Zużycie amortyzatorów NIVO

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Zużycie amortyzatorów NIVO

Post autor: zgred1628 »

Witam! Chłopaki mam taki problem! Jadąc po naszych wspaniałych drogach, wpadając w jakąś nie równość amortyzatory pochłaniają tej nierówności tylko słychać za każdym razem stuk! Pojechałem na szarpaki sprawdzić zawieszenie okazało się, że amortyzatory z tyłu mają od strony kierowcy 51%, a od pasażera 70%.
Pytałem się tego speca czy nivo da się sprawdzić tak jak normalne zawieszenie odparł, że tak- ja na forum wyczytałem, że nie, a bynajmniej nie na zgaszonym aucie. Czy sugerować się tym co powiedział ten diagnosta?
Dodam, że auto wydaje mi się, że stoi z tyłu tak jak być powinno.
Lecz komfortu absolutnie brak na tych szarpakach wyszło mi również że tuleja pływająca jest do wymiany. Co mam robić wymieniać amortyzatory(NIVO) czy co?
Pozdarwiam
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Amortyzatory w NIVO to nie sa amortyzatory, a silowniki i one odpowiadaja za trzymanie poziomu (samopoziomowanie). Dodatkowo sa bardzo drogie w zakupie.

Za amortyzacje tylu odpowiadaja gruszki (chyba sa 3) i ja bym zaczal weryfikacje od nich bo sa duzo tansze przy ewentualnej wymianie.
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

Klosiak pisze:Amortyzatory w NIVO to nie sa amortyzatory, a siłowniki i one odpowiadają za trzymanie poziomu (samopoziomowanie).
Wiem o tym dokładnie! Naczytałem się już troszkę o tym! Napisałem amortyzatory tak ogólnikowo. Na moje pytanie nie odpowiedziałeś. A to, że są drogie to wiem. Na Allegro najtańsze znalazłem za 850zł(sachs)
Powtarzam moje pytanie, czy NIVO sprawdzę na szarpakach tak jak zwykłe zawieszenie.
Chodzi o to, że nie uśmiecha mi się wyrzucić 2500zł jeżeli podajmy akurat nivo jest ok.
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Odpowiedzialem...za amortyzacje odpowiadaja gruszki, a nie silowniki NIVO wiec jak na stacji wyszlo Ci tak jak wyszlo to predzej ktoras grucha padla niz silownik NIVO bo one nie sa po to zeby tlumic nierownosci.

Pozatym po co gasic auto na szarpakach? Mi zawsze sprawdzali na wlaczonym silniku.
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

No, ok ale dlaczego na stacji wyszło 51%? To wina gruszki? Jest jakaś sprawdzona metoda na sprawdzenie tych gruszek?
Można je wymieniać pojedynczo? Czy parami?
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

zgred1628 pisze:No, ok ale dlaczego na stacji wyszło 51%? To wina gruszki?
Ja bym wlasnie obstawial predzej wywalona gruszke niz silownik NIVO.
zgred1628 pisze:Można je wymieniać pojedynczo? Czy parami?
Gruszki mozna wymienic pojedynczo. Z tylu sa 2 sztuki jak sie nie myle. Jak sprawdzic majac je w reku niestety nie powiem bo nie wiem.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2010, o 22:55 przez Klosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

do zdemontowanej gruchy wkładasz w otwór srubokret delikatnie jak nie wejdzie , albo tylko troche to grucha dobra , jak wejdzie tego srubokreta duzo - walnieta , tak ja swoje swego czasu w 124 sprawdzalem i diagnoza byla trafna
ale ...jak są grychy walniete , to zadnych stuków nie ma , jedynie auto skacze jak pinpong
siłownik (amortyzator ) nivo z zasady sie nie psuje jako taki , na dole jego tam gdzie jest mocowany do zawiechy sie wyrabia i stad stuk - tak przynajmniej było u mnie , a tego wtedy nikt nie regenerował .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
gino
Posty: 58
Rejestracja: 12 lip 2010, o 13:11
Lokalizacja: Konin

Post autor: gino »

podlacze sie pod pytanko,U mnie samopoziowanie jest ok,nie skacze jak pingpong jedybie co to ten stuk po wpadnieciu w dziure.co obstawiacie i jakie koszty??
W210 E300TD 98'
VIN;WDB2102252A626566
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

siłownik (amortyzator ) nivo z zasady sie nie psuje jako taki , na dole jego tam gdzie jest mocowany do zawiechy sie wyrabia i stad stuk - tak przynajmniej było u mnie , a tego wtedy nikt nie regenerował .
O wlasnie :-) Dobrze ze ktos o tym napisal bo to tez moze byc powodem stukania.
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Tutaj regenerują nivo i dolne ich mocowania które często stukają:

http://allegro.pl/amortyzator-nivo-w-12 ... 33792.html
E 290 td,96r,classic
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

Mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że poziom płynu wspomagania sięga poniżej minimum. Nie widać aby gdzieś to ciekło w okolicy zbiorniczka. Przewody są suche. Na forum doczytałem, że niby nie wymienia się tylko uzupełnia. Po dolaniu tego płynu pomoże mi to w sprawie zawieszenia ?
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Płyn w nivo tez się wymienia co jakieś 60-80 tys km.
Poziom płynu należy uzupełnić do zalecanego stanu.
Czy nie ma luzu w dolnym mocowaniu amortyzatora,gumki na górze amortyzatora bywają sporadycznie zużyte .
Może są luźne śruby mocujące gruszkę? Wówczas towarzyszą temu stuki na niedużych nierównościach.
Jeśli membrana jest dziurawa- amortyzator sztywnieje.
Trochę nieszczelna membrana daje głuchy stuk na wybojach.
Sprawdź i inne elementy tylnego zawieszenia łączniki drążka stabilizatora,gumki drążka stabilizatora,tuleje gumowo-metalowe wahaczy czy nie posiadają luzów?
Kolego możesz jeszcze zadzwonić do firmy która regeneruję nivo i zapytać o nurtujące problemy.
E 290 td,96r,classic
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

Elementy tylnego zawieszenia było sprawdzane na dwóch stacjach. Na jednej i drugiej powiedziano mi, że tuleja pływająca nadaje się do wymiany i to tyle. Dzwoniłem do dwóch gości od regeneracji to jedna i druga osoba osoba mówi, żeby wysłać wszystko do nich a oni to sprawdzą, ewentualnie zregenerują jeżeli będzie się to nadawało.
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

papuga99 pisze:Płyn w nivo tez się wymienia co jakieś 60-80 tys km.
No tak...tyle ze jak wymienisz plyn, a nie wymienisz silownikow to w nich i tak bedzie stary olej bo to uklad zamkniety jest. Jak chce sie miec calkowicie nowy plyn w calym ukladzie to trzeba tez wymienic silowniki.
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Są metody wymiany całkowitej płynu nivo bez konieczności wymiany innych elementów na nowe :-) .
Wymiana tulei pływających zajmuje niedużo czasu,jak i nie jest szczególnie kosztowna.
W trakcie takiej wymiany można wszystkie elementy przejrzeć w odciążeniu i przy użyciu mechanicznych przyrządów diagnostycznych (łyżka)-wielokrotnie bardziej miarodajnych niż stanowisko z szarpakami na stacji okręgowej przeglądów pojazdów.
Polecam raz jeszcze wnikliwą ocenę stanu pozostałych elementów zawieszenia.
E 290 td,96r,classic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości