EDC silnik 2,2 CDI Problem

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

Witam, musiałem sprzedać moje W210 bo potrzebowałem busa i oczywiście padło na MERCEDESA VITO z silnikiem 2,2 CDI,rok 2001 manual wydawało by się że jest wszystko ok a tu dupa A więc teraz o problemie:
Auto gdy się nagrzeje wpada w tryb awaryjny silnik wchodzi tylko do 3tyś obrotów, gdy go zgaszę nie odpali muszę odczekać kawał czasu by ostygł wtedy zapali a gdy jest nagrzany nie ma mowy, następny problem to taki że nie wiadomo kiedy w czasie jazdy zgaśnie i pojawia się kontrolka EDC, gdy jest nagrzany nie ma mowy by odpalił, ale jak zimny to odpali, oczywiście auto poszło pod komputer i błędy są następujące
P0703-Włącznik światełhamowania przez CAN
P0110 Czujnik temperatury powietrza zasysania
P1187 Monitor ciśnienia w rampie
Co o tym sądzicie jeśli ktoś może doradzić będę wdzięczny, bo strach autem jechać gdziekolwiek.
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: kmtaxi »

O ile się nie mylę, to CDI nie ma osobnego czujnika temperatury powietrza zasysanego. Jest zintegrowany w przepływomierzu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

takie coś wchodzi w rurę od powietrza i co jest od czego? Pierwszy element wchodzi bezpośrednio w rurę a drugi ma wężykiem doprowadzenie
Załączniki
22222.jpg
hmm1.jpg
6110160630.jpg
4634_2.jpg
Ostatnio zmieniony 27 lip 2017, o 17:57 przez hubal, łącznie zmieniany 2 razy.
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: Muniek »

Czujnik ciśnienia i rzeczony przepływomierz?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

czy takie problemy jak opisałem mogą mieć winę te rzeczy? bo jak widać pojawia się trzeci błąd P1187, dodam że jego wykasować można pozostałe zostają ale gdy silnik wchodzi w tryb awaryjny właśnie pojawia się P1187, czy te dwa pierwsze błędy mogą powodować powstawanie tego błędu? i dlaczego auto nie odpala gdy jest ciepłe i co to jest to Monitor ciśnienia w rampie
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: kmtaxi »

w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

Czytałem to wcześniej i to jest inny problem i inne błędy, a problemy mój to to że gaśnie, nie ważne czy jest zimny, czy ciepły, po prostu kiedy mu się chce, i nie ważne czy mu depnę, czy nie po prostu zgaśnie, i zapali się EDC, a jeśli nie zgaśnie to wchodzi w tryb awaryjny do 3tyś obrotów na na każdym biegu, i wyjdzie z tego trybu gdy całkowicie ostygnie,i to sam z siebie bez kasowania błędów do tego ma problem z odpaleniem ale tylko gdy gdy jest ciepły, gdy jest zimny i zgaśnie to odpala i jadę dalej ale jak długo nie wiem, strach wyprzedzać
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: kmtaxi »

Za takie objawy może odpowiadać elektrozawór ciśnienia paliwa na listwie i dotyczy też błędu P1187.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: Muniek »

Na listwie są dwa czujniki po obu stronach, polecam sprawdzić oba. U mnie w E270 CDI było tak, że czasami też gasł wywalając EPC (a nie EDC jak piszesz ale to pewnie tylko litrówka). Należało tylko siknąć kontaktem we wtyczkę i auto kula się dalej.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

Posprawdzam metodą prób i błędów te czujniki, zamienię na inne, a i nie ma żadnej literówki bo w VITO nie ma EPC tylko jest EDC w W210 jest EPC tu się zgadzam bynajmniej u mnie świeci po zgaśnięciu EDC
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: kmtaxi »

W serwisie BOSCH można kupić oring i teflonową dystansową tulejkę (przecięta aby można założyć) do tego elektrozaworu na listwie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

Posprawdzam te czujniki na listwie, a powiedzcie co jest powodem że na ciepłym nie odpala? właśnie te czujniki?

Nie wiem czy to ważne ale jak na postoju jest w trybie awaryjnym do 3tyś obr to zauważyłem że jak energicznie walnę nogą w sprzęgło to wychodzi z trybu awaryjnego, o co tu chodzi
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

Panowie a gdzie się znajduje Czujnik temperatury powietrza zasysania no przeleciałem wszystkie przewody z powietrzem i nigdzie go nie widzę
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: kmtaxi »

hubal pisze:Panowie a gdzie się znajduje Czujnik temperatury powietrza zasysania no przeleciałem wszystkie przewody z powietrzem i nigdzie go nie widzę
Jest zintegrowany w przepływomierzu, już pisałem. :!:
Pedał sprzęgła ma włącznik.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
hubal
Posty: 246
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 06:53
Lokalizacja: Poznań

Re: EDC silnik 2,2 CDI Problem

Post autor: hubal »

naświetl mi to bardziej, bo jak pisałem jak walnę w sprzęgło to wychodzi ze stanu awaryjnego silnika, gdzie szukać tego włącznika? Ponoć wito nie ma przepływki a zastępuje go właśnie czujnik temperatury powietrza
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości