"ALTERNATOR"

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

chieff
Posty: 22
Rejestracja: 8 cze 2012, o 13:58
Lokalizacja: Pyskowice

"ALTERNATOR"

Post autor: chieff »

Wyjechaliśmy z żoną w sierpniu na mazury i niespodziewanie zapalił sie komunikat " BATTERY LADUNG". Na nasze szczęście jechaliśmy jeszcze do Międzyrzec Podlaski i od razu do mech-elek, który stwierdził że łożysko, regulator i mostek prostowniczy do wymiany i przewijanie uzwojenia którego nie trzeba było jednak robić. A reszta została wymieniona i wszystko ok ;) No i BENC ! PO 700 - 900 km ten sam komunikat ;/ Byliśmy już w domu i za każdym dniem komunikat pojawiał sie coraz częściej i znika.ł I po sprawdzeniu miernikiem było 14,2 V. Co zauważyłem jeszcze przy ostatnich dniach całkowitego braku ładowanie, jak temperatura silnika dochodziła do 80 c to nie ładowało....ale po ostygnięciu silnika znowu ładowanie było do 80 c. Przez ostatnie 4 dni pokazywało brak ładowania po pierwszy uruchomieniu samochodu ;? Alternator oddałem do sprawdzenia z tej branży w Zabrzu gdzie został wymieniony regulator na orginalny "BO MOŻE ZAMIENNIK NIE DZIAŁĄ TAK JAK TRZEBA". I CO SIE OKAZUJE ALTERNATOR ŁADUJE jest na diagnozie sprawny, TYLKO JAK ZOSTANIE ZAŁOŻY W SAMOCHODZIE to " BATTERY LADUNG"!!!! Prosze o pomoc co może być bezpiecznik brak masy ???
RySiO
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Alternator jest polaczony "na sztywno" z ukladem elektrycznym samochodu, wiec niewiele moze sie tu stac, tylko wadliwy alternator albo jakis zly styk.
Jak masz klimatronik, to obserwuj na nim napiecie systemu, jak nie to podlacz sobie cos w kabinie.
Nie doczytalem czy Ci szczotki wymieniono, a krotkie szczotki potrafia numery odstawiac.
chieff
Posty: 22
Rejestracja: 8 cze 2012, o 13:58
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: chieff »

Szczotki wymieniłem wczoraj, a klimatronika nie mam
RySiO
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Sprawdź napięcie ładowania z masą na karoserii i masą silnika.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Ja bym wymienił rolkę alternatora, miałem taki przypadek,że po rozgrzaniu silnika nie było ładowania, niby rolka wyglądała na sprawną, ale wymiana na drugą i problem zniknął zupełnie.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
chieff
Posty: 22
Rejestracja: 8 cze 2012, o 13:58
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: chieff »

A czy kotrolka ladowania jest na zegarach ?bo nie pamietam
:szok: Moze to wina ze sie spalila i nie mozna wzbudzic alternatora?

[ Dodano: 2014-09-07, 13:36 ]
Wygląda na to że coś z modułami pod maską ;?
Treść Leszek304
" znajduje sie tam niebieska kostka z której wychodzi 5 niebieskich kabelków, dwa z jednej strony kostki i 3 z drugiej strony. Jest to łącze przewodów od webasto Rozepnij tą kostkę. W tej połówce kostki w której są 3 przewody spójrz na pin w który wchodzą razem dwa niebieskie przewody. "

A U MNIE ZAMIAST KOSTKI NIEBIESKIEJ JEST CZARNA i po odłączeniu kostki alternator działa :) z tym że ładuje 13,5 v i masa sie pojawia na plusie na tym kabelku co wychodzi z licznika albo nie ma nic ? Jak podłącze kostkę to odrazu brak ładowania.
RySiO
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości