Swap 2.7 CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Swap 2.7 CDI
Witajcie. Szukam jakiegoś woła roboczego i trafiłem ogłoszenie sprzedaży S210 FL z silnikiem 2.7CDI. Auto ma uszkodzony silnik.
Zastanawiam się jak wygląda sprawa swapu na 2.2 CDI.
Mam taki silnik z osprzętem więc problem części odpada.
W związku z tym mam kilka pytań.
Czy łapy będą pasować bez problemu ?
Elektryka bez sterownika i zestawu kluczy też bez większych komplikacji ?
Nie obawiam się że auto będzie za słabe bo nie potrzebuję kolejnej wyścigówki tylko auta które będzie stosunkowo pojemne i bezproblemowo przejedzie z punktu A do B.
Jakie są wasze propozycje ?
Zastanawiam się jak wygląda sprawa swapu na 2.2 CDI.
Mam taki silnik z osprzętem więc problem części odpada.
W związku z tym mam kilka pytań.
Czy łapy będą pasować bez problemu ?
Elektryka bez sterownika i zestawu kluczy też bez większych komplikacji ?
Nie obawiam się że auto będzie za słabe bo nie potrzebuję kolejnej wyścigówki tylko auta które będzie stosunkowo pojemne i bezproblemowo przejedzie z punktu A do B.
Jakie są wasze propozycje ?
Re: Swap 2.7 CDI
Wiele razy było tutaj już pisane że SWAP`y w Mercu to gra nie warta świeczki. Przekładki w ramach tej samej linii silników czyli R4, R5 albo V6 przechodzą bez problemów ale pomiędzy niestety nie.
Albo postaraj się dowiedzieć co tam jest uwalone w tamtym 2.7 i rozeznaj w kosztach reanimacji (choć obstawiam że sprzedający już to zrobił i wie czym pachnie...) albo szukaj R4 CDI.
Albo postaraj się dowiedzieć co tam jest uwalone w tamtym 2.7 i rozeznaj w kosztach reanimacji (choć obstawiam że sprzedający już to zrobił i wie czym pachnie...) albo szukaj R4 CDI.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Swap 2.7 CDI
On ma R4 CDI. Chodziło Ci o R5?Piasek pisze:Wiele razy było tutaj już pisane że SWAP`y w Mercu to gra nie warta świeczki. Przekładki w ramach tej samej linii silników czyli R4, R5 albo V6 przechodzą bez problemów ale pomiędzy niestety nie.
Albo postaraj się dowiedzieć co tam jest uwalone w tamtym 2.7 i rozeznaj w kosztach reanimacji (choć obstawiam że sprzedający już to zrobił i wie czym pachnie...) albo szukaj R4 CDI.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Swap 2.7 CDI
mam silnik, możliwości, miejsce to dlaczego mam nie próbować ? Wiem że najlepiej byłoby założenie 2.7 CDI ale skoro mam 2.2 na miejscu w dobrym stanie to czemu nie próbować ? Gorsze swapy widziałem np. M113 z Kompressorem od w211 AMG siedziało w w124. Jeżdził.
Dlatego pytam konkretnie czy ktoś z taką przeróbką miał styczność. Z 2.2 CDI słyszałem przypadek włożenia 2.7 CDI. w drugą stronę niestety nie.
Dlatego pytam konkretnie czy ktoś z taką przeróbką miał styczność. Z 2.2 CDI słyszałem przypadek włożenia 2.7 CDI. w drugą stronę niestety nie.
Re: Swap 2.7 CDI
Silnik, wiązke, sterownik, stacyjkę z kluczami trzeba przerzucić.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: Swap 2.7 CDI
Będziesz miał pewien problem z elektroniką. Z tego co wiem, nie zawsze komputer znosi zmianę przełożeń tylnego mostu - potrafi potem skrzynia szaleć. Więc od razu uzbrój się w zasoby na zakup odpowiedniego mostu (no chyba, że już masz) bo komputer będzie jak rozumiem z 220CDI? Albo inaczej. Ten silnik który chcesz wkładać masz z komputerem, stacyjką i kluczykami? Piszesz "bez" ale nie jest to jasne. Będziesz potrzebował ten zestaw (nie koniecznie musi być konkretnie od tego samego 220CDI).kriss4065 pisze:mam silnik, możliwości, miejsce to dlaczego mam nie próbować ? Wiem że najlepiej byłoby założenie 2.7 CDI ale skoro mam 2.2 na miejscu w dobrym stanie to czemu nie próbować ? Gorsze swapy widziałem np. M113 z Kompressorem od w211 AMG siedziało w w124. Jeżdził.
Dlatego pytam konkretnie czy ktoś z taką przeróbką miał styczność. Z 2.2 CDI słyszałem przypadek włożenia 2.7 CDI. w drugą stronę niestety nie.
No i kogoś ogarniętego z SD żeby to potem wszystko pożenił, bo plug&play to nie będzie.
Tak naprawdę taki swap miałby sens gdybyś miał na części całe auto (skorodowane, anglika, rozbite-jeżdżące itp.).
100 razy łatwiej byłoby Ci sprzedać te 220CDI i kupić 270CDI, najlepiej z tego samego rocznika.
Re: Swap 2.7 CDI
czyli najlepiej drugie całe auto na dawcę... dlatego pisałem że SWAP w W210 to koszmar.fabek pisze:Silnik, wiązke, sterownik, stacyjkę z kluczami trzeba przerzucić.
no tak nie do końca. 2124cm3 CDI jest na wagony bo to się nie psuje a naprawy grosze kosztują. A wiesz ile kosztuje kpl motor 270CDI ??? Zobacz to ci szczęka opadnie.rr6 pisze:100 razy łatwiej byłoby Ci sprzedać te 220CDI i kupić 270CDI, najlepiej z tego samego rocznika.
Silnik który nie wiedzieć czemu obrósł w legendę a wcale nią nie jest, chyba że mamy na myśli legendarne wręcz koszty napraw (podobnie jak 300TD).
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Swap 2.7 CDI
Jak policzyć koszty związane ze swapem czegoś co nie pasuje P&P, robocizny i walki, żeby to potem działało to nie wiem czy tak źle to wyjdzie. To chyba już lepiej dopłacić (2,7 CDI kosztuje około 3000zł) ale mieć auto już niż kiedyś, choć nie wiadomo kiedy.Piasek pisze: no tak nie do końca. 2124cm3 CDI jest na wagony bo to się nie psuje a naprawy grosze kosztują. A wiesz ile kosztuje kpl motor 270CDI ??? Zobacz to ci szczęka opadnie.
Silnik który nie wiedzieć czemu obrósł w legendę a wcale nią nie jest, chyba że mamy na myśli legendarne wręcz koszty napraw (podobnie jak 300TD).
Zresztą sprzeda kompletny silnik 2.2CDI z osprzętem, a 2,7 potrzebuje tak naprawdę sam słupek z głowicą.
Re: Swap 2.7 CDI
Skrzynie były manualne. Silnik 2.2 mam z sterownikiem blokadą stacyjką i kluczami więc najdroższe koszty mam z głowy. Sd to też nie problem.
Najbardziej martwi mnie czy łapy będą pasować. Zakładam że skrzynia też pasujebez konieczności kombinowania z flanszą itd.
Wiązka silnika cała do przełożenia z 2.2 też by się jakaś znalazła, więc od strony elektrycznej zaplecze mam. Jeśli się okaże że mechanika też nie stanowi większego problemu to będę poważnie myślał i takiej zabawie.
Najbardziej martwi mnie czy łapy będą pasować. Zakładam że skrzynia też pasujebez konieczności kombinowania z flanszą itd.
Wiązka silnika cała do przełożenia z 2.2 też by się jakaś znalazła, więc od strony elektrycznej zaplecze mam. Jeśli się okaże że mechanika też nie stanowi większego problemu to będę poważnie myślał i takiej zabawie.
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Swap 2.7 CDI
Moim zdaniem warto spróbować swapa, jeśli masz dobrą budę, silnik i resztę gratów to dlaczego nie. Łapy nawet jak nie podejdą to można przerobić, wiem że tak robią w innych autach to dlaczego nie w Mercu..?
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości