2.9 td cieknie z pompy wtryskowej BOSCH 290TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Zobacz czy w miejscu połączenia pompy z silnikiem niema tłustych plam z ropy.
filipqc1
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, o 10:14
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: filipqc1 »

Daimler_WAWA pisze:Jak wymieniłem oring głowiczki pompy wtryskowej to znikło ale czy do końca to nie wiem, bo wynająłem samochód.Wiem, że pali na dotyk i nie ma z tym problemu ani brak wycieków
mogę prosić schemat jak to wygląda, lub numer części tego oringu.
na łączeniu pompy z silnikiem nie widać nic niepokojącego,od rana robię test z butelką (zasilanie z butelki poniżej pompy) zobaczymy co wyjdzie, jestem ciekawy czy powietrze się pojawi,

[ Dodano: 2014-01-05, 13:38 ]
Witam ponownie
Po kilku dniach walki poddaje się, nadal powietrze w przewodach, nie wiem o co może chodzić, jakieś sugestie może macie?
międzyczasie poczyniłem takie próby.
1. test butelki, auto stało na równym, węże doprowadzone do zasilania pompy i powrót w butelce 1litr, auto zapala poprawnie, brak powietrza w przewodach.
2. test butelki auto stało dziobem pod górkę ten sam efekt, czyli wszystko OK
3. postanowiłem wrócić do oryginalnego połączenia, wymieniłem przewody paliwowe na nowe, od pompy do filtra i od filtra do podgrzewacza, wymieniłem też filtr paliwowy na nowy boscha i tak było dobrze 2dni, teraz w przewodach pojawia się powietrze a dziś rano znowu ciężko zapaliło, kilka razy kręcenia.
Z uwagi na fakt, że wcześniej wymieniałem same oringi na przewodach, zakładałem zaworki zwrotne przy samej pompie i na powrocie, ominąłem podgrzewacz, a efektów nie było i nie ma, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

[ Dodano: 2014-01-06, 21:15 ]
I jak, nie ma nikogo do pomocy :zalamany
Pozdrawiam
W210 Kombi 2,9TD 1998r
W124 Sedan 2,5D 1987r To jest gwiazda
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

A sprawdzałeś w druga stronę do zbiornika?
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
filipqc1
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, o 10:14
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: filipqc1 »

Jeszcze nie, dziś robiłem test butelki z nowymi przewodami paliwa i filtrem.
Efekt taki że w przewodzie ssącym do filtra nie ma paliwa do połowy jego długości już po 4-6h. To jest zastanawiające dlaczego.???? zastanawiam sie nad podstawą filtra, może ona broi, jest to wogóle możliwe????.
Wcześniej na połaczeniu samej pompy nie było czegoś takiego. Przewód ssący i powrotny pełny paliwa.
Pozdrawiam
W210 Kombi 2,9TD 1998r
W124 Sedan 2,5D 1987r To jest gwiazda
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Możesz jeszcze spróbować ominąć oryginalny filtr zakładając na przewody jakiś zastępczy.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Mozesz ominac wstepny filtr, ale omijanie glownego filtra moze skonczyc sie zniszczonymi wtryskiwaczami.
Wyglada ze silnik 2.9 nie byl taki popularny, wiec mniej doswiadczen, ale w koncu to nie operacja mozgu aby przetestowac majac troche rozeznania.
filipqc1
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, o 10:14
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: filipqc1 »

kakadu pisze:Możesz jeszcze spróbować ominąć oryginalny filtr zakładając na przewody jakiś zastępczy.
jakieś sugestie mogę prosić, przykłady? musi być od diesla?
Pozdrawiam
W210 Kombi 2,9TD 1998r
W124 Sedan 2,5D 1987r To jest gwiazda
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Napiszę raczej powinien bo zaraz się posypią gromy na moją głowę :hyhy: :hyhy:
Kup najzwyklejszy filtr np od golfa D i załóż na przewody i sprawdź .
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
kaczy365
Posty: 6
Rejestracja: 6 lut 2014, o 21:08
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: kaczy365 »

Panowie proszę o pomoc. Mietek 2.9 td 97r i podobnie jak w temacie powietrze w układzie.Jedna wizyta u mechanika tydzień jazdy druga podobnie i w końcu sam znalazłem CHYBA przyczyne małą dziurka w korpusie do którego przykręcona jest pompa. Czy ona tam powinna być od dołu przy prawej nakrętce

[ Dodano: 2014-02-07, 19:53 ]
kaczy365, kaczy365, Dodam ze otwór jest w podporze pompy ale go jakoś bym zakleił tylko czy tam powinna być ropa która wycieka przy próbie odpowietrzenia
kaczy365
filipqc1
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, o 10:14
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: filipqc1 »

daj zdjęcie
nic nie powinno wyciekać, odpowietrza się samo po odpowiednich obrotach, temat rzeka ale jak coś cieknie to już masz przyczynę, tylko teraz znaleść skąd
Pozdrawiam
W210 Kombi 2,9TD 1998r
W124 Sedan 2,5D 1987r To jest gwiazda
kaczy365
Posty: 6
Rejestracja: 6 lut 2014, o 21:08
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: kaczy365 »

kaczy365, Dziś bezpiecznie zakleje ten otwór i zobacze postaram się też zrobić zdjęcie. Dzięki za odpowiedz

[ Dodano: 2014-02-08, 17:55 ]
kaczy365, Zakleiłem otwór i za drugim razem zapelił nistety na kilkanaście sekund. a na łączeniu pompy z podporą pojawiły się pęcherzyki powietrza i to na odcinku centymetra pomiędzy śrubami których nie szło dociągnąć
kaczy365
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Tego otworu się nie zakleja :kwasny: , puścił Ci simering na wałku pompy, z tego powodu cieknie i się zapowietrza.
kaczy365
Posty: 6
Rejestracja: 6 lut 2014, o 21:08
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: kaczy365 »

kaczy365, Dzięki za objaśnienie sprawy. Pracuje przy maszynach hydraulicznych ale siłowniki to nie taka pompa i zastanawiam się czy jest trudno wymienić ten simering

[ Dodano: 2014-02-09, 18:43 ]
kaczy365, Mam jeszcze pytanie czeka mnie wyjęcie pompy a ze u mnie mechanicy za tą czynność zaczynają od 400 zł chciał bym wymienić oring pod tą klapką od strony silnika tylko czy ona czymś steruje czy czegoś nie przestawie i chyba jest jeszcze jakaś śruba z oringiem
kaczy365
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Wyciągasz pompę, ściągaczem demontujesz kółko i wydłubujesz simering, jak masz pompę na stole 10 min roboty. Co do demontażu/montażu pompy to opis jest na forum. Na spokojnie w 4 godz się wyrobisz.
igorek907
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2014, o 18:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: igorek907 »

filipqc1, witaj ja miałem taki efekt kiedy wymieniłem filtr paliwa;/ po kilku dniach okazało się to być banalnie proste w moim przypadku była to miedziana podkładka na śrubie od filtra jak wyjąłem śrubę tak ją położyłem a podkładki nawet nie wziąłem pod uwage hehe kupiłem drugą założyłem i hulała zobacz może u siebie też jej nie masz albo może już się wyrobiła spróbuj groszowa sprawa a może pomóc;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości