Strona 18 z 18

Re: Chip tuning

: 10 mar 2017, o 14:52
autor: Piasek
W `14r liczyłem dla nowego Caddy jakiego braliśmy do firmy. 60 tys km na rok jakby robił to już w pierwszym roku zwróciła by się inwestycja w LPG. Każde kolejne 60 to już oszczędność. Ostatecznie temat rozszedł się po kościach (w sumie dobrze) bo dzisiaj auto ma 3 lata i ledwo 110 tyś km na blacie. Poprzednikiem w pierwsze 3 lata 180 tyś km zrobiliśmy (łącznie pół miliona) dlatego brałem pod uwagę zagazowanie.
LPG do diesli jak każda technologia rozwija się i tanieje. Parę lat temu była to abstrakcja dla ciężarówek, dzisiaj każda bardziej znana w PL firma gazująca ma na swoim koncie już kilka diesli innych niż ciągniki siodłowe. Koszt zagazowania popularnych silników diesla (np Fiat Ducato 2.3JTD to już koło 4500 netto) i w zasadzie nie wiadomo dlaczego aż tyle bo komponenty w zasadzie te same co do benzyniaka przychodzą. Dochodzi czujnik spalania stukowego których diesle nie mają i w starszych montaż sondy na wydechu (bo nowe wszystkie mają).
Jeżeli dobra kpl do 4-cyl. klasycznego benzyniaka kosztuje dzisiaj ok 3 tyś zł brutto, to zagazowanie dużo bardziej zaawansowanego technologicznie diesla na CR`ach, z turbo, DPF`em itp na poziomie 4500 netto nie jest już jakąś abstrakcją

Re: Chip tuning

: 11 mar 2017, o 07:48
autor: Muniek
I jakie tam zbiorniki montują? Pół dnia później stoją przy dystrybutorze?

Jeśli chodzi o chipa to sprawdz tutaj - http://www.tune-up.pl/

Re: Chip tuning

: 11 mar 2017, o 08:53
autor: Piasek
Jaki sobie życzysz - zależy od przebiegów jakie robi. DO TIR`ów wiadomo - ok 200L ale do mniejszych, ganiających po PL klasyczne toroidy w miejsce koła zapasowego. Tankowanie trwa tyle samo co klasycznej osobówki, TIR`a dłużej bo więcej LPG bierze ale wówczas wszystko jest na większych średnicach także przepływ znacznie większy. Ale taki TIR gazem to raz na tydzień się tankuje bo LPG zużywa 7-10 litrów na każde 100km a że 200L gazu bierze no to łatwo policzyć na ile mu to starcza.
Dużą rolę w cenie montażu odgrywa ilość. Jak gazujesz całą flotę czy kilka identycznych aut też można sporo urwać.

Re: Chip tuning

: 11 mar 2017, o 09:20
autor: rywal2000
200 litrów ? ja mam 200 litrów w swoim potworku :hyhy:

Re: Chip tuning

: 11 mar 2017, o 10:01
autor: Piasek
240 czy 250 mają przeważnie walce montowane na ciężarówkach ganiających od poniedziałku do piątku i zjazd na bazę. Tyle wystarcza. W międzynarodówce montują większe (do 500L) i wówczas taki zestaw nawet 6 tygodni potrafi nie zjeżdżać do kraju.
Znajomy transportowiec który ma całą flotę zagazowaną, przy rocznych przebiegach ok 140 tyś km na zestaw oszczędności ma na poziomie 14-18tyś zł rocznie na jednym zestawie. A 10 zestawów już generuje wynik.

Re: Chip tuning

: 22 cze 2017, o 22:39
autor: kulawy23
Czytałem trochę forum i jak to w końcu jest z automatem w 2.2 cdi. Mam takiego kombiaka w automacie. W dowodzie 100 kw co daje 136 km ale to chyba błąd bo nie było takiego silnika? Podejrzewam że jest to 105KW czyli 143 km jak u mojego brata. Mój rocznik 2001, brata 2000.
Jak ma się sprawa ze skrzynią? Przeniesie większy moment czy lepiej dać sobie spokój.

Re: Chip tuning

: 4 lip 2017, o 20:39
autor: Dobrodziej_1983
Czołem ;)
Wiem że w PL jest człowiek, który wsadzał do e290 turbo z e300 i robił mapę. Może jeszcze inne cuda na kiju.. Myślę żeby zrobić u siebie remap od jakiegoś czasu, ale chodzi mi po głowie turbinka z e300.. Jeśli ta osoba bywa na tym forum to proszę się ujawnić w temacie lub na PW. Pozdrawiam Dobrodziej ;)

Re: Chip tuning

: 3 lis 2020, o 14:23
autor: Bamber
Witam, podniesienie kilku kucy w 2,9 TD? Czy jest taka opcja, do kogo uderzyć, jaki koszt?

Re: Chip tuning

: 5 lis 2020, o 10:42
autor: HolyCrom
Bamber pisze: 3 lis 2020, o 14:23 Witam, podniesienie kilku kucy w 2,9 TD? Czy jest taka opcja, do kogo uderzyć, jaki koszt?
To ja się podpinam z pytaniem pod e300

Re: Chip tuning

: 5 lis 2020, o 11:32
autor: Piasek
Było już o tym wiele razy: w obydwu sprawę należy zacząć od porządnego ogarnięcia mechaniczno-filtrowego silników gdzie się podziało te kilka... KM oraz Nm których czuć że brakuje. Stan i kondycja układu wtryskowego i zapłonowego, stan i kondycja układu doładowania oraz recyrkulacji spalin - od tych elementów należy zacząć.

Re: Chip tuning

: 3 gru 2020, o 05:44
autor: _TrotyL_
Przedewszystkim ZERO przedmuchow w ukladzie doladowania.
Gruszka turbo , modulator podcisnienia, wezyki, vacuum pompa 100% sprawne, szczelne.
EGR i jego kondycje mozna sobie odpuscic, membrana nie musi byc szczelna, modulator moze zostac odpiety calkowicie, wazne zeby zawor nie przepuszczal spalin do kolektora ssacego. Generalnie wszystko co zwiazane z ekologia w tym przeplywomierz mozna w sofcie wylaczyc.