Statyczna i dynamiczna wymiana oleju w ASB
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 360
- Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
czyli jak najlepiej wymienic olej jak to robia w servisie?? maja maszyne do wysysania i jednoczesnego wlewanie nowego??? czy normalnie zlewaja stary od dołu i z miski i wlewaja nowy?. olej powinno sie wlewac pod cisnieniem?.
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
oczywiście wyssanie oleju to słaba metoda. najlepiej spuścić przez miskę olejową, wtedy zleci cały olej wraz z zanieczyszczeniami, opiłkami. i tak trzeba włazić pod samochód miskę odkręcać żeby wymienić filtr oleju w skrzyni. no chyba, że tego nie robią to bym zrezygnował z takich usług. olej wlewać normalnie, bez żadnego ciśnienia, przez bagnet oleju.zer_gu pisze:czyli jak najlepiej wymienic olej jak to robia w servisie?? maja maszyne do wysysania i jednoczesnego wlewanie nowego??? czy normalnie zlewaja stary od dołu i z miski i wlewaja nowy?. olej powinno sie wlewac pod cisnieniem?.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Może już nie należy tutaj nic dodawać, bo niektórzy Koledzy widzę, że są chyba z logiką na bakier. Jak weźmiecie pół szklanki zimnej herbaty i dolejecie pół szklanki gorącej, to cała herbatka nie zrobi się gorąca.........., chyba, że ja się mylę????????????? Im więcej starego oleju wymienicie, tym więcej opiłków, szlamu pójdzie do kanału, a to na pewno przysłuży się waszym skrzyniom. Oczywiście możecie postępować jak większość cwaniaczków, żeby było taniej, a jak będzie zgrzyt, to wtedy się furę wrzuci na allegro i napisze, że serwisowana, wymieniane na bieżąco płyny itd.... Mam tylko nadzieję, że jak już uda się wam taką furę sprzedać, to kupicie następną od takiego samego cwaniaczka i problem wróci do was jak bumerang. MOŻE JUŻ DOŚĆ TEJ BYLEJAKOŚCI I NĘDZNYCH OSZCZĘDNOŚCI. Po prostu jak kogoś nie stać na kilka dodatkowych litrów oleju to powinien się przesiąść na małego fiacika, a nie siać ferment na forum. Fabek, wiem że miewaliśmy różnice zdań, ale popieram Cię w całej rozciągłości.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
ja tylko kupuje oleje w servisie jesli chodzi o skrzynie czy hamulce, juz 1raynie wymieniłęm przez tz skrzakiego cwaniaczka na waresztacie co dlaniego to 4,5l wchodziło do skrzyni niby ,i mi ją zajechał!! 2 razy sam sciagałęm skrzynie i wiem ze to cieszka ale szybka robota a co wazne kosztowna wiec niemam zamiaru isc na tanioche jesli chodzi o skrzynie , ale niewiem co ile wymieniac w niej olej i filtr co 30-40tys straczy?
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów 722.6
Instrukcja dotyczy tylko i wyłącznie tej wersji skrzyni automatycznej
Informacje ogóle:
Mercedes w ciągu okresu produkcji tej skrzyni przewidywał trzy rodzaje czasookresów wymiany oleju i filtra. Ostatnim i obowiązującym na chwilę obecna jest wariant 3.
1. Pierwsza wymiana po 60.000 km a potem już „dożywocie” na zalanym oleju
2. Pierwsza wymiana po 60.000 km a każde następne już co 120.000 km
3. Pierwsza wymiana po 60.000 km a każde następne co 60.000 km
Ilość oleju w skrzyni: 7,5 litra
Co będzie potrzebne:
1. Filtr oleju (nr: A1402770095), cena około 60 pln
2. Uszczelka gumowa (nr: A1402710080), cena około 30 pln
3. Wtyczka PLUG - ADAPTER (nr: 1402700250) do podłączenia elektroniki skrzyni biegów. Wymienia się ją tylko w przypadku kiedy jest uszkodzona lub gdy widać przeciekający/wyciekający olej z miejsca jej zamontowania. W zestawie po za samą wtyczką powinny być dwa elastyczne ringi o numerach: 0269974148 (mniejszy) i 0269974048 (większy). Cena zestawu około 35 pln
4. 10 litrów oryginalnego oleju Mercedesa do skrzyni automatycznej (nr: A0019896803), cena około 65 pln za 1litr (w ASO) dla zmiany dynamicznej. Dla zmiany statycznej: 4 litry. Zdecydowanie rekomenduję kupienie oryginalnego oleju Mercedesa, mimo iż dostępne są zamienniki. Do skrzyni należy stosować tylko i wyłącznie olej o parametrach określonych przez normę producenta (najnowszą) MB 236.14
5. Podkładka pod korek spustowy oleju (cena w ASO około 1,00 pln)
6. Wężyk elastyczny o średnicy około 12mm i długości 2 metry
7. Klucze: płaska 13, torx 30, hex 5
8. Jedna osoba do pomocy.
Zaczynamy – pełna, dynamiczna wymiana oleju.
(Z uwagi na brak korka spustowego oleju z konwertera zaleca się wymianę dynamiczną)
1. Odkręcamy korek spustowy w misce olejowej za pomocą sześciokąta 5mm i spuszczamy olej. Podkładkę która jest na śrubie spustowej wyrzucamy, jest jednorazowego użytki. Wskazane jest by olej był delikatnie ciepły ale nie gorący (nie poparzy nam rąk w przypadku jak się nim oblejemy). Powinno zejść około 3 litrów oleju.
2. Wkręcamy z powrotem na swoje miejsce korek spustowy (moment dokręcenia: 14 Nm), nie zapominając o podkładce która tam powinna być. Bak tej podkładki oraz zbyt mocne dokręcenie może spowodować, że przy następnej wymianie oleju podczas odkręcania korka, korek wyjdzie nam razem z gwintem.
3. Odkręcamy 6 śrub mocujących miskę olejową i bardzo ostrożnie zdejmujemy miskę. Ważne jest by tą miskę zdejmować poziomo, gdyż w misce zostaje się jeszcze około jednego litra oleju (uwaga by nie wylać sobie tej zawartości na głowę).
4. Delikatnie wyciągamy filtr. Jest montowany na wcisk do płyty sterowania. Należy położyd na podłogę jakąś grubą szmatę lub pozostawić tam jeszcze pojemnik na olej, gdyż będzie jeszcze sporo spływać resztek oleju.
5. Z miski zlewamy pozostałość oleju do pojemnika w który spuszczaliśmy wcześniej olej.
Bardzo ważne: oglądamy dokładnie to, co pozostało na dnie miski olejowej. Chodzi o pozostałe niewielkie drobinki poniżej 1mm – te są nazwijmy to prawidłowe. Jeżeli są większe to znaczy, że mamy przed sobą problem, gdyż skrzynia się „kończy”. Jeżeli te drobinki wyglądają na metalowe, to najprawdopodobniej remont skrzyni nas nie ominie.
6. Teraz szukamy magnesu leżącego na dnie. Jest to metalowa dziurkowana płytka o wymiarach około 4x5 cm Powinien znajdować się w pobliżu spustu oleju. Magnesik wyjmujemy i go myjemy. Myjemy też i to bardzo dokładnie miskę olejową a potem ją suszymy.
7. Sprawdzamy wtyczkę czy nie ma w jej okolicy przecieków oleju. Wtyczka umiejscowiona jest obok wejścia rurki ( mierzenia poziomu oleju) do skrzyni. Z wtyczki wystaje przewód. Wykręcamy wtyczkę i zakładamy nową.
8. Zakładamy nową uszczelkę, wkładamy magnesik oraz montujemy filtr oleju. Następnie zakładamy miskę. Przed dokręceniem trzeba jeszcze raz sprawdzić ułożenie uszczelki. Dokręcamy śruby ale nie za mocno, sprawdzając uszczelkę by się nie wywinęła (moment dokręcenia: 8 Nm.).
9. Odkręcamy przewód powrotny dochodzący do obudowy skrzyni z chłodnicy. Znajduje się on po prawej stronie na górze skrzyni (stojąc przodem do kierunku jazdy). Drugiego kooca nie musimy niczym zabezpieczać…. nic się nie będzie wylewać. Dobrze jest przed zdjęciem przewodu powrotnego oczyścić całe to miejsce, by nie dostały się żadne zanieczyszczenia.
10. Zakładamy koniec wcześniej przygotowanego węża na odkręcony przewód a drugi koniec zanurzamy w starym spuszczonym oleju.
11. Przez rurkę w komorze silnika nalewamy do skrzyni 4 litry nowego oleju.
12. Uruchamiamy silnik. Osoba która nam pomaga stojąc w kanale kontroluje wypływ oleju. Informuje nas na bieżąco, ile oleju należy dolać czyli: wypłynie 1 litr, dolewamy 1 litr. W taki sposób wlewamy kolejne 4 litry oleju.
13. Zatrzymujemy silnik i wlewamy kolejny 1 litr oleju.
14. Uruchamiamy silnik i kolejno przechodzimy sekwencję zmiany biegów P-R-D-4-3-2-1 i 1-2-3-4-D-R-P na każdej pozycji trzymając około 5-7 sekund.
15. Wyłączamy silnik i przykręcamy przewód powrotny oleju do skrzyni.
Zrobione.
Mamy wymieniony olej w skrzyni i konwerterze nie mniej niż w 95%.
Pomiar poziomu oleju w skrzyni:
Niestety, ale skrzynie 722.6 montowane w MB nie posiadają bagnetu do pomiaru poziomu oleju w skrzyni. Taki bagnet można (i warto) nabyć w każdym ASO Mercedesa (cena około 140-160 pln).
Numer części: A1405891521
Prawidłowy pomiar poziomu oleju w skrzyni należy robić kiedy olej osiągnie temperaturę 80 stopni C a samochód stoi na równej i poziomej powierzchni. Robimy to w pozycji „P” lewarka oraz przy pracującym silniku. Poziom powinien wynosić od 55 do 65 mm licząc od końca bagnetu opartego na dnie miski olejowej. W zależności od potrzeby albo dolewamy odpowiednią ilość oleju, lub zlewamy/wyciągamy nadmiar przy pomocy strzykawki i wężyka.
Objawy zbyt niskiego poziomu oleju:
Przy zbyt niskim poziomie oleju pompa zasysa powietrze, co bardzo wyraźnie słychać. Z tego powodu olej pieni się i może dojść do błędnego odczytu jego poziomu. W takim przypadku należy zatrzymać silnik i po około 2 minutach dolad trochę oleju i sprawdzid ponownie poziom podczas pracy silnika.
Oleje Mercedes spełniające aprobatę 236.14
MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.14
Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.14
Zamienniki spełniające aprobatę Mercedes 236.14
Fuchs TITAN ATF 4134
Fuchs TITAN EG ATF 134
Mobil ATF 134
Shell ATF134
I to chyba tyle. :mrgreen:
Instrukcja dotyczy tylko i wyłącznie tej wersji skrzyni automatycznej
Informacje ogóle:
Mercedes w ciągu okresu produkcji tej skrzyni przewidywał trzy rodzaje czasookresów wymiany oleju i filtra. Ostatnim i obowiązującym na chwilę obecna jest wariant 3.
1. Pierwsza wymiana po 60.000 km a potem już „dożywocie” na zalanym oleju
2. Pierwsza wymiana po 60.000 km a każde następne już co 120.000 km
3. Pierwsza wymiana po 60.000 km a każde następne co 60.000 km
Ilość oleju w skrzyni: 7,5 litra
Co będzie potrzebne:
1. Filtr oleju (nr: A1402770095), cena około 60 pln
2. Uszczelka gumowa (nr: A1402710080), cena około 30 pln
3. Wtyczka PLUG - ADAPTER (nr: 1402700250) do podłączenia elektroniki skrzyni biegów. Wymienia się ją tylko w przypadku kiedy jest uszkodzona lub gdy widać przeciekający/wyciekający olej z miejsca jej zamontowania. W zestawie po za samą wtyczką powinny być dwa elastyczne ringi o numerach: 0269974148 (mniejszy) i 0269974048 (większy). Cena zestawu około 35 pln
4. 10 litrów oryginalnego oleju Mercedesa do skrzyni automatycznej (nr: A0019896803), cena około 65 pln za 1litr (w ASO) dla zmiany dynamicznej. Dla zmiany statycznej: 4 litry. Zdecydowanie rekomenduję kupienie oryginalnego oleju Mercedesa, mimo iż dostępne są zamienniki. Do skrzyni należy stosować tylko i wyłącznie olej o parametrach określonych przez normę producenta (najnowszą) MB 236.14
5. Podkładka pod korek spustowy oleju (cena w ASO około 1,00 pln)
6. Wężyk elastyczny o średnicy około 12mm i długości 2 metry
7. Klucze: płaska 13, torx 30, hex 5
8. Jedna osoba do pomocy.
Zaczynamy – pełna, dynamiczna wymiana oleju.
(Z uwagi na brak korka spustowego oleju z konwertera zaleca się wymianę dynamiczną)
1. Odkręcamy korek spustowy w misce olejowej za pomocą sześciokąta 5mm i spuszczamy olej. Podkładkę która jest na śrubie spustowej wyrzucamy, jest jednorazowego użytki. Wskazane jest by olej był delikatnie ciepły ale nie gorący (nie poparzy nam rąk w przypadku jak się nim oblejemy). Powinno zejść około 3 litrów oleju.
2. Wkręcamy z powrotem na swoje miejsce korek spustowy (moment dokręcenia: 14 Nm), nie zapominając o podkładce która tam powinna być. Bak tej podkładki oraz zbyt mocne dokręcenie może spowodować, że przy następnej wymianie oleju podczas odkręcania korka, korek wyjdzie nam razem z gwintem.
3. Odkręcamy 6 śrub mocujących miskę olejową i bardzo ostrożnie zdejmujemy miskę. Ważne jest by tą miskę zdejmować poziomo, gdyż w misce zostaje się jeszcze około jednego litra oleju (uwaga by nie wylać sobie tej zawartości na głowę).
4. Delikatnie wyciągamy filtr. Jest montowany na wcisk do płyty sterowania. Należy położyd na podłogę jakąś grubą szmatę lub pozostawić tam jeszcze pojemnik na olej, gdyż będzie jeszcze sporo spływać resztek oleju.
5. Z miski zlewamy pozostałość oleju do pojemnika w który spuszczaliśmy wcześniej olej.
Bardzo ważne: oglądamy dokładnie to, co pozostało na dnie miski olejowej. Chodzi o pozostałe niewielkie drobinki poniżej 1mm – te są nazwijmy to prawidłowe. Jeżeli są większe to znaczy, że mamy przed sobą problem, gdyż skrzynia się „kończy”. Jeżeli te drobinki wyglądają na metalowe, to najprawdopodobniej remont skrzyni nas nie ominie.
6. Teraz szukamy magnesu leżącego na dnie. Jest to metalowa dziurkowana płytka o wymiarach około 4x5 cm Powinien znajdować się w pobliżu spustu oleju. Magnesik wyjmujemy i go myjemy. Myjemy też i to bardzo dokładnie miskę olejową a potem ją suszymy.
7. Sprawdzamy wtyczkę czy nie ma w jej okolicy przecieków oleju. Wtyczka umiejscowiona jest obok wejścia rurki ( mierzenia poziomu oleju) do skrzyni. Z wtyczki wystaje przewód. Wykręcamy wtyczkę i zakładamy nową.
8. Zakładamy nową uszczelkę, wkładamy magnesik oraz montujemy filtr oleju. Następnie zakładamy miskę. Przed dokręceniem trzeba jeszcze raz sprawdzić ułożenie uszczelki. Dokręcamy śruby ale nie za mocno, sprawdzając uszczelkę by się nie wywinęła (moment dokręcenia: 8 Nm.).
9. Odkręcamy przewód powrotny dochodzący do obudowy skrzyni z chłodnicy. Znajduje się on po prawej stronie na górze skrzyni (stojąc przodem do kierunku jazdy). Drugiego kooca nie musimy niczym zabezpieczać…. nic się nie będzie wylewać. Dobrze jest przed zdjęciem przewodu powrotnego oczyścić całe to miejsce, by nie dostały się żadne zanieczyszczenia.
10. Zakładamy koniec wcześniej przygotowanego węża na odkręcony przewód a drugi koniec zanurzamy w starym spuszczonym oleju.
11. Przez rurkę w komorze silnika nalewamy do skrzyni 4 litry nowego oleju.
12. Uruchamiamy silnik. Osoba która nam pomaga stojąc w kanale kontroluje wypływ oleju. Informuje nas na bieżąco, ile oleju należy dolać czyli: wypłynie 1 litr, dolewamy 1 litr. W taki sposób wlewamy kolejne 4 litry oleju.
13. Zatrzymujemy silnik i wlewamy kolejny 1 litr oleju.
14. Uruchamiamy silnik i kolejno przechodzimy sekwencję zmiany biegów P-R-D-4-3-2-1 i 1-2-3-4-D-R-P na każdej pozycji trzymając około 5-7 sekund.
15. Wyłączamy silnik i przykręcamy przewód powrotny oleju do skrzyni.
Zrobione.
Mamy wymieniony olej w skrzyni i konwerterze nie mniej niż w 95%.
Pomiar poziomu oleju w skrzyni:
Niestety, ale skrzynie 722.6 montowane w MB nie posiadają bagnetu do pomiaru poziomu oleju w skrzyni. Taki bagnet można (i warto) nabyć w każdym ASO Mercedesa (cena około 140-160 pln).
Numer części: A1405891521
Prawidłowy pomiar poziomu oleju w skrzyni należy robić kiedy olej osiągnie temperaturę 80 stopni C a samochód stoi na równej i poziomej powierzchni. Robimy to w pozycji „P” lewarka oraz przy pracującym silniku. Poziom powinien wynosić od 55 do 65 mm licząc od końca bagnetu opartego na dnie miski olejowej. W zależności od potrzeby albo dolewamy odpowiednią ilość oleju, lub zlewamy/wyciągamy nadmiar przy pomocy strzykawki i wężyka.
Objawy zbyt niskiego poziomu oleju:
Przy zbyt niskim poziomie oleju pompa zasysa powietrze, co bardzo wyraźnie słychać. Z tego powodu olej pieni się i może dojść do błędnego odczytu jego poziomu. W takim przypadku należy zatrzymać silnik i po około 2 minutach dolad trochę oleju i sprawdzid ponownie poziom podczas pracy silnika.
Oleje Mercedes spełniające aprobatę 236.14
MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.14
Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.14
Zamienniki spełniające aprobatę Mercedes 236.14
Fuchs TITAN ATF 4134
Fuchs TITAN EG ATF 134
Mobil ATF 134
Shell ATF134
I to chyba tyle. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Właśnie, że w dużym przybliżeniu można to tak określić. Po 2000r. Lock-up pracuje całkowicie płynnie i cały czas, przed 2000r. Lock-up jest za- i wyłączany, w zależności od obciążenia silnika, z tym że załączanie jest płynne... :->seburaj pisze:a wczesniejsze roczniki nie
mam `98 i lock-up też nie pracuje zero-jedynkowo
Sorry, ale kto to jest ten pan ;-)PhantomASA1 pisze:Jerzy Łokaj absolutnie odradza metodę dynamicznej wymiany oleju,można doprowadzić do uszkodzenia skrzyni.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 360
- Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
JJankiello,ten Pan jest jednym z najlepszych Speców od napraw ASB----Autotransmisja.pl-----,gdzieś mam materiał na temat dynamicznej wymiany oleju,zacytuję dokładnie o co chodzi,polecam także rady ze strony MIDPARTS-a.
[ Dodano: 2011-06-25, 18:04 ]
Cytuję Jerzego Łokaja słowo w słowo ,jota w jotę -------Zdarzają się pomysły,aby całkowicie wymienić olej w ASB,odradzam tego rodzaju czynność.Przyniesie ona więcej szkody jak pożytku.Po całkowitej wymianie oleju zachodzi duże prawdopodobieństwo uszkodzenia(zatarcia) ułożyskowań skrzyni,ponieważ przy tego rodzaju czynności trzeba odłączyć powrotny przewód olejowy przekładni,a wówczas nie ma smarowania pod ciśnieniem,jedynie rozbryzgowe,po pewnym czasie(nie od razu) od takiej wymiany dochodzi do uszkodzenia elementów skrzyni.Użytkownicy często zadają sobie pytanie co było przyczyną awarii?! Odpowiedź---właśnie ta czynność zwana dynamiczną wymianą oleju w ASB.
[ Dodano: 2011-06-25, 18:04 ]
Cytuję Jerzego Łokaja słowo w słowo ,jota w jotę -------Zdarzają się pomysły,aby całkowicie wymienić olej w ASB,odradzam tego rodzaju czynność.Przyniesie ona więcej szkody jak pożytku.Po całkowitej wymianie oleju zachodzi duże prawdopodobieństwo uszkodzenia(zatarcia) ułożyskowań skrzyni,ponieważ przy tego rodzaju czynności trzeba odłączyć powrotny przewód olejowy przekładni,a wówczas nie ma smarowania pod ciśnieniem,jedynie rozbryzgowe,po pewnym czasie(nie od razu) od takiej wymiany dochodzi do uszkodzenia elementów skrzyni.Użytkownicy często zadają sobie pytanie co było przyczyną awarii?! Odpowiedź---właśnie ta czynność zwana dynamiczną wymianą oleju w ASB.
phantom WDB210004 1A 148308
Panowie pytanko. Posiadam e320 cdi z wymieniona asb (cala historia jest opisana w dziale skrzynie biegow) Pancio co wymienial asb zapakowal mi puste butelki i rachunek z aso za zakup oleju i filtra. Skrzynka pracuje fajnie ale moje pytanie to czy powinienem wymieniac olej? czy nie? Pancio powiedzial ze po wymianie asb pojezdzic troche i wymienic olej.
E 320 CDI avangarde 2000 WDB2102262B191874
wymieniam olej we wtorek po 30tys ,kupiłęm za filtr uszczelka zniazdo elektryki w aso za 140zł olej oryginalny mam po 40zł w asco wołali 65zł l i wymiana 150 . i bede wymieniał co 30-45tys
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
hdzie jest napisane , ze wymiane oleju nalezy robic tak czesto ? zakladajac normalne użytkowanie !! gdzie chce linke i chce to zobaczyć kto tak pisze . Ja jako jezdzacy automatami od wielu wielu lat , bo pierwszego miałem w roku 1990 .
Mam dane , ze olej sie wymienia - jezeli podlega wymianie - od 30 tys ale to gdy skrzynka pracuje w ciezkich warunkach - np. ciaga lawety - sportowa jazda , po 60 - 80 az do 120 kkm Rózne skrzynie mają róznie . i są to dane producentów skrzyn np. firmy ZF
Mam dane , ze olej sie wymienia - jezeli podlega wymianie - od 30 tys ale to gdy skrzynka pracuje w ciezkich warunkach - np. ciaga lawety - sportowa jazda , po 60 - 80 az do 120 kkm Rózne skrzynie mają róznie . i są to dane producentów skrzyn np. firmy ZF
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 27 gości