3.2 CDI wycie/buczenie na biegu jałowym
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
3.2 CDI wycie/buczenie na biegu jałowym
Witam.
Dosłownie z dnia na dzień mój OM613 zaczął wydawać dźwięk, który bardzo mnie irytuje. Pojawia się na niskich obrotach na biegu jałowym jak w temacie czyli takie buczenie/wycie (łułułułułu) Najbardziej słychać z rana, gdy silnik jest zimny. Dziwne jest to, że jak się odpali to jest cisza, dopiero po około 10 sekundach dźwięk ten się pojawia. Na ciepłym praktycznie nie słychać w ogóle. Po dodaniu gazu do około 1100rpm dźwięk ustaje, po odjęciu wraca z powrotem. Do wymiany mam napinacz paska. Może on wydawać takie dźwięki ? A może alternator, a dokładniej sprzęgiełko ?
Pozdrawiam
Dosłownie z dnia na dzień mój OM613 zaczął wydawać dźwięk, który bardzo mnie irytuje. Pojawia się na niskich obrotach na biegu jałowym jak w temacie czyli takie buczenie/wycie (łułułułułu) Najbardziej słychać z rana, gdy silnik jest zimny. Dziwne jest to, że jak się odpali to jest cisza, dopiero po około 10 sekundach dźwięk ten się pojawia. Na ciepłym praktycznie nie słychać w ogóle. Po dodaniu gazu do około 1100rpm dźwięk ustaje, po odjęciu wraca z powrotem. Do wymiany mam napinacz paska. Może on wydawać takie dźwięki ? A może alternator, a dokładniej sprzęgiełko ?
Pozdrawiam
Pasek ściągnięty, auto odpalone i dalej to samo. Jest to coś mechanicznego, coś co pracuje. Dźwięk ten przenosi się po całej budzie. Na zimnym tak jak pisałem wcześniej, słychać bardzo mocno, na ciepłym mniej. Zastanawiałem się czy to przypadkiem nie będzie coś w skrzyni, może pompa oleju ? Olej zimniejszy - głośniejsza praca. Czym większe obroty tym dźwięk zanika. Co myślicie ?
z opowieści to panewka... jak nagrasz filmik to bedzie wiadomo...
...chyba że... https://www.youtube.com/watch?v=fkzdKPYuKVI
...chyba że... https://www.youtube.com/watch?v=fkzdKPYuKVI
Tak, niezależnie od biegu. Ogólnie wydaje mi się, że stało się to właśnie po wymianie wtrysków. Mówię wydaje, bo po kilku dniach po wymianie siadło turbo. Byłem pewny, że to ono tak hałasuje, ale teraz po regeneracji jest to samo. Przy okazji wyczyściłem cały układ dolotowy. EGR o dziwo był w eleganckim stanie. Wtryski wymieniłem na używki. Wartości mają dobre - w normie się mieszczą, nie leją. Panewka by chyba waliła cały czas, a tutaj jak z rana się odpali to dopiero po 10-15 sekundach dźwięk się pojawia i nie jest to stukanie(jak to panewka), a rzęcholenie. Kamerka chyba tego dźwięku nie złapie, ale postaram się coś nagrać. Najbardziej słychać wewnątrz auta, po otwarciu maski słabo, więc tak jak pisałem wcześniej dźwięk się przenosi w stronę kabiny. Może faktycznie wtrysk ? Ogólnie na początku wymieniłem wtryski o innym numerze niż oryginalne, od 2.7cdi. Powiedziano mi, że będzie dobrze, ale auto nie jechało. Kupiłem o takim samym numerze jak oryginalne, które wyciągnąłem z silnika i auto wróciło do formy. Poza tym rzęcholeniem silnik pracuje pięknie, nie kopci i mocy mu nie brakuje. Robiłem wszystkie testy z SD i wszystko jest jak być powinno. Dzisiaj nasłuchiwałem wszystkiego stetoskopem i nic kompletnie nie znalazłem. Zastanawiałem się też nad jajem w skrzyni, ale ta pracuje idealnie. Muszę jeszcze jechać na kanał i od dołu posłuchać, może tam coś znajdę.
P.S. Nic nie drży.
P.S. Nic nie drży.
A wyłącz nawiew w ogóle. Czasami takie łuuu jest jak się coś porobiło w kanałach którymi leci powietrze
pozd.
pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości