Klima slabo chlodzi

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Klima slabo chlodzi

Post autor: ciechan78 »

Witam i mam takie cos ze mimo iz jest czynnik to klima slobo chlodzi gosc od klimy powiedzial mi ze przy jakies cewce (nie znam sie przy jakiej ) jest apiecie 8v a powinno byc 12v o co moze chodzic cz to jest powodem slabego chlodzenia?????
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

a filtry przeciwpyłkowe wymienione? to jest najczęstszy powód słabego nawiewu
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
szczypior87
VIP
Posty: 544
Rejestracja: 20 maja 2009, o 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczypior87 »

A może chodziło mu o te elektrozawory co sterują czy leci cieple czy zimne ??
CLK W208 200 KOMPRESSOR 192KM
VIN: WDB2083451F020375
FOTKI: MOJE OCZKO
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

ciechan78, opisz to jakoś dokładniej i składniej. Czy tylko siła nawiewu czy temperatura z nawiewów też?
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

Sila nawiewu jest dobra tylko mimo ze ustawiam na temp low najmniejsza to slabo chlodzi wiejej mocna ale slabo chlodzi ledwo zimne czuc. a gosc mierzyl cos (zrozumialem ze cewke) gdzies w okolicy pojemnika do sprzyskiwaczy pod nim z boku i powiedzial ze jest slabe napiecei ok 8v a powinno byc 12v i to moze byc powodem. to tak samo jak lodowka w domu ktora jak jest sprzwne ma temperature chlodzenia w granicach 0 st a u mnuie bylo by jakies 10 st..

[ Dodano: 2011-05-25, 21:42 ]
ma ktos jakis pomysl??
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Cewka jest na sprzęgle kompresora klimatyzacji.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

kmtaxi pisze:Cewka jest na sprzęgle kompresora klimatyzacji.
a czy to ze ma slabsze napiecie ta cewka ma wplyw na temperature chlodzenia??bo kompresor normalnie sie zalacza tylko ze temperatura chlodzenie nie jest taka jak powinna
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

ciechan78 pisze:
kmtaxi pisze:Cewka jest na sprzęgle kompresora klimatyzacji.
a czy to ze ma slabsze napiecie ta cewka ma wplyw na temperature chlodzenia??bo kompresor normalnie sie zalacza tylko ze temperatura chlodzenie nie jest taka jak powinna

Zrób na początek czyszczenie zaworków pod maską, one często powodują taką dziwną sytuację, że nawiewy masz ustawione na LO a z jednej strony leci ciepłe powietrze.

viewtopic.php?p=7175#7175
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

klima sprawdzona filtry wymienione jest lepiej
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Jeszcze może się już klima nadaje do nabicia i odgrzybienia? Powinna mocno dmuchać a nie tylko lepiej.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

dmucha bardzo mocno nabita od nowa tylko mam wrazenie jakby mogla lepiej chlodzic bardziej zimnym powietrzem ale moze to tylko moje zboczenie bo u szwagra w c-klasie chlodzi bardzo szybko i mocniej
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

poczekaj chwilę bo tutaj klima nie włącza się od razu na maxa i bardzo dobrze, nie będziesz chory. Może takie działanie stopniowego "odpalania" nie pozwoli tak fajnie schłodzić auta ale pozwala na zdrowe podejście do świata :mrgreen:
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

viewtopic.php?t=3528 gdzie szukac jak odgrzybic klime bo w tym watku nie widze porady
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

Pomoże mi ktoś?
Ja chyba u siebie też mam problem z tymi elektrozaworami i nie mogę dojść ładu...

To, że os strony kierowcy dmucha ciepłym a od pasażera zimny to pierwszy objaw u mnie, ale to, że jak stoję to chłodzi a jak jadę to już nie to inny problem...

Na początku chciałbym zająć się zaworkami - a raczej przeprowadzić próby na nich, ponieważ już je czyściłem.

Proszę by mi ktoś powiedział jaką zasadę działania one mają...
Wiem tylko tyle, że regulują przepływem ciepłej cieczy w układu chłodzenia.

Moje pytanie brzmi - mam klimę manualną i ustawiam pokrętła na niebieskie pola żeby chłodziło, wyłączam ECO żeby włączyła się sprężarka - w środku powinno chłodzi - tyle wiem, ale...
1. W jakiej pozycji powinny być wtedy zaworki - zamknięte czy otwarte?
2. Jakie napięcie powinno być na cewkach elektrozaworów - czy napięcie +12 V zamyka je czy otwiera...

Powyższe pytania dotyczą sytuacji kiedy wszystkie ustawienia w środku samochodu mamy ustawione na maksymalne chłodzenie.
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

daniel_gsm pisze:jak stoję to chłodzi a jak jadę to już nie to inny problem...
Nie domknięty zawór ogrzewania.Na wolnych obrotach mało gorącej wody dostaje się do nagrzewnicy ale podczas jazdy przy wyższych obrotach ogrzewanie przerasta klimę ;-)

[ Dodano: 2011-05-29, 12:18 ]
daniel_gsm pisze:1. W jakiej pozycji powinny być wtedy zaworki - zamknięte czy otwarte?
Zamknięte.

[ Dodano: 2011-05-29, 12:19 ]
daniel_gsm pisze:2. Jakie napięcie powinno być na cewkach elektrozaworów - czy napięcie +12 V zamyka je czy otwiera...
Napięcie je zamyka.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości