EPC 1622 - koniec zaworu odcięcia pompy??

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

EPC 1622 - koniec zaworu odcięcia pompy??

Post autor: sol9 »

witam !

uprzejma prosba o informacje:
-czy wewnatrz gniazda/wtyku zaworu odciecia pompy ma prawo byc paliwo ? Odp.Nie, nie ma prawa.

-czy w/w kod bledu moze oznaczac koniec takiego zaworu? Odp.najprawdopodobniej zawor do wymiany.

Przy przekreceniu kluczyka max. w lewo silnik na moment podnosi obroty i po ok 1,5-2 sek. dopiero gasnie. w module DFI blad j.w.

z gory dzieki za porade!
rowniez.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, o 09:54 przez sol9, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr
zzz

s320 cdi
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Błąd 1622 w systemie CDI to zawór odcinający paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.
Jego parametry. Rezystancja (20st.C.) 10.5 do 14.5 Ohm. Pobór prądu 0.75 do 1.33 Ampera
przy napięciu 11 do 14 Volt. Styk nr.1 w kości połączony z pinem 35 kości 4 sterownika CDI
(sterowanie zaworem). Styk nr.2 w kości połączony z pinem 25 kości 4 sterownika CDI (napięcie 12 Volt.)
Załączniki
W 210 CDI Zawór odcinający.zip
(100.05 KiB) Pobrany 490 razy
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

dzieki, to juz cos...
tylko dotyczy td, nie cdi.
czy taki blad oznacza typowa dolegliwosc-tzn.nieszczelnosc zaworu odcinajacego
czy totalna padaczke tego zaworu ?

jak odpalam silnik wyskakuje mi napis EPC Blad elektroniki silnika,
a przy gaszeniu przez 1-2 sek.jeszcze chodzi silnik, na moment podnosi obroty i gasnie.
no i oczywiscie ciagle zasuwa powietrze paliwem..
pozdr
zzz

s320 cdi
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To dotyczy silnika 613 czyli 320CDI.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a moze zapowietrza sie na przewodach paliwowych przez oringi? juz koledzy ten problem przerabiali w cdi, pare zlotych uszczelki, troche roboty i swiety spokoj na lata.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
rycho22
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2009, o 14:46
Lokalizacja: internet

Post autor: rycho22 »

Przepraszam że trochę odkopie temat ale mam pytanie odnośnie tego błędu 1622
Mam taki sam błąd , wymiana samego zaworu nie pomogła, auto jest w trybie awaryjnym
Być może jest przerwa gdzieś na kablach co sprawdzę jak tylko będę miał możliwość.
Pytanie mam narazie czy błąd ten powinien być jakoś połączony z tym ze nie idzie mi górny licznik , znaczy nie nabija km , czy spowodowane jest to trybem awaryjnym
Jeżeli ktoś się orientuje był bym wdzięczny za podpowiedz
E210 CDI 1999 VIN WDB2100061A893250
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To raczej nie możliwe.Chyba, że instalacja gdzieś się przypaliła.Brak masy.Potrzebne SD lub sporo pomiarów.Niekontaktujący bezpiecznik.Może być głupstwo lub poważna robota.
Zacząć od SD.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
rycho22
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2009, o 14:46
Lokalizacja: internet

Post autor: rycho22 »

Witam Ponownie niestety narazie nie mam możliwości podpięcia się pod SD
jednak posiadam inny tester
We wszystkich systemach odnajduje tylko 1 błąd o którym pisałem dokładnie jest tak

Błąd P1622 Zawór przerwy w dostarczaniu Paliwa

Pozostaje jeszcze sprawdzić połączenia idące do tego zaworu
noc pisze:To raczej nie możliwe.Chyba, że instalacja gdzieś się przypaliła.Brak masy.Potrzebne SD lub sporo pomiarów.Niekontaktujący bezpiecznik.Może być głupstwo lub poważna robota.
Zacząć od SD.
E210 CDI 1999 VIN WDB2100061A893250
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego, ten temat i błąd omawiałem już.Przeczytaj ten temat od początku. :zly:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
E300
Posty: 57
Rejestracja: 4 gru 2010, o 13:06
Lokalizacja: Internet

