Strona 4 z 6

: 10 lis 2010, o 21:41
autor: mbsly
Paszczak Junior pisze:przód ma 10,7mm
jezeli piszemy o pojezdzie W124 200TE to TH min tarczy to 10 mm...

: 10 lis 2010, o 23:03
autor: Paszczak Junior
mbsly pisze:jezeli piszemy o pojezdzie W124 200TE to TH min tarczy to 10 mm...
tak więc jeszcze trochę zostało,niezbyt dużo ale do wiosny starczy, bo do wiosny chcę znaleźć nowego właściciela dla mojego karawana

: 17 cze 2013, o 10:46
autor: AntekMesio
Witam!!! Wymieniłem klocki z przodu i od tamtej pory jak jadę po dziurach coś mi w hamulcach dzwoni. Słychać to tylko przy otwartych oknach. Jak lekko nacisnę padał hamulca to przestaje dzwonić. Proszę o info o co chodzi bo już skończyły mi się pomysły. MB W210 E290, sedan z 1997 r.

: 17 cze 2013, o 16:06
autor: kid
...to chyba oczywiste, że coś spieprzyłeś przy wymianie... trzeba porozbierać i sprawdzić... czasem jest taki szelest metaliczny jak sie zacisków nie rozrusza przy wymienianiu... - pasta miedziana przyjacielem każdego wymieniacza klocków :rotfl:

: 17 cze 2013, o 22:07
autor: AntekMesio
Ok. Sprawdzę co mogłem spieprz... Aczkolwiek odgłos wskazuje, że raczej coś w hamulcach jest luźne. Słyszałem, że czasem klocki mają jakiś sprężynki, które je usztywniają ale tu się nie dopatrzylłem. A odgłos to raczej dzwonienie a nie chtobotanie.

: 17 cze 2013, o 23:11
autor: kid
może zacisk niedokręcony :hyhy:

: 18 cze 2013, o 20:05
autor: AntekMesio
Chyba odkryłem usterkę. Klocki od strony tłoczków mają tylko trzy blaszki sprężynujące co nie gwarantuje sztywności i klocki te na dziurach po prostu dzwonią bo są luźne. A teraz pytanie, co z tym zrobić? :zalamany: :zalamany:

: 18 cze 2013, o 20:51
autor: kakadu
AntekMesio pisze: A teraz pytanie, co z tym zrobić?

Kupić odpowiednie klocki. ;) przecież ich nie przykleisz.

: 18 cze 2013, o 21:12
autor: kid
albo rozgiąć blaszki :P zakładam, że ten klocek z blaszkami dałeś w środek tłoczka... w sensie blaszki w tłoczek wchodzą a ten bez blaszek z drugiej... :hyhy: co to za klocki kupiłeś?? tylko się przyznaj, bez ściemniania :D

: 18 cze 2013, o 22:00
autor: AntekMesio
Blaszki rozgiąłem, jutro sprawdzę czy coś to dało a jak nie to niestety klocki do wymiany. Wiem, wiem skąpy traci podwójnie. Klocki moje szałem nie są :wstyd: :wstyd: samokrytyka pełna

: 6 lip 2013, o 12:55
autor: Piasek
Dla wszystkich którzy tego nie robili nigdy...
Jak Wam się trafi egzemplarz w którym przez 3-4 lata nikt nie dotykał zacisków i klocków, do tego auto garażowało pod chmurką a poprzednik nie wiedział o istnieniu smaru miedzianego (grafitowanego, kur*a jakiegokolwiek smaru czy chociażby przepalonego oleju silnikowego) proponuję oddać do mechanika bo najpierw połamiecie wszystkie klucze jakie posiadacie a przy okazji rozwalicie sobie rękę zanim puszczą śruby.

: 27 lip 2013, o 12:56
autor: PhantomASA1
WD-40,potem młotek,stukanie ,i każda oryginalna śruba w Mercedesie jest do odkręcenia,każda bez wyjątku.

: 27 lip 2013, o 17:21
autor: Kajtek1
WD40 to se mozesz do smarowania zawiasow w komorce uzywac. :D
Jesli taki macie w garazu, to wyrzucie natychmiast. Jest on dobry jako zmywacz, ale jako smar to lapie piasek i potrafi spowodowac korozje.
Nie wiem czy mozecie dostac PBlaster, czy Kroll. To sa odrdzewiacze znane na calym Swiecie. Musza byc uzyte dzien wczesniej aby dobrze zadzialaly.
W przypadku srub na kolach, powiiny byc uzyte od drugiej strony.

: 27 lip 2013, o 18:19
autor: PhantomASA1
Chwila,chwila,o jakim smarowaniu piszesz?! Piszemy o uwalnianiu starych śrub.Psikam WD -40,i nie ma bata,od razu mogę zabierać się za odkręcanie przykręconych kilkadziesiąt lat temu śrub !

: 27 lip 2013, o 23:11
autor: Ramirezzz
dzwilu pisze:Jak oceniacie,w skali 1do10 trudność wymiany tarcz i klocków jeśli nigdy tego nie robiłem? I ile zajmuje to czasu z pomocą kogoś kto już to sam robił.
A moze lepiej sobie odpuścić i jechać do mechaniora?
Piwko, ładna pogoda i jedziesz :D oczyść z rdzy elementy szczotką drucianą, posmaruj Locktite i jedziesz :rotfl: 3 na 10 :D pozdrawiam, Tomek.