Elegance E200 1998 z Włoch

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: fabek, zibi2210, SuperBuster11

ChubbChubbs
Posty: 606
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Elegance E200 1998 z Włoch

Post autor: ChubbChubbs »

Nowy nabytek w rodzinie , z ciężkim sercem sprzedałem poprzednie MB a dokładnie E430 4matic ale na szczęście trafiło w odpowiednie ręce kaczmar , a teraz nabyłem po 3 tygodniowych podróżach/poszukiwaniach po Polsce Mercedesa z 1998r .

Zamieniłem jedno super MB na Clio II 5D 1,2 55KM ( 3 zdjęcie ) i tego mercedesa

Nie do końca jest to co chciałem ( brak automatu ) ale z racji że auto jest pewne w 100% więc nabyłem je od znajomego i na dodatek u siebie w mieście ;-)


Trochę info o Aucie

- Przebieg 234400
- 2 właścicieli w PL ( 2 moich znajomych z Bełchatowa)
Pierwsza rejestracja 2009r. ( sprowadzone z Włoch )
II Właściciel w PL 2012r. ( od niego odkupiłem )
- zero oznak korozji ( pod uszczelkami drzwi, ranty drzwi , progi itp czyste )
- zawieszenie amortyzatory przód i tył oraz kilka drążków wymienione przy 205tys w 2011r oraz serwis płynów itp
- auto na bieżąco serwisowane jak Pan B przykazał
- auto oceniam na w skali 1-10 na 7+ ( trochę kosmetyki i będzie 9 :P )
- ostatnie 30k km robione trasy Polska-Irlandia , Polska-Holandia ogólnie długie trasy , znajomy od którego kupiłem auto pracuje jako kierowca TIR-a, auto służyło do przemieszczania się po Europie w trakcie urlopów


VIN : WDB2100351A436739


Delivery date 1997-05-15
PAINT1 904
Interior color 402A
Engine 111942 10 042225
Gearbox 717417 07 269360
Lights units HELLA
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
400A FABRIC
402A FABRIC BLUE / BLUE VIOLET / PACIFIC BLUE
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
630 ECE - WARNING TRIANGLE
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
808 AEJ 06/1/M/X
904 No code designation available
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.

Do zrobienia:


- trójką
- korekta lakieru
- konserwacja podwozia
- otarcie na nadkolu ( chyba zostawię , zobaczymy po zimie )
- felgi ;-)
- jakieś doposażenie może comand , fotele skóra hmm nie wiem, może coś się pokombinuje , zimą więcej czasu będzie


- pranie tapicerki

Zrobione:

- wyczyszczone z nalotu 3 światło stop
- sworznie wahaczy
- simering
- uszczelka pod głowicą ( trochę mój wymysł ale chciałem aby było wszystko OK info kilka postów niżej )
- filtry + olej CASTROL 10w40
- Olej od wspomagania
- naprawa wstecznego światła ( żarówki OK , Wiązka OK , czujnik w skrzyni )
- jeden kluczyk nie dział tzn otwiera centralny ale stacyjka nie zasysa go ( naprawiony , zerwany zwój cewki )
- poprawienie tapicerki drzwi pasażera tył , źle założona po wymianie mechanizmu szyby
- z dnia na dzień padła cewka ( wymieniłem 2 sztuki + fajki )
- zaczep maskownicy holu
- polerka lamp
- przednie tuleje wózka tył
- gumy drążka stabilizatora przód
- wymieniona maglownica na używaną + świeży olej wspomagania ( i już nic nie stuka )
- coś stuka przy kręceniu kolumną ( sworznie wymienione , wymieniony magiel na używany - on był przyczyną )
- maskownica podszybia lewa ( pęknięta w zimę przy skrobaniu znajomy uderzył aby skruszyć lód i popękała ) kupione na forum
- założony podtlenek LPG ;p







Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Mała przymiarka ;-) chyba takie na wiosnę ;D

Obrazek[/b]
Ostatnio zmieniony 3 paź 2016, o 12:32 przez ChubbChubbs, łącznie zmieniany 15 razy.
done666
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2010, o 12:06
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: done666 »

Miedzy e430 fl a e200 pfl nie ma co ukrywać jest przepaść, pozostaje życzyć bezproblemowej eksploatacji. Chyba przetrwasz ten "ciężki" czas ;) , ostatecznie to tez MB :)
W210 E270 CDI
W210 E290 TurboD Rip
W124 E250 TurboD

Ssij mnie wydech liz mnie felge.
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

Silnik chodzi jak zegareczek wiem bo słyszałem i oglądałem, myślę że spokojnie da radę do lata =)
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
ChubbChubbs
Posty: 606
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

Zrobiony mały przegląd autka wymienione płyny, sworznie oraz wymieniony simering z którego olej uciekał , dodatkowo bo umyciu silnika sprawdzenia szczelności okazało się ze poci się usczelka pod głowicą z/w moje podejście do aut zdecydowałem się na wymianę mimo tego że mechanik kazał jeździć bo to nie problem bo upocenie jest na rogu bloku a nie po długości, koszt jedynie uszczelek a robocizna rozliczona w "barterze"

a tak ładnie wygląda silniczek po zdjęciu pokrywy ;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

Już z samego wsłuchania się w silnik wiedziałem że zdrowiusieńki ;) zagazuj i daj żonie za rok jak kupisz W210E55/W211 a Clio sprzedasz ;) Muszę się przejechać następnym razem, z sentymentu tęskno do M111E20 które mnie woziło 8 lat :)
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- »

Auto wygląda na bardzo ładne, ale tym osadem w silniku to nie ma się co chwalić :P
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

Camel- pisze:Auto wygląda na bardzo ładne, ale tym osadem w silniku to nie ma się co chwalić :P
Chyba nie widziałeś jeszcze osadu w silniku :D a może widziałeś? ;)

ObrazekObrazek

zdyskredytowanie producentów olejów na pewnej rosyjskiej stronie, w silniku ze zdjęciia używano Castrol 0W40 ;)

Tak troche offtopic, wiedzie jak ruscy mówią na olej? Maslo :D
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- »

Kaczmar, to na pewno nie jest oryginalny 0W40, nawet piszą to na tych forach. Nie czytasz tylko obrazki oglądasz :P
Fotki stare jak Internet :D
Ale robią wrażenie i tak. Na olejach dostępnych w Polsce z oryginalnej dystrybucji rezultat nie do osiągnięcia ;)
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
ChubbChubbs
Posty: 606
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

przestać spamować ;p

dzień dzisiejszy w pracy w miarę luźny , wiec lutownica , miernik i nie działający kluczyk


Kluczyk otwierał auto i zamykał , nie działało otwierania bagażnika i stacyjka nie zasysała oraz nie można przekręcić.
1. Miernik sprawdzenie styków na przycisku jest przejście w ruch lutownica poprawienie lutów , guzik działa ;-)
2. miernik sprawdzenie przejście na zwoju cewki Wszystko OK , po wnikliwym sprawdzaniu okazało się że lut na cewce popękał ( zwój nie stykał z PINem ) i nie było przejścia do zasilania układu , ponowne wlutowanie zwoju do PINu test w aucie i banan na twarzy działa wszystko ;-)

w sumie 30min pracy koszty zerowe

fotka słaba ale może na przyszłość się przyda komuś strzałkami oznaczony zwój a w kółku PINY gdzie powinien być wlutowany


Obrazek
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

No proszę jaki zdrowiutki :zdziwko: Dawno mnie tu nie było a tu takie nowści ;) Życzę szerokości. Mógłbym zdradzic C klasę dla takiego Okulara.
Camel- pisze:Kaczmar, to na pewno nie jest oryginalny 0W40, nawet piszą to na tych forach. Nie czytasz tylko obrazki oglądasz :P
Fotki stare jak Internet :D
Ale robią wrażenie i tak. Na olejach dostępnych w Polsce z oryginalnej dystrybucji rezultat nie do osiągnięcia ;)
Równiez sie z tym zgodzę. Przy wymianie oleju co 15tys km, nawet najtańszego mineralnego nie zobaczysz czegos takiego pod maską.
ChubbChubbs pisze:konserwacja podwozia
Radziłbym Ci zdjąc dywaniki w środku- lepiej zrobisz podłodze niz mazianie bitexem od spodu. Już niedługo zobaczysz dlaczego :hyhy:
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
ChubbChubbs
Posty: 606
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

perzu126 pisze:Radziłbym Ci zdjąc dywaniki w środku- lepiej zrobisz podłodze niz mazianie bitexem od spodu. Już niedługo zobaczysz dlaczego :hyhy:
czysto ;-) już zdejmowałem :D


niestety długo nie pobędzie u mnie ;-) jak wszystko się wyjaśni to maks miesiąc ...
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Za ile sprzedajesz?
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
ChubbChubbs
Posty: 606
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

dziś autko dostało 2 nowe cewki + fajki ;-)

w przyszłym tyg muszę się jeszcze uporać z delikatnym "pukaniem" na kierownicy coś przy kręceniu kierownicą stuka a po wyjęciu kluczyka jak uruchomi się blokada kierownicy to kręcąc lewo prawo słychać stukanie metaliczne tak jakby coś z blokada kierownicy było

ale to na spokojnie bo nie przeszkadza w jeździe jedynie irytuje ;p
ChubbChubbs
Posty: 606
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

popołudnie spędzone na kosmetyce lamp ;-) miały nalot

- papier ścierny do zmatowienia kolejno 800 , 1500 , 2500
- MENZERNA FAST GLOSS FG500 na pierwszy raz
- MENZERNA FINAL FINISH FF3000 do uzyskania połysku pasta wykończeniowa
- 2 piwa Ciachany ;-)
- czas pracy 2h

z lewej po pierwszym etapie polerowania bez wykończenia

Obrazek
emix95
Posty: 63
Rejestracja: 4 maja 2013, o 18:02
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: emix95 »

Czekam na zdjęcia efektu końcowego, masz zdjęcia z przed polerki ?
2.2D bosch, Classic, prod.97, kluczyk scyzoryk, manual.
vin. WDB2100041A278483
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość