Motor potrzebuje obciażenia, aby pracować poprawnie 300TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Motor potrzebuje obciażenia, aby pracować poprawnie 300TD
Witam, dzisiaj zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie: teraz cały czas jeździłem z włączoną klimą, było wszysko ok. Dzisiaj postanowiłem wyłączyć klimę i zaczęło telepotać silnikiem, ponownie włączyłem klimę i było wszystko ok. Samochód ma skrzynie automatyczną i gdy klima jest wyłączona silnikiem telepie (trzęsie) tylko na P lub N, gdy bieg jest zapięty obroty i praca silnika są ok. Zrobiłem też inny test, wyłączyłem klimę, silnikiem zaczęło trzęśc, włączyłem na chwilę ogrzewanie tylnej szyby, obroty ustatkowały sie i było ok. Mój wniosek: silnik potrzebuje obciażenia żeby pracować normalnie. Jaka może być tego przyczyna?? Auto było parę dni temu podpięte pod kompa i żadne błędy nie wyskoczyły.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2010, o 13:06 przez Marcin, łącznie zmieniany 3 razy.
MB W211 E320CDI
Witam ponownie, nie wiem czy dokładnie opisałem ten problem, bo na obrotomierzu też widoczne są skaczące delikatnie obroty. Poduszki pod silnikiem nie mają chyba nic wspólnego ze skacząca delikatnie wskazówką obrotomierza. PO prostu obroty są nie równe (gdy wyłącze wszystkie odbiorniki pobierające prąd) i silnikiem trzęsie na biegu P lub N. Jeszcze jedna prośba, znacie może jakiegoś dobrego mechanika, jakiś warsztat w woj. pomorskim (nie chodzi mi raczej o serwis), bo miałbym jeszcze parę drobiazgów do dopracowania. Z góry dzięki.
[ Dodano: 2008-08-22, 15:28 ]
Nikt nie ma żadnego pomysłu, napięcie na alternatorze sprawdzone, trzyma równo ok.13,8 na wolnych obrotach. Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-08-22, 15:28 ]
Nikt nie ma żadnego pomysłu, napięcie na alternatorze sprawdzone, trzyma równo ok.13,8 na wolnych obrotach. Pozdrawiam
MB W211 E320CDI
A zna ktos porządnego mechanika w okolicy Przemyśla???
Ponadto motorek aby pracowac nie potrzebuje obciążenia. Natomiast zawsze ma byc gotów do ryknięcia!!! Hej!
Ponadto motorek aby pracowac nie potrzebuje obciążenia. Natomiast zawsze ma byc gotów do ryknięcia!!! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Re: Motor potrzebuje obciażenia, aby pracować poprawnie
po pierwsze EC ma sie swiecic (klima wylaczona!) a teszarpania to tak na oko zalaczanie sie klimy i uszkodzony czujnik wlaczenia sprezarki mialem takie objawy w kliku autach nie tylko w trabancie tylko w innych jak wlaczysz klime to sie siweci tu jest odwrotnieMarcin pisze:Witam, dzisiaj zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie: teraz cały czas jeździłem z włączoną klimą, było wszysko ok. Dzisiaj postanowiłem wyłączyć klimę i zaczęło telepotać silnikiem, ponownie włączyłem klimę i było wszystko ok. Samochód ma skrzynie automatyczną i gdy klima jest wyłączona silnikiem telepie (trzęsie) tylko na P lub N, gdy bieg jest zapięty obroty i praca silnika są ok. Zrobiłem też inny test, wyłączyłem klimę, silnikiem zaczęło trzęśc, włączyłem na chwilę ogrzewanie tylnej szyby, obroty ustatkowały sie i było ok. Mój wniosek: silnik potrzebuje obciażenia żeby pracować normalnie. Jaka może być tego przyczyna?? Auto było parę dni temu podpięte pod kompa i żadne błędy nie wyskoczyły.
trabant 2.2 96r sedan
Re: Motor potrzebuje obciażenia, aby pracować poprawnie
chyba do końca nie zrozumialeś problemu , nie chodzi tu oto , że podczas włączania/wyłączania klimy tak się dzieje tylko podczas obciążania silnika i odciązania silnika (włączenie świateł, ogrzewania tylnej szyby , dmuchawy nawiewu) i tylko wtedy kiedy chwile przegonisz silnik.grewales pisze:po pierwsze EC ma sie swiecic (klima wylaczona!) a teszarpania to tak na oko zalaczanie sie klimy i uszkodzony czujnik wlaczenia sprezarki mialem takie objawy w kliku autach nie tylko w trabancie tylko w innych jak wlaczysz klime to sie siweci tu jest odwrotnieMarcin pisze:Witam, dzisiaj zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie: teraz cały czas jeździłem z włączoną klimą, było wszysko ok. Dzisiaj postanowiłem wyłączyć klimę i zaczęło telepotać silnikiem, ponownie włączyłem klimę i było wszystko ok. Samochód ma skrzynie automatyczną i gdy klima jest wyłączona silnikiem telepie (trzęsie) tylko na P lub N, gdy bieg jest zapięty obroty i praca silnika są ok. Zrobiłem też inny test, wyłączyłem klimę, silnikiem zaczęło trzęśc, włączyłem na chwilę ogrzewanie tylnej szyby, obroty ustatkowały sie i było ok. Mój wniosek: silnik potrzebuje obciażenia żeby pracować normalnie. Jaka może być tego przyczyna?? Auto było parę dni temu podpięte pod kompa i żadne błędy nie wyskoczyły.
Wg mnie jest to problem z pompa wtryskową .
W210 300TD T '96 "bullet"
W115 220D '69 "szary"
W115 220D '69 "szary"
Tyle ze np u mnie jak pisalem wczesniej wystpeuje taki efekt nie od razu a dopiero jak silnik sie nagrzeje tzn zlapie wyzsza temperature . Wlączenie klimy lub światel lub wentylatora nagrzewnicy a co za tym idzie obciazenie silnika powoduje uspokojenie obrotow ale zaznaczam dzieje sie to tylko po nagrzaniu silnika.Nie sadze zeby amorek napinacza mial z tym coś wspolnego...Poza tym wymienialem go jakis rok temu , pasek wyglada raczej na dobry ,wiec...?
W210 300TD T '96 "bullet"
W115 220D '69 "szary"
W115 220D '69 "szary"
Piszcie Panowie w stopce jakie pudełka macie bo ciężko sie was widzi.
Ponadto R6 nie ma prawa telepać, w przeciwieństwie do R4.
Ponadto tak małe obciążenie ssilnika jak włączenie świateł nie ma wpływu ma telepanie silnikiem. Prędzej poduszki lub jakis wtrysk uszkodzony. Ale niechaj wypowiedza sie Szpiedzy. Hej!
Ponadto R6 nie ma prawa telepać, w przeciwieństwie do R4.
Ponadto tak małe obciążenie ssilnika jak włączenie świateł nie ma wpływu ma telepanie silnikiem. Prędzej poduszki lub jakis wtrysk uszkodzony. Ale niechaj wypowiedza sie Szpiedzy. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Ja mam motor 290 td. rocznik 1997 przebieg orginalny około 400tyś km. dopracowany do perfekcji. Problem polega na tym iż obroty silnika skaczą na biegu jałowym o około 50-100. takie maleńkie wachania. Moża to delikatnie wyczuć siedząc w środku. I teraz najśmieszniejsze jak się obciąży silnik na. ogrzewanie tylnej szyby i światła to chodzi idealni jak powinien albo klime się włączy też idealnie wtedy pracuje. Problem pojawia się gdy jest małe obciążenie silnika na. same światła, radio obroty wtedy skaczą jak opisałem wcześniej. Dodam iż auto jeździ idealnie, nie kopci przeyśpiesza fantastycznie pali 7-8 litrów paliwa po mieście . Podobno może to być nastawnik pompy wtryskowej co o tym myślicie?
kubel110
ciekawy jestem, jak Wasze problemy z przerywaną pracą i trzęsieniem się silnika przy schodzeniu z obrotów zostały rozwiązane?
jak pierwszy raz zdarzyło się coś taiego w moim pierwszym M-B z dieslem to długo szukałem u "fachowców" odpowiedzi. silnik przerywał i trząsł się przy schodzeniu z obrotów (nawet przy dojeżdżaniu do skrzyżowania było czuć jak buda chodzi na boki), po wyłączeniu klimy czy przerzuceniu z biegu (automat) na luz dostawał drgawek trwających kilka sekund.
prawda jest taka, że problem tkwi w układzie zasilania paliwem, a raczej w jego przebiegu :mrgreen: po kilkuset tysiącach na sekcjach w rzędowych pompach wtryskowych robią się na tyle duże luzy, że na ciepłym silniku (rzadsze paliwo) pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. czasami pomaga wymiana końcówek wtryskiwaczy, ale nie zawsze. zawsze pomaga wymiana pompy, bo sekcje są bezpośrednio w korpusie pompy. albo na regenerowaną od Mercedesa albo przy odrobinie szczęścia na używaną z Allegro. ja już w dwóch moich Gwiazdach to przerabiałem, teraz powoli zaczyna się to samo w trzecim. ten wątek był już poruszany, niektórzy pisali, że biopaliwo eliminuje problem, ale moim zdaniem tylko go tuszuje 8-) a co Wam przyniosło ulgę?
jak pierwszy raz zdarzyło się coś taiego w moim pierwszym M-B z dieslem to długo szukałem u "fachowców" odpowiedzi. silnik przerywał i trząsł się przy schodzeniu z obrotów (nawet przy dojeżdżaniu do skrzyżowania było czuć jak buda chodzi na boki), po wyłączeniu klimy czy przerzuceniu z biegu (automat) na luz dostawał drgawek trwających kilka sekund.
prawda jest taka, że problem tkwi w układzie zasilania paliwem, a raczej w jego przebiegu :mrgreen: po kilkuset tysiącach na sekcjach w rzędowych pompach wtryskowych robią się na tyle duże luzy, że na ciepłym silniku (rzadsze paliwo) pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia. czasami pomaga wymiana końcówek wtryskiwaczy, ale nie zawsze. zawsze pomaga wymiana pompy, bo sekcje są bezpośrednio w korpusie pompy. albo na regenerowaną od Mercedesa albo przy odrobinie szczęścia na używaną z Allegro. ja już w dwóch moich Gwiazdach to przerabiałem, teraz powoli zaczyna się to samo w trzecim. ten wątek był już poruszany, niektórzy pisali, że biopaliwo eliminuje problem, ale moim zdaniem tylko go tuszuje 8-) a co Wam przyniosło ulgę?
WDB4EVER
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 32 gości