Strona 1 z 1

722.609 konwerter numery

: 29 cze 2021, o 14:28
autor: enduroboy
Cześć, czy ktoś podpowie mi jakie numery konwertera będą pasowały do mojej skrzyni biegów?
czy od 2.8 lub 3.2 podejdzie? auto gubi biegi i tu pytanie czy to może być konwerter czy płyta sterująca?
Czy konwerter może paść natychmiastowo bez wcześniejszych objawów?

Re: 722.609 konwerter numery

: 29 cze 2021, o 16:37
autor: rr6
enduroboy pisze: 29 cze 2021, o 14:28 czy to może być konwerter czy płyta sterująca?
Czy konwerter może paść natychmiastowo bez wcześniejszych objawów?
Raczej płyta ale niczego nie można wykluczyć. Jak olej? Poziom i kolor? Czuć spalenizną?
Konwerter najczęściej zanim padnie powoduje wibracje ale to też nie jest reguła.

Re: 722.609 konwerter numery

: 29 cze 2021, o 16:53
autor: SuperBuster11
Konwerter numer A2102500902. Najlepiej szukać ze skrzyń o oznaczeniu 722.600 do 722.619.
Ale zanim zaczniesz szukać, podjedź na diagnostykę skrzyni i sprawdź czy pojawią się jakieś błędy. To może być uszkodzony sterownik w skrzyni, jak pisze rr6

Re: 722.609 konwerter numery

: 1 lip 2021, o 10:13
autor: enduroboy
SuperBuster11 na SD nie wykazało żadnych błędów, gościu sprawdził sterownik i zawory, sam do końca nie wiedząc co i jak powiedział że to chyba konwerter, Dziękuje za podpowiedz :)
rr6 płyta wymieniona,czekam na olej filtr uszczelkę, Poziom oleju był ok, mimo iż był nie dawno wymieniany to nie jest piękny i klarowny dla tego też go zmieniam, dam znać co i jak jeśli uda mi się dzisiaj skończyć. :)

Re: 722.609 konwerter numery

: 12 sie 2021, o 18:51
autor: enduroboy
No i bam !! wymieniłem płytę ze sterownikiem i z zaworami oraz nowym olejem z filtrem uszczelką a przy okazji i gniazdem, została przeprowadzona także adaptacja asb, po tym samochód zaczął pięknie płynąć a biegi zmieniały się bajecznie. :mur: Niestety po przejechaniu ok 400 km z czego 300 było w trasie, znowu awaria :przestraszony: :(, Teraz pytanie czy to nie wina konwertera? czy konwerter mógł ożyć na chwilę przez nowy olej? oczywiście znowu pojawił się hałas który narasta z pracą konwertera po dodaniu gazu R N D, na P też słychać wycie. Zauważyłem tez teraz jak i poprzednio że jeśli samochód stracił napęd to w tym momencie przy zmianie biegu nie czuć jakby ciśnienia na lewarku, jest raczej taka praca wybieraka jak na wyłączonym silniku, po odstaniu ok 1 min przy zmiianie z N na D czuć cisnienie na lewarku i auto rusza. oczywiście biegi się zmieniają a nawet działa tempomat, Jest to konwerter w takim razie? załamka :/