AMG KAT OFF

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
LORINSER
Posty: 656
Rejestracja: 22 maja 2008, o 20:29
Lokalizacja: Wuwua

AMG KAT OFF

Post autor: LORINSER »

Wyrzucenie katalizatora w e55, ma sens Waszym zdaniem?

na jaki przyrost mogę liczyć? 2-3-5% (może ktoś to przerabiał)
Wiem że powinno to znacznie ułatwić przepływ spalin



-tak wiem, że będzie głośniej
-tak wiem, że będzie problem z przeglądem
-tak wiem, że to nie ekologiczne

ale cóż, pomocy by zdobyć trochę mocy
E 55 AMG Lorinser 99'
415KM
vin: WDB2100741A714201

ex S 350 96' lift
BMW 740 03'
ex Mustang 4.0 05'
Navigator 5.4 03'
GTi-R 91'
ex Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi 05'
W211 5.5 AMG 05'
reco_p
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2012, o 22:33
Lokalizacja: Szczecinek

Re: AMG KAT OFF

Post autor: reco_p »

LORINSER pisze:pomocy by zdobyć trochę mocy
a temu jeszcze mało.
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Katow zaraz za kolektorem nie ruszamy, ze wzgledu na sondy. Czesto tez katalizatory maja na celu utrudnienie zbyt szybkiego ubytku cisnienia spalin w ukladzie pomiedzy cylindrem a katalizatorem. Sory ze tak nie fachowo to opisalem ale robilem caly uklad u specjalistow w tej dziedzinie i chlopaki wyjasniali mi na miejscu o co w tym wszystkim chodzi.

Jezeli zas mowisz o tych katach pod autem to jak najbardziej mozesz je wywalic, przyrost mocy od 0 do 1KM :) Chcesz dodatkowe 10KM to caly uklad lacznie z kolektorami do przeprojektowania.
Awatar użytkownika
FiLiP_SoPoT
Posty: 183
Rejestracja: 20 lip 2010, o 08:28
Lokalizacja: tak zaje...ało ??
Kontakt:

Post autor: FiLiP_SoPoT »

ja u siebie niemam zadnych katow mam WOLNY wydech a zamiast katow na dole wstawilem dwie strumienice..srodkowy ten duzy wycialem bo chaczylem nim na garbach zwalniajacych i mam tylko koncowy tlumik AMG i odczulem roznice w jezdzie tylko jeszcze stozek i dolot do stozka zrobilem..i jest zajebisty dzwiek V8 :hyhy: troszke babciom na taxowce to przeszkadza ale to dla mnie zrobilem i gdzies mam klientow ktorym to niepasuje ;)
E 430 TaXi :D
Awatar użytkownika
LORINSER
Posty: 656
Rejestracja: 22 maja 2008, o 20:29
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: LORINSER »

kolektory i cały wydech dadzą dużo więcej niż 10KM ale koszt samego kolektora 4-6k a wolny wydech też ze 3i będzie darł jape strasznie, niebiescy co chwile będą sapać.


Czy lambda zwariuje jak wywalę wszystkie katy i czy faktycznie da to tylko 0-1KM ? Sanon zniechęcasz mnie strasznie, może chociaż szybciej będzie się wkręcał.

Może ktoś przetarł temat w praktyce?

Filip z tymi strumienicami to też dziwne, przeważnie nic nie dają a czasem robią gorzej, dolot masz jakiś wyliczony czy tak na oko rura i filtr? bo to też ma znaczenie.
Z doświadczenia wiem że stożek i wydech daje tak fajne wrażenia akustyczne, że jesteśmy podekscytowani następuje efekt placebo a osiągi te same.
E 55 AMG Lorinser 99'
415KM
vin: WDB2100741A714201

ex S 350 96' lift
BMW 740 03'
ex Mustang 4.0 05'
Navigator 5.4 03'
GTi-R 91'
ex Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi 05'
W211 5.5 AMG 05'
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

LORINSER pisze:Czy lambda zwariuje jak wywalę wszystkie katy i czy faktycznie da to tylko 0-1KM ? Sanon zniechęcasz mnie strasznie, może chociaż szybciej będzie się wkręcał.
Ja nie musze cie zniechecac, takie sa fakty opisywalem to juz wczesniej na forum.

W moim ex clk 430 mialem przyjemnosc pokombinowac.
Magnaflow pogorszyl osiagi o ponad 5KM (halas ogromny)
Remus pogorszyl osiagi tak jak Magnaflow (halas przcietny, uciazliwy w trasie)
Flowmaster seria 40 + Y-pipe nie pogorszyl osiagow, ale tez nie poprawil. (Dzwiek jak na przelot ciekawy, do zniesienia)
Eisenmann koncowy + srodkowy + wklad filtra K&N dal prawie 12KM (dzwiek bajeczny)

Wszystko robilem u kolegi w lodzi i kazdy setup potwierdzalismy hamowaniem.

Doddam jeszcze ze stozek tez byl hamowany na zimym silniku 0% przyrostu (ladniejszy byl dzwiek i to juz koni dodawalo :rotfl: ) na cieplym silniku moc spadala o kilka %.

Temat z wydechami i dolotami przerabialem praktycznie w kazdym swoim aucie.
Polecam jechac do fachowcow, a nie kombinowanie na wlasna reke.
Awatar użytkownika
LORINSER
Posty: 656
Rejestracja: 22 maja 2008, o 20:29
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: LORINSER »

Prawie zawsze prowadzę wojnę z moimi autami o każde 5 KM i lepszy oddech, właśnie dlatego dopytuje bo to żmudne strasznie. Miałem colta 1.8 GTi i tam ani strumienica ani stożek nic nie dawały wręcz przeciwnie -producent wyliczył to najlpiej. \
Paru Kolegów od e50 i e55 też ruszało ten temat na forum ale bez potwierdzenia czegokolwiek tylko stwierdzenia tu powiedzieli, tam powiedzieli, tu stwierdzi a tam zabronili.
Czytam całą dostępną literaturę i mimo burzy mózgów nie ma odpowiedzi. Jedni mówią oczywistej oczywistości wyrzuceniu katów bo to normalne że przyśpieszy wylot spalin inni zaś krzyczą o zawirowaniu spalin i pogorszeniu osiągów :wstyd: zgłupiałem. Według książek wywalenie kolektorów i wydechów może dać nawet do kilkunastu % a to przy pojemności 5,5 litra i 350KM daje trochę.

jutro go wrzucę na kanał i obejrzę organoleptycznie jak to od spodu wygląda
E 55 AMG Lorinser 99'
415KM
vin: WDB2100741A714201

ex S 350 96' lift
BMW 740 03'
ex Mustang 4.0 05'
Navigator 5.4 03'
GTi-R 91'
ex Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi 05'
W211 5.5 AMG 05'
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Tunerzy amerykanskich wozow na potege wkladaja X pipe, ponoc znacznie poprawia wydajnosc ukladu ale niestety trzeba to liczyc, hamowac i jeszcze raz liczyc. Ja mam teraz projekt chlopakow ze slaska Fabryczne 218KM + S kit BRABUS i remap co dalo 243KM przed zamontowaniem wydechu, po zamontowaniu nowego wydechu niecale 253KM i to juz max, moglem jeszcze kupic kolektory i nowe katy ale wywalil bym kolo 1400 euro a zarobil bym moze 5-7 KM wiecej wiec nieoplacalna imprezka. A kompressor i turbo to juz zbedna zabawa bo za te pieniadze moge z powodzeniem wstawic 500 konny AMG 55 Kompressor z CL'a :D a najlepiej to kupic CL 55 AMG :D

Kiedys jak sie zmienia czasy i przybedzie $$$ to marzy mi sie CLK W209 + silnik i skrzynka z W211 E55 Kompressor AMG i po dobrym programie mam okolo 600KM wiec CLK 63 Black Series bedzie mogl pogilgotac mnie po jajkach :rotfl:
Awatar użytkownika
LORINSER
Posty: 656
Rejestracja: 22 maja 2008, o 20:29
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: LORINSER »

oj tak CL 55 robi robotę :) niestety koszt wsadzenia gdziekolwiek silnika z osprzętem, ze skrzynią (mam taką na sprzedaż polift 2004), mostem do innego niż dedykowane to tego auto to z 50k i nie wiem czy podejdzie- całe wiązki(kłopotliwy CAN). Ziomek do ślicznotki chciał włożyć 6.3 AMG lub właśnie 5.5 z E lub CL i się poddał a kasę ma.

Tak się zastanawiam czy kolektory wydechowe z innych 5.5 mają lepszą przepustowość i pasują na szpilki z w210-blok niby ten sam.

i czy to da radę wsadzić do w210 bez większych rzeźb?
http://moto.allegro.pl/mercedes-55amg-5 ... 99215.html
E 55 AMG Lorinser 99'
415KM
vin: WDB2100741A714201

ex S 350 96' lift
BMW 740 03'
ex Mustang 4.0 05'
Navigator 5.4 03'
GTi-R 91'
ex Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi 05'
W211 5.5 AMG 05'
ziemniaczek92
Posty: 26
Rejestracja: 24 mar 2013, o 21:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: ziemniaczek92 »

No też bym chciał wiedzieć czy można by zapakować ten kompresorek do w210 bo jednak kleemann jest za drogi a nam brakuje wciaż mocy.

Nie wiem czy zakładać nowy temat wrazie problemu to założe ale chciałbym sie dowiedzieć jak polepszyć osiagi w e55 amg bo w necie na polskich stronach nie ma nic a u mnie cienko z angielskim i niemieckim;D
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Wszystko sie da jak jest w portwelu wolne 12-17 tys
Awatar użytkownika
LORINSER
Posty: 656
Rejestracja: 22 maja 2008, o 20:29
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: LORINSER »

Jakbyśmy mieli takie środki na tuning to i pewnie na W211 albo CLS byśmy wygrzebali. Niech sobie jedni nazywają bezsensem tunigowania w210 (bo to dostojny wóz, krowa wielka, czy profanacja albo i druciarstwo) Jedni mają więcej kasy a inni mniej.
Ja bym nie założył takich kół jak mają inni albo nie pomalował bym tak czy nie chciałbym takich czy innych gadżetów ale "wolnoć Tomku w swoim domku"
kwestia gustu i celu użytkowania.

Prosimy o praktyczną lub choćby teoretyczną wiedzę.

pytanie było :
- czy to da radę wsadzić do w210 kompressor z w211 bez większych rzeźb?
- czy kolektory z innych modeli o silniku 5.5 mają większą przepustowość
- czy można wywalić kat -tu odpowiedź jest od Kolegi Fabka -jeżeli lambda jest przed katem to można.


[ Dodano: 2013-03-24, 22:53 ]
Ziemniaczek92 wrzuć swój wóz w "Nasze auta" pochwal się ;)
E 55 AMG Lorinser 99'
415KM
vin: WDB2100741A714201

ex S 350 96' lift
BMW 740 03'
ex Mustang 4.0 05'
Navigator 5.4 03'
GTi-R 91'
ex Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi 05'
W211 5.5 AMG 05'
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Raczej kwestia sensu i bezsensu.
Katy mozesz wywalic jak masz sondy przed, ale wydaje mi sie ze ty masz i przed i za, sprawdz dokladnie.
ziemniaczek92
Posty: 26
Rejestracja: 24 mar 2013, o 21:44
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: ziemniaczek92 »

Ja naprzykład nie zamienił bym w210 na nowszy bo ja akurat nie lubię nowych aut wole te stare z duszą. a dotego dochodzi to ze to ostatnia wersja składana recznie przez AMG juz kompletnie wyklucza sprzedanie tego auta.

Lori no pochwaliłem sie już można oglądać
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, o 17:39 przez ziemniaczek92, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Wybrales najgorsze auto do modow, albo jestes jeszcze mlody i ... (malo wiesz)
Gdybym ja szukal wygodnej i naprawde szybkiej bryki to bym wzial:
W124 E500 (piekne auto pod modyfikacje)
CL 55 AMG ponad 500KM i do wyciagniecia jeszcze spokojnie kolo 80-100KM niewielkim kosztem
W211 E55 Amg (tez super pod mody)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości