Strona 2 z 2

: 13 lis 2010, o 03:29
autor: tonidriver
bartpol1 pisze: otóż kiedy to kolejny raz podczas hamowania nacisnołem hamulec pedał po prostu wpadł w podłoge bez zadnej reakcji hamowania !!
To,że któraś sekcja w pompie przepuściła nie ma nic wspólnego z tym czy miałeś nowy płyn czy stary.Tłoczki mają trzymać czy to woda czy płyn :!:

: 17 lis 2010, o 22:28
autor: Maciek ch
Koledzy przeczytałem wasze rady bądź sugestie, jednak nadal występuje ten sam problem!!!!
Układ odpowietrzyłem poprawnie, klocki i tarcze są nowe, więc przyczyna musi być inna niestety.
Spróbuję wymienić pompkę hamulcową..
Dokładniej opiszę wam mój problem: w trasie po przejechaniu ok 70 km i kilku ostrzejszych hamowniach trochę ,,opadł do dołu", po każdym kolejnym hamowaniu opadał coraz niżej. Teraz po naciśnięciu hamulca pierwszy raz pedał idzie do samego końca - dosłownie do samej podłogi (ale hamuje i koła blokują, ABS załącza się prawidłowo), po naciśnięciu pedała kolejne 2 razy jest wszystko normalnie, dopóki trzymam nogę na hamulcu pedał nie ucieka, puszczam pedał po chwili to samo, pedał w podłodze... :?: :?:
Myślę że to wina pompki, a wy jak myślicie?
:roll:
Zgóry dziękuję za pomoc!

: 18 lis 2010, o 11:42
autor: tonidriver
Maciek ch, Pięć dni temu napisałem,że to pompka więc na co czekasz :-P

: 18 lis 2010, o 12:15
autor: Maciek ch
Miałem nadzieję że jednak nie pompka...hehe i obędzie się bez jej wymiany :-D
a tu pewnie nic z tego i pójdę za Twoją radą,
dzięki tonidriver.

[ Dodano: 2010-12-18, 21:37 ]
DZIĘKUJĘ ZA POMOC, EWIDENTNA WINA POMPKI!!!!
PO WYMIANIE WSZYSTKO JEST OK!!!!
KOLEGA "tonidriver" ZNA SIĘ NA RZECZY!!!!!!!!
;-)

: 9 lis 2011, o 12:35
autor: peter
Zeby nie zakladac noego tematu...Wymienilem tarcze,klocki,naprawilem zacisk i...LIPA jest.Na hamowni pokazuje mi jedno kolo (tyl) 250 a drugie 150.Co sie nakombinowalem to historia.Dzisiaj pojechalem i wymienilem plyn w calym ukladzie i... to samo.Ale juz wiem jaka jest przyczyna.Mechanik u ktorego wymienilem plyn powiedzial ze w Mercu moga byc REGULATORY SILY HAMOWANIA ktore sa w zasisku! I tu by sie zgadzalo bo jeden zacisk kupilem od kolegi z naszego forum i moze miec inaczej ustawiona sile hamowania.Czy ktos juz moze robil cos takiego? Ten co mi dzisiaj plyn wymienil nie wie napewno i jak chce to sie dowie (ale to niemcy i kasuja razy 4) w serwisie MB i mi to zrobi (znowu z 200 euro w plecy)

[ Dodano: 2011-11-09, 12:37 ]
to jest powazna sprawa bo mi TIV-u nie chca podbic...

[ Dodano: 2011-11-10, 17:34 ]
bartpol1 pisze:w niemczech podczas tiv badają płyn hamulcowy specjalnym przyzadem , jesli parametry jego są złe nie podbijają tiv
bzdura...

[ Dodano: 2011-11-10, 17:35 ]
merlin pisze:Na allegro mozna kupić miernik zawartosci wody w płynie hamulcowym - nie jest jakoś specjalnie drogi.
po co? mnie w DE wymiana calego plynu kosztowala 30 euro...

: 28 kwie 2015, o 22:11
autor: gepardcheester
Mi się pojawił podobny problem, hamulec zrobił się "miękki". Dziś jak hamowałem przed przejazdem to dopiero pod sam koniec brał i... nie zatrzymał auta. :/ Jak wciskam pedał, to nie czuję oporu... klocki i tarcze z przodu wymieniane...

: 28 kwie 2015, o 23:10
autor: ayreon
Zacznij od sprawdzenia wszystkich przewodów, może przegnił któryś ze stalowych, albo na elastycznym się balon zrobił.

Jak nic nie znajdziesz, to próba odpowietrzania (chociaż sam się nie mógł zapowietrzyć bez powodu)

: 29 kwie 2015, o 10:14
autor: gepardcheester
Właśnie się tak zastanawiam, że się sam z siebie by nie zapowietrzył, płyn jest w zbiorniczku, kolor zielony. Obawiam się, że to pompa hamulcowa... Bo nawet jak wciskam kilkukrotnie, to troszkę się robi twardszy ale i tak ucieka...

Re: Słabe hamulce

: 7 lis 2021, o 17:42
autor: marianoe
Cześć, odświeżę temat, otóż mam taki problem, że zapowietrzyły się hamulce. Pedał z dnia na dzień brał coraz niżej. Sprawdziłem przewody, zaciski itp. pod kątem wycieku i nic sucho. Odpowietrzyliśmy, pedał znów wysoki wszystko ok. Po paru dniach znów zaczyna stopniowo brać coraz niżej. Zacząłem znów patrzeć gdzie może być nieszczelność i przy pompie ABS zauważyłem złuszczoną czarną farbę pokrywki pompy. Okazuje się że podcieka spod czarnej zaślepki na bloku pompy. Zdjąłem tą zaślepkę, pod nią jest jakby zawór z otworem w środku i z niego leci delikatnie powietrze z kropelkami płynu, podczas pompownia pedałem. Obok jest druga zaślepka i pod nią taki sam zawór, ale ten jest suchy. Przy podstawie pompy są jeszcze dwie takie zaślepki. Tam też sucho. Pytanie: co mogło być przyczyną że cieknie tamtędy (płyn półtora roku temu wymieniłem, w razie wątpliwości)? Czy to się da naprawić, bo zacząłem szukać drugiej używki? W załączniku zdjęcia