NIVO PYTANIE
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Witam
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam problem z nivo a mianowicie auto jest sztywne jak wóz drabiniasty, jak rozkręciłem dziś dźwignie od zaworu poziomującego (tego nad wałem) i zacząłem się tym bawić auto się podnosi i opuszcza. Czy ktoś miał taki problem? Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić? Czy w takim wypadku mogę wyeliminować awarię "gruszek"? Z góry dziękuje za pomoc.
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam problem z nivo a mianowicie auto jest sztywne jak wóz drabiniasty, jak rozkręciłem dziś dźwignie od zaworu poziomującego (tego nad wałem) i zacząłem się tym bawić auto się podnosi i opuszcza. Czy ktoś miał taki problem? Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić? Czy w takim wypadku mogę wyeliminować awarię "gruszek"? Z góry dziękuje za pomoc.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Wymontuj gruszkę z jednej strony, wsadź pręt 4mm./60mm z średnią narastającą siłą, ma nie wejść - gruszka dobra, sprawdź z drugiej strony.Któraś albo obie do wymiany.Jak się nie znasz oddaj do warsztatu.To próba inwazyjna, pręt musi być tępo zakończony.
Jeszcze jedno, przed odkręceniem gruszki umyć połączenie hydrauliczne i olej jest pod dużym ciśnieniem, zachować rozsądek i czystość.
Dodam na wszelki wypadek:BHP: kluczyk w kieszeni, silnik wyłączony, najlepiej zimny, osłona na twarz lub okulary.40-100 Bar.Nastąpi opuszczenie nadwozia, przy późniejszych czynnościach podnośniki mogą nie wejść pod auto (myśleć).
Jeszcze jedno, przed odkręceniem gruszki umyć połączenie hydrauliczne i olej jest pod dużym ciśnieniem, zachować rozsądek i czystość.
Dodam na wszelki wypadek:BHP: kluczyk w kieszeni, silnik wyłączony, najlepiej zimny, osłona na twarz lub okulary.40-100 Bar.Nastąpi opuszczenie nadwozia, przy późniejszych czynnościach podnośniki mogą nie wejść pod auto (myśleć).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dziękuje kolego Noc chyba lepiej będzie oddać gdzieś do warsztatunoc pisze:Wymontuj gruszkę z jednej strony, wsadź pręt 4mm./60mm z średnią narastającą siłą, ma nie wejść - gruszka dobra, sprawdź z drugiej strony.Któraś albo obie do wymiany.Jak się nie znasz oddaj do warsztatu.To próba inwazyjna, pręt musi być tępo zakończony.
Jeszcze jedno, przed odkręceniem gruszki umyć połączenie hydrauliczne i olej jest pod dużym ciśnieniem, zachować rozsądek i czystość.
Dodam na wszelki wypadek:BHP: kluczyk w kieszeni, silnik wyłączony, najlepiej zimny, osłona na twarz lub okulary.40-100 Bar.Nastąpi opuszczenie nadwozia, przy późniejszych czynnościach podnośniki mogą nie wejść pod auto (myśleć).
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 mar 2012, o 07:44
- Lokalizacja: stargard szcz.
witam wszyskich
jestem świeży na tym forum-więc proszę mnie nie jechać jeżeli pomyliłem temat.
mianowicie mam w210 2,2cdi w kombiku.przy jakich kolwiek nierównościach dupe buja jak starej k....ie.domyślam się że to jest nivo.i tu moje konkretne pytanie,istnieje możliwość wymiany amortzatorów na konwekcjonalne bez nivo?(przeróbka)
z góry dziękuje
jestem świeży na tym forum-więc proszę mnie nie jechać jeżeli pomyliłem temat.
mianowicie mam w210 2,2cdi w kombiku.przy jakich kolwiek nierównościach dupe buja jak starej k....ie.domyślam się że to jest nivo.i tu moje konkretne pytanie,istnieje możliwość wymiany amortzatorów na konwekcjonalne bez nivo?(przeróbka)
z góry dziękuje
tysiąc passat'ów nie da tej wygody co jeden mercedes
Witam
Potwierdził się scenariusz że padły gruszki i tutaj moje pytanie: jakie lepiej zamówić
FEBI 03277
http://moto.allegro.pl/gruszka-akumulat ... 05838.html
Lemforder
http://moto.allegro.pl/akumulator-nivo- ... 28665.html
Potwierdził się scenariusz że padły gruszki i tutaj moje pytanie: jakie lepiej zamówić
FEBI 03277
http://moto.allegro.pl/gruszka-akumulat ... 05838.html
Lemforder
http://moto.allegro.pl/akumulator-nivo- ... 28665.html
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Dziękuje koledzy to rozwiewa moje wątpliwości
[ Dodano: 2012-03-11, 14:32 ]
Mam jeszcze pytanie a mianowicie czy amortyzator też się jakoś odpowietrza?
Czy przy odpowietrzaniu samochód musi opaść tak jak jest opisane w 2 punkcie na czerwono ponieważ u mnie nie opadł i nie było powietrza?
Postanowiłem sam ogarnąć temat. Zamówiłem dwie gruszki Lemforder (577 PLN) uruchomiłem swój kanał i do roboty. Wymiana płynu na nowy FEBI 21648 (60 PLN L. kupiłem 3L. opisane na forum) .Odpowietrzone jak opisane w temacie przy cięgnie nad dyfrem (brak powierza w układzie) a mimo wszystko mam jakiś niesmak jest lepiej. Być może że jestem przewrażliwiony.
[ Dodano: 2012-03-11, 14:32 ]
Wciskam POMÓGŁ Jeszcze raz dziękiqoompel pisze:Wyjąć gruszki i je sprawdzić.
Wciskam POMÓGŁ Jeszcze raz dziękinoc pisze:Wymontuj gruszkę z jednej strony, wsadź pręt 4mm./60mm z średnią narastającą siłą, ma nie wejść - gruszka dobra, sprawdź z drugiej strony.Któraś albo obie do wymiany.Jak się nie znasz oddaj do warsztatu.To próba inwazyjna, pręt musi być tępo zakończony.
Jeszcze jedno, przed odkręceniem gruszki umyć połączenie hydrauliczne i olej jest pod dużym ciśnieniem, zachować rozsądek i czystość.
Dodam na wszelki wypadek:BHP: kluczyk w kieszeni, silnik wyłączony, najlepiej zimny, osłona na twarz lub okulary.40-100 Bar.Nastąpi opuszczenie nadwozia, przy późniejszych czynnościach podnośniki mogą nie wejść pod auto (myśleć).
[/b]jjankiello pisze:Po prostu montujesz amorek i odpowietrzasz, tak jak zwykle się to robi, czyli:
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.
WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
Mam jeszcze pytanie a mianowicie czy amortyzator też się jakoś odpowietrza?
Czy przy odpowietrzaniu samochód musi opaść tak jak jest opisane w 2 punkcie na czerwono ponieważ u mnie nie opadł i nie było powietrza?
Postanowiłem sam ogarnąć temat. Zamówiłem dwie gruszki Lemforder (577 PLN) uruchomiłem swój kanał i do roboty. Wymiana płynu na nowy FEBI 21648 (60 PLN L. kupiłem 3L. opisane na forum) .Odpowietrzone jak opisane w temacie przy cięgnie nad dyfrem (brak powierza w układzie) a mimo wszystko mam jakiś niesmak jest lepiej. Być może że jestem przewrażliwiony.
Witam serdecznie !mam zagwozdkę! czy przy wymianie gruszek w W210 zalewa się je czy tylko ptoem odpowietrza?Bardzo proszę o odpowiedź nie ogarnołem tego faktu nigdzie .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, o 15:18 przez chudi99, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E220CDI 2002r - vin WDB2102061X087504
Witam nie zalewasz przy wkładaniu i tak by Tobie płyn wyleciał tylko odpowietrzasz układ później pozdrawiamchudi99 pisze:noc, Witam serdecznie Pana T. mam zagwozdkę! czy przy wymianie gruszek w W210 zalewa się je czy tylko ptoem odpowietrza?Bardzo proszę o odpowiedź nie ogarnołem tego faktu nigdzie .Pozdrawiam
Witam.Panowie mam pytanie związane z regulatorem.Chodzi o to,że połączony z drążkiem nie przepuszcza płynu natomiast po odkręceniu i rozruszaniu działa.Problem w tym,że jest luz na dźwigni i w pozycji w której działa ramie jest odchylone w sposób uniemożliwiający przykręcenie do drążka.Zauważyłem regulację ale nie ogarniam tematu.Czy jedynym wyjściem jest wymiana tego elementu?Z góry dziękuje za sugestie i pozdrawiam.
S 210 WDB2102171A457138 , C180 pb+lpg
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
To, że pręt wyczuwa opór nie świadczy o tym, że membrana jest szczelna choćby przy brzegu obudowy... a to wystarczy, żeby płyn przepłynął do komory gazowej i gruszka przestała działać jak powinna...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości