NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
szary
VIP
Posty: 78
Rejestracja: 22 paź 2008, o 23:09
Lokalizacja: okolice Gniezna

Post autor: szary »

Witam

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam problem z nivo a mianowicie auto jest sztywne jak wóz drabiniasty, jak rozkręciłem dziś dźwignie od zaworu poziomującego (tego nad wałem) i zacząłem się tym bawić auto się podnosi i opuszcza. Czy ktoś miał taki problem? Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić? Czy w takim wypadku mogę wyeliminować awarię "gruszek"? Z góry dziękuje za pomoc.
E 320 V6 97r AVANTGARDE
WDB2100651A413502
Obrazek
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

szary pisze:Czy ktoś miał taki problem? Co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić?
Wyjąć gruszki i je sprawdzić.

Nic Ci nie puka? Jaki masz płyn i jaki poziom? :)

P.S. Umieść w podpisie znacznik [img]%20przed%20linkiem%20i%20[/img] za odnośnikiem.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
szary
VIP
Posty: 78
Rejestracja: 22 paź 2008, o 23:09
Lokalizacja: okolice Gniezna

Post autor: szary »

Jaki płyn nie wiem jaki tam był taki jest
Kiedyś była wymieniana pompa wspomagania ponieważ lekko leciała ale płynu jest delikatnie poniżej minimum

nic nie puka tylko jest sztywny
E 320 V6 97r AVANTGARDE
WDB2100651A413502
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wymontuj gruszkę z jednej strony, wsadź pręt 4mm./60mm z średnią narastającą siłą, ma nie wejść - gruszka dobra, sprawdź z drugiej strony.Któraś albo obie do wymiany.Jak się nie znasz oddaj do warsztatu.To próba inwazyjna, pręt musi być tępo zakończony.
Jeszcze jedno, przed odkręceniem gruszki umyć połączenie hydrauliczne i olej jest pod dużym ciśnieniem, zachować rozsądek i czystość.

Dodam na wszelki wypadek:BHP: kluczyk w kieszeni, silnik wyłączony, najlepiej zimny, osłona na twarz lub okulary.40-100 Bar.Nastąpi opuszczenie nadwozia, przy późniejszych czynnościach podnośniki mogą nie wejść pod auto (myśleć). :P :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
szary
VIP
Posty: 78
Rejestracja: 22 paź 2008, o 23:09
Lokalizacja: okolice Gniezna

Post autor: szary »

noc pisze:Wymontuj gruszkę z jednej strony, wsadź pręt 4mm./60mm z średnią narastającą siłą, ma nie wejść - gruszka dobra, sprawdź z drugiej strony.Któraś albo obie do wymiany.Jak się nie znasz oddaj do warsztatu.To próba inwazyjna, pręt musi być tępo zakończony.
Jeszcze jedno, przed odkręceniem gruszki umyć połączenie hydrauliczne i olej jest pod dużym ciśnieniem, zachować rozsądek i czystość.

Dodam na wszelki wypadek:BHP: kluczyk w kieszeni, silnik wyłączony, najlepiej zimny, osłona na twarz lub okulary.40-100 Bar.Nastąpi opuszczenie nadwozia, przy późniejszych czynnościach podnośniki mogą nie wejść pod auto (myśleć). :P :hyhy:
Dziękuje kolego Noc chyba lepiej będzie oddać gdzieś do warsztatu
E 320 V6 97r AVANTGARDE
WDB2100651A413502
Obrazek
modunio1976
Posty: 5
Rejestracja: 4 mar 2012, o 07:44
Lokalizacja: stargard szcz.

Post autor: modunio1976 »

witam wszyskich
jestem świeży na tym forum-więc proszę mnie nie jechać jeżeli pomyliłem temat.
mianowicie mam w210 2,2cdi w kombiku.przy jakich kolwiek nierównościach dupe buja jak starej k....ie.domyślam się że to jest nivo.i tu moje konkretne pytanie,istnieje możliwość wymiany amortzatorów na konwekcjonalne bez nivo?(przeróbka)
z góry dziękuje
tysiąc passat'ów nie da tej wygody co jeden mercedes
Awatar użytkownika
szary
VIP
Posty: 78
Rejestracja: 22 paź 2008, o 23:09
Lokalizacja: okolice Gniezna

Post autor: szary »

Witam

Potwierdził się scenariusz że padły gruszki i tutaj moje pytanie: jakie lepiej zamówić

FEBI 03277
http://moto.allegro.pl/gruszka-akumulat ... 05838.html

Lemforder
http://moto.allegro.pl/akumulator-nivo- ... 28665.html
E 320 V6 97r AVANTGARDE
WDB2100651A413502
Obrazek
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

lemf. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zdecydowanie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
szary
VIP
Posty: 78
Rejestracja: 22 paź 2008, o 23:09
Lokalizacja: okolice Gniezna

Post autor: szary »

Dziękuje koledzy to rozwiewa moje wątpliwości

[ Dodano: 2012-03-11, 14:32 ]
qoompel pisze:Wyjąć gruszki i je sprawdzić.
Wciskam POMÓGŁ Jeszcze raz dzięki
noc pisze:Wymontuj gruszkę z jednej strony, wsadź pręt 4mm./60mm z średnią narastającą siłą, ma nie wejść - gruszka dobra, sprawdź z drugiej strony.Któraś albo obie do wymiany.Jak się nie znasz oddaj do warsztatu.To próba inwazyjna, pręt musi być tępo zakończony.
Jeszcze jedno, przed odkręceniem gruszki umyć połączenie hydrauliczne i olej jest pod dużym ciśnieniem, zachować rozsądek i czystość.

Dodam na wszelki wypadek:BHP: kluczyk w kieszeni, silnik wyłączony, najlepiej zimny, osłona na twarz lub okulary.40-100 Bar.Nastąpi opuszczenie nadwozia, przy późniejszych czynnościach podnośniki mogą nie wejść pod auto (myśleć). :P :hyhy:
Wciskam POMÓGŁ Jeszcze raz dzięki
jjankiello pisze:Po prostu montujesz amorek i odpowietrzasz, tak jak zwykle się to robi, czyli:
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.

WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
[/b]

Mam jeszcze pytanie a mianowicie czy amortyzator też się jakoś odpowietrza?
Czy przy odpowietrzaniu samochód musi opaść tak jak jest opisane w 2 punkcie na czerwono ponieważ u mnie nie opadł i nie było powietrza?

Postanowiłem sam ogarnąć temat. Zamówiłem dwie gruszki Lemforder (577 PLN) uruchomiłem swój kanał i do roboty. Wymiana płynu na nowy FEBI 21648 (60 PLN L. kupiłem 3L. opisane na forum) .Odpowietrzone jak opisane w temacie przy cięgnie nad dyfrem (brak powierza w układzie) a mimo wszystko mam jakiś niesmak jest lepiej. Być może że jestem przewrażliwiony.
E 320 V6 97r AVANTGARDE
WDB2100651A413502
Obrazek
chudi99
Posty: 11
Rejestracja: 31 paź 2008, o 16:34
Lokalizacja: warszawa

Post autor: chudi99 »

Witam serdecznie !mam zagwozdkę! czy przy wymianie gruszek w W210 zalewa się je czy tylko ptoem odpowietrza?Bardzo proszę o odpowiedź nie ogarnołem tego faktu nigdzie :zdegustowany: .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, o 15:18 przez chudi99, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E220CDI 2002r - vin WDB2102061X087504
Awatar użytkownika
szary
VIP
Posty: 78
Rejestracja: 22 paź 2008, o 23:09
Lokalizacja: okolice Gniezna

Post autor: szary »

chudi99 pisze:noc, Witam serdecznie Pana T. mam zagwozdkę! czy przy wymianie gruszek w W210 zalewa się je czy tylko ptoem odpowietrza?Bardzo proszę o odpowiedź nie ogarnołem tego faktu nigdzie :zdegustowany: .Pozdrawiam
Witam nie zalewasz przy wkładaniu i tak by Tobie płyn wyleciał tylko odpowietrzasz układ później pozdrawiam
E 320 V6 97r AVANTGARDE
WDB2100651A413502
Obrazek
Tomkce
Posty: 6
Rejestracja: 4 sty 2012, o 21:23
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomkce »

Witam.Panowie mam pytanie związane z regulatorem.Chodzi o to,że połączony z drążkiem nie przepuszcza płynu natomiast po odkręceniu i rozruszaniu działa.Problem w tym,że jest luz na dźwigni i w pozycji w której działa ramie jest odchylone w sposób uniemożliwiający przykręcenie do drążka.Zauważyłem regulację ale nie ogarniam tematu.Czy jedynym wyjściem jest wymiana tego elementu?Z góry dziękuje za sugestie i pozdrawiam.
S 210 WDB2102171A457138 , C180 pb+lpg
filipqc1
Posty: 140
Rejestracja: 26 mar 2009, o 10:14
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: filipqc1 »

sprawdzałem gruchy, włożyłem ok 6cm pręta tępo zakończonego i wyczuwalny jest wyraźnie elastyczny opór jakby jakaś membrana była wewnątrz. Czy ktoś jednoznacznie może odpowiedzieć czy gruchy są dobre?
Pozdrawiam
W210 Kombi 2,9TD 1998r
W124 Sedan 2,5D 1987r To jest gwiazda
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

To, że pręt wyczuwa opór nie świadczy o tym, że membrana jest szczelna choćby przy brzegu obudowy... a to wystarczy, żeby płyn przepłynął do komory gazowej i gruszka przestała działać jak powinna...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości