z otworami ciężko dobrze dojechać w każde miejsce.
Do tego pady strasznie się niszczą, bo muszą ciągle lecieć po krawędziach.
Obroty polerki raczej niskie, 900-1200 spokojnie wystarczą, bo powierzchnia elementu jest niewielka i trzeba uważać, żeby go nie przegrzać.

Wiem, że nie brzmi to zachęcająco, ale w rzeczywistości nie jest tak źle :)
Trochę cierpliwości i na pewno wyjdzie super.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: rataj_111 »

trochę roboty jest, ale efekt mega, kiedyś w wolnym czasie zrobię tak swoje ;p
ale szacun za pracę :ok:
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mercedes Perysa czyli 2.7 CDI na sterydach

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Świetna robota z panelami :ok: Swoje też polerował en, efekt słabszy bo nie szlifowałem papierkami, ale też coś tam dało. Co ciekawe na panelach niema lakieru, to jest specjalna żywicą i nawet pięknie przygotowaną, strasznie trudno pokryć lakierem bezbarwnym. Brawo :ok:
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości