NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: kid »

zg3 pisze: Czy jest jakaś metoda żeby obniżyć ciśnienie w tym układzie przed rozkręceniem?
Zgasić silnik.
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: prelezabiusz »

Siema,

Ciekawe mam pytanie. Przeważnie piszecie o problemie, że tył jest sztywny jak zaspawany i skacze jak piłka. U mnie jest inaczej i za bardzo nie znalazłem odpowiedzi. Mam wrażenie, że autem buja tak jak przy zwykłym zawieszeniu były zuzyte amortyzatory. Przód okej do wymiany ale nie wiem jak z tyłem. Ktoś pisał, że w gruszce membrana może się rozciągnąć i tył jest za mięki. Mam wrażenie, że na bujających nierównościach tył za bardzo buja w górę jakby go nie trzymało ale jak spadnie to nie buja kilka razy. Nie ma efekty piłki. Nie jest twardo ... Opuszcza i podnosi prawidło, nic nie cieknie i stoi równo. Noc pisał na początku tematu, że membrana albo pęka i jest piłka albo lekka nieszczelność i stuka. Jednak brakuje mi jasnego potwierdzenia, że tył nivo może być za miękki ... Sądzicie, że gruszki moga być do wymiany? Dopiszę jeszcze, że po 'regenracji' nivo czyli przewody gruszki i płyn zrobiłem około 120 tys. km i spodzewam się ze gruszki moga paść w kazdej chwili ...
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Gastr0
Posty: 52
Rejestracja: 4 sie 2012, o 12:13
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: Gastr0 »

Ja mam jeszcze inny problem, jezdzilem bez nivo ponad 2 lata i zalozylem ostatnio zpowrotem. Odpowietrzylo sie nawet dobrze ale chyba stanol mi regulator ten przy stabilizatorze... jest mozliwosc rozruszania go czy tylko wymiana??
czak111
Posty: 144
Rejestracja: 15 mar 2015, o 20:06
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: czak111 »

Witam. Czy układ nivo korzysta z tego samego czujnika poziomu co regulacja wysokości święcenia ksenonow? Wiem że czujnik od ksenonow mam wallniety a nivo po zaladunku i odpaleniu auto nie podnosi, normalnie stoi ładnie i prosto.
strames92
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2017, o 14:15
Lokalizacja: Olkusz

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: strames92 »

U mnie jest nie za wysoko nie za nisko jest idealnie jeśli go załaduje to siedzi i nie podnosi a na śpiącym policjancie to aż butla lpg chce przez dach wyskoczyć taki jest miekki... powyżej setki na drodze dupa skacze jak na trampolinie... więc mam sprawdzić w pierwszej kolejności płyn tak ? tylko gdzie? Niedawno kupiłem kombi 1997 rok okular. Pozdrawiam.
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: gordini »

mam kombi po lifcie '01.
nivo: nowe gruchy, amory, sprężyny, płyn i przerdzewiały przewód (żadnych erzaców).
Tył ma tendencje do lekkiego zadzierania, szczególnie po dojechaniu.
Większość czasu jeżdżę sam. regulacja została po poprzednim właścicielu (ale chyba nie zmieniał ustawień fabrycznych).
Czy to normalne?
jak ustawić prawidłowo? Czym się kierować?
wilkuE270
Posty: 140
Rejestracja: 5 lis 2014, o 06:34
Lokalizacja: Oslo DKL i PLE

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wilkuE270 »

Gastr0 pisze:Ja mam jeszcze inny problem, jezdzilem bez nivo ponad 2 lata i zalozylem ostatnio zpowrotem. Odpowietrzylo sie nawet dobrze ale chyba stanol mi regulator ten przy stabilizatorze... jest mozliwosc rozruszania go czy tylko wymiana??
Jeżeli piszesz o tym co myślę to pewnie się zapiekło rozebrać wyczyścić i będzie działać
Jest : S210 E240 2.6 Vin: WDB2102611A959582
Było : S211 E270 cdi WDB2112161A375990
wilkuE270
Posty: 140
Rejestracja: 5 lis 2014, o 06:34
Lokalizacja: Oslo DKL i PLE

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wilkuE270 »

czak111 pisze:Witam. Czy układ nivo korzysta z tego samego czujnika poziomu co regulacja wysokości święcenia ksenonow? Wiem że czujnik od ksenonow mam wallniety a nivo po zaladunku i odpaleniu auto nie podnosi, normalnie stoi ładnie i prosto.
Nie nie jest to ten sam czujnik
Jest : S210 E240 2.6 Vin: WDB2102611A959582
Było : S211 E270 cdi WDB2112161A375990
wilkuE270
Posty: 140
Rejestracja: 5 lis 2014, o 06:34
Lokalizacja: Oslo DKL i PLE

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wilkuE270 »

strames92 pisze:U mnie jest nie za wysoko nie za nisko jest idealnie jeśli go załaduje to siedzi i nie podnosi a na śpiącym policjancie to aż butla lpg chce przez dach wyskoczyć taki jest miekki... powyżej setki na drodze dupa skacze jak na trampolinie... więc mam sprawdzić w pierwszej kolejności płyn tak ? tylko gdzie? Niedawno kupiłem kombi 1997 rok okular. Pozdrawiam.
Wypadało by to zrobić zbiornik od nivo jest koło zbiornika od spryskiwaczy
Jest : S210 E240 2.6 Vin: WDB2102611A959582
Było : S211 E270 cdi WDB2112161A375990
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

Kolego "wilkuE270" odpowiadasz "odgrzewając zimne kotlety". :hurra:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: gordini »

Czy ktoś coś podpowie?
Aha, jak kupiłem były złamane sprężyny, wywalone membrany w gruchach, cieknące amory i przerdzewiały jeden z przewodów.
wilkuE270
Posty: 140
Rejestracja: 5 lis 2014, o 06:34
Lokalizacja: Oslo DKL i PLE

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wilkuE270 »

noc pisze:Kolego "wilkuE270" odpowiadasz "odgrzewając zimne kotlety". :hurra:
Sorki myślałem że pomogę a tu faktycznie odgrzany kotlet
Jest : S210 E240 2.6 Vin: WDB2102611A959582
Było : S211 E270 cdi WDB2112161A375990
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: noc »

gordini pisze:mam kombi po lifcie '01.
nivo: nowe gruchy, amory, sprężyny, płyn i przerdzewiały przewód (żadnych erzaców).
Tył ma tendencje do lekkiego zadzierania, szczególnie po dojechaniu.
Większość czasu jeżdżę sam. regulacja została po poprzednim właścicielu (ale chyba nie zmieniał ustawień fabrycznych).
Czy to normalne?
jak ustawić prawidłowo? Czym się kierować?
Połóż do bagażnika z 10 kg..Na progu połóż poziomicę, ma być ~ poziom. Oczywiście na chodzącym silniku.Jak źle, to na kanał i pokręcić regulacją do uzyskania poziomu.Niektórzy wsadzają metr ziemniaków i tak poziomują przy 2000obr/min.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: gordini »

Dziękuję, sprawdzę. Ale czy na nietrzymanie poziomu nie ma wpływu także przednie zawieszenie, które z"siedzi" np ze starości sprężyn?
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: avandgarde »

Ma i to spore znaczenie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości