Strona 1 z 5

Elegance E200 1998 z Włoch

: 6 wrz 2014, o 18:08
autor: ChubbChubbs
Nowy nabytek w rodzinie , z ciężkim sercem sprzedałem poprzednie MB a dokładnie E430 4matic ale na szczęście trafiło w odpowiednie ręce kaczmar , a teraz nabyłem po 3 tygodniowych podróżach/poszukiwaniach po Polsce Mercedesa z 1998r .

Zamieniłem jedno super MB na Clio II 5D 1,2 55KM ( 3 zdjęcie ) i tego mercedesa

Nie do końca jest to co chciałem ( brak automatu ) ale z racji że auto jest pewne w 100% więc nabyłem je od znajomego i na dodatek u siebie w mieście ;-)


Trochę info o Aucie

- Przebieg 234400
- 2 właścicieli w PL ( 2 moich znajomych z Bełchatowa)
Pierwsza rejestracja 2009r. ( sprowadzone z Włoch )
II Właściciel w PL 2012r. ( od niego odkupiłem )
- zero oznak korozji ( pod uszczelkami drzwi, ranty drzwi , progi itp czyste )
- zawieszenie amortyzatory przód i tył oraz kilka drążków wymienione przy 205tys w 2011r oraz serwis płynów itp
- auto na bieżąco serwisowane jak Pan B przykazał
- auto oceniam na w skali 1-10 na 7+ ( trochę kosmetyki i będzie 9 :P )
- ostatnie 30k km robione trasy Polska-Irlandia , Polska-Holandia ogólnie długie trasy , znajomy od którego kupiłem auto pracuje jako kierowca TIR-a, auto służyło do przemieszczania się po Europie w trakcie urlopów


VIN : WDB2100351A436739


Delivery date 1997-05-15
PAINT1 904
Interior color 402A
Engine 111942 10 042225
Gearbox 717417 07 269360
Lights units HELLA
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
400A FABRIC
402A FABRIC BLUE / BLUE VIOLET / PACIFIC BLUE
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
630 ECE - WARNING TRIANGLE
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
808 AEJ 06/1/M/X
904 No code designation available
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.

Do zrobienia:


- trójką
- korekta lakieru
- konserwacja podwozia
- otarcie na nadkolu ( chyba zostawię , zobaczymy po zimie )
- felgi ;-)
- jakieś doposażenie może comand , fotele skóra hmm nie wiem, może coś się pokombinuje , zimą więcej czasu będzie


- pranie tapicerki

Zrobione:

- wyczyszczone z nalotu 3 światło stop
- sworznie wahaczy
- simering
- uszczelka pod głowicą ( trochę mój wymysł ale chciałem aby było wszystko OK info kilka postów niżej )
- filtry + olej CASTROL 10w40
- Olej od wspomagania
- naprawa wstecznego światła ( żarówki OK , Wiązka OK , czujnik w skrzyni )
- jeden kluczyk nie dział tzn otwiera centralny ale stacyjka nie zasysa go ( naprawiony , zerwany zwój cewki )
- poprawienie tapicerki drzwi pasażera tył , źle założona po wymianie mechanizmu szyby
- z dnia na dzień padła cewka ( wymieniłem 2 sztuki + fajki )
- zaczep maskownicy holu
- polerka lamp
- przednie tuleje wózka tył
- gumy drążka stabilizatora przód
- wymieniona maglownica na używaną + świeży olej wspomagania ( i już nic nie stuka )
- coś stuka przy kręceniu kolumną ( sworznie wymienione , wymieniony magiel na używany - on był przyczyną )
- maskownica podszybia lewa ( pęknięta w zimę przy skrobaniu znajomy uderzył aby skruszyć lód i popękała ) kupione na forum
- założony podtlenek LPG ;p







Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Mała przymiarka ;-) chyba takie na wiosnę ;D

Obrazek[/b]

: 6 wrz 2014, o 18:33
autor: done666
Miedzy e430 fl a e200 pfl nie ma co ukrywać jest przepaść, pozostaje życzyć bezproblemowej eksploatacji. Chyba przetrwasz ten "ciężki" czas ;) , ostatecznie to tez MB :)

: 8 wrz 2014, o 11:23
autor: Kaczmar
Silnik chodzi jak zegareczek wiem bo słyszałem i oglądałem, myślę że spokojnie da radę do lata =)

: 10 wrz 2014, o 20:16
autor: ChubbChubbs
Zrobiony mały przegląd autka wymienione płyny, sworznie oraz wymieniony simering z którego olej uciekał , dodatkowo bo umyciu silnika sprawdzenia szczelności okazało się ze poci się usczelka pod głowicą z/w moje podejście do aut zdecydowałem się na wymianę mimo tego że mechanik kazał jeździć bo to nie problem bo upocenie jest na rogu bloku a nie po długości, koszt jedynie uszczelek a robocizna rozliczona w "barterze"

a tak ładnie wygląda silniczek po zdjęciu pokrywy ;-)
Obrazek

: 10 wrz 2014, o 22:42
autor: Kaczmar
Już z samego wsłuchania się w silnik wiedziałem że zdrowiusieńki ;) zagazuj i daj żonie za rok jak kupisz W210E55/W211 a Clio sprzedasz ;) Muszę się przejechać następnym razem, z sentymentu tęskno do M111E20 które mnie woziło 8 lat :)

: 13 wrz 2014, o 08:23
autor: Camel-
Auto wygląda na bardzo ładne, ale tym osadem w silniku to nie ma się co chwalić :P

: 15 wrz 2014, o 10:52
autor: Kaczmar
Camel- pisze:Auto wygląda na bardzo ładne, ale tym osadem w silniku to nie ma się co chwalić :P
Chyba nie widziałeś jeszcze osadu w silniku :D a może widziałeś? ;)

ObrazekObrazek

zdyskredytowanie producentów olejów na pewnej rosyjskiej stronie, w silniku ze zdjęciia używano Castrol 0W40 ;)

Tak troche offtopic, wiedzie jak ruscy mówią na olej? Maslo :D

: 15 wrz 2014, o 20:57
autor: Camel-
Kaczmar, to na pewno nie jest oryginalny 0W40, nawet piszą to na tych forach. Nie czytasz tylko obrazki oglądasz :P
Fotki stare jak Internet :D
Ale robią wrażenie i tak. Na olejach dostępnych w Polsce z oryginalnej dystrybucji rezultat nie do osiągnięcia ;)

: 16 wrz 2014, o 19:05
autor: ChubbChubbs
przestać spamować ;p

dzień dzisiejszy w pracy w miarę luźny , wiec lutownica , miernik i nie działający kluczyk


Kluczyk otwierał auto i zamykał , nie działało otwierania bagażnika i stacyjka nie zasysała oraz nie można przekręcić.
1. Miernik sprawdzenie styków na przycisku jest przejście w ruch lutownica poprawienie lutów , guzik działa ;-)
2. miernik sprawdzenie przejście na zwoju cewki Wszystko OK , po wnikliwym sprawdzaniu okazało się że lut na cewce popękał ( zwój nie stykał z PINem ) i nie było przejścia do zasilania układu , ponowne wlutowanie zwoju do PINu test w aucie i banan na twarzy działa wszystko ;-)

w sumie 30min pracy koszty zerowe

fotka słaba ale może na przyszłość się przyda komuś strzałkami oznaczony zwój a w kółku PINY gdzie powinien być wlutowany


Obrazek

: 6 paź 2014, o 16:43
autor: perzu126
No proszę jaki zdrowiutki :zdziwko: Dawno mnie tu nie było a tu takie nowści ;) Życzę szerokości. Mógłbym zdradzic C klasę dla takiego Okulara.
Camel- pisze:Kaczmar, to na pewno nie jest oryginalny 0W40, nawet piszą to na tych forach. Nie czytasz tylko obrazki oglądasz :P
Fotki stare jak Internet :D
Ale robią wrażenie i tak. Na olejach dostępnych w Polsce z oryginalnej dystrybucji rezultat nie do osiągnięcia ;)
Równiez sie z tym zgodzę. Przy wymianie oleju co 15tys km, nawet najtańszego mineralnego nie zobaczysz czegos takiego pod maską.
ChubbChubbs pisze:konserwacja podwozia
Radziłbym Ci zdjąc dywaniki w środku- lepiej zrobisz podłodze niz mazianie bitexem od spodu. Już niedługo zobaczysz dlaczego :hyhy:

: 6 paź 2014, o 18:59
autor: ChubbChubbs
perzu126 pisze:Radziłbym Ci zdjąc dywaniki w środku- lepiej zrobisz podłodze niz mazianie bitexem od spodu. Już niedługo zobaczysz dlaczego :hyhy:
czysto ;-) już zdejmowałem :D


niestety długo nie pobędzie u mnie ;-) jak wszystko się wyjaśni to maks miesiąc ...

: 6 paź 2014, o 19:41
autor: perzu126
Za ile sprzedajesz?

: 7 paź 2014, o 21:21
autor: ChubbChubbs
dziś autko dostało 2 nowe cewki + fajki ;-)

w przyszłym tyg muszę się jeszcze uporać z delikatnym "pukaniem" na kierownicy coś przy kręceniu kierownicą stuka a po wyjęciu kluczyka jak uruchomi się blokada kierownicy to kręcąc lewo prawo słychać stukanie metaliczne tak jakby coś z blokada kierownicy było

ale to na spokojnie bo nie przeszkadza w jeździe jedynie irytuje ;p

: 9 paź 2014, o 15:43
autor: ChubbChubbs
popołudnie spędzone na kosmetyce lamp ;-) miały nalot

- papier ścierny do zmatowienia kolejno 800 , 1500 , 2500
- MENZERNA FAST GLOSS FG500 na pierwszy raz
- MENZERNA FINAL FINISH FF3000 do uzyskania połysku pasta wykończeniowa
- 2 piwa Ciachany ;-)
- czas pracy 2h

z lewej po pierwszym etapie polerowania bez wykończenia

Obrazek

: 9 paź 2014, o 19:56
autor: emix95
Czekam na zdjęcia efektu końcowego, masz zdjęcia z przed polerki ?