OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Ja u siebie też miałem zapocenie na odmie i bloku, ale przepłukałem silnik i zalałem z 10w na 5W. Żadne wycieki się nie pojawiły, myślę że niema co się bać. Wyciek na bloku/ wymieniłem uszczelniacz wału i tyle. W każdym turbodoładowanym silniku to jest dobry pomysl, bo turbiną ma lepsze smarowanie. Olej też szybciej dostaje się na górę silnika, i łatwiej dociera w zakamarki.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Panowie poczytalem troche temat wstecz i wszystko jest jakby jasniejsze, ale dreczy mnie ten specol. Poszperalem w google i na innych forach piszą jakoby specol to tak naprawde zwykly hc z mieszanką pao. Ma ktos jakas konkretna informacje ze strony producenta(ja jej nie widze), ze to 100% pao, czy to tylko niepotwierdzone informacje od sprzedawcow z allegro? Jako alternatywa elf 5w40, duza szansa na trafienie podroby? No i ta plukanka nie daje mi spokoju...czesto się zdarza zapchanie kanału olejowego, jak zacznie syf wyplukiwac?
S210 320 CDI Avantgarde
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
A teraz jaki olej masz zalany? Bo jak się boisz płukanki, to każdy syntetyk ma właściwości płuczące i można jakiś czas polatać na syntetyku. Druga możliwość to płukanie silnika olejem, droższe, ale bezpieczniejsze.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Nie ma czegoś takiego jak 100% PAO. Są bazy olejowe. Możemy przyjąć, że najpopularniejsze bazy to: olej mineralny, HC (hydrocracking – przetworzony olej mineralny), PAO (polialfaolefiny) oraz estry. Różnica w jakości i kosztach produkcji pomiędzy tymi bazami jest znaczna. Można przyjąć, że prawdziwy, dobry syntetyk, to olej na bazie PAO lub ester.1JZ pisze:Ma ktos jakas konkretna informacje ze strony producenta(ja jej nie widze), ze to 100% pao,
I stosuj płukanki bez obaw.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
1JZ - widzę, iż masz teraz podobny dylemat i obawy, jakie i ja miałem (całkiem niedawno zresztą)
Osobiście zasugeruję Ci pójście "moim torem" (i tokiem myślenia) - poniżej fragment mojego posta (ze str. 125 tego wątku, a konkretnie z 4 marca 2017 z 23:51) :
obecny (zalany przeze mnie w grudniu 2016) olej silnikowy Valvoline DuraBlend Diesel 10W-40 (wg normy 229.3)
będzie najpierw zastąpiony przez Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 (wg normy 229.1)
- zdecydowałem bowiem, że pozostanę na razie przy półsyntetyku, zmieniając najpierw klasę lepkości.
A jeśli po kolejnych 10 tys.km (czyli po jego zalaniu) okaże się że
Osobiście zasugeruję Ci pójście "moim torem" (i tokiem myślenia) - poniżej fragment mojego posta (ze str. 125 tego wątku, a konkretnie z 4 marca 2017 z 23:51) :
obecny (zalany przeze mnie w grudniu 2016) olej silnikowy Valvoline DuraBlend Diesel 10W-40 (wg normy 229.3)
będzie najpierw zastąpiony przez Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 (wg normy 229.1)
- zdecydowałem bowiem, że pozostanę na razie przy półsyntetyku, zmieniając najpierw klasę lepkości.
A jeśli po kolejnych 10 tys.km (czyli po jego zalaniu) okaże się że
tak będzie - to wówczas będę chciał zrealizować pierwotne założeniePiasek pisze:...A jeżeli jest jeszcze w stanie bez problemów pracować na 5W-40 to już rewelacja.
czyli przejść na syntetyk na bazie PAO (Ravenol VSi 5W-40) lub mieszany HC z PAO (Valvoline SynPower 5W-40).tatex pisze:moim "liderem" spełniającym stosunek odwrotnie proporcjonalny - max. HTHS przy dobrej lepkości - zostałby Ravenol VSi lub ewent. Valvo SynPower).
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Witam jaki olej polecacie zeby wlac do silnika 4.3 V8 przebieg 112tys km oryginal . Auto bedzie glownie sluzyc do niedzielnej jazdy . W zimie nie bedzie jezdzone bedzie dojrzewac do klasyka w garazu
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców” (ś.p. Colin McRae).
E430 lift
E430 lift
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Jak przebieg prawdziwy to bym z aso nalał.
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Jestem za... pogadać, dadzą na wejście ze 20% rabatu, może ze 25 to cię ostatecznie wyjdzie niewiele więcej niż w multikombinatach typu Norauto a jednak historia jest, papier do autentyczności kolejny. Takie rzeczy wpływają potem na wartość pojazdu po latach...
Jak widać po ogłoszeniach gdzie za "perełki" W140 ze znikomym przebiegiem i świetnym udokumentowanym stanem po 100 tys zł niemal wołają... i sprzedają...
Jak widać po ogłoszeniach gdzie za "perełki" W140 ze znikomym przebiegiem i świetnym udokumentowanym stanem po 100 tys zł niemal wołają... i sprzedają...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Tatex, Zrobilem na tym mobilu 25kkm, dwie zmiany i ani razu oleju dolewać nie musiałem, mimo że z odmy leciało jak z kibla, turbina tez puszczała i spod korka trochę się lało, także raczej obawy o większą konsumpcję zostawiam z boku, tymbardziej, że turbo mam teraz nowe, wszystkie uszczelki również, odma wymieniona i korek na nowy
Zmiana z polsyntetyka na polsyntetyk to dla mnie żadna zmiana, dlatego jak już to zrobię to raczej na syntetyk. W zasadzie decyzję już podjąłem, tylko chce jeszcze z 1000km na tym starym oleju przejeździć po zrobieniu głowicy, żeby wyplukało to co jest do wyplukania. Później wleci płukanka LM i raczej elf 5w40 ze względu na niezłą cene, a przepłacać za marketing strasznie nie lubię.
Zmiana z polsyntetyka na polsyntetyk to dla mnie żadna zmiana, dlatego jak już to zrobię to raczej na syntetyk. W zasadzie decyzję już podjąłem, tylko chce jeszcze z 1000km na tym starym oleju przejeździć po zrobieniu głowicy, żeby wyplukało to co jest do wyplukania. Później wleci płukanka LM i raczej elf 5w40 ze względu na niezłą cene, a przepłacać za marketing strasznie nie lubię.
S210 320 CDI Avantgarde
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Elf i Total to dokładnie jeden i ten sam olej w bańce.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Dokładnie, tyle że pisałeś 1JZ że obawiasz się Specola boPiasek pisze:Elf i Total to dokładnie jeden i ten sam olej w bańce.
Tymczasem Elf Evolution 900 FT, Elf Evolution ProTech czy Total Quartz 9000 Energy też są taką samą "mieszanką".1JZ pisze:...na innych forach piszą jakoby specol to tak naprawde zwykly hc z mieszanką pao...
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
wow Panowie...
Chciałem odświeżyć sobie pamięć jaki olej kupić do wymiany a tu tyle nowych stron i naukowych analiz...
Wszystko bardzo ciekawe ale przez natłok różnych opinii mega ciężko mi podjąć ostateczną decyzję.
15kkm temu zrobiłem płukankę LM i zalałem mojego e430 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40
Przyszedł czas na kolejną wymianę i zastanawiam się czy nie spróbować czegoś innego, wysokiej jakości ale jednak nie dopłacać tyle za markę bo nie czuje różnicy.
Autko wypiło 1L przez te 15kkm więc nie ma tragedii, użytkowane na co dzień z instalacją LPG.
Jestem ciekaw Specol Gold 5W40 i Ravenol VSi 5W40 ale może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
Tutaj ciekawe mini-testy Specol Gold 5W40 (polecam też inne filmiki z tego kanału bo bardzo ciekawe, wiadomo nie są to badania laboratoryjne ale zawsze jakieś...)
https://www.youtube.com/watch?v=C2tFjTDMtSA
https://www.youtube.com/watch?v=PhP7YhdnpDQ
A tu podobno niezależne badanie
Pozdrawiam
Chciałem odświeżyć sobie pamięć jaki olej kupić do wymiany a tu tyle nowych stron i naukowych analiz...
Wszystko bardzo ciekawe ale przez natłok różnych opinii mega ciężko mi podjąć ostateczną decyzję.
15kkm temu zrobiłem płukankę LM i zalałem mojego e430 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40
Przyszedł czas na kolejną wymianę i zastanawiam się czy nie spróbować czegoś innego, wysokiej jakości ale jednak nie dopłacać tyle za markę bo nie czuje różnicy.
Autko wypiło 1L przez te 15kkm więc nie ma tragedii, użytkowane na co dzień z instalacją LPG.
Jestem ciekaw Specol Gold 5W40 i Ravenol VSi 5W40 ale może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
Tutaj ciekawe mini-testy Specol Gold 5W40 (polecam też inne filmiki z tego kanału bo bardzo ciekawe, wiadomo nie są to badania laboratoryjne ale zawsze jakieś...)
https://www.youtube.com/watch?v=C2tFjTDMtSA
https://www.youtube.com/watch?v=PhP7YhdnpDQ
A tu podobno niezależne badanie
Pozdrawiam
E430 4matic
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
co zatem stoi na przeszkodzie. Wielu może ci napisać o subiektywnych odczuciach (i jednak chyba wszyscy co go stosują pozytywnych) ale o tym jak się zachowa w twoim silniku tylko sam się możesz przekonać.frozen pisze:Jestem ciekaw Specol Gold 5W40
Moją (i nie tylko) opinię nt. olejów znasz: lepiej zmieniać częściej a mniej znany niż inwestować w jakieś "edże" i pałować 30 tyś km dożynając go dosłownie do ostatniego metra bo potem tylko takie niespodzianki
https://www.youtube.com/watch?v=HU2NiszYff4
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Właśnie, specol..... u mnie już drugi raz zalany, ponad 6000km po wymianie. Przy wymianach stosowane płukanki archoil. Nie ubywa ani grama oleju (pomimo tras po autostradach z gazem blisko podłogi). Przed płukaniem i stosowaniem specol'a był Mobil - brudny już po 1000km od wymiany, bo silnik był brudny wcześniej. Przed nim ten specyficzny szwajcarski (nie pamiętam teraz nazwy, u nich to masowo leją - wymieniany ze względu na małe przebiegi co rok i mniej niż 10000km). Płukanki jak widać załatwiły sprawę.
Oto jak wygląda teraz specol w silniku (zdjęcie nie oddaje tego w pełni, w rzeczywistości jest dużo jaśniejszy, ale na białym tle głupieje aparat):
https://drive.google.com/file/d/0B-BrLe ... sp=sharing
Jedyna wada to niewidoczność na bagnecie.
Oto jak wygląda teraz specol w silniku (zdjęcie nie oddaje tego w pełni, w rzeczywistości jest dużo jaśniejszy, ale na białym tle głupieje aparat):
https://drive.google.com/file/d/0B-BrLe ... sp=sharing
Jedyna wada to niewidoczność na bagnecie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości