Układ zapowietrzony

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Układ zapowietrzony

Post autor: Laplandmax »

Witam.
Mercedes zapowietrza się. Wężyk paliwowy między gasidłem a filtrem paliwa jest pusty.
Ale dzieje się to tylko wtedy gdy auto stoi pod górkę i przednie koła są wyżej niż tylne. W odwrotnej sytuacji, nic się nie dzieje.
Jak to możliwe, że tylko stojąc pod górkę, pompa się zapowietrza?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Jak to możliwe, że tylko stojąc pod górkę, pompa się zapowietrza?
Wymień wszystkie orinigi na wężach paliwowych, spróbuj ominąć jednak najpierw podgrzewacz paliwa.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Oringi wymienione pół roku temu komplet. Gasidło trochę spocone (możliwe mikro pęknięcia obudowy), ale co do tego ma pozycja silnika?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Oliva

Post autor: Oliva »

Laplandmax pisze: ale co do tego ma pozycja silnika?
podejrzewam grawitację :hyhy:
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Oliva pisze:
Laplandmax pisze: ale co do tego ma pozycja silnika?
podejrzewam grawitację :hyhy:
...,a ja bym podejrzewal zaworek w tej oto pompie? (pod warunkem, ze uklad jest szczelny )
Załączniki
pompka wstepna.png
pompka wstepna.png (81.74 KiB) Przejrzano 4588 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Oliva pisze:
Laplandmax pisze: ale co do tego ma pozycja silnika?
podejrzewam grawitację :hyhy:
No co ty. Poważnie? :szok:
A ja myślałem że to spadek ciśnienia w układzie, spowodowany zapowietrzaniem się układu paliwowego.
Tylko intryguje mnie pytanie - dlaczego dzieje się tak tylko gdy przód auta stoi wyżej niż tył?
W odwrotnej sytuacji nie mam żadnych problemów. A skoro układ jest zapowietrzony, to za każdym razem powinienem mieć trudności z odpaleniem.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

A przy pełnym zbiorniku ON i przodem w górze też się zapowietrza?
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Zbiornik jest pełen. A wystarczy tylko niewielka górka i wężyki: zawór gaszenia-filtr wstępny, oraz podgrzewacz-filtr wstępny, są puste.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
MAKEDA
Posty: 96
Rejestracja: 9 maja 2010, o 12:59
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: MAKEDA »

Spróbuj zostawić pojazd z otwartym korkiem wlewowym paliwa :)
WDB12313010100492
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Widać że nie jest to jednostkowy problem:
viewtopic.php?t=14122
Kolega "qoompel" miał podobną przypadłość.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Laplandmax, czy sprawdziłeś termostat paliwa, o którym pisałem wyżej?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Winowajca to ornig na zaworze odcięcia. Zalane przewody pod zaworem i ciągły smród DIESEL. Kupiony w salonie MB w Finlandii. Dzisiaj wymieniłem na Polski.Zobaczymy rano.
fabek powiedz mi jak sprawdzić szczelność podgrzewacza? Nie wykluczam że może puszczać bańki. Tylko jak to sprawdzić?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Laplandmax pisze: jak sprawdzić szczelność podgrzewacza? Nie wykluczam że może puszczać bańki. Tylko jak to sprawdzić?
Prosty ale łatwy sposób, to dmuchnięcie w przewód wychodzący z podgrzewacza do filtra wstępnego ;)

Tu masz jak ominąć termostat:
viewtopic.php?p=240482&highlight=#240482
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

qoompel - i jakiego efektu mam się spodziewać?
Mam zamiar wstawić zawór zwrotny, by sytuacja się wyklarowała. Najpierw przed podgrzewaczem, a jeżeli to nie pomoże,ominę go i kolejna próba. Wymieniłem już prawie wszystkie wężyki. Został mi tylko filtr wstępny (przydał by się nr MB).
Oczywiście sytuacja nadal bez zmian paliwo znika. Tyle że sucho w komorze.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Laplandmax pisze:Mam zamiar wstawić zawór zwrotny, by sytuacja się wyklarowała. Najpierw przed podgrzewaczem
Też tak zrobiłem i nie pomogło.
Zdjąłem przewód zasilający z podgrzewacza i wpiąłem bezpośrednio na pompkę wstępna paliwa i pomogło.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości