Strona 1 z 1

Panowie pomocy

: 5 gru 2020, o 10:04
autor: Tomekoln
Panowie rozleciała mi się wczoraj skrzynia biegów. W210 4.3 kombi 99r
Jakiś czas temu miałem problem przy niższej temperaturze ze zmianą biegow ale gdy się rozgrzała bylo wszystko ok. Wyczytałem że zmiana oleju moze pomoc albo zaszkodzić. No ale postanowiłem wymienić. Opilķow metalu nie było za dużo (tak stwierdził moj mechanik) zasugerował mi również, że olej mogl byc wymieniany bardzo dawno temu albo i wcale o czym miala świadczyć zdemontowana oryginalna uszczelka. No i przez jakiś czas bylo ok akurat teraz są niższe temp odpalałem silnik i jechałem skrzynia bardzo ładnie zmieniała biegi ale... po przejechaniu w trasie jakis od 60-150 km wyskakiwał komplet błędów takich jak BAS ESP ANTIBLOCK SYSTEM ABS....Gasiłem silnik odpalałem i był znow spokoj na te parę kilometrów. Do wczoraj. Wracałem z pracy i nagle zaczęły dochodzić dziewne mechaniczne zgrzytanie zatrzymując się na światłach gdy już dohamowywalem zaczęło mną szarpać, gdy ruszałem to samo szarpnął rozpędził się do 60 km/h i juz nie zmieniał biegow.... przejechałem tak niedaleki kawałek i nagle auto przestało reagować odcięło skrzynie. Te błędy ktore napisałem wyżej pojawiają się teraz od razu po odpaleniu silnika. Panowie jak myślicie co to moze byc? Bawić się w diagnozę i naprawę tego czy od razu zacząć szukać nowej skrzyni ? Mieliście podobny problem? Licze na wasza pomoc :)

Re: Panowie pomocy

: 5 gru 2020, o 16:45
autor: rr6
Tomekoln pisze: 5 gru 2020, o 10:04 BAS ESP ANTIBLOCK SYSTEM ABS.
Po pierwsze podepnij pod kompa - i to pod SD bo uniwersalne nie czytają w pełni skrzyni (nie wszystkie, ale tu trzeba mieć pewność).
Te błędy (pomijając 101 powodów ich pojawienia się niezwiązanego ze skrzynią) mogą sugerować uślizg i odczyt prędkości kół poza zakresem jaki dopuszcza skrzynia. Czyli trafiło tarczki (walnięty konwerter nie powinien powodować takiego błędu, to wg mnie efekt uślizgu w przekładni).
Ale to takie moje gdybanie - koniecznie trzeba najpierw sprawdzić błędy kompem, do tego sprawdzić czy nie pojawiły się opiłki w oleju (masz w miarę świeży olej wiec będzie to wiarygodne). Potem będzie można kombinować dalej, bo może po prostu stoi jakiś zawór albo płyta sterująca.
Pytanie pomocnicze - przy wymianie oleju wymieniono złącze wiązki? Nie było oleju w wiązce? Zawsze pozostaje nadzieja, że to problem ze sterowaniem.

Z naprawą skrzyni sytuacja wygląda tak, że jak robić kompletny remont to koszta są wysokie. Ale w takim przypadku nie warto oszczędzać i trzeba zrobić w pewnym zakładzie - inaczej można się wpędzić w jeszcze większe koszta.
Jeśli skrzynia używana to praktycznie tylko z auta które jeździ (jakiś anglik) i które można sprawdzić. Wiek i przebiegi rozkręcanych W210 sprawiają, że trafienie pewnej skrzyni (szczególnie, że przez lata była praktyka niewymieniania w nich oleju co prowadziło do ich zniszczenia) jest bardzo mało prawdopodobne. A jak masz kupić kolejno kilka używek, do każdej lać olej, płacić za montaż to naprawa główna obecnej wcale nie wydaje się taka droga .... wiem, że pisałem kiedyś, że warto próbować z używkami ale widząc co teraz jest dostępne już nie jestem tego taki pewien.

Re: Panowie pomocy

: 5 gru 2020, o 19:46
autor: SuperBuster11
Jak były opiłki, to prawdopodobnie tarczki się skończyły. Skrzynię możesz znaleźć za grosze w porównaniu z naprawą, ale ja bym naprawiał to co masz, bo zaraz się zaczną problemy ze znalezieniem odpowiedniej do tego silnika (skrzynie mają różne przełożenia w zależności od silnika) i będzie wpadać w tryb awaryjny.
Mogła tez pójść płyta sterująca w skrzyni, to by była najtańsza opcja naprawy.

A napisz jeszcze skąd jesteś i leć się przywitać w odpowiednim wątku ;)

Re: Panowie pomocy

: 6 gru 2020, o 11:07
autor: Tomekoln
Dziekuje za fachowa i szybka pomoc...
Jesteście w stanie polecić jakąś firmę która dobrze regeneruje skrzynje w okolicach Szczecina lub Olsztyna,?