Układ zapowietrzony
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
Układ zapowietrzony
Witam.
Mercedes zapowietrza się. Wężyk paliwowy między gasidłem a filtrem paliwa jest pusty.
Ale dzieje się to tylko wtedy gdy auto stoi pod górkę i przednie koła są wyżej niż tylne. W odwrotnej sytuacji, nic się nie dzieje.
Jak to możliwe, że tylko stojąc pod górkę, pompa się zapowietrza?
Mercedes zapowietrza się. Wężyk paliwowy między gasidłem a filtrem paliwa jest pusty.
Ale dzieje się to tylko wtedy gdy auto stoi pod górkę i przednie koła są wyżej niż tylne. W odwrotnej sytuacji, nic się nie dzieje.
Jak to możliwe, że tylko stojąc pod górkę, pompa się zapowietrza?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
Oringi wymienione pół roku temu komplet. Gasidło trochę spocone (możliwe mikro pęknięcia obudowy), ale co do tego ma pozycja silnika?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
...,a ja bym podejrzewal zaworek w tej oto pompie? (pod warunkem, ze uklad jest szczelny )Oliva pisze:podejrzewam grawitacjęLaplandmax pisze: ale co do tego ma pozycja silnika?
- Załączniki
-
- pompka wstepna.png (81.74 KiB) Przejrzano 4588 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
No co ty. Poważnie?Oliva pisze:podejrzewam grawitacjęLaplandmax pisze: ale co do tego ma pozycja silnika?
A ja myślałem że to spadek ciśnienia w układzie, spowodowany zapowietrzaniem się układu paliwowego.
Tylko intryguje mnie pytanie - dlaczego dzieje się tak tylko gdy przód auta stoi wyżej niż tył?
W odwrotnej sytuacji nie mam żadnych problemów. A skoro układ jest zapowietrzony, to za każdym razem powinienem mieć trudności z odpaleniem.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
Zbiornik jest pełen. A wystarczy tylko niewielka górka i wężyki: zawór gaszenia-filtr wstępny, oraz podgrzewacz-filtr wstępny, są puste.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
Widać że nie jest to jednostkowy problem:
viewtopic.php?t=14122
Kolega "qoompel" miał podobną przypadłość.
viewtopic.php?t=14122
Kolega "qoompel" miał podobną przypadłość.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
Winowajca to ornig na zaworze odcięcia. Zalane przewody pod zaworem i ciągły smród DIESEL. Kupiony w salonie MB w Finlandii. Dzisiaj wymieniłem na Polski.Zobaczymy rano.
fabek powiedz mi jak sprawdzić szczelność podgrzewacza? Nie wykluczam że może puszczać bańki. Tylko jak to sprawdzić?
fabek powiedz mi jak sprawdzić szczelność podgrzewacza? Nie wykluczam że może puszczać bańki. Tylko jak to sprawdzić?
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Prosty ale łatwy sposób, to dmuchnięcie w przewód wychodzący z podgrzewacza do filtra wstępnegoLaplandmax pisze: jak sprawdzić szczelność podgrzewacza? Nie wykluczam że może puszczać bańki. Tylko jak to sprawdzić?
Tu masz jak ominąć termostat:
viewtopic.php?p=240482&highlight=#240482
- Laplandmax
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
- Lokalizacja: Głogów
qoompel - i jakiego efektu mam się spodziewać?
Mam zamiar wstawić zawór zwrotny, by sytuacja się wyklarowała. Najpierw przed podgrzewaczem, a jeżeli to nie pomoże,ominę go i kolejna próba. Wymieniłem już prawie wszystkie wężyki. Został mi tylko filtr wstępny (przydał by się nr MB).
Oczywiście sytuacja nadal bez zmian paliwo znika. Tyle że sucho w komorze.
Mam zamiar wstawić zawór zwrotny, by sytuacja się wyklarowała. Najpierw przed podgrzewaczem, a jeżeli to nie pomoże,ominę go i kolejna próba. Wymieniłem już prawie wszystkie wężyki. Został mi tylko filtr wstępny (przydał by się nr MB).
Oczywiście sytuacja nadal bez zmian paliwo znika. Tyle że sucho w komorze.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Też tak zrobiłem i nie pomogło.Laplandmax pisze:Mam zamiar wstawić zawór zwrotny, by sytuacja się wyklarowała. Najpierw przed podgrzewaczem
Zdjąłem przewód zasilający z podgrzewacza i wpiąłem bezpośrednio na pompkę wstępna paliwa i pomogło.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości