termostat

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

exeresis pisze:Koledzy, ile powinna +/- kosztować wymiana termostatu (plus ew. uszczelka pod pompę wody) w 2.9 TD?
Zależy na kogo trafisz ;) 50-70zł?

Twoja uszczelka pompy:
606 201 01 80

Termostat 80*C:
601 200 00 15
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
aureliuszgozdzinski@gmail
Posty: 55
Rejestracja: 13 mar 2011, o 22:40
Lokalizacja: Wielkopolska

wymiana termostatu

Post autor: aureliuszgozdzinski@gmail »

Kolego jeśli masz minimalne pojęcie o mechanice samochodowej a dokładnie o odkręceniu 6szt śrub z osłon górnych na silniku i trzech śrub od termostatu to zaoszczędzisz sobie te parę złotych . ( w moim przypadku 6 śrub imbus oraz 3 śruby torx ,zdjęcie dwóch opasek na wężu od płynu chłodzącego) maxymalny czas jaki poświęciłem na wymianę termostatu to godzinka .
Należy pamiętać o spuszczeniu około 2-3 litrów płynu chłodzącego. Cena za termostat w obudowie z uszczelką kupiony w MB Duda w Poznaniu 152,63 BEHR ( oryginał)

Wrażenie po wymianie naprawdę świetne. He-man ;-)
W 210 2,2cdi(125KM) elegance kombi 1998 automat. KOD LAKIERU 744
WDB2102061A812065
SebaTDS
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2008, o 20:38
Lokalizacja: Czempiń/Poznań

Post autor: SebaTDS »

Witam
Można prosić o napisanie jaki termostat potrzebuję?
WDB2102261B179046
S210 3,2CDI 2000r WDB2102261B179046
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

SebaTDS,

87 stopni - A6132000015

92 stopnie- A6132000115
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Rico
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 08:34
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: Rico »

Witam.
Mam pytanie:
- czy w termostacie 6112000015 (87*) można wymienić sam wkład naprawczy
- co o tym myślicie.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

A dostaniesz sam termostat ? Bez obudowy ?
Rico
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 08:34
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: Rico »

Tak np:
na Allegro nick: merc_shop
CZĘŚCI ZAMIENNE / ARMII POLSKIEJ 39 / 66-400 GORZÓW WLKP.
Obecnie ma na 92* ale sprzedaje wkłady o różnych temperaturach.
Termostat Mercedes - wkład naprawczy
Widziałem też w innych miejscach.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Moje auta maja sam termostat wymienialny, ale widzialem zdjecia termostatow ktore sa wbudowane w obudowe i wtedy tez musisz obudowe wymienic. Ja bym zobaczyl najpierw co masz zanim zamowisz nowe.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

W opisie aukcji tego termostatu jest napisane że jeżeli obudowa termostatu jest BEHR to nie da się wymienić samego wkładu/termostatu.
Rico
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 08:34
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: Rico »

Zgodnie z podpowiedziami najpierw wymontuje i sprawdze jaki mam zamontowany termostat,
jednak wiąże się to z unieruchomieniem pojazdu na kilka dni.
Pomyślałem o wymianie samego wkładu w termostacie po przeczytaniu ósmego postu
ze str. http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=267679
koszt wymiany samego wkładu to ok. 100zł mniej niż całego termostatu.
Zauważyłem, że InterCars również oferuje wkłady naprawcze, wystarczy na str.
Sklep InterCars
wpisać nr części, np.0212-02-0215.92P lub 0212-02-0230.87P i kliknąć Szukaj
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Termostat to 2 srubki aby odlaczyc. Jak chcesz plyn odzyskac, to musisz najpierw wejsc pod spod z wiaderkiem, ale jak plyn ma ponad 2 lata, to nie ma co sie bawic, tylko pozwolic aby splynal pod auto (powinno sie go zlapac jakos bo zaliczany jest to szkodliwych chemikalii) i po sprawdzeniu uzupelnic woda destylowana dopoki nie rozwiazesz sprawy i wtedy mozesz zrobic dobra plukanke i dac nowy plyn do ukladu.
Awatar użytkownika
RadekMBCLK270
Posty: 158
Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: RadekMBCLK270 »

Podłączę się pod temat termostatu, prosiłbym o podpowiedź oraz analizę sytuacji, bo ręce opadają :( W ubiegłym tygodniu wymieniłem termostat w 270cdi (209.316), temp. oscylowała w granicach 60st (chłodnica ciepła od razu) więc zdecydowałem się na ten zabieg. Wyrzuciłem BEHR-a ze znaczkiem Mercedesa, który wytrzymał w porywach 2lata. Wymiana przebiegła sprawnie, o uszczelce nie zapomniałem. Nowy termostat to Vernet 6884.92J (stwierdziłem, że skoro BEHR nie wytrzymał zbyt długo to tym razem spróbujemy Verneta). Okazuje się, że: temp. wskaźnikowa 80-85st jest osiągana po 13-15km ale przy +15,+16st na zewnątrz i ostrzejszej jeździe. Natomiast gdy jadę spokojnie do pracy temp. 8st na zewnątrz, max 2000rpm temperatura silnika to max 65stopni po 15km. Do czego zmierzam, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda u Was sprawa temp. węży oraz temp. płynu w zbiorniczku wyrównawczym? i czy poniżej opisana sytuacja jest prawidłowa, czy termostat do reklamacji?
Po 15km sprawdziłem, czy chłodnica się grzeje-otóż nie! Chłodnica zimna. Wąż od termostatu do chłodnicy (ten górny) lekko ciepły (22st-zmierzone przy łączeniu z termostatem, termometrem bezdotykowym), wąż cienki od termostatu do zb. wyrównawczego bardzo gorący, węże pod zbiorniczkiem wyr. gorące (55-57st), temp. płynu w zbiorniczku 58,1st. Wąż gruby, dolny odchodzący od chłodnicy do bloku silnika totalnie zimny. Przepraszam jeśli opisuję jak małe dziecko ale sytuacja mnie przerasta. Czytam posty dot. temp. cdi od kilku dni i z tego co wywnioskowałem temp. z dobrym termostatem powinna być osiągnięta max. po 20km i tak trzymać, bez wahań. U mnie max. jest 85st przy ostrej jeździe, potem 80st jeśli ustabilizuję prędkość. Kupiłem termostat z temp. otwarcia 92st więc powinien trzymać chyba te 85-90st cały czas? Najbardziej jednak zastanawia mnie fakt temp. płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oraz temp. tego małego przewodu (odpowietrzającego), czy tak powinno być jeśli termostat jest zamknięty?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI


Radek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ja mam inny silnik ale też mam cały czas wahania temperatury.
Powszechnie piszą że powinien trzymać cały czas pow. 80*C na wskaźniku i u mnie taka syt. ma miejsce jak lecę tak min. 130km/h, po prostu kiedy silnik ma obciążenie. Stanie w korkach itp również powodują podniesienie się wskaźnika o jakieś (na oko) 2-3mm pow. wskazania 80 i włączają się wentylatory.
Podczas normalniej, przeważnie spokojnej jazdy, do stówki - cały czas mam ciut poniżej 80*C bez względu na to czy śmigałem nim w lipcu/sierpniu kiedy mieliśmy i +30*C na zewnątrz, czy tak jak ostatnimi dniami kiedy o 3-4 rano było na zewnątrz +3*C.
Teraz byłem w NL - noce zimne jak cholera, 4-5-6*C termometr rejestrował między północą a 6 rano. Cały czas to samo - do 110km/h pokazuje poniżej 80, ok 120km/h tak mniej więcej 80, ciutkę wyżej, 130 i więcej aż do v-max cały czas ciut pow. 80*C
Ale na postoju - kiedy silnik pracuje i włączone jest ogrzewanie nie spada poniżej 80 na wskazaniu czyli termostat trzyma prawidłowo.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, o 11:40 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ptk1982
Posty: 422
Rejestracja: 16 lip 2012, o 18:31
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: ptk1982 »

Tak jak Piasek pisze u mnie było przed wymianą termostatu. Teraz czy cisnę czy jadę spokojnie to praktycznie po ok. 5-6 km mam wskazówkę tak mniej więcej na 85 stopni i nie mam żadnych wahań. Tak samo było zimą.
Obrazek
S210 E270 WDB2102161B269621
viewtopic.php?t=19381
Awatar użytkownika
RadekMBCLK270
Posty: 158
Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: RadekMBCLK270 »

Z tego co pisze kolega ptk1982 wynika, że jeśli termostat sprawny to musi trzymać i nie ma zmiłuj. Kolega ma ten sam silnik z tego co widzę po opisie. Łudziłem się, że jak duży silnik to słabo będzie się grzał przy niskiej temp. zewnętrznej, tym bardziej cdi. Rozbiorę to jeszcze raz, bo aż mi się nie chce wierzyć, że termostat nowy jest niesprawny. Z drugiej strony sporo było o tym, że tak się zdarza i to nierzadko, nówka sztuka nadaje się na śmietnik. Czytałem gdzieś... aby odpiąć ten gruby wąż od termostatu na zimnym silniku, odpalić i zobaczyć kiedy zaczyna puszczać duży obieg na chłodnicę. Dziś to sprawdzę. Mimo wszystko proszę o podpowiedź, czy u Was też płyn w zbiorniczku wyrównawczym od razu robi się ciepły?
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI


Radek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości