problem z automatem w210 e220cdi 2002r

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

lukasz0771
Posty: 1
Rejestracja: 28 lut 2013, o 17:03
Lokalizacja: uk

problem z automatem w210 e220cdi 2002r

Post autor: lukasz0771 »

Witam wszystkich forumowiczow,mam dziwny problem ze skrzynia automatyczna a mianowicie przy okolo 2.5-3tys obrotow wyrzuca tak jakby na luz i nie chce jechac,jak zwalniam do okolo 50km/h,biegi zaczynaja od nowa wchodzic i jest ok,dodam ze dzieje sie to nie zawsze,czasami dociaga do 4tys obrotow i nie zrzuca biegow,czy ktos mial moze podobny problem lub moze opisac co to moze byc za problem?Do wymiany napewno jest napinacz paska klinowego ale niewiem czy ma to cos wspolnego ze skrzynia?olej w skrzyni biegow plus filter wymieniony.Dziekuje za odpowiedzi.
lukasz
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Re: problem z automatem w210 e220cdi 2002r

Post autor: BoriaGodunoff »

Olej wymieniony gdzie i na co?
Stan oleju jaki?
Jeśli nie olej to diagnostyka komputerowa powinna pokazać co.
Miałem podobny proble.
Zacząłem od oleju , a skończyłem na wymianie konwentera bo był przypalony i płytki z zaworami.
Diagnostyka to podstawa.
A olej to pewnie ktoś wymienił bo mu sie to działo, ale niestety na nic sie to zdało.
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Dany
Posty: 24
Rejestracja: 31 paź 2012, o 20:58
Lokalizacja: Opole

Re: problem z automatem w210 e220cdi 2002r

Post autor: Dany »

lukasz0771 pisze:Witam wszystkich forumowiczow,mam dziwny problem ze skrzynia automatyczna a mianowicie przy okolo 2.5-3tys obrotow wyrzuca tak jakby na luz i nie chce jechac,jak zwalniam do okolo 50km/h,biegi zaczynaja od nowa wchodzic i jest ok,dodam ze dzieje sie to nie zawsze,czasami dociaga do 4tys obrotow i nie zrzuca biegow,czy ktos mial moze podobny problem lub moze opisac co to moze byc za problem?Do wymiany napewno jest napinacz paska klinowego ale niewiem czy ma to cos wspolnego ze skrzynia?olej w skrzyni biegow plus filter wymieniony.Dziekuje za odpowiedzi.

U mnie objawy identyczne proszę również o sugestie a nie odpowiedzi pytaniem na pytanie olej orginał włącznie z filtrem skrzynia zmienia biegi pięknie ale SD powiedziało
Kod.146 w EGS{Elektroniczne sterowanie pracą skrzyni biegów} Opis kodu usterki-[Skrzynia biegów ma czasowo niedopuszczalne przełożenie]
Kod.P1520-001 w CDI{Common Rail Diesel Injection} Opis kodu usterki-[Przełącznik tempomatu prędkości-Ujemna wartość progowa przyspieszenia.

Autko mam 5-ęć miesięcy zdarzyło się to do tej pory dwa razy.
Z góry dziękuję za konkretną podpowiędz. :padam:
onsork
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2013, o 21:00
Lokalizacja: UK - East Sussex

Post autor: onsork »

chlopak dobrze pisze, mocno zalecane sprawdzenie stanu oleju

przy "nerwowej" jezdzie pompa zasysa wiecej oleju,
a przy niskim poziomie nagle ten olej sie "konczy" i jest efekt "zero jazdy"

chociaz zastanawia mnie ze dzieje sie tak tylko w okolicach 50km/h?
a to sugerowaloby problem w okolicach 3 biegu
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Do wymiany płyta hydrauliczna.Jedna z kulek (zaworek) przebiła się przez gniazdo.
Rzadziej program skrzyni.

Zaczyna się od wymiany oleju, wypłukania hydrauliki, wymiany gniazda elektrycznego skrzyni.Otworzenie sterownika elektronicznego (na obecność oleju) płukanie.
Na SD skasowanie adaptacji i ewentualnie nowa adaptacja.Wymiana hydrauliki.
W skrajnych wypadkach wymiana tarczek i taśm lub całej skrzyni (opcja tańsza niż naprawa).

Czemu taka kolejność - brak możliwości zbadania dokładnego rozkładu ciśnień w skrzyni.
MB ten system w tych skrzyniach "olał".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
onsork
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2013, o 21:00
Lokalizacja: UK - East Sussex

Post autor: onsork »

noc pisze:Do wymiany płyta hydrauliczna.Jedna z kulek (zaworek) przebiła się przez gniazdo.
Rzadziej program skrzyni.

Zaczyna się od wymiany oleju, wypłukania hydrauliki, wymiany gniazda elektrycznego skrzyni.Otworzenie sterownika elektronicznego (na obecność oleju) płukanie.
Na SD skasowanie adaptacji i ewentualnie nowa adaptacja.Wymiana hydrauliki.
W skrajnych wypadkach wymiana tarczek i taśm lub całej skrzyni (opcja tańsza niż naprawa).

Czemu taka kolejność - brak możliwości zbadania dokładnego rozkładu ciśnień w skrzyni.
MB ten system w tych skrzyniach "olał".
czesto zdarza sie aby jedna z 8 stalowych kulek przebila sie przez plyte oddzielajaca dwa elementy plyty hydraulicznej?

bo plyta ta jest wykonana z milimetrowej blachy

w 722.6 nie ma tasm

jest procedura ktora pozwala wykorzystujac powietrze
zbadac kondycje kazdego z szesciu sprzegiel,
a wiec zdolnosc utrzymywania cisnienia oleju,
ale zakladajac ze wyciagniecie skrzyni wprawnemu mechanikowi zajmuje 30-40 minut a rozlozenie skrzyni to 15-30 minut to troche mija sie to z celem zabawa pod autem
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości