Maglownica?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Ragnar Lodbrok
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 2015, o 22:01
Lokalizacja: DGL

Maglownica?

Post autor: Ragnar Lodbrok »

Witajcie

Problem z moją gwiazdą jest dość dziwny. Przed zmianą kół na zimówki, kierownicą kręciło się różnie - raz chodziła ciężej, raz lżej. Po zmianie kapci na zimowe, przez jakieś 2-3 tygodnie kierownica chodziła wprost idealnie, nie było żadnych nagłych oporów, żadnego buczenia jak wcześniej. Teraz to wszystko wróciło, ale nie jest stałe, raz jeździ bez żadnych problemów, raz pojawiają się te opory i buczenie. Sprawdzałem poziom oleju w pompce, wydaje mi się, że nie ubywa, sprawdziłem przed chwilą - od zalewania w październiku, jeśli coś w ogóle ubyło, to max. 2mm.
Jeden mechanik powiedział, że to pompka wspomagania, drugi mówi, że cieknie mi maglownica. Czy te objawy (pojawiające się i znikające) mogą wykluczyć jedną albo drugą możliwość?
Wybaczcie, jeśli taki sam problem był gdzieś przerabiany (wiem, że o maglownicy i pompach jest ich kilka, ale wydaje mi się, że nie zauważyłem czegoś takiego).
Z góry dzięki za pomoc ;)
E290 TD
VIN: WDB2102171A512197
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Stawiam na jakieś luzy w przednim zawieszeniu. Jak zmieniałeś koła to podnosiłeś przód i po postawieniu zmienił Ci się (może) kąt wyprzedzenia sworznia lub inny parametr. To wpływa na łatwiejsze lub trudniejsze kręcenie kierownicą. Po jakimś czasie wróciło do poprzedniego ustawienia i masz tak samo.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
emill217
Posty: 13
Rejestracja: 31 gru 2015, o 14:16
Lokalizacja: Radom

Post autor: emill217 »

No i jak kolego ? rozwiązałeś ten problem ? Pytam bo mam to samo tez nieraz buczy i ciezko chodzi ale zazwyczaj tylko swiezo po odpaleniu.
Ragnar Lodbrok
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 2015, o 22:01
Lokalizacja: DGL

Re: Maglownica?

Post autor: Ragnar Lodbrok »

Z dużym opóźnieniem, odkopuję temat ;)
Więc tak - wymieniłem wahacz w lewym przednim kole, a potem drążek kierowniczy. Po tym pojechałem na ustawianie zbieżności. Nie podejmowali się ustawiania kąta wyprzedzenia sworznia, z lewej strony jest 5`21``, a z prawej 5`05``, czy taka różnica może aż tak przeszkadzać w jeździe i skutkować takimi problemami?
Zauważyłem za to coś innego - kiedy temperatury na zewnątrz były dość niskie (0C>), to nie miałem żadnych problemów ze skręcaniem, nie było też słychać, żeby męczyła się pompka. Teraz, kiedy temp. są wyższe, problemy znowu pojawiają się przy skręcaniu w prawo - w lewo, nie ma problemu, czy auto stoi, czy jedzie, natomiast w prawo na parkingu słychać, że pompka się meczy i kierownica chodzi ciężej. Czego to mogą być objawy? Jakaś nieszczelność we wspomaganiu?
E290 TD
VIN: WDB2102171A512197
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Maglownica?

Post autor: kmtaxi »

Sprawdź jeszcze wąż ciśnieniowy (okuty) dochodzący do magla. Bywa, że wewnątrz się rozwarstwia i puchnie blokując przepływ.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
karlos1843
Posty: 51
Rejestracja: 17 gru 2010, o 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maglownica?

Post autor: karlos1843 »

Stawiam na mokre liście pod kołami
Benz
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości