Uciekający płyn ? Ilość płynu?

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dawmor
Posty: 136
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:34
Lokalizacja: Katowice

Uciekający płyn ? Ilość płynu?

Post autor: dawmor »

Witam. Wymieniałem płyn w skrzyni 722.6xx. Zlałem ze sprzęgła i ze skrzyni, zdjąłem miskę wyczyściłem ją, wymieniłem filtr. Zalałem już około 10 litrów płynu, a płynu jakby non stop było mało. Auto odpalone, mocno rozgrzane i skrzynia na P po wsadzeniu pancerza z linki rowerowej który służy mi jako bagnet i wsadzeniu go do końca (opiera się o miskę [przynajmniej tak mi się wydaje.]) na bagnecie mam okolo 25 mm. Co z tym zrobić ?
W210 avantgarde 3.0td 97/98r
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

To sie ma własnie nie opierac;) Tylko blokowac w misce.
E 220 CDI '01 Elegance
dawmor
Posty: 136
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dawmor »

Słowa kolegi "Mark" : "Znalazłem w necie fotkę z wymiarami bagnetu do skrzynki 722.6xx . Po włożeniu bagnetu i oparciu się jego końcówki o dno miski olejowej przy temperaturze oleju 80 st.C poziom oleju powinien się mieścić w zakresie 53 - 64 mm od dna ."

To jeśli by się miała gdzieś blokować to by jeszcze mniej pokazywało na bagnecie... Koledzy pomocy bo już nie wiem co robić.
W210 avantgarde 3.0td 97/98r
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Zmierzyć porządnym bagnetem i nie odwalać popeliny :hyhy:
Jak mierzysz olej? Z zachowaniem wszystkich procedur? auto może i rozgrzane... ale czy skrzynia rozgrzana?
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

zanim się skrzynia rozgrzeje to dobre 30 min jazdy musi minąć od osiągnięcia przez silnik temperatury 80 stopni
Juziu
Posty: 75
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:40
Lokalizacja: Hamburg Kiel

Post autor: Juziu »

chyba niebawem będzie kolejna skrzynia do remontu . w tej skrzyni poziom płynu jest bardzo ważnym elementem , tu nawet 200-300 ml może robić różnice , za dużo oleju jest równoznaczne z szybkim uszkodzeniem skrzyni 10 litrów to przeholowane jak nic
300TD S210 1998
W211 420CDI
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Spokojnie, nie straszcie chłopaka. Jak dał se czas i ja "wyrzymnął" zeszło więcej niż normalnie.
dawmor, prawdopodobnie linka opiera się o coś wcześniej - stąd wskazania. Końcówka dobrze zarobiona ? Nie rosochata ? Wprowadzając obracaj ją w palcach dookoła.
A nie walnąłeś się w obliczeniach ?? Może masz bańki 4L ?
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Popraw nazwe tematu.
E 220 CDI '01 Elegance
dawmor
Posty: 136
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dawmor »

Więc tak. Wymieniałem chłodnicę i sprawdzałem szczelność tej z płynu do automatu (tak nawiasem mówiąc). Pierwsze co zrobiłem to odkręciłem korek na misce, zlałem wszystko co się dało. Odkręciłem całą miskę wyczyściłem wyjąłem filtr. Potem zlałem płyn ze sprzęgła i dmuchnąłem w przewód który doprowadza płyn do chłodnicy żeby całość zlać. Po zlaniu wszystkiego pozakręcałem przewody chłodnicy uprzednio napełniając ją płynem. Zakręciłem miskę i korki. Zalałem 8 litrów i zostawiłem na chwile auto żeby się zlał dokładnie. Potem wlałem jeszcze litr. Po tym pojechałem na stacje napompować opony i wymyć auto i już zauważyłem że jest coś nie tak bo skrzynia poszarpywała. Sprawdziłem poziom płynu i okazał się bardzo niski więc zalałem jeszcze litr i skrzynia zaczęła poprawnie pracować lecz płynu nadal jest mało ! Pojechałem do znajomego do pracy pomóc mu maszynę zawieźć do domu więc auto było rozgrzane i na pewno jazda trwała dłużej niż 30 minut bo dobre 40 minut jechałem w jedną stronę. Po tym sprawdziłem stan płynu i niestety dalej mało. Na końcówkę linki przymocowałem płaski podłużny kawał plastiku na którym zaznaczyłem odpowiednie stany, ale niestety POKAZUJE że jest mało. Zastanawiam się czy jest możliwe żeby tyle oleju weszło do skrzyni ? Zapomniałem napisać że wlane jest okolo 9.5 L bo ponad pół litra wylałem. Bańki na pewno 5L bo to było moje pierwsze podejrzenie :)
W210 avantgarde 3.0td 97/98r
essoprofesso
Posty: 134
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
Lokalizacja: Okolice Opola

Post autor: essoprofesso »

dawmor pisze:Słowa kolegi "Mark" : "Znalazłem w necie fotkę z wymiarami bagnetu do skrzynki 722.6xx . Po włożeniu bagnetu i oparciu się jego końcówki o dno miski olejowej przy temperaturze oleju 80 st.C poziom oleju powinien się mieścić w zakresie 53 - 64 mm od dna ."

To jeśli by się miała gdzieś blokować to by jeszcze mniej pokazywało na bagnecie... Koledzy pomocy bo już nie wiem co robić.
Zapraszam tu i proszę Was, nie dziadujcie :) jeździmy meśkami. :)

http://allegro.pl/bagnet-oleju-do-skrzy ... 70579.html
...
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

dawmor, ja w swoim W210 300TD wlewałem 8-9L oleju więc moim zdaniem wszystko jest możliwe :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Kup ten bagnet z linka i pomierz jeszcze raz - jak będzie mało - dolewaj do stanu.
dawmor
Posty: 136
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dawmor »

Więc tak. Sprawdzałem jeszcze raz dzisiaj rano. Na zimnym oleju to wyszło mi dużo ponad normę.
Sami zobaczcie: http://zapodaj.net/f0d8792f7d65d.jpg.html Nie mam zielonego pojęcia co się dzieje bo na ciepłym jest za dużo, a na ciepłym ? Zobaczymy jak pojadę do pracy czy nadal będzie na ciepłym za mało.
W210 avantgarde 3.0td 97/98r
essoprofesso
Posty: 134
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
Lokalizacja: Okolice Opola

Post autor: essoprofesso »

Powiem tak, mam oryginalny bagnet i przy wkladaniu czasami zatrzymuje mi sie pare centymetrow za szybko, pcham nie da rady dalej, wyciagam i szok! Nie mam oleju! Wkladam drugi raz i minimalnie mi wchodzi glebiej i jest pomiar OK, cos tam jest, ze czasami stawia opor wiec zakup ten bagnet za te pare zl i zrob prawdziwy pomiar, ba jak na tym sprezystym jest czasami problem, to ja juz nawet nie chce wiedzieć ile Ty tego oleju masz tam zalane.
Naprawde raz wchodzi glebiej a raz nie, teraz juz wiem kiedy jest OK
...
dawmor
Posty: 136
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dawmor »

Jutro pojadę z rana do ASO i kupie taki bagnet. Nie mam pojęcia o co chodzi bo zaczął gdzieś płyn uciekać spod auta. Zauważyłem to jak zaczęło mi strasznie dużo dymu z pod auta się wydostawać. Jutro też podniosę auto i lokalizuje usterkę.
W210 avantgarde 3.0td 97/98r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości