Zima, mróz... ciężki okres dla naszych gwiazdeczek
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Dzisiaj kolega(co prawda w 124) wyjął nagrzewnice i okazało się ,że miał pełno bliżej nieokreślonego typu,syf.Wypłukaliśmy wodą ,wysuszyliśmy i po założeniu grzeje jak cholera,wręcz możne się poparzyć przy kratce nawiewu.Może ci ,co mają słabe grzanie ,niech i tam zajrzą? ;-)
pozdr
pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
wdb2102251a531813
- maciejka72
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
- Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K
[quote="fabek"]teo bardzo pouczajacy filmik, ale... :-)
...nie przekonalscie mnie do wyzszosci rozgrzewania samochodu powolna jazda. nie przecze, ze to zly sposob, ale czy powolna jazda jest lepsza od rozgrzania przez pare minut na jalowym biegu? nie powiedzialbym Jeżeli chodzi o rozgrzewanie silnika na postoju to nie ma w tym nic złego,ale nie zapominajmy że samochód to nie tylko silnik.Przypuszczam że nie lewarujecie autka w górę i puszczacie go na biegu żeby rozgrzać olej w tylnym moście i rozruszać ogólnie układ jezdny.Takie rozgrzanie pojazdu na postoju o którym piszecie jest bardzo zdradliwe ,bo jak już poczujemy ciepło w d...ę to wtedy myślimy że auto rozgrzane i do przodu ,a niestety zmrożone amortyzatory,wspomniany przeze mnie tylny most i inne elementy zawieszenia i układu kierowniczego dostają ostro popalić.Dlatego powolna i ostrożna jazda jest zdrowsza dla całego pojazdu po jego uruchomieniu.Producenci pojazdów zalecają właśnie taki sposób .
...nie przekonalscie mnie do wyzszosci rozgrzewania samochodu powolna jazda. nie przecze, ze to zly sposob, ale czy powolna jazda jest lepsza od rozgrzania przez pare minut na jalowym biegu? nie powiedzialbym Jeżeli chodzi o rozgrzewanie silnika na postoju to nie ma w tym nic złego,ale nie zapominajmy że samochód to nie tylko silnik.Przypuszczam że nie lewarujecie autka w górę i puszczacie go na biegu żeby rozgrzać olej w tylnym moście i rozruszać ogólnie układ jezdny.Takie rozgrzanie pojazdu na postoju o którym piszecie jest bardzo zdradliwe ,bo jak już poczujemy ciepło w d...ę to wtedy myślimy że auto rozgrzane i do przodu ,a niestety zmrożone amortyzatory,wspomniany przeze mnie tylny most i inne elementy zawieszenia i układu kierowniczego dostają ostro popalić.Dlatego powolna i ostrożna jazda jest zdrowsza dla całego pojazdu po jego uruchomieniu.Producenci pojazdów zalecają właśnie taki sposób .
MB W210 220d
Chyba cos nie do konca to prawdafabek pisze:nie kichcio, zamknij nawiewy i przytrzymaj ze 3 minutki na 1500 obrotow. bedziesz mial upragnione 60 st na postoju
Jesli dobrze pamietam bylo -10st., samochod przez 3 minuty na 1500obr. ale poniewaz auto bylo po tylko 2 godzinach postoju, mialo temp. 29st.; czyli rozgrzalo sie od 29' do 50'.
E 220 CDI '01 Elegance
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
moge Wam dać przykład znajomego, który mial Ferrari, który jest sam mechanikiem i ma warsztat i dba o swoje auta. Dal elektrykowi (znajomemu) zrobic juz jakies pierdoly to nieistitone, jak tamte dekle wziely to auto, zaczeły nim jezdzic na zimnym oleju, dali mu w p...kopa to cały silnik rozsypany, oczywiscie za naprawe mu zwrocili, czesci z fabryki na zamowienie itp takwiec nieciekawie.
Silnik powinien na malych obrotach chociaz pochodzic przed jazdą, nawet na kilka sekund aby olej się rozszedl. Szczegolnie jak Wy trzymacie na mrozach.
pzdr.
Silnik powinien na malych obrotach chociaz pochodzic przed jazdą, nawet na kilka sekund aby olej się rozszedl. Szczegolnie jak Wy trzymacie na mrozach.
pzdr.
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
jazda na zimnym silniku skraca jego zywotnosc a nie powoduje rozsypke.Skoro tak sie stalo to znaczy ze rympel był :-PS.W.A.T pisze:moge Wam dać przykład znajomego, który mial Ferrari, który jest sam mechanikiem i ma warsztat i dba o swoje auta. Dal elektrykowi (znajomemu) zrobic juz jakies pierdoly to nieistitone, jak tamte dekle wziely to auto, zaczeły nim jezdzic na zimnym oleju, dali mu w p...kopa to cały silnik rozsypany, oczywiscie za naprawe mu zwrocili, czesci z fabryki na zamowienie itp takwiec nieciekawie.
Silnik powinien na malych obrotach chociaz pochodzic przed jazdą, nawet na kilka sekund aby olej się rozszedl. Szczegolnie jak Wy trzymacie na mrozach.
pzdr.
Zalozylem zimowki tydzien temu (GoodYear przod i Fulda tyl) z zeszlego roku ale jeszcze w dobrym stanie 215/55 R16. Powod prozaiczny-jedna z letnich 225/45 R17 mi padla i postanowilem kupic letnie dopiero na wiosne a zalozyc wczesniej zimowe, okazalo sie ze dobrze zrobilem ;-)
Zdziwienie kierowcow wyprzedzanych dzis rano przeze mnie - bezcenne :mrgreen:
Wiekszosc wlokla sie 40-50 na letnich, a w okolicy Pulaw dzis ostrooo sniezy, a temp. ok. 0.
Poza tym, auto stoi w cieplym garazu i od razu po odpaleniu w trase, zadnego odsniezania i zimna w srodku, TO LUBIĘ :mrgreen:
Zdziwienie kierowcow wyprzedzanych dzis rano przeze mnie - bezcenne :mrgreen:
Wiekszosc wlokla sie 40-50 na letnich, a w okolicy Pulaw dzis ostrooo sniezy, a temp. ok. 0.
Poza tym, auto stoi w cieplym garazu i od razu po odpaleniu w trase, zadnego odsniezania i zimna w srodku, TO LUBIĘ :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Heh...ja mialem tak rok temu jak wpadlem w dziure i rozwalilem dwie letnie opony. A dzis jakos nieswojo sie czulem jak jechalem na letnich przy intensywnych opadach sniegu i temperaturze 0'C na wyswietlaczu :mrgreen: Bedzie trzeba zmienic te opony w najblizszym czasie...trocin pisze:Zalozylem zimowki tydzien temu (GoodYear przod i Fulda tyl) z zeszlego roku ale jeszcze w dobrym stanie 215/55 R16. Powod prozaiczny-jedna z letnich 225/45 R17 mi padla i postanowilem kupic letnie dopiero na wiosne a zalozyc wczesniej zimowe, okazalo sie ze dobrze zrobilem ;-)
Zdziwienie kierowcow wyprzedzanych dzis rano przeze mnie - bezcenne :mrgreen:
Wiekszosc wlokla sie 40-50 na letnich, a w okolicy Pulaw dzis ostrooo sniezy, a temp. ok. 0.
Poza tym, auto stoi w cieplym garazu i od razu po odpaleniu w trase, zadnego odsniezania i zimna w srodku, TO LUBIĘ :mrgreen:
Wogole to jakas masakra jest. Rano wyszedlem do pracy to zaczelo padac i pada do teraz. Jak dojechalem do pracy to przod samochodu calkowicie zasniezony i zamarzniety :-P Miejscowosc - Warszawa ;-)
Ja juz prawie autko do zimy przygotowałem,została juz tylko wymiana opon ale to dopiero w listopadzie. Oto lista ;-) :
-wymiana oleju silnik
-filtr oleju
-filtr powietrza
-filtr przeciwpyłkowy
-filtr paliwa
-wymiana oleju w skrzyni biegów-manual
-wymiana oleju w tylnim moscie
-sprawdziłem aku,przeczyściłem styki
-płyn chłodniczy był wymianiany w poprzednim roku więc nie ruszałem (wymiana co 2 lata)
-płyn hamulcowy wymieniany tego roku (wymiana co 2 lata)
-zasilikonowałem uszczelki drzwi
-wymieniłem dywaniki w aucie na gumowe
-pióro wycieraczki wymianiane było na wiosne i jest ok
-wszystkie żarówki są ok
-zawieszenie, hamulce ok, amory wymieniane w bieżącym roku
-przesmarowane prowadnice w szyberdachy (w lato)
-przesmarowałem zatrzaski maski i drzwi
Pozostaje jeszcze:
-wymiana opon na zimówki-i chyba będą to- Gislaved Euro Frost3 (przełom X\XI)
-dolanie zimowego płynu do sprzyskiwaczy
-aha no i musze znaleźć swoją skrobaczke do szyb w garażu
Narazie jesień i to w pełni tego słowa znaczeniu.Zimy nie lubie, ciekaw jestem jak karoseria zniesie sól na drogach, pewnie na wiosne trzeba bedzie zrobić małe zaprawki...
-wymiana oleju silnik
-filtr oleju
-filtr powietrza
-filtr przeciwpyłkowy
-filtr paliwa
-wymiana oleju w skrzyni biegów-manual
-wymiana oleju w tylnim moscie
-sprawdziłem aku,przeczyściłem styki
-płyn chłodniczy był wymianiany w poprzednim roku więc nie ruszałem (wymiana co 2 lata)
-płyn hamulcowy wymieniany tego roku (wymiana co 2 lata)
-zasilikonowałem uszczelki drzwi
-wymieniłem dywaniki w aucie na gumowe
-pióro wycieraczki wymianiane było na wiosne i jest ok
-wszystkie żarówki są ok
-zawieszenie, hamulce ok, amory wymieniane w bieżącym roku
-przesmarowane prowadnice w szyberdachy (w lato)
-przesmarowałem zatrzaski maski i drzwi
Pozostaje jeszcze:
-wymiana opon na zimówki-i chyba będą to- Gislaved Euro Frost3 (przełom X\XI)
-dolanie zimowego płynu do sprzyskiwaczy
-aha no i musze znaleźć swoją skrobaczke do szyb w garażu
Narazie jesień i to w pełni tego słowa znaczeniu.Zimy nie lubie, ciekaw jestem jak karoseria zniesie sól na drogach, pewnie na wiosne trzeba bedzie zrobić małe zaprawki...
Ostatnio zmieniony 14 paź 2009, o 16:23 przez merlin, łącznie zmieniany 2 razy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Panowie, mój przyciężki przód i lekki tył dał już dzisiaj znać o sobie. Co sadzicie o dociążeniu tyłu jakimś balastem lub ewentualnym zmniejszeniu ciśnienia w tylnym ogumieniu. Ktoś stosował takie zabiegi i czy jest sens?
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Proponuje zalewać zbiornik paliwa do pełna w zime i utrzymywać go w miare pełnym:jaro324 pisze:Panowie, mój przyciężki przód i lekki tył dał już dzisiaj znać o sobie. Co sadzicie o dociążeniu tyłu jakimś balastem lub ewentualnym zmniejszeniu ciśnienia w tylnym ogumieniu. Ktoś stosował takie zabiegi i czy jest sens?
- auto będzie cięższe na tyle,
- nie będzie wytracać się woda w zbiorniku
Co do spuszczania ciśnienia :-/ to pierwsze słysze, ma być takie jak zaleca producent. Spuścić można jak sie zakopiesz w kopnym śniegu żeby móc z niego wyjechać napewno wtedy taki zabieg może pomóc.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości