Jak sprawdzic poduszki?

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

qoompel pisze:Na 100 przypadków myślę, że znajdzie się jeden z dwoma identycznymi poduszkami? Aczkolwiek takiego żem jeszcze nie spotkał.
W C180 również istnieje rozgraniczenie na poduszkę L i P.
No to jesteś w błędzie, jeśli chodzi o liczbę przypadków na 100 :mrgreen:
Odpal sobie EPC jeśli masz (jeśli nie, online tez coś tam jest dostępne) i nawet bez filtrowania po nr VIN zobacz na samej tylko liście części, jaka liczba sztuk przy danym numerze poduszki widnieje... jeśli jest 02 oznacza, że poduszki są identyczne z obu stron (owszem, kiedyś mogły być różne, ale MB w wielu przypadkach poszedł na łatwiznę w katalogu części)... dalej można sprawdzić zastosowanie danej części w poszczególnych modelach...

Tak czy inaczej, bez VINu i EPC się nie obejdzie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

tak poduszki są lewa 2022401917 i prawa 2022402017 zamieniłem miejscami by sprawdzic różnice, poduszki wzrokowo są idealne. podpora nowa, tłumik wzrokowo też ok.

Dodam że czasem buczenie ustaje:)
WDB2020181A459269
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Czy zamiana poduszek miejscami zamieniła warunki występowania objawów :?: Pisałeś, że występują przy skręcie w prawo lub po wjechaniu lewym kołem w dziurę... czy to przeszło na drugą stronę, po zmianie poduszek :?: Jak już szpiegujemy, to do końca 8-)
artek88 pisze: czasem buczenie ustaje:)
Kiedy to "czasem" występuje... :?:

No i poduszki w mniejszych benzyniakach nie zawsze były olejowe (wówczas uszkodzona/zużyta poduszka nie będzie mokra). Co więcej, istnieją podłe zamienniki, które również nie mają w środku oleju. Czy w aucie są oryginalne poduszki :?:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Ja chciałem zwrócić uwagę że poduszki mamy 3, lewa, prawa, widać je po podniesieniu maski, oraz pod końcem skrzyni. Zgadzam się że nie zawsze muszą być olejowe.
Najłatwiej sprawdzić to tak:
Otwierasz maskę, stajesz przed silnikiem, kolega zaczyna agresywnie ruszać do przodu i do tyłu, a Ty patrzysz jak zachowuje się silnik. Jeżeli poduszka jest mocno naderwana to z tej strony silnik będzie się strasznie telepał, jeżeli lekko to patrz w którym miejscu nie amortyzuje, tzn opada, ale nie wraca szybko do poziomu.
Można też zrobić tak, że kolega wciśnie hamulec i będzie popuszczał sprzęgło, jeżeli to manual oczywiście. Wtedy nawet możesz usłyszeć gdzie silnik będzie dzwonił.

[ Dodano: 2011-07-06, 14:54 ]
artek88 pisze:buczenie występuje tylko podczas przyśpieszania, na luzie jest dobrze, i bez obciążenia też, na innych biegach jest ok. buczenie w granicach 2200 obrotów.
Zobaczył bym olej w dyfku, jeżeli możesz wyłączyć kontrole trakcji to spróbuj właśnie ją wyłączyć i się przejechać. Może jednak też być to początek zużycia się jakiegoś tylnego łożyska, kiedy dostaje obciążenie, a 2200 to chyba będzie początek szczytu momentu, wtedy zaczyna buczeć.
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

poduszki oryginał, i wyglądają dobrze, po zamianie miejscami to samo, przy skręcie bez zmian. Oleje wszędzie nowe, zamiana kół z przodu na tył nic nie zmieniła.

Buczenie tylko i wyłącznie na 5 biegu, przy ok 2200 obrotów, przy przyśpieszaniu.

Jak wspomniałem czasem nie buczy i za cholerą nie wiem czemu. Po prostu jak zaczynam przyśpieszać z prędkości ok 85km/h to raz buczy a raz nie :)

Gdyby to była wina silnika czy też wydechu to nie powinien mi buczeć na innych biegach?
Gdyby to było łożysko to dlaczego nie słyszałbym go na innych biegach?

Dodam że kiedyś, wyciągnąłem środek katalizatora bo się poluzował, wstawiłem na jego miejsce 2 rurki fi50 (takie z dziurkami) wraz z wyciszeniem, ze starego tłumika przelotowego.
WDB2020181A459269
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

artek88 pisze:Gdyby to było łożysko to dlaczego nie słyszałbym go na innych biegach?
Ponieważ łożysko które zaczyna się psuć buczy tylko przy dużej prędkości, zrób jeszcze jakieś 5tyś, to jeżeli to łożysko, to powinno buczeć już non stop przy dużej prędkości.

Bardzo trudno coś wywnioskować z takiego opisu, ale mam pewną teorie i uważam że to niestety skrzynia.
Dlaczego?
Tylko na 5tym biegu, przy pewnej wartości siły (2200 obr, przyspieszanie).
Jak to potwierdzić?
Rozpędź samochód do tych 2200 obr na 5 i wysprzęglaj i od nowa popuszczaj. Jeżeli samochód będzie wtedy wpadał w drgania, lub usłyszysz jakieś inne dziwne odgłosy to stawiałbym na skrzynie.

artek88
a sprawdzałeś te poduszki tak jak pisałem?

[ Dodano: 2011-07-06, 17:36 ]
Aha i piszesz że przy skręcaniu. To przegub!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

99% poduszek w W210 jest z tłumikiem olejowym.Kupujcie tylko oryginał.
Żeby ocenić stan poduszki nie wystarczy ją obejrzeć nawet po wymontowaniu, ale odwrócić do góry nogami, włożyć pod prasę i dać 100kg. jeżeli nie cieknie i powoli siada, to OK.
Mnie się też wydawało, że mam dobre.Pracownik wyjął i wylał -- wodę.Kupiłem oryginalne na karoserii nie czuć silnika, a w środku zrobiło się przyjemnie.Mogę nie włączać radia.
Warto wydać tą kasę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

Tak czy siak problem artek88 nie wygląda mi wcale na poduszki, ponieważ jeżeli poduszka się lekko wyrobiła to odczuwamy tylko lekkie drgania, głównie na biegu jałowym i przy ruszaniu samym sprzęgłem. Jeżeli jest kompletnie klapnięta to słychać metaliczny stukot (uderzanie metalu o metal), oraz drgania podczas jazdy bez względu na obroty. Pamiętajmy że silnik jest wyważony i przy równej pracy nie powinien wydzielać żadnych drgań (perpetuum mobile)
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

Nie wiem czy przebieg 230 tys. mógł w benzynie zniszczyć poduszki, w sumie zamieniłem je miejscami i bez zmian, a pod skrzynia dałem nową:) Wymiana tyk poduszek od tak sobie to jednak duży wydatek, w sumie mam drugą W202 e dieslu można na probe przemienic:)

A winne mogą być świece czy kable? silnik pracuje idealnie.

A co mogło się w skrzyni stać? biegi wchodzą dobrze, nic nie zgrzyta itp.
WDB2020181A459269
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

artek88, to nie bedą poduszki. raczej problem widzę w kołach, zamień miejscami tył z przodem, zobacz jakie beda efekty.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

felgi zamieniłem, i nic. Koła są proste opony kleber roczne 205/55/16.

A wał napędowy może być winny? a jak juz to dlaczego tylko na 5 biegu?
WDB2020181A459269
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

no jasne! moze byc tez podpora wału... mogą byc sprzegła gumowe wału... na kanał!
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Z wałem czasem bywają problemu, tzn. przed rozłożeniem lepiej na wszelki wypadek zaznaczyć na frezie, żeby potem go w taki sam sposób wstawić i uniknąć problemów z wyważeniem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Miko126
Posty: 105
Rejestracja: 28 lut 2011, o 16:12
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Miko126 »

artek88 pisze:A co mogło się w skrzyni stać? biegi wchodzą dobrze, nic nie zgrzyta itp.
Nie musi nic zgrzytać, zgrzytanie to nie koniecznie objaw uszkodzenia skrzyni, tylko złego wysprzęglenia, albo coś nie tak z układem zmieniającym. A w skrzyni biegów zębatka 5-go biegu może być już na przykład mocno zużyta i dlatego sobie buczy.

Poza tym ja tu się z chłopakami wysilam, a Ty chłopie nawet nie napisałeś czy buczenie występuje np. jak się rozpędzisz do 130, jak zamkniesz obrotomierz:P, itp, itd Dokładniejszy opis musisz dać
artek88 pisze:zamiana kół z przodu na tył nic nie zmieniła.
fabek, czytaj dokładniej;)
Pomogłem? Kliknij.
WDB2102171A477889
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

heh no pisałem że tylko i wyłacznie przy ok 85km/h, potem jest dobrze przy każdej prędkości zarówno wyższej jak i niższej:)

Co do wału to jest złożony zgodnie ze znakami, nowy łacznik Lemfordera miedzy skrzynia a wałem, drugi łacznik jest dobry, podpora nowa.
Zawieszenie zrobione całe Lemforder, prócz drążka kierowniczego.

Jak będe miał czas to przyglądne się dokładniej czy wał prosty i tłumikowi drgań..
w ostateczności zamontuję wał od W202 ojca, tylko to duzo roboty:/
WDB2020181A459269
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości