E420 - z czym to się je.

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Posty: 115
Rejestracja: 30 lis 2013, o 18:56
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

E420 - z czym to się je.

Post autor: Mlody_ndm »

Od dłuższego czasu suty mnie rwą na jakieś V8 :hyhy:
Do niedawna byłem skazany na Diesle bo do pracy 40km w jedną stronę, ale firma była tak miła i od niedawna mam firmowy to już nie muszę się przejmować spalaniem w dupowozie bo robi on raptem kilkaset km miesięcznie, z resztą myślę o wyzbyciu sie Audi A4 B5 2.5V6 TDI i zawsze zostaje jeszcze E290 ujeżdżane przez żonę więc w razie większego wyjazdu jest czym pojechać nie bankrutując :)
Ostatnio przypadkiem zgadałem się ze znajomym który handluje samochodami że jedzie do Niemiec m.in po E420 chyba 1997r.
Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach Okulara z tym silnikiem?
Rozrząd jest na łańcuchu?
Jakieś typowe problemy tego silnika?
Ile warto za takiego dać przyjmując stan dobry czyli gdzieś tam ryski, przy zamku bagażnika rdza, zderzaki nieco obdrapane, mechanika niby ok, niby serwisowany do końca?
'99 W210 E290 Classic
'99 A4 B5 2.5V6 TDI quattro
'88 W124 300CE
'81 PF 125p
'83 Polonez 1.5L
'91 Żuk A11B
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Paweł Cz. »

M119, montowany jeszcze w W124 i W140.
Trwała i mocna jednostka, trzeba pamiętać żeby sprawdzić w jakiej kondycji jest łańcuch rozrządu.
Pali więcej niż 4,3 ale za to ma tylko 8 świec :D
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Hubi W210 »

Ruda, ale to już pewnie wiesz ugniatając E290 ;)

Z tego co mi wiadomo to Mercedes w naszych oczkach się popisał i nie puścił jakiegoś szczególnie awaryjnego silnika...

Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeden (nazwijmy go) spec powiedział mi że FAŁ Ósemki z gwiazdą na masce z tamtych lat po około 500 kkm mogą mieć wyciągnięty łańcuch rozrządu i trzeba wymienić najlepiej na ori i ze ślizgami... Ponoć drogo...

Zignorowałem chama - bo mam niecałe 200kkm

Generalnie poleciłbym Ci E430 - nowsza jednostka, ale już 16 świec i 16 kabli kosztuje z E420 tylko 8... Za to E430 podobno oszczędniejsze :o
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Hubi W210 »

Paweł mnie wyprzedził z tymi świecami...
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: kid »

Szczypiecie się z tymi świecami jakby to milion dularów kosztowało. Ja bym 4.2 nie chciał :hyhy: nawet jakby miał 2 świece :P
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Hubi W210 »

No jak kupowałem moją gwiazdkę to miałem do wyboru jeszcze właśnie E420... Postawiłem jednak na więcej świec :hyhy:
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Piasek »

Mlody_ndm pisze:myślę o wyzbyciu sie Audi A4 B5 2.5V6 TDI
pomyśl raczej o złomowaniu bo na to "cudo" amatora raczej nie uświadczysz. No chyba że jakiś niepełnosprytny
Mlody_ndm pisze: niby serwisowany do końca?
takie nie istnieją. A już na pewno nie w pieniądzach jakie mamy zamiar na nie przeznaczyć.
Co do samego auta:
- korozja: dobrze obejrzeć żeby auto nie gniło długich miesięcy u kolejnych blacharzy/lakierników
- mechanicznie pancerny: wiadomo łańcuchy ale mało jest sztuk mających pół bańki nadygane. Najwięcej jednak mają diesle. Ale sprawdzić ten rozrząd dla świętego spokoju
- no i odłożyć na LPG bo jazda tym na benzynie nie ma sensu...
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Paweł Cz. »

Niezbyt trwały łańcuch to niestety przypadłość M119 i nie potrzeba wcale 500 tys km żeby się z nim pożegnać.
Koszt wymiany tego ustrojstwa to ok. 2tys zł, dużo? Nie wiem.
Wymiana paska w Passacie B5 to koszt ok. 1,5 tys zł (na dobrych częściach) a trzeba to robić co 90 tys km.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Piasek »

Poprawkę brać należy na korektę licznika - dlatego kontrola zalecana. To nie są raczej samochody którymi ciągano jachty, przyczepy z końmi i inne 7m przyczepy campingowe ale ufaj tylko sobie dlatego kontrola zalecana.
karlos1843
Posty: 51
Rejestracja: 17 gru 2010, o 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: karlos1843 »

Łancuch kolo 400pln, napinacz 350, kilka slizgow i 4h roboty. Zaleca sie co 180k taką wymiane. Kultowa jednostka. Spalanie od 10 litrów. Ogolne ok tylk slaba troche :spi:
Benz
w140
Posty: 415
Rejestracja: 30 cze 2010, o 13:53
Lokalizacja: mazowieckie

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: w140 »

Trwałość łańcucha w M119 to 150-200 tyś km max, koszt części z robocizną myślę że 2000-2500 zł, największa bolączka tego silnika to falowanie obrotów,ale twoja wersja będzie już na cewkach wiec odpada zakup drogiego układu WN
Audi 80 1.8 JN + LPG-zezłomowana
Audi A8 4.2 ABZ + LPG
Mercedes W140 400SE + LPG
Mazda 626 GE 1.8 z LPG
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Kaczmar »

kid pisze:Szczypiecie się z tymi świecami jakby to milion dularów kosztowało. Ja bym 4.2 nie chciał :hyhy: nawet jakby miał 2 świece :P
Aż 160zł różnicy co 15-20-25tys km :padam:

Mając możliwość wyboru lepiej postawic na e430, naprawdę spalanie do zaakceptowania a na LPG w trasie wychodzi jakbys miał spalanie 4,5 ON.
Zrobiłem 17.000 kilometrów swoim E430T, 50% trasy, 50% "wokół komina" wszystko możesz zobaczyć pod linkiem raportu w podpisie, przypuszczam że nie 4matik i sedan spaliłby jeszcze mniej.
W trasach zawsze jestem mocno załadowany 4 dorosłe osoby, i jakieś bagaże wszystko pod 2300KG

U mnie na trasie wychodzi tak:
100km/h =10L
110km/h =11L
120km/h =12L
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Piasek »

Kaczmar pisze: Aż 160zł różnicy co 15-20-25tys km :padam:
co tyle aż trzeba tam świece zapłonowe zmieniać ?
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Kaczmar »

Piasek pisze:
Kaczmar pisze: Aż 160zł różnicy co 15-20-25tys km :padam:
co tyle aż trzeba tam świece zapłonowe zmieniać ?
Twoja sprawa co ile wymienisz, ja myślę że wymienię po 25tys. w W202 C200 wymieniałem co 50tys.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: E420 - z czym to się je.

Post autor: Paweł Cz. »

Platynowe w M112 i M113 są przewidziane na 100 tym km w przypadku jazdy na benzynie.
Na LPG pewnie co 50 tys warto zajrzeć.
Koszt ok. 29zł sztuka.
W przypadku M119 świec jest połowę mniej, wymiana zajmuje 20min i same świece też są tańsze, chociaż częściej się je wymienia.
Też wolałbym 4.3 ale kolega pytał o 4.2.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości