Bardzo glosna praca silnika e290 TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
autobusik
Posty: 11
Rejestracja: 18 lut 2014, o 19:37
Lokalizacja: Częstochowa

Bardzo glosna praca silnika e290 TD

Post autor: autobusik »

Jezdze na trybie awaryjnym dlugi czas. Nigdy nie mialem problemu z halasem silnika. Teraz jak jade to gdy dodaje obrotow wyje jak bez tlumika lub jak stary traktor. Uklad wydechowy szczelny - nie widze zadnego wycieku spalin przy silniku. Glosny dzwiek uderzen silnika slychac jakby z wnetrza silnika. Dolaczam orginalny film pracy mojego silnika. Jak dodaje gazu i auto stoi tego az tak bardo nie slychac. Pryz jezdzie pod gore slychac bardyo jakby jechal stary traktor. Mocy nie ma bo tryb awaryjny jest. Wczesniej jezdzilem na trybie awaryjnym ale silnik cicho pracowal.

Ostatnie przebyte operacje:
- wymiana intercoolera na nowy. W starym byla dziura - nie pomoglo.
- 8 mcy temu wymieniane byly przewody wysokiego cisnienia (wtryskowe)
- wymiana olejuj (dalsza medykacja 10W40)

Inne patologie silnika:
- widac z tylu silnika cieknie plyn chlodniczy troche i kapie na skrzynie biegow. Uszkodzona uszczelka na 3/4 wysokosci silnika.

Oto link jak dziala moj silnik: https://www.youtube.com/watch?v=P-s4qLGdO5s
=|_______|=
./__/___\__\
(Oo\=*=/oO)
----------------
|_|---------|_|
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

a rua wydechowa nie ma dziury?
Kociu
Posty: 26
Rejestracja: 23 sie 2015, o 12:28
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Kociu »

W poprzednim Mercedesie miałem identyczny hałas,u mnie okazało się że uszczelka na kolektorze ssącym była uwalona,jest to taki dźwięk jakby z zewnątrz silnika,nie twierdzę że u Ciebie to to samo ale dźwięk podobny
Kociu
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

autobusik, a tryb awaryjny to z jakiego powodu ? wtrysk sterujący ?
Krzychotnik
Posty: 93
Rejestracja: 7 lip 2014, o 18:59
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Krzychotnik »

Podepnę się pod temat. Mój silnik ma podobnie głośną pracę, tzn. przy 1000 RPM słychać takie bulgotanie jak w traktorze, dopiero od 1500 RPM to się normuje ale mimo wszystko silnik pracuje głośno. Podczas gdy wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, odkręciłem kolektor dolotowy i wydaje mi się, że nie było tam żadnej uszczelki. Czy może to powodować wyżej wymieniony efekt? Silnik to 2.2 Diesel. Układ wydechowy sprawny.
WDB2100041A495732 2.2 D Classic - Sprzedany
WDB2110261A229242 3.2 CDI Avantgarde

http://drutbud.pl -- Producent siatki ogrodzeniowej
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

autobusik,

Sam silnik nie chodzi źle na moje uszy - to tylko 2.9, one zawsze chodzą trochę jak traktor. W dodatku nie masz pokrywy na wtryskiwaczach, a ona lekko wycisza ich dźwięk. Oczywiście jak masz tryb awaryjny spowodowany nie wiadomo czym, to możesz np mieć trochę za wczesny zapłon, przez co chodzi głośniej, "szczeka".

Natomiast daje się słyszeć jakiś szum, świst dziwny, tu obstawiam jakąś nieszczelność kolektora lub okolic.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
autobusik
Posty: 11
Rejestracja: 18 lut 2014, o 19:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: autobusik »

GracKa pisze:a rua wydechowa nie ma dziury?
Układ wydechowy jest sprawny i bez dziur.
Jeśli chodzi o pokrywę plastikową to żadnej różnicy nie ma i jej nie było już jak jeszcze dobrze chodził silnik czyli cicho. Na filmie nie słychać tego walenia niczym traktor. Ogólnie najbardziej to słychać jak jadę autem gdy silnik obciążony jest - zwłaszcz ajak pod górkę jadę to ludzie się oglądają co to jedzie. Auto jest tak głośne jak bez tłumika. Ale głośne tylko po dodaniu gazu.
Tryb awaryjny mialem kiedyś - zmienilem przepływomierz i działał ok. Potem znów coś nawaliło - albo brudny przepływomierz, albo sterowniki podciśnienia zrąbane.
Ale teraz problem głośnego silnika - wole zapobiec nim się coś rozsypie.
=|_______|=
./__/___\__\
(Oo\=*=/oO)
----------------
|_|---------|_|
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Pod obciążeniem... może coś z rozrządem się dzieje ?
Wyciągnięty, ścięty jakiś klin, przestawia się o kilka stopni i zaczyna gubić synchronizację ?
Ja tak miałem kiedyś w 2.0 HDI 16V: na jałowym silnik pracował aż miło, dopiero pod obciążeniem silnik zaczynał dzwonić: przyczyną był właśnie zużyty zestaw łańcucha rozrządu gdzie pod obciążeniem z jednej łańcuch się mocno napinał a z drugiej powstawał nadmierny luz którego już napinacz nie był w stanie zniwelować.
Tam też siada z czasem łożysko na pompie wtryskowej i ono pod obciążeniem potrafi przestawiać rozrząd.
Awatar użytkownika
autobusik
Posty: 11
Rejestracja: 18 lut 2014, o 19:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: autobusik »

Silnik nadal bardzo glosno chodzi pod obciazeniem. Jak jade na luzie to nie. Zauwazylem ze cz zimny czy cieply troche widze w lusterku jakby inny dym - lekko niedopalona ropa czy cos - jak chodzil normalnie to po dodaniu gazu nie bylo widac wogole dymu z rury wydechowej.
Myslicie ze to lancuch rozrzadu naciagniety?
=|_______|=
./__/___\__\
(Oo\=*=/oO)
----------------
|_|---------|_|
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

A pozbyłeś się trybu awaryjnego? Sprawdziłeś wszelkie ewentualne błędy?

Łańcuch nie wyciąga się nagle w kilka dni, poza tym pompa w pewnym stopniu i tak reguluje kąt wtrysku zależnie od wielu czynników.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Henryk
Posty: 88
Rejestracja: 4 maja 2013, o 09:40
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: Henryk »

Szanowny kolego,a ten "hałas"to może nie od silnika tylko przy silniku np.awaria łożyska w pompie wspomagania.W miarę zwiekszania obrotów większy klekot.Ja tak miałem.Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 15 gości