Post autor: E300 »

czy przez uszkodzony zawor moze auto sie zapowietrzac
MERCEDES E300 AVANGARDE 177ps
Smarta Fortwo Turbo. 55ps - EX
Vw T4 2.0 95ps - Ex Niemiecka policja z Berlina
Mercedes CLK 200 Kompressor 192ps 2001r - Na szrocie.
rycho22
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2009, o 14:46
Lokalizacja: internet

Post autor: rycho22 »

noc pisze:Kolego, ten temat i błąd omawiałem już.Przeczytaj ten temat od początku. :zly:
Kolego wiem ze omawiałeś ten błąd i chwała ci za to bo po sprawdzeniu okazało się ze zawór jest sprawny
Wychodzi na to ze problem leży po stronie sterownika
Błąd wyskakuje odrazu po włączeniu zapłonu
Posiadam jeszcze C klasę z takim samym silnikiem i wpinałem z niego sterownik i na nim tego błędu już niema

może ktoś się orientuje czy da się zastosować tez inny sterownik z innym nr
Ja mam
A 26 545 25 32
0 281 001 883 BOSCH
E210 CDI 1999 VIN WDB2100061A893250
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Najlepiej jakbyś podał vin bo tak bez vinu to
A0265452532
A0225458032
A6111539179
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
rycho22
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2009, o 14:46
Lokalizacja: internet

Post autor: rycho22 »

Juz sie doprowadzam do porzadku sorki

VIN WDB2100061A893250
avandgarde pisze:Najlepiej jakbyś podał vin bo tak bez vinu to
A0265452532
A0225458032
A6111539179



Edit Chwilowo temat nie aktualny usterka sama ustąpiła wiec może to nie jest jednak wina komputera
Poczekam na rozwój sytuacji
Na ta chwile dzięki wszystkim za zainteresowanie
Jedyna ofiara tego wszystkiego jest radio w C Klasie z której braliśmy sterownik
Okazało sie ze po jego odpięciu w radiu wyświetla się code
Nie chciałbym juz zakładać nowego tematu ale czy jest ktoś w stanie pomoc w odkodowaniu
Do serwisu MB mam 100km a powiedzieli ze muszę osobiście z dowodzikiem i kod za 50 zł dostane
Na nieszczęście radio jest takie MB Audio 10 CD czyli z tego co sie orientowałem samemu to raczej niema szans
E210 CDI 1999 VIN WDB2100061A893250
didusio
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2010, o 21:03
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: didusio »

Witam. Mam dość skomplikowany problem. Kiedyś miałem nieszczelny ten zaworek stopu i wyleciała z niego wtyczka i wszedł w tryb awaryjny. Wszystko było wymienione: nowy zaworek i wtyczka. Ale nie wykasowałem wszystkich starych błędów po naprawie a samochodzik chodził prawidłowo.
Od jakiegoś czasu aby zgasić silnik czasami muszę dodatkowo wcisnąć hamulec (auto w manualu) i dopiero przekręcić kluczyk. Od poniedziałku wszedł mi w tryb awaryjny i pali się kontrolka EPC. Wczoraj byłem sprawdzić wszystkie błędy i po wykasowaniu pojawia się niezidentyfikowany z numerem właśnie P1622. Na pewno coś wspólnego jest z tym czujnikiem przy hamulcu. Proszę o pomoc :padam:

[ Dodano: 2014-04-01, 19:15 ]
Panowie a ciśnienie w układzie paliwowym ma też coś wspólnego z działaniem tego zaworku stop. A podłączony oddzielnie do napięcia działa bo go słychać.
WDB2100071A856487
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości