Turbosprężarka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Turbosprężarka
Witam Szanownych Kolegów!:-)
Mam małe pytanko odnośnie turbosprężarki. Ostatnimi czasy miałem w moim 2.9TD zdjęty przewód doprowadzający powietrze do sprężarki z filtra.
Korzystając z okazji poruszałem wałkiem turbiny w górę i w dół i okazało się, że ma mały luz.
Czy to jest normalne czy też czas mojej turbinki dobiega końca? Dodam, że w górnym przewodzie gumowym (przed przepustnicą) znalazłem trochę oleju. Domyślam się, że może mieć to związek z tym luzem zgadza się?!
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam!
Marek
Mam małe pytanko odnośnie turbosprężarki. Ostatnimi czasy miałem w moim 2.9TD zdjęty przewód doprowadzający powietrze do sprężarki z filtra.
Korzystając z okazji poruszałem wałkiem turbiny w górę i w dół i okazało się, że ma mały luz.
Czy to jest normalne czy też czas mojej turbinki dobiega końca? Dodam, że w górnym przewodzie gumowym (przed przepustnicą) znalazłem trochę oleju. Domyślam się, że może mieć to związek z tym luzem zgadza się?!
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam!
Marek
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Luz na wirniku hmmm...ciężko to wytłumaczyć, ale miniminimalny luz musi być i tak samo jest z olejem. Turbina jest smarowana olejem więc musi być troszkę oleju Jeśli nie gwizda, dużo oleju nie ma, luzów dużych nie ma autko dobrze chodzi to jeździ spokojnie
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Jak powiadają moi znajomi: "nie tykaj gó... puki nie śmierdzi", stare auta swą wydolność i odporność na szybkie rozpadanie się mają, nasze gwiazdy są po części jeszcze z tamtych lat (blacha z przyszłości), zostaw, będziesz naprawiał jak się popsuje, teraz działa. Co do oleju to opel fabrycznie je, a ty się dziwisz 14-15 letniej turbince
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Turbinka do oznaki zmęczenia to wtedy zaczniesz się martwić. Jak zacznie kapać olej, kopcić to wtedy sprawdź turbo na razie jeździj
PS: W moim 300TD wirnik od rurbo znalazł sie w tłumiku końcowym, ale jak to sam nie wiem Odfrunął przy 220km/h
PS: W moim 300TD wirnik od rurbo znalazł sie w tłumiku końcowym, ale jak to sam nie wiem Odfrunął przy 220km/h
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
No to nieźle!:-D dziękuje wszystkim za zainteresowanie!:-)bartek4334 pisze:Turbinka do oznaki zmęczenia to wtedy zaczniesz się martwić. Jak zacznie kapać olej, kopcić to wtedy sprawdź turbo na razie jeździj
PS: W moim 300TD wirnik od rurbo znalazł sie w tłumiku końcowym, ale jak to sam nie wiem Odfrunął przy 220km/h
A jeszcze jedno. Przy turbinie jest taki zawór, do którego dochodzi wężyk od podciśnienia.
Steruje on jakąś przepustnicą? jak powinien się zachowywać podczas pracy silnika? Kiedy jest otwarty a kiedy zamknięty?
Pytam bo moje maleństwo raz ma kopa a raz muli jak mój 2.0D. Czy taki stan rzeczy może być związany np z tym zaworem? A może inna jest tego przyczyna?
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Stejt, podstawa to podłączyć autko pod kompa i sprawdzić błędy, jeśli nic nie ma to wtedy szukamy dalej. Najlepiej od razu sprawdzić przepływkę (jakos w SD sprawdza się jej działanie) i ew. sprawdzić właśnie zawór o którym mówisz. Może on sie zawieszać. POpsikaj go jakimś WD40 Jest też zawór EGR który się często zapycha, ale przy nim często występują objawy czarnej chmury z tyłu autka
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Podłączyć auto pod kompa nawet jeśli na wyświetlaczu nie pojawiają się żadne błędy?bartek4334 pisze:Stejt, podstawa to podłączyć autko pod kompa i sprawdzić błędy, jeśli nic nie ma to wtedy szukamy dalej. Najlepiej od razu sprawdzić przepływkę (jakos w SD sprawdza się jej działanie) i ew. sprawdzić właśnie zawór o którym mówisz. Może on sie zawieszać. POpsikaj go jakimś WD40 Jest też zawór EGR który się często zapycha, ale przy nim często występują objawy czarnej chmury z tyłu autka
EGR czyściłem i stwierdziłem dnia pewnego, że raz się zamyka a raz nie zamyka się dokładnie więc go zaślepiłem pozostawiając wężyk jak w oryginale.
U mnie przebieg 280k, turbinka wyraznie gwizdze-szczegolnie slychac jak zdejmuje noge z gazu po przyspieszeniu, olejowilgotno tez jest pod turbosprezarka no i kopci przy przyspieszaniu, luzu podluznego na wale turbiny nie ma. Zawor sterujacy, uszczelnienia do wymiany ?
PS. (Cisnienie doladowania ok)
PS. (Cisnienie doladowania ok)
pozdr
zzz
s320 cdi
zzz
s320 cdi
Turbina jest to część której regeneracja wychodzi bardzo drogo, póki działa to niech działa, dopiero gdy są poważne problemy, tzn gwiżdże przy przyspieszaniu, hałasuje podczas jazdy, itp. Wtedy trzeba ją oddać do regeneracji, lub kupić nową, nie polecam używek, gdyż nigdy nie wiesz ile już się nakręciła.
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
WDB2102171A477889
Kazdy mechanior olewa ten temat, bo to wymaga myslenia i trudno za to wiecej skasowac.;herianm pisze:sol9, może jeszcze coś przy kolektorze puszczać powietrze i intercooler, warto sprawdzić wszystko zanim złapiesz się za turbo.
Kol.Noc wykonal swego czasu pomiary i stwierdzil, ze jest OK, niemniej porownywalem z innym podobnymi autami i u mnie ten swist przy odpuszczaniu gazu jest zdecydowanie wyrazny.
'cos przy kolektorze'-masz na mysli uszczelke pod kolektorem?
Przy okazji pytanie: ile i gdzie w sumie jest takich malych filtrow na zakonczeniach przewodów podcisnienia?
1. przed pompka podcisnienia (na dogrzewaczu(zuheizer)) - do zawory sterujacego turbiną
2. sa jeszcze inne ?? czy modulator skrzyni tez ma cos takiego na koncowce ?
pozdr
zzz
s320 cdi
zzz
s320 cdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości