Strona 1 z 7

Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?

: 26 sie 2014, o 15:06
autor: gaultier89
Witam. Zakupiłem okulara tydzień temu, pochwalę się nim jak dorwę aparat i porobię zdjęcia ;)

Auto: Mercedes E klasa, 2000r, 2.2CDI, ASB

Nie wiem czy tak ma być, ale chyba nie... Otóż: auto strasznie słabo się zbiera od 0km/h, testowałem nawet bieg wsteczny na wzniesieniu (dużym), auto się nie stacza do przodu, ale żeby ruszyć do tyłu musiałem dać prawie gaz do dechy a i tak zbierał się jak żółw. Dzisiaj chciałem wskoczyć na rondo, dałem dość duży gaz a on też się wtoczył tylko, dopiero od 2tyś obr można powiedzieć 'wgniata w fotel' , najgorzej ruszyć od 0. Dodatkowo zauważyłem, że skrzynia jak jest zimna to mniej szarpie (prawie niewyczuwalnie) przy zmianie z P na R lub D, a jak jest ciepła to już mocniej. Co może być? Silnik raczej nie, dymka nie puści, jak da się gaz do dechy to tylko delikatna czarna mgiełka (BARDZO DELIKATNIE), przy odpalaniu 0 dymu. Kody jakie zczytałem to 231 i 233 więc chyba to nie ma nic do rzeczy.

Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

: 26 sie 2014, o 15:32
autor: ayreon
A nie masz przypadkiem skrzyni przełączonej w tryb W? Wtedy rusza z dwójki, a i wsteczny ma inne, słabsze przełożenie.

Przy wszystkich objawach nieprawidłowej pracy skrzyni zaczyna się kontroli poziomu oleju, a jeśli olej jest już wymęczony lub nie wiadomo kiedy zmieniany, to warto wymienić olej i filtr.

: 26 sie 2014, o 15:39
autor: gaultier89
No tak, mam na W, bo przecież S=snow i jest to na śnieg? Ale żeby aż tak słaby był wsteczny? na krawężnik kilkunasto centymetrowy nie wjedzie?

Tak, na dniach robię serwis skrzyni czyli olej i filtr, bo sprzedający 'nie pamięta' czy wymieniał...

PS. serwis skrzyni zrobią mi w dowolnym warsztacie czy tylko w takim który zajmuje się skrzyniami?

: 26 sie 2014, o 15:58
autor: Kajtek1
S standart
W winter = zima
z 2.2 silnikiem nie masz za duzo mocy i startowanie z 2jek na pewno nie pomoze.
na W skrzynia ma wlaczona hamujaca wolnobiezke, ktore na S nie bedzie dzialac, wiec trzymaj hamulec na gorkach.

: 26 sie 2014, o 16:19
autor: kichcio
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Tak samo kiedys siostra wziela ode mnie samochod, a pozniej dzwoni, ze sie popsul bo slabo przyspiesza.

: 27 sie 2014, o 11:14
autor: czesterro
gaultier89, masz za mało oleju w ASB

: 27 sie 2014, o 21:02
autor: gaultier89
czesterro pisze:gaultier89, masz za mało oleju w ASB
zwykły warsztat samochodowy mi zrobi serwis tj. wymiana oleju i filtra czy musi być zakład zajmujący się skrzyniami?

: 27 sie 2014, o 23:08
autor: Hubi W210
Ja ze skrzynią 722.6 nie ryzykowałbym u pierwszego lepszego mechanika... Osobiście sam sobie to ogarniam... Na twoim miejscu znalazłbym kogoś kto ma jakieś doświadczenie ze skrzyniami MB

: 27 sie 2014, o 23:22
autor: gaultier89
Hubi W210 pisze:Ja ze skrzynią 722.6 nie ryzykowałbym u pierwszego lepszego mechanika... Osobiście sam sobie to ogarniam... Na twoim miejscu znalazłbym kogoś kto ma jakieś doświadczenie ze skrzyniami MB
Jasne Hubi, poszukam kogoś kto robił już takie rzeczy, jakiemuś pewnemu zakładowi ;)

Dzięki Panowie za rozwianie wątpliwości co do W i S, tymczasem w piątek lecę na wymianę oleju i filtra i zobaczymy co dalej :) Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-08-29, 17:15 ]
Obdzwoniłem w mieście 2 warsztaty i w żadnym nigdy nie robili wymiany :wstyd:

W poniedziałek wraca z urlopu mechanik który zajmuje się tylko mercedesami czyli powinien znać temat, więc muszę poczekać...

: 29 sie 2014, o 18:24
autor: denis071
zapraszam hehe :)

: 29 sie 2014, o 20:13
autor: Kajtek1
Nie bardzo rozumiem co to za obsesja znajdywania wskazowek tutaj i leceniu do warsztatu?
Wg mnie samemu zrobisz to duzo lepiej niz jakikolwiek warsztat.
Stawiasz samochod na klocki, wlazisz pod spod, odkrecasz korek spustowy aby zaoszczedzic troche balaganu, albo odkrecasz miske skrzyni probujac zlapac olej, zostawiasz przekladnie otwarta przez noc aby jak najwiecej oleju scieklo skoro rocznik 2000 nie ma korka na konwerterze i drugiego dnia ladnie wycierasz miske papierami ktore nie zostawiaja nitek, zakladasz nowy filter i uszczelke, mierzysz ile oleju scieklo (powino byc ok 4.5l) i dolewasz tyle samo zanim wezmiesz na jazde probna i sprawdzisz bagnetem.
Znajdz mi warsztat ktory bedzie trzymal auto na podnosniku caly dzien aby olej dobrze sciekl?
Sruby na misce ASB maja idioto-odporne rozwiazanie, wiec nawet za mocne dokrecenie nie zniszczy uszczelki.
Przy odkrecaniu miski , dobrze zaczac od odkrecenia oslony wtyczki, ktore maj srube na dole i wchodzi na wcisk u gory.

: 30 sie 2014, o 02:30
autor: bombel
na W skrzynia ma wlaczona hamujaca wolnobiezke , co to jest ta hamujaca wolnobiezka ? :) czyli W tylko w zimie ? czy mozna tak jezdzic ?

: 30 sie 2014, o 05:08
autor: Kajtek1
Jest to opcja zwana "hill holding" czyli przytrzymywanie na gorkach.
Jak jestes na W, czy na C w nowszych autach, to system nie pozwoli na stoczenie sie auta w kierunku przeciwnym do wlaczonego biegu.
W roznych latach jest to roznie rozwiazane, ale skutek jest ten sam.
Ja akurat duzo jezdze w gorach i wale w glowa w sciane dlaczego idoci- programatorzy polaczyli to tylko z 2m biegiem

: 30 sie 2014, o 14:19
autor: gaultier89
Kajtek1 pisze:Nie bardzo rozumiem co to za obsesja znajdywania wskazowek tutaj i leceniu do warsztatu?
Wg mnie samemu zrobisz to duzo lepiej niz jakikolwiek warsztat.
Stawiasz samochod na klocki, wlazisz pod spod, odkrecasz korek spustowy aby zaoszczedzic troche balaganu, albo odkrecasz miske skrzyni probujac zlapac olej, zostawiasz przekladnie otwarta przez noc aby jak najwiecej oleju scieklo skoro rocznik 2000 nie ma korka na konwerterze i drugiego dnia ladnie wycierasz miske papierami ktore nie zostawiaja nitek, zakladasz nowy filter i uszczelke, mierzysz ile oleju scieklo (powino byc ok 4.5l) i dolewasz tyle samo zanim wezmiesz na jazde probna i sprawdzisz bagnetem.
Znajdz mi warsztat ktory bedzie trzymal auto na podnosniku caly dzien aby olej dobrze sciekl?
Sruby na misce ASB maja idioto-odporne rozwiazanie, wiec nawet za mocne dokrecenie nie zniszczy uszczelki.
Przy odkrecaniu miski , dobrze zaczac od odkrecenia oslony wtyczki, ktore maj srube na dole i wchodzi na wcisk u gory.
Witam.
Dzwoniłem do znajomego mechanika (niestety 300km ode mnie) i trochę udzielił mi informacji dot. wymiany oleju. Po 1 powiedział mi, żebym nie zostawiał na noc na skapanie, bo się skrzynia zapowietrzy. Mówił też o przepłukaniu skrzyni nowym olejem ale nie stosuje się to w autach z dużym przebiegiem bo się skrzynia rozcieknie. Mówił tak jak piszesz, spustowym zlać olej, wymienić filtr, uszczelkę, zakręcić I korkiem wlewu (jest tam taki wgl?) za wyłączonym silniku zalać do oporu olejem, potem odpalić silnik i ponownie zalać pod korek. Co o tym myślisz?

[ Dodano: 2014-08-30, 14:20 ]
Kajtek1 pisze:Jest to opcja zwana "hill holding" czyli przytrzymywanie na gorkach.
Jak jestes na W, czy na C w nowszych autach, to system nie pozwoli na stoczenie sie auta w kierunku przeciwnym do wlaczonego biegu.
W roznych latach jest to roznie rozwiazane, ale skutek jest ten sam.
Ja akurat duzo jezdze w gorach i wale w glowa w sciane dlaczego idoci- programatorzy polaczyli to tylko z 2m biegiem
A na S pod górę stacza się w przeciwnym kierunku co włączony bieg? Np. na D stacza się w tył?

: 30 sie 2014, o 18:07
autor: Kajtek1
Jak pojedziesz do mechanika ktoremu sie skrzynia zapowietrza to nie zapomnij zmienic powietrza w kolach z letniego na zimowe. Podejrzewam ze da Ci dyskount na polaczenie prac. :]
Pobaw sie hill holding. Ja na gorce potrafie zatrzymywac auto pstrykajac przelacznik S/W i nie dotykajac pedalow. Pamietaj ze wolnobiezka to ostre zlaczenie i nie przelaczaj na W jak auto ma juz jakas predkosc.