zapala się kontrolka oleju w E200

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bartekE200
Posty: 6
Rejestracja: 2 kwie 2008, o 11:09
Lokalizacja: okolice Katowic

Post autor: bartekE200 »

Panowie olej jest z pewnego źródła i na pewno Shell a nie podróba, filtr jest oryginalny i też na nim nie oszczędzałem.
Swoją drogą to jeśli myślicie że olej z 4l opakowanie jest czystszy niż olej z beczki to jesteście w błędzie taki olej jest w 4 lub 5 klasie czystości. Jak ktoś chce mieć super czysty olej to musi go sobie zamówić u producenta i wtedy taki olej jest dopiero specjalnie filtrowany i doprowadza się go wtedy do takiej klasy czystości jak życzy sobie klient ale to kosztuje.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

no nie przesadzajcie z tym olejem ja od lat jezdze na oleju opla 67 zł za 5 litrów polsyntetyka i nigdy nie miałem problemów , nie cudujmy panowie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
cetan
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 16 paź 2008, o 17:21
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: cetan »

Moje sugestie są następujace: sygnalizacja oznacza niskie ciśnienie smarowania a więc myslę,że spróbuj dolać ok0,5 l oleju, bo po mojemu przy dużych obrotach obniża się poziom oleju w misce i to może być to.
W210 2.2 CDI AVANGARDE 1998R.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

hm...a moze jak Ci sie znow zaswieci to podaj co jest napisane na wyswietlaczu pod ikonka olejowa :) bo komputer przewaznie wypisuje co jest nie tak...czy poziom za duzy czy za maly...i na jaki kolor sygnalizuje Ci blad?

pytam bo u mnie bylo tak ze przykladowo jak mialem oleju miedzy min a max ale blizej min i wjechalem na dolek albo cos to sygnalizowal problem z olejem na wyswietlaczu kolorem zoltym i tyle...ale jak wymienialem olej i sie okazalo go za duzo to mi sygnalizowal na czerwono i komputer wypisal ze jest zbyt wysoki poziom oleju w silniku :)

wiec jest u mnie jest tak ze zolty ma mniejszy priorytet od czerwonego :)

ooo...a jeszcze jak masz ASSYST i czujnik oleju pozwala na pomiar na postoju to mozesz sprawdzic ile potrzeba dolewki (jesli potrzeba) w natepujacy sposob...

1. Rozgrzac silnik do okolo 60'C.
2. Zgasic silnik, przekrecic kluczyk w polozenie 2 (zaplon).
3. Poczekac chwile az na wyswietlaczu pojawi sie pytanie "Oil level check?"
4. Wcisnac dwa razy zero (to po lewej stronie licznika od kasowania przebiegu dziennego).

Powinien zmierzyc poziom oleju i napisac czy jest OK lub ile potrzeba dolac. Ten sposob dziala jak sie ma samochod wyposazony w ASSYST (moj jest z 04.1997 i ma).
Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, o 12:57 przez Klosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

tak dobry plan ale nie dokonca , jak masz na miarce połowe , dolewajac pol litra bedziesz miał dużo za dużo i jest szansa ze wywali zimerki np ten uszczelniajacy wał od strony skrzyni
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kontrolka pewnie zgasnie, ale poziom bedzie za duzy i wydmucha uszczelki. wtedy koszt naprawy bedzie znacznie wiekszy niz wymiany oleju na polsyntetyk.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

Klosiak, on ma chyba tylko ikonke oleju nie ma wyswietlacza
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

windykatorek pisze:Klosiak, on ma chyba tylko ikonke oleju nie ma wyswietlacza
no wlasnie nie wiadomo...jesli ma ikonke to moj sposob nie zadziala :)
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

bartekE200, ogolnie to zrobiło sie bicie piany , zmien olej na polsyntetyk bo przy 300 to juz mu sie nalezy i po problemie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
cetan
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 16 paź 2008, o 17:21
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: cetan »

W temacie poziomu oleju wg instrucji pomiędzy min a max jest ok 2l .podtrzymuję swoja sugestię. Jeżeli się mylę, to proponuję wymienić olej na olej innej firmy ale o tej samej klasie lepkosci np Castrol magnatec Diesel 5W40 MB229,31.
W210 2.2 CDI AVANGARDE 1998R.
bartekE200
Posty: 6
Rejestracja: 2 kwie 2008, o 11:09
Lokalizacja: okolice Katowic

Post autor: bartekE200 »

Niestety nie mam wyświetlacza mój okular jest przed liftem i nie ma takich bajerów.
Kontroluje olej dość często i staram się trzymać poziom bliżej maximum na bagnecie.
Puki co wymienię olej na półsyntetyk i zobaczymy co dalej.
Dziękuję koledzy za pomoc i zaangażowanie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 35 gości