Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
denis071, sprawdziłem auto na SD, wyskoczyły błędy komunikacji silnik-skrzynia, więc chyba to nie te czujniki. Błędy skasowane, a skrzynia co kilkanaście kilometrów przy jeździe ze stałą prędkością potrafi zredukować bieg i trzymać go póki nie zwolnię, wtedy normalnie zmienia. Ktoś ma pomysł? Mechanik sugeruje, że to coś z elektryką, a nie samą skrzynią.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Witam ponownie.
Po wakacyjnym serwisie ASB skrzynia pracowała idealnie. Do czasu...
Tydzień temu, w trakcie podjazdu ślimakiem w Centrum Handlowym pękła mi półoś prawa w miejscu przylegania gumy przegubu od strony piasty. Element został wymieniony na używany.
Aktualnie skrzynia posiada tylko 2 bieg pozostałe rzeczy działają prawidłowo: ABS, ASR, tempomat. W trakcie jazdy na D i 3 rozpędza się i w momencie puszczenia pedału gazu toczy się tak jak by był na luzie, a w momencie przełączenia ręcznie na 2 po rozpędzeniu i odjęciu gazu hamuje silnikiem.
Typ skrzyni 722.438, byłem w 2 różnych miejscach na SD, brak komunikacji ze skrzynią. Organoleptycznie sprawdziłem linkę, 2 przewody podciśnieniowe, oraz wiązkę elektryczną - sucho i bez zastrzeżeń.
Jakieś pomysły??
Po wakacyjnym serwisie ASB skrzynia pracowała idealnie. Do czasu...
Tydzień temu, w trakcie podjazdu ślimakiem w Centrum Handlowym pękła mi półoś prawa w miejscu przylegania gumy przegubu od strony piasty. Element został wymieniony na używany.
Aktualnie skrzynia posiada tylko 2 bieg pozostałe rzeczy działają prawidłowo: ABS, ASR, tempomat. W trakcie jazdy na D i 3 rozpędza się i w momencie puszczenia pedału gazu toczy się tak jak by był na luzie, a w momencie przełączenia ręcznie na 2 po rozpędzeniu i odjęciu gazu hamuje silnikiem.
Typ skrzyni 722.438, byłem w 2 różnych miejscach na SD, brak komunikacji ze skrzynią. Organoleptycznie sprawdziłem linkę, 2 przewody podciśnieniowe, oraz wiązkę elektryczną - sucho i bez zastrzeżeń.
Jakieś pomysły??
VIN - WDB2102161B469355 E270CDI
EX - WDB2100201A249483 E300D
EX - WDB2100201A249483 E300D
Jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni, czuje że coś w środku mechanicznie p....ło w trakcie pęknięcia półosi. Na tyle na ile się znam to posprawdzałem podciśnienia-wszystko prawidłowo, wypinałem linkę obok skrzynki bezpieczników, zero reakcji. Nie znam się na budowie, ale czy jakiś element może trzymać ten 2 bieg i nie dać przełączyć?? Czy to normalne że SD nie może skomunikować się z ASB bo jest ona starego typu?
[ Dodano: 2015-12-07, 13:21 ]
Przemaglowałem problem kolegi "WojtekS85", niestety on ma skrzynie 5tkę 722.6
Może ktoś kojarzy jak to w środku wygląda, bo moja wiedza odnośnie naprawy skrzyń biegów zatrzymała się na skrzyni silnika Wiatra w WSK 175
Mechanik nie podejmował się rozbierania skrzyni, kupiłem drugą używaną. Po regulacji chodzi znakomicie. Planuje na wiosnę serwis - wymiana oleju, filtra, uszczelki.
[ Dodano: 2015-12-07, 13:21 ]
Przemaglowałem problem kolegi "WojtekS85", niestety on ma skrzynie 5tkę 722.6
Może ktoś kojarzy jak to w środku wygląda, bo moja wiedza odnośnie naprawy skrzyń biegów zatrzymała się na skrzyni silnika Wiatra w WSK 175
Mechanik nie podejmował się rozbierania skrzyni, kupiłem drugą używaną. Po regulacji chodzi znakomicie. Planuje na wiosnę serwis - wymiana oleju, filtra, uszczelki.
VIN - WDB2102161B469355 E270CDI
EX - WDB2100201A249483 E300D
EX - WDB2100201A249483 E300D
Byłem w warsztacie na Regulskiej w Warszawie. Zajrzeli do płyty sterującej i wylali z niej jakieś 300ml oleju Skrzynia działa teraz normalnie.kmtaxi pisze:Chyba mechanik ma rację. Niech sprawdzi wakuometrem, jak zachowuje się układ pneumatyczny, na biegu jałowym i podczas obciążenia.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
U mnie od tygodnia zaczęłło się coś z automatem e200 1996 r.2.0 benzyna,podczas jazdy bardzo delikatnie zmienia biegi,niby w porządku,ale stał się bardziej mułowaty i dochodzi maksymalnie do 90 na godzinę,a jak pedał wcisnę do końca to obrotomierz się wkręca ale nadal jedzie 90,pedał puszczam i dalej ciągnie,olej w skrzyni pełny stan,w silniku też,nie kopci nie dymi 220000 przejechane,od kupna zrobiłem 6000,spróbuję wymienić olej z filtrem i uszczelką,po mieście nie ma problemu,ale na trasę nie wyjadę,załamka
Kociu
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
O właśnie, do sterownika, dzięki za poprawienie. Złącze było wymienione, tylko nikt nie zajrzał do sterownika, aby tego oleju się pozbyć.kmtaxi pisze:Piotrossy, Zajrzeli do sterownika, a nie do płyty sterującej. To jeszcze należy wymienić złącze elektryczne wychodzące ze skrzyni. Ten olej do sterownika dostaje się po przewodzie właśnie z tego złącza.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości