Swap 2.7 CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kriss4065
Posty: 51
Rejestracja: 25 paź 2010, o 22:51
Lokalizacja: Lublin

Swap 2.7 CDI

Post autor: kriss4065 »

Witajcie. Szukam jakiegoś woła roboczego i trafiłem ogłoszenie sprzedaży S210 FL z silnikiem 2.7CDI. Auto ma uszkodzony silnik.
Zastanawiam się jak wygląda sprawa swapu na 2.2 CDI.
Mam taki silnik z osprzętem więc problem części odpada.
W związku z tym mam kilka pytań.
Czy łapy będą pasować bez problemu ?
Elektryka bez sterownika i zestawu kluczy też bez większych komplikacji ?
Nie obawiam się że auto będzie za słabe bo nie potrzebuję kolejnej wyścigówki tylko auta które będzie stosunkowo pojemne i bezproblemowo przejedzie z punktu A do B.
Jakie są wasze propozycje ?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: Piasek »

Wiele razy było tutaj już pisane że SWAP`y w Mercu to gra nie warta świeczki. Przekładki w ramach tej samej linii silników czyli R4, R5 albo V6 przechodzą bez problemów ale pomiędzy niestety nie.
Albo postaraj się dowiedzieć co tam jest uwalone w tamtym 2.7 i rozeznaj w kosztach reanimacji (choć obstawiam że sprzedający już to zrobił i wie czym pachnie...) albo szukaj R4 CDI.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: Muniek »

Piasek pisze:Wiele razy było tutaj już pisane że SWAP`y w Mercu to gra nie warta świeczki. Przekładki w ramach tej samej linii silników czyli R4, R5 albo V6 przechodzą bez problemów ale pomiędzy niestety nie.
Albo postaraj się dowiedzieć co tam jest uwalone w tamtym 2.7 i rozeznaj w kosztach reanimacji (choć obstawiam że sprzedający już to zrobił i wie czym pachnie...) albo szukaj R4 CDI.
On ma R4 CDI. Chodziło Ci o R5?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
kriss4065
Posty: 51
Rejestracja: 25 paź 2010, o 22:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: kriss4065 »

mam silnik, możliwości, miejsce to dlaczego mam nie próbować ? Wiem że najlepiej byłoby założenie 2.7 CDI ale skoro mam 2.2 na miejscu w dobrym stanie to czemu nie próbować ? Gorsze swapy widziałem np. M113 z Kompressorem od w211 AMG siedziało w w124. Jeżdził.
Dlatego pytam konkretnie czy ktoś z taką przeróbką miał styczność. Z 2.2 CDI słyszałem przypadek włożenia 2.7 CDI. w drugą stronę niestety nie.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: fabek »

Silnik, wiązke, sterownik, stacyjkę z kluczami trzeba przerzucić.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: rr6 »

kriss4065 pisze:mam silnik, możliwości, miejsce to dlaczego mam nie próbować ? Wiem że najlepiej byłoby założenie 2.7 CDI ale skoro mam 2.2 na miejscu w dobrym stanie to czemu nie próbować ? Gorsze swapy widziałem np. M113 z Kompressorem od w211 AMG siedziało w w124. Jeżdził.
Dlatego pytam konkretnie czy ktoś z taką przeróbką miał styczność. Z 2.2 CDI słyszałem przypadek włożenia 2.7 CDI. w drugą stronę niestety nie.
Będziesz miał pewien problem z elektroniką. Z tego co wiem, nie zawsze komputer znosi zmianę przełożeń tylnego mostu - potrafi potem skrzynia szaleć. Więc od razu uzbrój się w zasoby na zakup odpowiedniego mostu (no chyba, że już masz) bo komputer będzie jak rozumiem z 220CDI? Albo inaczej. Ten silnik który chcesz wkładać masz z komputerem, stacyjką i kluczykami? Piszesz "bez" ale nie jest to jasne. Będziesz potrzebował ten zestaw (nie koniecznie musi być konkretnie od tego samego 220CDI).
No i kogoś ogarniętego z SD żeby to potem wszystko pożenił, bo plug&play to nie będzie.
Tak naprawdę taki swap miałby sens gdybyś miał na części całe auto (skorodowane, anglika, rozbite-jeżdżące itp.).
100 razy łatwiej byłoby Ci sprzedać te 220CDI i kupić 270CDI, najlepiej z tego samego rocznika.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: Piasek »

fabek pisze:Silnik, wiązke, sterownik, stacyjkę z kluczami trzeba przerzucić.
czyli najlepiej drugie całe auto na dawcę... dlatego pisałem że SWAP w W210 to koszmar.
rr6 pisze:100 razy łatwiej byłoby Ci sprzedać te 220CDI i kupić 270CDI, najlepiej z tego samego rocznika.
no tak nie do końca. 2124cm3 CDI jest na wagony bo to się nie psuje a naprawy grosze kosztują. A wiesz ile kosztuje kpl motor 270CDI ??? Zobacz to ci szczęka opadnie.
Silnik który nie wiedzieć czemu obrósł w legendę a wcale nią nie jest, chyba że mamy na myśli legendarne wręcz koszty napraw (podobnie jak 300TD).
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: rr6 »

Piasek pisze: no tak nie do końca. 2124cm3 CDI jest na wagony bo to się nie psuje a naprawy grosze kosztują. A wiesz ile kosztuje kpl motor 270CDI ??? Zobacz to ci szczęka opadnie.
Silnik który nie wiedzieć czemu obrósł w legendę a wcale nią nie jest, chyba że mamy na myśli legendarne wręcz koszty napraw (podobnie jak 300TD).
Jak policzyć koszty związane ze swapem czegoś co nie pasuje P&P, robocizny i walki, żeby to potem działało to nie wiem czy tak źle to wyjdzie. To chyba już lepiej dopłacić (2,7 CDI kosztuje około 3000zł) ale mieć auto już niż kiedyś, choć nie wiadomo kiedy.
Zresztą sprzeda kompletny silnik 2.2CDI z osprzętem, a 2,7 potrzebuje tak naprawdę sam słupek z głowicą.
kriss4065
Posty: 51
Rejestracja: 25 paź 2010, o 22:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: kriss4065 »

Skrzynie były manualne. Silnik 2.2 mam z sterownikiem blokadą stacyjką i kluczami więc najdroższe koszty mam z głowy. Sd to też nie problem.
Najbardziej martwi mnie czy łapy będą pasować. Zakładam że skrzynia też pasujebez konieczności kombinowania z flanszą itd.
Wiązka silnika cała do przełożenia z 2.2 też by się jakaś znalazła, więc od strony elektrycznej zaplecze mam. Jeśli się okaże że mechanika też nie stanowi większego problemu to będę poważnie myślał i takiej zabawie.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Swap 2.7 CDI

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Moim zdaniem warto spróbować swapa, jeśli masz dobrą budę, silnik i resztę gratów to dlaczego nie. Łapy nawet jak nie podejdą to można przerobić, wiem że tak robią w innych autach to dlaczego nie w Mercu..?
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości